Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    óóó a Panni robogó! Én is sokáig próbáltam beszerezni Pannit, esetleg Bervát (persze ott volt a listámon a Pannonia, Danuvia is), de mindegyik bűnrossz állapotban volt, ráadásul irreálisan nagy pénzeket kértek volna értük! Aztán évekig történő várakozás után feladtam, így jött a képbe az MZ, mint meglehetősen olcsó veteránozási lehetőség. Ráadásul műszakilag is elég jó szinten állnak, akár napi használatra alkalmas veteránt lehet belőlük faragni. Igaz, a németes gondolkodás sok helyen meglátszik rajta, amit magyar ember agya nehezen vesz be. Ha találkozok rajta egy-egy ilyen megoldással, azért eszembe jut, hogy bezzeg a Pannónia.... Pl. a kürt leszedéséhez az egész motort atomokra kell bontani! (A kürthöz a benzintankot le kell szedni, a tank leszedéséhez az ülést le kell szedni, az ülés leszedéséhez az oldaldobozokat is le kell bontani..... Igaz, a későbbi MZ-k már nem voltak ennyire összeépítve, a trophy-nál a stílusos csőlámpának ez az ára. Legalábbis a TS-es, ETZ-s korszakomból nem emlékszem ekkora szívásokra)
    Mindegy, jó kis gép lesz ez is! Szivesen elhallgatom ennek is a nyugodt, öreges pöfögését, meg szívom a tüdőgyógyító kékes füstöt! Meg a formája sem túl szokványos (hú de finoman tudok fogalmazni!), és ezt is elnézegetem szivesen.
    Szóval most épp faragok....
    És várom, hogy megérkezzen a postával a sárvédő. Nem tudom az előző tulaj mit csinálhatott vele, hogy leszakadtak az alu öntvény sarkai... A sárvédő hátsó részét így csak egy csavar tartotta... Mekkorákat ugrathattak szegény géppel!
    Egyébként időről időre én is nekifutok a témának, hogy na most nekiülök, és dedósoknak szóló anyagokból jól meg fogom érteni az elektromosságot. De soha nem sikerül . Pedig apám műszerész, tőle is szoktam kérdezni, de amikor elkezdi a négyszögjelet, meg tranzisztort, stb...áááááááááá!!! Mikor már azt sem képes bevenni az agyam, hogy mi a különbség az egyenáram, meg váltóáram között... Mindkettőnek kellemetlen a fogása, nem? Mint mikor ETZ-n próbáltam a gyertyát, és nem testeltem le rendesen... Egy ideig ücsörögtem még a gép mellett lezsibbadt karral azon gondolkodva, hogy ez vajon most milyen áram volt? Állat-áram!
    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 ápr. 10, 09:22.
    supermax, taluga és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Helo engem érdekelne ez a köz gyűrű!

      Komment


        Igen izgi ez az elektromosság! Az első sikerélményem is egy MZ 6V fesszabhoz kapcsolódik, kettőből raktam össze egyet és működött!!! Van egy régi veterános barátom, aki amúgy villanyszerelő. Ha nem boldogulok, hozzá szoktam fordulni, s próbálom megérteni mit csinál!
        Az MZ-ket én nagyon szeretem (az MZ-TZ topicban írtam róla miért), bár a legszebb német motorokat szerintem az NSU és a Horex gyártotta!
        A Trophykat tényleg kissé bonyolultabb szerelni, de szép és jó vasat kapsz érte cserébe, bár a későbbi modelleknél is fordulnak elő precíz illesztésre és maximális helykihasználásra utaló precíz tervezésre utaló részek, amiknél a kedves mérnök csak arra nem gondolt, hogy azt a részt egyszer javítani is kell majd
        A Panni robogó...
        Hozzám véletlenül került. Egy barátom örökölte apósától és vagy 20 éve állt szétszedve dobozokban a garázs végében. Egyszer pakolásztunk nála, mikor észre vettem. Ő már el is feledkezett róla! Megkérdezte kell e nekem, mert ha nem, akkor kiviszi a MÉH-be. Gondolhatod mit feleltem!!!
        Így lett Pannim. Egyébként mindig is tetszett. Olyan szép kis elegáns motorkák. Mai robogót eszembe nem jutna venni, de a régi kismotorok között sok gyönyörű akadt! A felújítás közben biztos indítok majd róla egy témát, ha elakadok valahol. Egyszerű kis gépek ezek, de előfordulhat! Itt a fórumon pedig szerencsére sok a hozzáértő, tapasztalt ember.
        Korábban is majdnem lett Pannim. Egyszer szintén a MÉH telepen bukkant fel kettő Tahitótfaluban, amiről egy másik barátom szólt nekem. Mire odaértem már szemfüles kollégák elvitték őket!
        Mit ki nem dobnak az emberek...
        bury és supermax kedvelte ezt.

