Közlemény

Collapse
No announcement yet.

3000 km sok(k)!?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Nézegettem a fémragasztókat. Van folyékony és gyúrma-szerű, nekem aggályos különösen azért mert nem ismerem, nem értek hozzá. Az igazi megoldás talán a blokkfél vmilyen sablonhoz rögzítése után aluval felrakni és lemunkálni. Tartok tőle ez most így marad, talán majd két év múlva a következő műszaki előtt. Végül is a motor évtizedekig így működött.
    Írtam fenntebb, hogy 0,5-ös klingeritből vágtam tömítést. Bocs, de nem klingerit, hanem Temasil. Nagy különbség tudom, de - állítólag - henger alá nem, de blokkba jó. Az nem tetszik, hogy nagyon sikos mindkét felülete (paszta nemtudom hogyan áll meg rajta) de könnyű vele bánni és vélhetően nem ázik át. A 0,5 vastagság meg kell a hézagolás miatt. Az esetleges tapasztalatokat - főleg ha rosszak - megköszönném.

    Komment


      #17
      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      paszta nemtudom hogyan áll meg rajta) de könnyű vele bánni és vélhetően nem ázik át. A 0,5 vastagság meg kell a hézagolás miatt. Az esetleges tapasztalatokat - főleg ha rosszak - megköszönném.
      Nem tudom,sima papírt használok ,mostanában Mannol pasztával rondán kétoldalt bekenve az ujjaim-között simítva tényleg minimális anyagot használva,meghuzásnál nem sok nyomódik ki,ajánlom a szürke vagy fekete színűt(csúnya ha a piros világít)volt már minden féle nekem is.Sajnos a blokkokat is síkolni kellene,ritka a nem bontott sérült motor .
      A blokknál ,ha a másik oldal vastagsága is elbírná kimarhatnád,kireszelhetnéd a felömlőt szimetrikusra és persze az éleket lekerekítve.
      sepy, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #18
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A blokknál ,ha a másik oldal vastagsága is elbírná kimarhatnád,kireszelhetnéd a felömlőt szimetrikusra és persze az éleket lekerekítve
        Erre én is gondoltam már, végül mindegy hogyan lesz szimmetrikus, talán gyűjtök hozzá bátorságot. Kösz.
        Van tömítőpapírom is 0,6-os (már nem tudom honnan rendeltem) nem akarom elhasználni, mert nagyon jó sablonnak, ragyogóan körbe lehet rajzolni.

        Komment


          #19
          Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Történt ugyanis, hogy annó a főtengelyes szaki (a jelenlétemben!!!) kalapáccsal ütötte szét a főtengelyt, majd úgy is vissza, aztán betette az esztergába, megtekerte, és szólt emígyen: "nézze, milyen f...-n sikerült elsőre, ott a vonalat nézze!"

          ilyen még van ??

          már mint aki igy simán megcsiájjja a főtengelyt ,? Itt csak egy valakit tudok idézni : https://www.youtube.com/watch?v=TuVev3ok5Rg
          sepy és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            igy simán megcsiájjja a főtengelyt ,?
            Egy életen át felnéztem Bélabácsira amíg:a mostani főtengelyemen megmutatta,hogyan szereli...az van benne,igaz itthol igazítottam rajta mert ütött kicsit,vele furattam a hengert is :azt viszont nekem tetszőn készítette el!
            Che kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #21
              Igen, ilyen még van. Azt azért el kell ismerni: gyors is vót, meg ócsó is Illetve hát akkor annak tünt, aztán most kamatostul megfizettem az árát. Persze teccett volna előre érdeklődni a kedves kuncsaftnak.

              Komment


                #22
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                blokknál ,ha a másik oldal vastagsága is elbírná kimarhatnád,kireszelhetnéd a felömlőt szimetrikusra és persze az éleket lekerekítve.
                Úgy tűnik nem bírja el. Míg a jobboldalon, kívülről a két tőcsavar közötti részen meg van erősítve az öntvény (a felömlőtől jobbra-balra), addig a baloldalon nincs ilyen, csak a cca. 5 mm-es falvastagság van.
                Mi lenne, ha a jobboldali hiányzó részt - legalább részben - aluhegesztővel feltöltetném? (már, ha vállalná a hegesztő). A blokk nem deformálódna? Hegesztés előtt valamihez rögzíteni kellene? Ha sikerülne, egyforma akkor sem lenne, de jobban hasonlítana egymásra a két oldal. Esetleg még a baloldali ép részt kicsit letörném 45 fokban, majd lekerekíteném?
                Attached Files

