Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Elég nehéz behegeszteni azt a lyukat és soha nem fogod tudni egyenletesre csiszolni és polírozni, mindig meg fog látszani a varrat, úgyhogy én inkább úgy hagynám, vagy vennék egyet börzén.
Kaptam egy tökéletes darabot a szomszédomtól. Kipolírozom és azt építem vissza.
A hegesztésnél nem is az egyenletlenségtől félnék, hanem,hogy a varrat zárványos lenne. Repedni nem hinném ,hogy repedne, mivel a kerékdobot varacskoltam már és jól sikerült.
Sziasztok!
Kisfékdobos hátsó kerékről lenne szó. Koyo C3 csapágyak, új keréktengely. Csapágy az agyban nem kogyog, nem lötyög. Ezek ellenére a hátsó keréknek cirka öt tizedes mozgása van a fékdobhoz képest(függőleges síkhoz képest). Ez a kis holtjáték normális vagy meg sem kellene mozdulnia?Persze forogni azért nem árt ha forog Műszaki vizsgán ez még átmegy vagy nem?
Az ábrákon C3-as csapágy volt jelölve, ezért raktam olyat bele.
Akkor mondhatjuk, hogy természetes az ilyen mértékű lógás a keréknek?
Legközelebb, ha cserélni kell akkor C2-es megy bele. Remélem ez soká fog eljönni.
Biztos azért, mert a mérnök úgy találta ki, hogy azzal működjön jól. Kevésbé érzékeny a távtartó pontosságára. Nem volt rossz választás. Következő 30 évben nem lesz vele gondod. 1x kell jó csapágyat ilyen helyre betenni.
- - - Updated - - -
Műszaki vizsgán ez még átmegy vagy nem?
Tökéletes az így, ne aggódj.
Ha kotyog ennyit a kerék, az azt jelenti, hogy tökéletes a távtartód hossza, és a csapágyak tökéletesen párhuzamosan befeküdtek a helyükre.
Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 máj. 31, 17:59.
Tudomásom szerint sem kell bele C3-as (de C2-se!) , sima egyszerű lehetőleg nem alja-kategóriás csapágy jó bele (én esküszöm a ZKL-ZVL -re , mert eddig bevált...) , és semmi lógásnak nem kéne lennie ami a keréken érezhető!
Csapágyház illesztés , axiális hézagolás rendben ? Nem a laza küllők engednek egy picit ?
Elméletileg ha meg van az anya rendesen húzva , a tengely meg sem kophatna !
Tudomásom szerint sem kell bele C3-as (de C2-se!) , sima egyszerű lehetőleg nem alja-kategóriás csapágy jó bele (én esküszöm a ZKL-ZVL -re , mert eddig bevált...) , és semmi lógásnak nem kéne lennie ami a keréken érezhető!
Csapágyház illesztés , axiális hézagolás rendben ?
Hidd el, hogy Pannonia (de pl. MZ-be is) kerékbe jó a c3 csapágy a távtartók állapota mára már legtöbbször a c3 csapágy tűrésén is bőven kívül van. Ha nincs lógás, akkor azt jelenti, hogy valamelyik csapágy nincs vonalban és/vagy nincs rendben az axiális hézagolás. Ha rendben van, akkor kotyogni kell a keréknek.
Ja, és a C2 csapágy az maga a sima, egyszerű, "normál" csapágy.
Pont ide vág , ilyen a véletlen . A cimbora simsonjába most cserétem kerék és lánckerék csapágyakat --elötte fogadtam vele . Persze nyertem . Csak a féket és csapágyet tettem rendbe --akkor felültettem rá és tényleg bő 15 km/ h val többet megy végbe
Hidd el, hogy Pannonia (de pl. MZ-be is) kerékbe jó a c3 csapágy a távtartók állapota mára már legtöbbször a c3 csapágy tűrésén is bőven kívül van. Ha nincs lógás, akkor azt jelenti, hogy valamelyik csapágy nincs vonalban és/vagy nincs rendben az axiális hézagolás. Ha rendben van, akkor kotyogni kell a keréknek.
Ja, és a C2 csapágy az maga a sima, egyszerű, "normál" csapágy.
Bocsánat , de ha minden igaz egy pannóniával foglalkozó könyv , vagy kiadvány sem írja elő a C3-as növelt futási hézagú csapágyak alkalmazását a kerékagyaknál , egyedül a kéthegeresek motorblokkjában írja elő az összes csapágynál , illetve említést tesz az egyhengeresek főtengely csapágyaira is , de nem tartja azt mindenféleképpen szükségesnek .(amit a kiszerelést követő ház hézagok növekedésével , tömörödéssel magyaráz , bár a C3 alkalmazását ott helyesebbnek találnám ...)
Én erre alapoztam azt amit írtam . A C2 csapágyhézagra pedig - nekem legalábbis úgy tanították - nem a normál , hanem a normálnál kisebb futási hézag a jellemző ! A C3 a normálnál nagyobb , a C4 a C3 -nal nagyobb futási hézaggal rendelkező csapágyakat jelöli . Vagyis a normál hézag esetén nincs külön C-s jelöléssel ellátva . Esetenként gyárthatnak C5 -ös , a C4 -nél is nagyobb hézagú mély hornyú golyóscsapágyakat is .Egyébként a C03 ...C05 a nagymértékben csökkentett futáspontossági eltérésű csapágyakat jelöli .
Remélem ez így is igaz , és nem változott azóta semmi (így nem írtam nagy ökörséget) , sajnos az anyagminőség új jelöléseibe már sokszor belegabajodom ...
Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 máj. 31, 23:05.
Komment