Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Köszöntök Mindenkit!
Néhány hetes kényszerkihagyás után - a rossz időnek is köszönhetően - van némi időm a motoromra. Hézagolnék, de nem lemezekkel (a csapágyakat már nem akarom piszkálni és a főtengely is szépen középre esik) hanem a tömítés vastagságával. A 0,5-ös Temasil kevés volt, az 1,00-es sok, 0,7-0,8-as meg nincs (nekem). A 0,5-ös mellé vágtam papírból kettőt különböző vastagsággal. Ha jól számoltam szárazon (paszta nélkül) az egyikkel 0,11-et lógna a főtengely, a másikkal 0,19-et. Ehhez jönne még a paszta vastagsága, ami ugye 3 réteg lenne. Nem tudom, hogy ez mennyit vastagítana a tömítésen.
Ha lenne javaslat, hogy a kettő közül melyik lógás lenne a kedvezőbb, azt megköszönném.
Üdv.: Jankó51
Ne bonyolítsd,szerintem rakd a milist és hézagolj. 3 tömítésnél biztosan lenne komplikáció
Persze ez lenne a biztos megoldás.
Az 1 milissel a főtengely 0,45-öt, a kuplung 0,54-et, a lánc 0,40-et lóg (paszta nélkül). Három db 0,2-es hézagolóval (ha lenne) még mindig sok lenne a lógás nem?
Arra gondoltam ha a 0,5-ös Temasil és a 0,3-as papír közé kenek pasztát, ezt beteszem a két blokkfél közé (tengelyek nélkül) összehuzatom, majd másnap kiveszem. Így lenne immár egy darab 0,7-es tömítésem. (két csíkkal kipróbáltam, satuval nyomtam össze finoman, másnap mértem a 0,7-t). Ezt az - immár egy db - tömítést aztán újra megkenném és tenném be véglegesen. Tudom túl sokat agyalok (tökölök?) és lehet, hogy mégiscsak hézagolókat rendelek valahonnét, ha sikerül.
üdv. Jankó51
A francba... így már tényleg egyszerű! Tudod a nagy gondolkodókat mindig az egyszerű feladatokkal lehet zavarba hozni! (...mondta egykori kedves tanárom, mikor meglehetősen tanácstalanul álltam a tábla előtt). Akkor ugye zégergyűrük ki, csapágyakat beljebb kocogtatni, hézagoló be, zéger vissza??
Az a bájlong lemez micsoda is?
Tanuló koromban a hézagoló lemezeket,sárgaréz,alpaka,külömböző vastagságú lapokban hozták:nekünk kellett a szerszámgépekbe leszabni kialakítani,gondolom ma már csak méretre készülteket lehet venni.
Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 márc. 22, 16:42.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Oszt nekem meg így se-úgy se nincs! Muszáj lesz megennem néhány féle halkonzervet, májkonzervet, más konzervet (úgyis ilyen idők jönnek) aztán meginni rá néhány sört. Még jó, hogy az alumínium is jó. (...ha még a rajzlap is jó lenne...)
No.. Az én eseteim: Ha lehet akkor kihagyom a tömítő "papírokat".. Méregetés után kiderül van-e rá szükség. Támpont: üres blokkfelek összehúzása utáni hézagmérős ellenőrzés... Az öregebb motorok általában mindenfelől hézagolhatók,ez nagy segítség. Az a sokrétegű tömítés+ mindközött pasztázgatás.. Szerintem felejtős. A paszta nem varázsszer.. és nem is imádság amiből minél több van annál jobb. Érzekenyebb motorokat "kissé" túlpasztázva már sikerült meghalasztani a "szakembereknek"... azt a cuccot oda kell kenni ahová való..és annyit amennyi kell. A szervízablakok.. stb esetleg bontogatott helyeken csak szerelőpasztával (grafitos zsír) kent "klingeritet" kell alkalmazni. Meg különben is.. minek bonyolítani azt amit nem kell?
A keleti motorok tömítése papír,ha jók a felületek ,benziben áztatva és össze-huzatva tökéletesek.Ma minden problémát spraykel...tömítésoldó,tömítőspray,sok száz paszta,sok helyen csak pasztát használnak a fedeleknél.
Ezek az anyagok arra bátorítanak,hogy amit bekenünk,az már nem csepeg...
A mai tömítőlapokkal az a problémám,nincs a kellő vastagságban ha van el van öregedve és foszlik,több esetben nem voltam képes ollóval sem kivágni0,5-ös tömítőanyagot az íveken eltört..szétesett,egyértelműen klingelit illetve asztbeszt mentes anyagokról beszélek,igaz azóta leszarom mit árulnak ,igyekszem magam kivágni a gyűjtött kartonanyagokból.
Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 márc. 23, 17:30.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment