Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nézd meg a test központi saruját és ami csatlakozik a fesszabra. Én ledarabolnám őket és forrasztanám a sarukat. Meglátod csoda is születhet!!

    Komment


      4-es menetet vágtam a dinamóház furataiba és belülről odacsavaroztam a kefetartót.
      Tegnap este megcsináltam gyönyörű szépségessen-igényessen, már nem lebeg a világba a szénkefe tartó.

      - - - Updated - - -


      Nézd meg a test központi saruját és ami csatlakozik a fesszabra. Én ledarabolnám őket és forrasztanám a sarukat
      Ez is megvolt. Ugyan nem cseréltem le, mert a vezetékköteg új, de megtisztítottam a sarukat és forrasztottam...

      A töltésvisszajelző azonban még mindig világít haloványan. Valami nem ok. ezzel az elektronikus kütyüvel.
      Lehet inkább a hagyományos, eredeti fesszab.-t kellett volna vennem. Az eredetijével nem csinálta ezt.... amíg be nem égtek az érintkezők.
      De gondoltam ha már kiadok 6500 Ft-ot, akkor modernizáljunk is egyben.
      Sebaj, fesszabályzó-gyűjtő lettem, következő hónapban veszek egy hagyományost is
      Egyszer csak jó lesz.
      Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2017 aug. 14, 08:55.

      Komment


        A töltésvisszajelző azonban még mindig világít haloványan. Valami nem ok. ezzel az elektronikus kütyüvel.
        Öregapám TS-e újkorában is ezt csinálta és csak elment vagy 10évig az eredeti akkuval, illetve most is az van benne de már az én padlásomon.
        A jelenség az volt hogy nappali világosságban nem lehetett látni de ha beállt a elsőkamrába, ahol a motorokat tárolta, tisztán látszott hogy világított.

        - - - Updated - - -

        A hétvégén zajlott a Zalamenti veteránautós és motoros találkozó. Pár kép róla
        Azt a sárgát és a háttérban megbúvó bordót vitte egy tréler a völgyhídon Bp. irányában.
        Nem semmi egy találkozó amire ekkora távolságból is visznek autókat, és nem lábon.

        Komment


          gyönyörű szépségessen-igényessen,
          A dinamó kimérése is segítség lehet. Menetzárlat esetén hiába új a fesszabályzó.

          Komment


            Zsolti, kösznöm az áthelyezést, itt jobb helyen vagyunk
            Tegnap meló után tettem egy rövidke, 120km-es próbakört (ha úgy tetszik szerveztem egy egyszemélyes bátor-túrát). Nem kellett hazatolnom a Cserhát szép ívű lankái közül a gépet. Tehát már-már jónak is minősíthetném a szerkezetet.
            Egy csodaszép kis településen meg is álltam nézelődni.
            Click image for larger version

Name:	IMG_20170814_180830.jpg
Views:	1
Size:	196.7 KB
ID:	152670
            (Csővár, park)

            Na most meg átcsaptam "de jót motoroztunk" témába, offolok megint?
            Végülis ez a kör a töltés tesztjének szólt, aztán "de jót motoroztam" lett belőle.

            Komment


              Örülök a jó hírnek. A happy end a sztori része, tehát nem off.

              Komment


                Ne aggódj az, hogy alapjáraton kissé parázslik a visszajelző teljesen normális ezeken a gépeken. Kis fordulaton meg el alszik. Nekem is az elektronikus fesszab. után lett jobb a gép. A gyakorlat nyugtázta ezt nálad is.

                Komment


                  kissé parázslik a visszajelző
                  Na olyankor kell dobni a tűzre egy kövér hasábot

                  Egyébként amíg jó volt az eredeti fesszab., annál csak leállás közeli fordulatszám mellett gyulladt ki a visszajelző, fordulaton egyáltalán nem parázslott, még sötétben sem.
                  Az elektronikusnál viszont eléggé meg kell pörgetni hogy elaludjon, és világításra kapcsolva, sötétben nagyon halványan ég. Emellett mérések szerint 7,3-7,5 V a visszatöltés.
                  Ezek szerint ezzel a motorral nagyon hosszúkat kell mennem, haladósan.
                  Üsse kavics!
                  Csak legyen meg hozzá a jó idő minél tovább

                  Komment


                    Szia dongos, örülök, hogy megoldódott a problémád! Szép az a kis motor, menj is vele minél többet, mások is had csodálják.

                    Ahogy én látom, az a baj ezekkel a dinamós gépekkel, hogy a váltóáramú generátorokhoz képest a feszültséggörbéje kevésbé meredeken indul, azaz alacsony fordulaton nem ad olyan feszültséget, mind a generátor.

                    A másik gond, hogy az akkori KRESZ szabályok nem írták elő a fényszóró használatát nappal, az akkori jellemző áramfelhasználásuk kisebb volt, mint manapság. Ezt még rontja is az a helyzet, hogy a mai forgalmi viszonyok mellett sokkal sűrűbben kell fékezni (a féklámpa "nagyfogyasztó"), meg talán többet is indexelünk (szintén "nagyfogyasztó").

                    Szóval, ezek a rendszerek a mai használathoz képest alultervezettek.