        Komment


          Na igen! És tegyük hozzá, hogy a MÉH telepről sem mindig olyan kifizetődő elhozni egy-egy darabot!
          Itt nálunk van egy nagy vastelep, ahol ilyen, még használhatónak tűnő dolgokat külön gyűjtenek, és meg lehet venni. Már több mint két éve ott láttam meg egy Babetta 28-ast. Alapvetően soha nem szerettem a Babettákat, de ez a tipus még úgy ahogy tetszik a nagy vékony kerekeivel, meg a merevvillás megoldásával. Gondoltam, 3-4 ezerért úgyis elhozhatom, annyiért még megéri, mert még épp menthető állapotúnak nézett ki, sok rozsdával, kevés és pótolható hiánnyal. Felújítással 20-30 ezerből kijött volna egy klassz kis gép. Be is mentem gyorsan érdeklődni, a vastelep tulaja mondta, hogy bármikor elvihetem, az ára 15ezer ft!!!!!
          Elnézéseket kérve és erősen meghunyászkodva ismét rákérdeztem, hogy jól hallottam-e, majd próbáltam őt tájékoztatni, hogy a neten százával vannak MŰKÖDŐ Babetták 10e. alatt. Erre -rendkívül kompromisszumkészen- azt válaszolta, hogy akkor vegyek az internetről...
          Mondanom sem kell, szegény gép azóta is ott rothad, mostanra már olyan állapotba került, hogy nemhogy 3ezret, de 200 forintot sem adnék érte...
          taluga kedvelte ezt.

          Komment


            Igen vannak ilyen "kitartó és céltudatos" emberek, akik az akkorismeraszontam elvet követik az életben. De ez legyen az ő bajuk!
            Szerencsére ellenpélda is akad bőven!

            Komment


              Tudomásom szerint az ES és a TS főtengely nem egyezik,további különbség még hogy a TS eken duplex(2soros) láncos a kuplung az ES-eken pedig Simplex(egysoros),a főtengelycsapágyak olajzása is eltér a 2 motornál,az TSnek szélesebb a blokk közép hátsó tartófüle.Így hirtelen ennyi jut eszembe blokk szempontjából.
              taluga kedvelte ezt.

              Komment


                Sziasztok! Van-e esetleg valakinek ES 175-öse, vagy 1960-62-es ES 250-ese? Ha igen és segítene nekem azzal, hogy a tankon található emblémáról készítene egy nagyfelbontású képet és elküldené nekem azt megköszönném! Email címem: sgabor78@gmail.com Köszi! SG

                Komment


                  Az fémembléma, nem levonó. Kb 11eft darabja.
                  Innét megveheted:
                  http://www.sausewind-shop.com/fluege...r-fluegel.html
                  taluga kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az fémembléma, nem levonó. Kb 11eft darabja.
                    Innét megveheted:
                    http://www.sausewind-shop.com/fluege...r-fluegel.html


                    Itt a pár kerül ennyibe: http://robogoalkatresz.odormotor.hu/...RA%20_PAR_.php

                    Komment


                      Oké, én itthon szét sem néztem, ezeket nem hozták hozzánk, mind Romániából jön.
                      taluga kedvelte ezt.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        Sziasztok.

                        zoli vagyok van egy 125 ös ts-em a kérdéseim lennének mert még nagyon messziről ugatom ezt a szakmát.
                        1.- 56,8 jelzés van a dugón a blokkon +1-es akkor ez 150-es re van fúrva?
                        2.- a karburátor 22N1-3 as jelzéső jó erre a motorra?
                        3.- a kompressziót megmértem nem sikerált pontosan de 4 bar körül mutatott az óra szerintetek az elég?

                        ha hülyeségeket irtam azért bocs segítségeteket előre is köszi

                        Komment


                          4 bar körül mutatott az óra
                          Az nagyon gyér! Annyit még gyűrűk nélkül is tud

                          1.- 56,8 jelzés van a dugón a blokkon +1-es akkor ez 150-es re van fúrva?
                          56mm, 56.5mm,57 mm a 150-es Csúzli javítóméretei.
                          Első fúrásos lessz, 56.5mm mérettel. Valamit elnéztél. Vagy egy kisipari dugóra felfúrt 125 ös hengerről van szó. Mi van a henger alján? Oda beleöntik hogy 125 vagy 150, továbbá a szívócsonk, és a hengerfej alján is szerepel.

                          2.- a karburátor 22N1-3 as jelzéső jó erre a motorra?
                          A karburátor 125 ös TS-é és nem jó a fúrt henger miatt. A 150 es karburátora 24N2 jelzésű, és 2 mm rel nagyobb a torka.
                          taluga kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A karburátor 125 ös TS-é és nem jó a fúrt henger miatt.
                            .............??????????????Egy MZ azért nem egy ...nem is jut eszembe ,hogy mi az ami nagyon érzékeny. ja de igen -néha még eszembe jut
                            taluga kedvelte ezt.

                            Komment


                              Üdv ts125zoli!

                              Click image for larger version

Name:	MZ dug. heng. illesztés.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	139300 Remélem ez segít a henger és a dugattyú párosításban A 150-es porlasztója BVF 24N1-1

                              főfúvóka 92

                              tűfúvóka 65

                              indítófúvóka 75

                              alapjárati fúvóka 40
                              taluga kedvelte ezt.

                              Komment


                                ...???Egy MZ azért nem
                                De igen.
                                BVF 22N1: TS 125-ös karburátor 22mm-es torokkal
                                BVF 24N1: TS 150-es karburátor 24mm-es torokkal
                                A +1 jelentését pedig St.Z.350 megválaszolta a képen
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 16, 18:36.
                                taluga kedvelte ezt.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X