Köszönöm,nagyon szívesen beszélnék,csak időpontot várok.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia megszorulás
Collapse
X
-
St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNe lepődj meg,ha ilyen hosszú állás után a főtengely csapágyai aránylag hamar megadják magukat!
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként én is beálltam a mai napon azok sorába akik alatt szorult meg motor...kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKép sajnos nem készült,
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEnese település temetőjének a parkolójában sikerült egy fél generált csinálni: tank le, HF le, henger le.
Gratulálok a helytállásodhoz!
Milyen jó, hogy nem történt nagyobb baj, például egy főtengely beállás. Kicsit furcsán néztél volna ki a parkolóban, ahogy húzod szét a blokkot és egy teljes motorgenerált megcsinálsz, hatókar tűgörgő cserével és centírozással együtt.
- 4 likes
Komment
-
Az lenne baj,ha nem lenne ovalitása a dugattyúnak. Sőt hogy megijesszelek, kúpos is...
Egy fontos dolog...a dugattyú kopik a legkevesebbet a motor belselyében.joker kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Üdv! Kedves Kollegák hagy csatlakozzak azok táborához, akinek már volt olyan esete, amikor a dugattyú szorosabb kapcsolatot létesített a hengerrel.
Ha nem zavar leírom az én esetemet, talán lesz aki okul belőle.
Szombat reggel, negyed hét. A Pannónia megtankolva, 1:20 keverék (sárga dobozos Repsol 2T+ 95 benzin) én beöltözve, 8,5 Celsius fok. 8-kor elértem az M0-ás autópályát, (cél a csepeli Tesco-parkoló volt, a Pammónia MGTSZ utolsó turája) Eddig 75-85 km/h a tempó, lévén nem siettem, és 1650 km volt a gépben. (És k...va hideg, síkesztyűben lefagyott az ujjam)
a kamionok az M0-son a saját sávomba előzgettek, így gyorsítottam 90-re, és a motor jól birta (egy ideig).
Az M5-ről áttértem ujra az M0-ra, amikor a "halálszakaszon" (2x2 sáv betonnal elválasztva, leállósáv semmi....) a motor tipikus "elment a gyújtás"-diagnózist produkált, lefulladva álltam meg a kavicson. Kuplung azonnal, 0-ba kapcsoltam, majd mikor megálltam a motort hallom kicsit pöfög még, majd gáz adásra végleg megáll.
És nem is indult be többet. Gyertya csere, csere gyertya új, szikra van. Benzin van. Kompresszió? Na az nem volt.
Egri gyártmányú 2. túlméretes dugattyúm volt, - csak volt mondom, - mert az egy-az-egyben elolvadt. Ráfolyt a gyűrűkre, hengerre, sőt még a főtengelycsapágyakba is jutott.
Nem volt tipikus megragadási tünet, (pl. csörgés, amit nem is biztos hogy hallottam volna a menetzajtól, és amugy is nagyott hallok kicsit, nem volt blokkolás, és megállás után még pöförgött...)
Most gyakorlatilag pár század hónolás a hengerben (takatrítás az aluminiumtól) új főtengely csapágyak szimeringek, dugattyú, (ezt már helyből 2mm-el kisebb palásttal építem be, P12-es tipp) új gyűrűk, és jövőre ujra kezdem a bejáratást...
na azért ennyire nem örülök, de mit tudok csinállni? ha 51 évig nem adtam el, és nem lett rota-kapa belőle, akkor most sem...
- 7 likes
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése(ezt már helyből 2mm-el kisebb palásttal építem be, P12-es tipp)
és mennyi az illesztés ? a dugó geometriája ? hőkezelt dugó -vagy nem ? a henger párhuzamos-e ? láttad a mérést -vagy csak mondták ?
na ezek most olyan tanács félék , szerintem ezek a lényegesebb dolgok ---
1979 ben nekem is volt egy Jawa 350 esem amit megfurtak , kapott dugót gyürüt meg mindent , valahol a Kertész u környékén egy pincében (a mai napig megvannak ugy tudom )
Aztán buli -bambi-Balaton --egy héten át motoroztunk a balcsi körül , és kb minden 20 km nél megszorult--csörög-kuplung--megáll--és lepisál (nem csak én -aki ott volt mindenki ) .
Bizony nagyon büdös volt szegény-nem lehetett a sátor mellé állítani. Viszont hazafelé azM7senkilóvavéégig -aztán még sokáig használtam --már tök frankó lett !
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez most magyarul mit jelent?---azt ami oda van irva ?
de mond ki nyugodtam mire gondolsz Te, hátha tanulok belőle...
Komment
-
amiért fényesebb azért jobb? azért van mélyedés mert tömör anyagból marták a dugót és ha képről ezt fel lehet ismerni akkor"gagyi"akármennyi melót öltek bele, én az öntöttek mellett maradok,mert maradi vagyok!az én motorom lomokból van összepárolva alig tudtam bejáratni,dadog a sok anyagtól másképp csörög,viszont 90-el tolom neki és szereti."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
lenne egy kérdésem! Főleg ApaE felé, de nem privát, csak úgy mindenki előtt...
kb. mennyi lehet a "kottyanása" a dugónak alap (gyári) esetben... csak azért mert nekem most kb.8 század, hónolás után...( 2. túlméret, több dobásom nincs...)
ha jól látom akkor alap helyzetben 5 század (D4 legnagyobb átmérő esetén) nem sok ehhez a 8 század?
Komment
-
Üdv ApaE!
Ebből az ábrából az derül ki,hogy a D3 és D5 mérési pontok között ovális a dugattyú,mert az ovalitást a keresztmetszetnél mérjük.A D3 és D5 mérési pontok között nem kör keresztmetszetű a dugattyú,mert a csapszegre merőleges irányból kisebb az átmérője a nagyobb anyagmennyiségből adódó nagyobb hőtágulás miatt.A többi részen kör keresztmetszetet mérhetünk.
- 2 likes
Komment
Komment