                    Vagy hagyok mindent eredetiben, és gyakrabban töltöm utána az akkumulátort, vagy pedig megkötöm a kis kompromisszumomat és a biztonság, kényelem kedvéért feladok valamennyit az eredetiségből, polcra teszek néhány eredeti alkatrészt és modernebbre cserélem.

                    Praktikusan ez lehet az áramforrás "combosabbra" cserélése, vagy a fogyasztók modernizálása (izzók helyett led, elektromechanikus relé helyett elektronikus), vagy akár ezek kombinációja is.

                    Jó páran keressük a jó megoldásokat.

                    Komment


                      A megoldás jelenleg a led szerintem a fogyasztásukhoz képest jó fényerővel rendelkeznek. Én is ma próbáltam ki igazán B. csabáról hazafele már sötét volt és a 12 V-H4 es igaz 30/30w a fogyasztása de az én romló szememnek segítség nem mondok csúnyát úgy gondolom ha a reflektor olyan 400m-re világít. Volt autós ki úgy hagyta kanyarból kijövet az én tompítottamra miután megkértem illedelmesen újból nem próbálkozott. Ezt csak egy jövő bemutatásnak szántam. Biztosan kell hozzá lámpa is melybe illeszthető foncsor és üveg kérdése is biztosan. Ez mivel már 30 éves lassacskán még a klasszikus asszimetrikus lámpa. Lassan felzárkóznak a gyártók is és nem igaz mára, hogy nem jó a fénykévéjük. A kisebbek pedig tényleg igazi segítség 6v esetén. Érdemes nappali fényt használni 6v esetén is hisz sok régi gép világítása szinte napsütésben nem látszik. Mondhatják sokan nem autentikus - nem korhű de egy olyanon ami nem OT-s és használják sűrűbben első a biztonság. Látszani ez az első. Egy teher autó alatt laposan hiába korhű. Az OT az más kategória.

                      Komment


                        Remek fényszóród van. Tanúsíthatom.
                        Ezek szerint rendben hazaértél. Jól tetted, hogy benéztél hozzánk.

                        Komment


                          illeszthető foncsor és üveg kérdése is biztosan.
                          Igen, tegnap olvastam eszmecserét a neten ezügyben, ez a nagy nyűgje a dolognak.

                          Másrészt számomra kérdéses hogy a dinamós 6V rendszer alkalmas-e ilyen működtetésére, vagy csak a generátoros 12V-os rendszerek.
                          nem tudom, mondom full kuka vagyok a villanysághoz

                          Komment


                            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Igen, tegnap olvastam eszmecserét a neten ezügyben, ez a nagy nyűgje a dolognak.

                            Másrészt számomra kérdéses hogy a dinamós 6V rendszer alkalmas-e ilyen működtetésére, vagy csak a generátoros 12V-os rendszerek.
                            nem tudom, mondom full kuka vagyok a villanysághoz
                            6V-os LED-es cuccokat elvétve találni csak. Azok is leginkább kis szériás egyedi égők vagy átalakított 12V-osak...

                            - - - Updated - - -

                            De ha betennél egy 12V-os fesszabályzót lehet meglenne az. 12V-os rendszer meg azért nagyságrendekkel jobb mint a 6V-os.

                            Egyébként egy Suzuki generátor(autóhoz való) nem sokkal nagyobb szerintem mint az MZ dinamója. Nem próbálta még valaki beleszabni?
                            Aztán akkor rakhatsz 65/65W-os halogént előre, meg mellé mondjuk két kiegészítő lámpát, meg ülésfűtés és kormányfűtést télire meg egyebek :P


                            Haverom járt úgy hogy nem néha nem volt töltése. Aztán egyszer lerobbant(bodrogkeresztúrról hazafelé tavaly), tolásra se indult. Aztán az én 12V-os aksimmal majdnem hazáig bírta, aztán pár nap múlva a saját aksijával megtette még azt a pár kilométert, aztán meg hol ment hol nem az elektronikus szabályzóval is. Aztán kiderült hogy a dinamó álló(vagy forgó? Franc se emlékszik már) része döglődik. Annak a cseréje oldotta meg a problémát.

                            Komment


                              Én egy autóra használatos menetfényt tettem a Cz lámpája alá vízszintesen és avval közlekedtem. Nem tettem semmi előtét akármit mert nem is értek hozzá de működött és jobban látható volt amint a lámpája de így park égett mellette így tudtam spórolni és növeltem a láthatóságot.

                              Komment


                                Fél évig volt szerelőnél a motor. Miután hozzám került rendberaktam pár dolgot,hogy indíthassam. Szerencsére vártam vele, mert találtam még javítani valót.Click image for larger version

Name:	face hird 068.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	152697Nem csalódtam,a tengelyvég anya szinte kézzel lejött. Click image for larger version

Name:	face hird 069.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	152698Itt már kijavítva... lehet kuplungot állítani. Az anyát légkulccsal felkopogtatom,s haladok tovább.

                                - - - Updated - - -

                                Lácfeszítőket cseréltem,s a féklámpa kapcsolót is cserélnem kellett volna. A tengely szintén lazán volt meghúzva,a kitámasztóban a menet megszakadva. A kerék kivétele után: lánckerék kuka,betétek kopottak 0,5-1mm, menesztőgumi repedezett,bakelit TS 125-é,fékkulcson a lemez érintkező törött. Költségvetési hiány miatt így marad. A kereket visszatéve és meghúzva a kerék nem forgatható.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X