Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Köszönöm,nagyon szívesen beszélnék,csak időpontot várok.

    Komment


      #47
      St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ne lepődj meg,ha ilyen hosszú állás után a főtengely csapágyai aránylag hamar megadják magukat!
      A fura ,hogy a fotengelycsapagyaknak semmi baja nem lett azok Koyo markajuak ,de a valto csapagyak beadtak a derekukat mert azok meg talan eredetiek voltak kulonosen a lanckerekfeloli dolt ki a legjobban.....

      Komment


        #48
        kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egyébként én is beálltam a mai napon azok sorába akik alatt szorult meg motor...
        kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kép sajnos nem készült,
        Ez nem túl jó hír,de mindenesetre képeket szívesen látnék tőled is! Sajnos (ezek szerint) te rosszabbúl jártál,mint én,nekem csak egy enyhe megragadásom volt és azóta is megy (napi 25-25 km). Megragadásra viszont 80 km/h körül minden esetben képes lenne. Hamarosan én is szétszedem,addig viszont maradok 80 km/h alatt,illetve nem huzatom ki addig a fordulatszámig,ahol becsörög.

        Komment


          #49
          kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Enese település temetőjének a parkolójában sikerült egy fél generált csinálni: tank le, HF le, henger le.
          Úgy látom, ismered a mondást, hogy "nincs lehetetlen, csak tehetetlen".
          Gratulálok a helytállásodhoz!
          Milyen jó, hogy nem történt nagyobb baj, például egy főtengely beállás. Kicsit furcsán néztél volna ki a parkolóban, ahogy húzod szét a blokkot és egy teljes motorgenerált megcsinálsz, hatókar tűgörgő cserével és centírozással együtt.
          sepy, stalker és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Üdv.
            Az egyik ismerősöm vett egy T1-est tatás tempónál (50km/h) 5-6 km után szorul. Henger levétel után kiderült generálozott a blokk . Dugattyú felső harmadán elől hátul 2cm-es kenődés .A dugattyú mérése (gyűrűnél) után kiderült 1tized mm ovalítása van.

            Komment


              #51
              Üdv epel!

              A dugattyú ovalítása teljen rendben van (a gyári érték 0,11mm),viszont nem írtál a keverési arányról és a porlasztó állítási értékeiről,valamint a bejáratás kezdete óta megtett kilométerekről sem .Ezek ismeretében könnyebb véleményt formálni.

              Komment


                #52
                Az lenne baj,ha nem lenne ovalitása a dugattyúnak. Sőt hogy megijesszelek, kúpos is...
                Egy fontos dolog...a dugattyú kopik a legkevesebbet a motor belselyében.
                joker kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  Üdv! Kedves Kollegák hagy csatlakozzak azok táborához, akinek már volt olyan esete, amikor a dugattyú szorosabb kapcsolatot létesített a hengerrel.

                  Ha nem zavar leírom az én esetemet, talán lesz aki okul belőle.

                  Szombat reggel, negyed hét. A Pannónia megtankolva, 1:20 keverék (sárga dobozos Repsol 2T+ 95 benzin) én beöltözve, 8,5 Celsius fok. 8-kor elértem az M0-ás autópályát, (cél a csepeli Tesco-parkoló volt, a Pammónia MGTSZ utolsó turája) Eddig 75-85 km/h a tempó, lévén nem siettem, és 1650 km volt a gépben. (És k...va hideg, síkesztyűben lefagyott az ujjam)

                  a kamionok az M0-son a saját sávomba előzgettek, így gyorsítottam 90-re, és a motor jól birta (egy ideig).
                  Az M5-ről áttértem ujra az M0-ra, amikor a "halálszakaszon" (2x2 sáv betonnal elválasztva, leállósáv semmi....) a motor tipikus "elment a gyújtás"-diagnózist produkált, lefulladva álltam meg a kavicson. Kuplung azonnal, 0-ba kapcsoltam, majd mikor megálltam a motort hallom kicsit pöfög még, majd gáz adásra végleg megáll.

