Nézd meg a test központi saruját és ami csatlakozik a fesszabra. Én ledarabolnám őket és forrasztanám a sarukat. Meglátod csoda is születhet!!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
MZ ES-TS mindenféle
Collapse
X
-
4-es menetet vágtam a dinamóház furataiba és belülről odacsavaroztam a kefetartót.
- - - Updated - - -
Nézd meg a test központi saruját és ami csatlakozik a fesszabra. Én ledarabolnám őket és forrasztanám a sarukat
A töltésvisszajelző azonban még mindig világít haloványan. Valami nem ok. ezzel az elektronikus kütyüvel.
Lehet inkább a hagyományos, eredeti fesszab.-t kellett volna vennem. Az eredetijével nem csinálta ezt.... amíg be nem égtek az érintkezők.
De gondoltam ha már kiadok 6500 Ft-ot, akkor modernizáljunk is egyben.
Sebaj, fesszabályzó-gyűjtő lettem, következő hónapban veszek egy hagyományost is
Egyszer csak jó lesz.Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2017 aug. 14, 08:55.
- 3 likes
Komment
-
A töltésvisszajelző azonban még mindig világít haloványan. Valami nem ok. ezzel az elektronikus kütyüvel.
A jelenség az volt hogy nappali világosságban nem lehetett látni de ha beállt a elsőkamrába, ahol a motorokat tárolta, tisztán látszott hogy világított.
- - - Updated - - -
A hétvégén zajlott a Zalamenti veteránautós és motoros találkozó. Pár kép róla
Nem semmi egy találkozó amire ekkora távolságból is visznek autókat, és nem lábon.
- 1 like
Komment
-
Zsolti, kösznöm az áthelyezést, itt jobb helyen vagyunk
Tegnap meló után tettem egy rövidke, 120km-es próbakört (ha úgy tetszik szerveztem egy egyszemélyes bátor-túrát). Nem kellett hazatolnom a Cserhát szép ívű lankái közül a gépet. Tehát már-már jónak is minősíthetném a szerkezetet.
Egy csodaszép kis településen meg is álltam nézelődni.
(Csővár, park)
Na most meg átcsaptam "de jót motoroztunk" témába, offolok megint?
Végülis ez a kör a töltés tesztjének szólt, aztán "de jót motoroztam" lett belőle.
- 10 likes
Komment
-
kissé parázslik a visszajelző
Egyébként amíg jó volt az eredeti fesszab., annál csak leállás közeli fordulatszám mellett gyulladt ki a visszajelző, fordulaton egyáltalán nem parázslott, még sötétben sem.
Az elektronikusnál viszont eléggé meg kell pörgetni hogy elaludjon, és világításra kapcsolva, sötétben nagyon halványan ég. Emellett mérések szerint 7,3-7,5 V a visszatöltés.
Ezek szerint ezzel a motorral nagyon hosszúkat kell mennem, haladósan.
Üsse kavics!
Csak legyen meg hozzá a jó idő minél tovább
- 8 likes
Komment
-
Szia dongos, örülök, hogy megoldódott a problémád! Szép az a kis motor, menj is vele minél többet, mások is had csodálják.
Ahogy én látom, az a baj ezekkel a dinamós gépekkel, hogy a váltóáramú generátorokhoz képest a feszültséggörbéje kevésbé meredeken indul, azaz alacsony fordulaton nem ad olyan feszültséget, mind a generátor.
A másik gond, hogy az akkori KRESZ szabályok nem írták elő a fényszóró használatát nappal, az akkori jellemző áramfelhasználásuk kisebb volt, mint manapság. Ezt még rontja is az a helyzet, hogy a mai forgalmi viszonyok mellett sokkal sűrűbben kell fékezni (a féklámpa "nagyfogyasztó"), meg talán többet is indexelünk (szintén "nagyfogyasztó").
Szóval, ezek a rendszerek a mai használathoz képest alultervezettek.
Vagy hagyok mindent eredetiben, és gyakrabban töltöm utána az akkumulátort, vagy pedig megkötöm a kis kompromisszumomat és a biztonság, kényelem kedvéért feladok valamennyit az eredetiségből, polcra teszek néhány eredeti alkatrészt és modernebbre cserélem.