                Komment


                  #23
                  Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  legalább részben - aluhegesztővel feltöltetném?
                  Szervusztok!
                  A hegesztés jó gondolat! Csak fogadj meg egy jó tanácsot, kérlek! A deformáció ( 3 szor is begépeltem: REformáció. ) elkerülése miatt sík felületre kell "kalodázni", szorítani. Kis lépésekben hegeszteni, nehogy hősokkot kapjon! Nekem anno AL. öntvény házas szivattyú javításánál a mester csinálta így. Pici hegesztés, sok hűlési idő. Persze nem órabéres munka volt! Nem azért húzta az időt.
                  mátéapu és Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Ne kínozd,nem amiatt nem lesz jó a motorod(csak közelebb lenne a hibátlanhoz).Eltérő füstölés a kipufogó miatt van legtöbbször:a könyökök hosszát hasonlítsd össze,a dobokba kukucskálj bele,hengerablakokba is,a kipufogó-sip minden nyílásának,furatának egyformának kell lennie...és nem túl kormosnak.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #25
                      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      a főtengely gyenge 0,4-et lóg,
                      Feltételezem axiálisan/tengelyirányba. Nem mindegy!
                      Dehamár korábban esztergályos centirozásrol esett szó, hadd mutassak egy videót
                      91.5mm a lökete a Horex350-nek , képes volt 8.5mm-t növelni, 100mm-re új sonkák, egyensúly stb. nem kevés munkával. Persze profi gépeken dolgozott
                      https://www.youtube.com/watch?v=a4guojNgCQw

                      mátéapu és pasetta kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Történt ugyanis, hogy annó a főtengelyes szaki (a jelenlétemben!!!) kalapáccsal ütötte szét a főtengelyt, majd úgy is vissza, aztán betette az esztergába, megtekerte, és szólt emígyen: "nézze, milyen f...-n sikerült elsőre, ott a vonalat nézze!" Én
                        Én csavarral préseltem szét, és satuval össze az Izsét(saját gyártású alsó csappal, és saját tervezésű alsó csapággyal). Utána meg éjszakás műszakban 4 órát kopácsoltam a főtengelyt, amíg 3 századba futott a csúcsok közt. Szóval meg lehet jól is csinálni.
                        sepy, és 5 további látogató kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ne kínozd,nem amiatt nem lesz jó a motorod(csak közelebb lenne a hibátlanhoz).Eltérő füstölés a kipufogó miatt van legtöbbször:a könyökök hosszát hasonlítsd össze,a dobokba kukucskálj bele,hengerablakokba is,a kipufogó-sip minden nyílásának,furatának egyformának kell lennie...és nem túl kormosnak
                          Kedves Mátéapu!
                          Erre az üzenetre vártam: "Ne kínozd". Apám is mindig korholt, hogy akkor baltáztam el a dolgokat, amikor a majdnem hibátlanon még egy kicsit igazítani akartam. Valóban ha a gép így ment évtizedekig, akkor még fog is. Nem kínzom és magamat sem. Kipufogó ügyben mindent megnéztem és minden rendben. Még az eredeti régi kiégetettet is megpróbáltam.
                          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése



                          Feltételezem axiálisan/tengelyirányba. Nem mindegy!
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Én csavarral préseltem szét, és satuval össze az Izsét(saját gyártású alsó csappal, és saját tervezésű alsó csapággyal). Utána meg éjszakás műszakban 4 órát kopácsoltam a főtengelyt, amíg 3 századba futott a csúcsok közt. Szóval meg lehet jól is csinálni.
                          Természetesen tengelyirányú a kottyanás, és 0,2-re igyekszem hézagolni. A videót nézve és wsievers hozzászólását olvasva arra következtetek, hogy kell elsősorban szaktudás és kitartás, aztán jó ha van jó szerszám és kell némi türelem. Nekem ezekből csak némi türelem adatott meg. De így is nagyon élvezem!!!

                          Komment


                            #28
                            Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            amikor a majdnem hibátlanon még egy kicsit igazítani akartam.
                            A hibátlan motorokat tréleren viszik a kiállításra............a bütykölt,szakszerűtlenül szereltekkel rójuk és járták régen is az utakat !
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A hibátlan motorokat tréleren viszik a kiállításra............a bütykölt,szakszerűtlenül szereltekkel rójuk és járták régen is az utakat !
                              Ja Heegany is észrevett Demeter motorján némi olajpárát mert Ő ugye használta.

                              Komment


                                #30
                                emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                mert Ő ugye használta.
                                Kivétel erősíti a szabályt ..!

                                Volt már példa,hogy igazat adtam neked? Nem emlékszem,és emiatt :megkövetlek ! Magyarul:a hecc kedvéért történt !
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X