Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Komár moped 1979-es évjárat...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    kapcsolási rajz
    Ott csak 2 drót van. Egy világít,egy slusz. Ha müködik jól csináltad. Világításon leáll kis idő után..más hiba. Lendkerék delej,zárásszög valszinű.
    kollarg, Fergusson és pasetta kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Na akkor az van, hogy... Valóban meg kell nézni a gyújtást, és annak alaplapját, meg a mágneskereket. Ha a mágneskerék deleje már gyenge, akkor lehet egy kissé arrább kell reszelni a világító tekercsek rögzítő csavarjainak a furatait. Így közelebb kell kerüljön a két tekercs a mágneskerékhez. Lehet hiba még a mágnes kerék ovalitása is, ebben az esetben ritmikusan változik a tekercsek és a mágneskerék közti légrés. De lehet az is, hogy a főtengely csapágyak kissé lógnak és ez zavar be.
      Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ott csak 2 drót van. Egy világít,egy slusz. Ha müködik jól csináltad. Világításon leáll kis idő után..más hiba. Lendkerék delej,zárásszög valszinű.
        A gyújtással /zárásszög/ nincs probléma, gyönyörűen veszi a fordulatot, alapjárat (még üzem melegen is) van. Delejezés (?) nem tudom!?...az alaplap és a lendkerék abszolút nincs leharcolva, sokáig (kb 30 év) állt a vas. A főtengó nem lóg....ellenőriztem....minden oké, világítást kivéve...
        Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jún. 24, 20:05.
        pasetta kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          Akkor lehet az összes kontaktot meg kell csiszolgatni. A 6 V-os rendszer igen háklis erre.
          Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Akkor lehet az összes kontaktot meg kell csiszolgatni. A 6 V-os rendszer igen háklis erre.
            Az lesz, bár már egy részét leellenőriztem ...biztos,ami biztos, folytatom

            Köszönöm a válaszokat....

            További Üdvözlettel...

            Komment


              #66
              Várj csak! Van a mopeden bilux kapcsoló? Nekem azzal volt bajom. Sokáig csak egy állásban volt használva és amikor kiégett az izzó átváltottam a másik állásba ( közben a lámpa tököt le pofoztam a földfele, hogy ne kössenek bele a járőrök). Na akkor volt hasonló jelenségem. A bilux kontaktja az idők folyamán eloxidált. A fesz. és az áram nem tudott könnyen haladni a felületi korrózió miatt.

              Komment


                #67
                pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Várj csak! Van a mopeden bilux kapcsoló? Nekem azzal volt bajom. Sokáig csak egy állásban volt használva és amikor kiégett az izzó átváltottam a másik állásba ( közben a lámpa tököt le pofoztam a földfele, hogy ne kössenek bele a járőrök). Na akkor volt hasonló jelenségem. A bilux kontaktja az idők folyamán eloxidált. A fesz. és az áram nem tudott könnyen haladni a felületi korrózió miatt.
                Üdvözlet, pasetta!

                Igen, van bilux kapcs. a gépen. Azt még nem néztem meg (rendesen) mert /eddig/ váltott. Igaz, kicsit hunyorgott a lelkem, de betudtam az alacsony fordulatnak.....

                Tisztelettel...
                pasetta és CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tiszteletem az olvtársaknak!
                  Ismét akadt egy kis problémám. Képzeljétek el, megvettem a Komar-hoz a gy.kapcsolót,ami természetesen utángyártott, ráadásul Lengyel gyártmány (elvileg). Akárhogy rakom be, ha világításra kapcsolom, kis idő után úgy csinál,mintha leállítanám....már mindent megnéztem, összes csatit leszigeteltem kábelvédővel, de így is azt csinálja...tanácstalan vagyok!
                  valami ötlet, részetekről? Azt sem bánnám, ha valakinek volna egy használható kapcsolási rajz, de nagyon szájbarágósan,mert ehhez nagyon bal...asz vagyok
                  Mindenkitől előre is Köszönöm!

                  További Üdvözlettel!
                  Szia nekem ez a kedet hez van de szerintem jó a komárhoz is

                  Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

                  Komment


                    #69
                    Totyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A másikon megvan az elemtartó 1.5V-os góliátelem megy bele asszem, viszont a kürt az nincs meg sajna.Kiváncsi lennék a hangjára valószinüleg egy torkonragadott kakashoz hasonló.
                    Szia keres rá az ijen kisseb jawa kürtökre azok közöt van amelyik jó hozzá

                    Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

                    Komment


                      #70
                      tibi495!

                      Nagyon Köszönöm a rajzot....kissé világosabb lesz, hogy rendben van-e a jelenlegi bekötés

                      Komment


                        #71
                        Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        tibi495!

                        Nagyon Köszönöm a rajzot....kissé világosabb lesz, hogy rendben van-e a jelenlegi bekötés
                        Igazán nincsmit

                        Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el
                        Fergusson kedvelte ezt.

                        Komment


                          #72
                          Szia Fergusson.

                          Nézd meg a megszakítóhézagot , és vedd vissza 0,3 mm-re ha nagyobb. A mágnesgyújtásnál nem a zárásszög a fontos hanem hogy szinuszos áram melyik pontján emel el a megszakító. A szinusz csúcsán kell megszakítania. A gyertyahézag meg 0,4 mm legyen . Ifju koromban 3 évig komároztam a fenti beállítás segített. Persze csak akkor ha minden más rendben van.

                          Üdv
                          Ba701
                          sepy, Totyi és 3 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #73
                            szinuszos áram melyik pontján emel el a megszakító
                            A Dongó pedig különösen érzékeny erre.

                            Komment


                              #74
                              Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szia Fergusson.

                              Nézd meg a megszakítóhézagot , és vedd vissza 0,3 mm-re ha nagyobb. A mágnesgyújtásnál nem a zárásszög a fontos hanem hogy szinuszos áram melyik pontján emel el a megszakító. A szinusz csúcsán kell megszakítania. A gyertyahézag meg 0,4 mm legyen . Ifju koromban 3 évig komároztam a fenti beállítás segített. Persze csak akkor ha minden más rendben van.

                              Üdv
                              Ba701
                              Üdv, Ba701!

                              Köszönöm a segítséged....az értékek terén ....amúgy, minden más rendben van rajta...

                              További Tisztelettel....
                              Ba701, pasetta és CZsolti kedvelte ezt.

                              Komment


                                #75
                                Üdv ismét a segítőknek!

                                Azt hittem, hogy simán megy minden Komar ügyben.....sajnos tévedtem.
                                Most olyat csinál a lelkem, hogy váratlanul megáll és utána az istennek sem akar beindulni, miért is ne(?) pár kilóméterrel arrébb Kezdek tanácstalan lenni. Szikra van, kaja van.....lehet, hogy a felmelegedés okoz valami galibát nála?!
                                A segítségetek venném igénybe,-amit előre is köszönök- mi okozhatja a jelenséget?

                                Tisztelettel!
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 júl. 05, 08:35.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X