Praktikusan ez lehet az áramforrás "combosabbra" cserélése, vagy a fogyasztók modernizálása (izzók helyett led, elektromechanikus relé helyett elektronikus), vagy akár ezek kombinációja is.
Jó páran keressük a jó megoldásokat.
- 8 likes
Komment
-
A megoldás jelenleg a led szerintem a fogyasztásukhoz képest jó fényerővel rendelkeznek. Én is ma próbáltam ki igazán B. csabáról hazafele már sötét volt és a 12 V-H4 es igaz 30/30w a fogyasztása de az én romló szememnek segítség nem mondok csúnyát úgy gondolom ha a reflektor olyan 400m-re világít. Volt autós ki úgy hagyta kanyarból kijövet az én tompítottamra miután megkértem illedelmesen újból nem próbálkozott. Ezt csak egy jövő bemutatásnak szántam. Biztosan kell hozzá lámpa is melybe illeszthető foncsor és üveg kérdése is biztosan. Ez mivel már 30 éves lassacskán még a klasszikus asszimetrikus lámpa. Lassan felzárkóznak a gyártók is és nem igaz mára, hogy nem jó a fénykévéjük. A kisebbek pedig tényleg igazi segítség 6v esetén. Érdemes nappali fényt használni 6v esetén is hisz sok régi gép világítása szinte napsütésben nem látszik. Mondhatják sokan nem autentikus - nem korhű de egy olyanon ami nem OT-s és használják sűrűbben első a biztonság. Látszani ez az első. Egy teher autó alatt laposan hiába korhű. Az OT az más kategória.
- 3 likes
Komment
-
illeszthető foncsor és üveg kérdése is biztosan.
Másrészt számomra kérdéses hogy a dinamós 6V rendszer alkalmas-e ilyen működtetésére, vagy csak a generátoros 12V-os rendszerek.
nem tudom, mondom full kuka vagyok a villanysághoz
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen, tegnap olvastam eszmecserét a neten ezügyben, ez a nagy nyűgje a dolognak.
Másrészt számomra kérdéses hogy a dinamós 6V rendszer alkalmas-e ilyen működtetésére, vagy csak a generátoros 12V-os rendszerek.
nem tudom, mondom full kuka vagyok a villanysághoz
- - - Updated - - -
De ha betennél egy 12V-os fesszabályzót lehet meglenne az. 12V-os rendszer meg azért nagyságrendekkel jobb mint a 6V-os.
Egyébként egy Suzuki generátor(autóhoz való) nem sokkal nagyobb szerintem mint az MZ dinamója. Nem próbálta még valaki beleszabni?
Aztán akkor rakhatsz 65/65W-os halogént előre, meg mellé mondjuk két kiegészítő lámpát, meg ülésfűtés és kormányfűtést télire meg egyebek :P
Haverom járt úgy hogy nem néha nem volt töltése. Aztán egyszer lerobbant(bodrogkeresztúrról hazafelé tavaly), tolásra se indult. Aztán az én 12V-os aksimmal majdnem hazáig bírta, aztán pár nap múlva a saját aksijával megtette még azt a pár kilométert, aztán meg hol ment hol nem az elektronikus szabályzóval is. Aztán kiderült hogy a dinamó álló(vagy forgó? Franc se emlékszik már) része döglődik. Annak a cseréje oldotta meg a problémát.
- 2 likes
Komment
-
Fél évig volt szerelőnél a motor. Miután hozzám került rendberaktam pár dolgot,hogy indíthassam. Szerencsére vártam vele, mert találtam még javítani valót.Nem csalódtam,a tengelyvég anya szinte kézzel lejött. Itt már kijavítva... lehet kuplungot állítani. Az anyát légkulccsal felkopogtatom,s haladok tovább.
- - - Updated - - -
Lácfeszítőket cseréltem,s a féklámpa kapcsolót is cserélnem kellett volna. A tengely szintén lazán volt meghúzva,a kitámasztóban a menet megszakadva. A kerék kivétele után: lánckerék kuka,betétek kopottak 0,5-1mm, menesztőgumi repedezett,bakelit TS 125-é,fékkulcson a lemez érintkező törött. Költségvetési hiány miatt így marad. A kereket visszatéve és meghúzva a kerék nem forgatható.
- 4 likes
Komment
Komment