                  És nem is indult be többet. Gyertya csere, csere gyertya új, szikra van. Benzin van. Kompresszió? Na az nem volt.
                  Egri gyártmányú 2. túlméretes dugattyúm volt, - csak volt mondom, - mert az egy-az-egyben elolvadt. Ráfolyt a gyűrűkre, hengerre, sőt még a főtengelycsapágyakba is jutott.

                  Nem volt tipikus megragadási tünet, (pl. csörgés, amit nem is biztos hogy hallottam volna a menetzajtól, és amugy is nagyott hallok kicsit, nem volt blokkolás, és megállás után még pöförgött...)

                  Most gyakorlatilag pár század hónolás a hengerben (takatrítás az aluminiumtól) új főtengely csapágyak szimeringek, dugattyú, (ezt már helyből 2mm-el kisebb palásttal építem be, P12-es tipp) új gyűrűk, és jövőre ujra kezdem a bejáratást...

                  na azért ennyire nem örülök, de mit tudok csinállni? ha 51 évig nem adtam el, és nem lett rota-kapa belőle, akkor most sem...
                  sepy, stalker és 5 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    (ezt már helyből 2mm-el kisebb palásttal építem be, P12-es tipp)
                    ez most magyarul mit jelent?---azt ami oda van irva ? ( ApaE ,-most ki merjem mondani amit ki kellenne ?? )

                    és mennyi az illesztés ? a dugó geometriája ? hőkezelt dugó -vagy nem ? a henger párhuzamos-e ? láttad a mérést -vagy csak mondták ?
                    na ezek most olyan tanács félék , szerintem ezek a lényegesebb dolgok ---

                    1979 ben nekem is volt egy Jawa 350 esem amit megfurtak , kapott dugót gyürüt meg mindent , valahol a Kertész u környékén egy pincében (a mai napig megvannak ugy tudom )
                    Aztán buli -bambi-Balaton --egy héten át motoroztunk a balcsi körül , és kb minden 20 km nél megszorult--csörög-kuplung--megáll--és lepisál (nem csak én -aki ott volt mindenki ) .
                    Bizony nagyon büdös volt szegény-nem lehetett a sátor mellé állítani. Viszont hazafelé azM7senkilóvavéégig -aztán még sokáig használtam --már tök frankó lett !

                    Komment


                      #55
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ez most magyarul mit jelent?---azt ami oda van irva ?
                      konkrétan 2mm-el rövidebb palásthosszra gondoltam.

                      de mond ki nyugodtam mire gondolsz Te, hátha tanulok belőle...

                      Komment


                        #56
                        amiért fényesebb azért jobb? azért van mélyedés mert tömör anyagból marták a dugót és ha képről ezt fel lehet ismerni akkor"gagyi"akármennyi melót öltek bele, én az öntöttek mellett maradok,mert maradi vagyok!az én motorom lomokból van összepárolva alig tudtam bejáratni,dadog a sok anyagtól másképp csörög,viszont 90-el tolom neki és szereti.
                        sepy, Balumester és wsievers kedvelte ezt.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #57
                          Üdv. tudomásom szerint csak a csapszeg furatától kb 30mm-es sávban ovális a dugattyú.

                          Komment


                            #58
                            Attached Files
                            sepy és Kakas kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              lenne egy kérdésem! Főleg ApaE felé, de nem privát, csak úgy mindenki előtt...
                              kb. mennyi lehet a "kottyanása" a dugónak alap (gyári) esetben... csak azért mert nekem most kb.8 század, hónolás után...( 2. túlméret, több dobásom nincs...)

                              ha jól látom akkor alap helyzetben 5 század (D4 legnagyobb átmérő esetén) nem sok ehhez a 8 század?

                              Komment


                                #60
                                Üdv ApaE!

                                Ebből az ábrából az derül ki,hogy a D3 és D5 mérési pontok között ovális a dugattyú,mert az ovalitást a keresztmetszetnél mérjük.A D3 és D5 mérési pontok között nem kör keresztmetszetű a dugattyú,mert a csapszegre merőleges irányból kisebb az átmérője a nagyobb anyagmennyiségből adódó nagyobb hőtágulás miatt.A többi részen kör keresztmetszetet mérhetünk.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X