Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia kis fékdobos kerékagy felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Akkor én nem nyúlnék hozzá, vagy kennék rá egy kis koszos zsírt, és már el is van tüntetve.
    Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Elég nehéz behegeszteni azt a lyukat és soha nem fogod tudni egyenletesre csiszolni és polírozni, mindig meg fog látszani a varrat, úgyhogy én inkább úgy hagynám, vagy vennék egyet börzén.
      Titus és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Kaptam egy tökéletes darabot a szomszédomtól. Kipolírozom és azt építem vissza.
        A hegesztésnél nem is az egyenletlenségtől félnék, hanem,hogy a varrat zárványos lenne. Repedni nem hinném ,hogy repedne, mivel a kerékdobot varacskoltam már és jól sikerült.

        Komment


          #64
          Sziasztok!
          Kisfékdobos hátsó kerékről lenne szó. Koyo C3 csapágyak, új keréktengely. Csapágy az agyban nem kogyog, nem lötyög. Ezek ellenére a hátsó keréknek cirka öt tizedes mozgása van a fékdobhoz képest(függőleges síkhoz képest). Ez a kis holtjáték normális vagy meg sem kellene mozdulnia?Persze forogni azért nem árt ha forog Műszaki vizsgán ez még átmegy vagy nem?

          Komment


            #65
            Öt tized, egy fél méteres keréken nem tűnik soknak. Ilyen pontosan még küllőzni se nagyon tudnak szerintem.
            OdinHEM, joker és Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              Miért kell a kerékbe C3- as minőségű Koyo csapágy? egy szűkebb jobb lenne arra a helyre és pénzügyileg felesleges!
              OdinHEM, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                Miért kell a kerékbe C3- as minőségű Koyo csapágy? egy szűkebb jobb lenne arra a helyre és pénzügyileg felesleges!
                Egyet értek....oda, az olcsóbb kivitel is megfelel. Nagyon nagy hőterhelésnek sincs kitéve, jobb a "szűkebb" csapágy.
                OdinHEM, Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  Az ábrákon C3-as csapágy volt jelölve, ezért raktam olyat bele.
                  Akkor mondhatjuk, hogy természetes az ilyen mértékű lógás a keréknek?
                  Legközelebb, ha cserélni kell akkor C2-es megy bele. Remélem ez soká fog eljönni.
                  OdinHEM és joker kedvelte ezt.

                  Komment


                    #69
                    C3-as csapágy volt jelölve
                    Biztos azért, mert a mérnök úgy találta ki, hogy azzal működjön jól. Kevésbé érzékeny a távtartó pontosságára. Nem volt rossz választás. Következő 30 évben nem lesz vele gondod. 1x kell jó csapágyat ilyen helyre betenni.

                    - - - Updated - - -

                    Műszaki vizsgán ez még átmegy vagy nem?
                    Tökéletes az így, ne aggódj.

                    Ha kotyog ennyit a kerék, az azt jelenti, hogy tökéletes a távtartód hossza, és a csapágyak tökéletesen párhuzamosan befeküdtek a helyükre.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 31, 17:59.
                    OdinHEM, Béla Rácz és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #70
                      Tudomásom szerint sem kell bele C3-as (de C2-se!) , sima egyszerű lehetőleg nem alja-kategóriás csapágy jó bele (én esküszöm a ZKL-ZVL -re , mert eddig bevált...) , és semmi lógásnak nem kéne lennie ami a keréken érezhető!
                      Csapágyház illesztés , axiális hézagolás rendben ? Nem a laza küllők engednek egy picit ?
                      Elméletileg ha meg van az anya rendesen húzva , a tengely meg sem kophatna !

                      Komment


                        #71
                        Béla Rácz, jól csináltad ...! ( persze ez is csak egy vélemény )
                        Béla Rácz és gesszti kedvelte ezt.

                        Komment


                          #72
                          Tudomásom szerint sem kell bele C3-as (de C2-se!) , sima egyszerű lehetőleg nem alja-kategóriás csapágy jó bele (én esküszöm a ZKL-ZVL -re , mert eddig bevált...) , és semmi lógásnak nem kéne lennie ami a keréken érezhető!
                          Csapágyház illesztés , axiális hézagolás rendben ?
                          Hidd el, hogy Pannonia (de pl. MZ-be is) kerékbe jó a c3 csapágy a távtartók állapota mára már legtöbbször a c3 csapágy tűrésén is bőven kívül van. Ha nincs lógás, akkor azt jelenti, hogy valamelyik csapágy nincs vonalban és/vagy nincs rendben az axiális hézagolás. Ha rendben van, akkor kotyogni kell a keréknek.
                          Ja, és a C2 csapágy az maga a sima, egyszerű, "normál" csapágy.

                          Komment


                            #73
                            Pont ide vág , ilyen a véletlen . A cimbora simsonjába most cserétem kerék és lánckerék csapágyakat --elötte fogadtam vele . Persze nyertem . Csak a féket és csapágyet tettem rendbe --akkor felültettem rá és tényleg bő 15 km/ h val többet megy végbe
                            OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

                            Komment


                              #74
                              Csak a féket és csapágyet tettem rendbe
                              Ezek szerint korábban befogott a fék
                              sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                #75
                                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Hidd el, hogy Pannonia (de pl. MZ-be is) kerékbe jó a c3 csapágy a távtartók állapota mára már legtöbbször a c3 csapágy tűrésén is bőven kívül van. Ha nincs lógás, akkor azt jelenti, hogy valamelyik csapágy nincs vonalban és/vagy nincs rendben az axiális hézagolás. Ha rendben van, akkor kotyogni kell a keréknek.
                                Ja, és a C2 csapágy az maga a sima, egyszerű, "normál" csapágy.
                                Bocsánat , de ha minden igaz egy pannóniával foglalkozó könyv , vagy kiadvány sem írja elő a C3-as növelt futási hézagú csapágyak alkalmazását a kerékagyaknál , egyedül a kéthegeresek motorblokkjában írja elő az összes csapágynál , illetve említést tesz az egyhengeresek főtengely csapágyaira is , de nem tartja azt mindenféleképpen szükségesnek .(amit a kiszerelést követő ház hézagok növekedésével , tömörödéssel magyaráz , bár a C3 alkalmazását ott helyesebbnek találnám ...)
                                Én erre alapoztam azt amit írtam . A C2 csapágyhézagra pedig - nekem legalábbis úgy tanították - nem a normál , hanem a normálnál kisebb futási hézag a jellemző ! A C3 a normálnál nagyobb , a C4 a C3 -nal nagyobb futási hézaggal rendelkező csapágyakat jelöli . Vagyis a normál hézag esetén nincs külön C-s jelöléssel ellátva . Esetenként gyárthatnak C5 -ös , a C4 -nél is nagyobb hézagú mély hornyú golyóscsapágyakat is .Egyébként a C03 ...C05 a nagymértékben csökkentett futáspontossági eltérésű csapágyakat jelöli .
                                Remélem ez így is igaz , és nem változott azóta semmi (így nem írtam nagy ökörséget) , sajnos az anyagminőség új jelöléseibe már sokszor belegabajodom ...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 máj. 31, 23:05.
                                Lemezjáték kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X