Közlemény

Collapse
No announcement yet.

3000 km sok(k)!?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ha a hengerfurat ferde és ezért nem fut középen a dugattyú, akkor ha (kizárólag próbaképpen)
    Nyakon hajigálást fogok rendezni..még ha békülnöm is kell miatta.A fenét bonyolítjátok szegény motort.

    Hajtókar derékszögelésről volt szó !Ferde volt:hajlítottál?Ha nem akkor hajlíts,amig nem lesz egyenlő a két oldal.A problémát legtöbbször a csapszegfurat perselye okozza egy kis félredörzsárazás és már nem derékszög....
    A henger "dőlést "úgy is ellenőrizheted,hogy a szívóoldalt előrefordítva felhúzod és úgy hézag-mérőzöl ,ha az eredmény megegyező,akkor derékszög a henger.
    Che, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #77
      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A henger "dőlést "úgy is ellenőrizheted,hogy a szívóoldalt előrefordítva felhúzod és úgy hézag-mérőzöl ,ha az eredmény megegyező,akkor derékszög a henger.
      Igen ! Akkor minden bizonnyal merőleges a furat a talphoz képest . (ezt gyűrű nélkül kell megvizslatni !)
      Bár Máté , - neked úgy tudom komolyak a tapasztalataid az egyhengereseknél - én azt hallottam hogy a hengertalp-sík, képes soxor elhúzódni (főleg ha sok a Km , vagy a gyárinál nagyobb sűrítéssel használták) , így érdemes a hengertalpat fúrás után alu-tüskére húzva , vagy két vállas , prímán a furatba illesztett alu. pogácsa közé fogva felszabályozni (sajnos a kéthengereseknél is többször találtam ferdére fúrtat ,mire rájöttem hogy mi a baj ... a kuncsaft hozta a hengert , mert a haverja fúrta ingyen ... ) Az így keletkező méreteltérést meg talptömítés vastagságának változtatásával lehet kompenzálni .
      Che, Jankó51 és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nyakon hajigálást fogok rendezni..
        Erre várok napok óta, hogy Mátéaput elfussa végre a méreg és mondjon valamit, amit képes vagyok felfogni is és - talán - megcsinálni is. A henger szembefordításával legalább a henger esetleges "dölését" tisztázhatom. (Hogy ez nekem nem jutott eszembe?)
        Engem az zavar, hogy "fönek" nem az a helyzet mint "lenek". A felső holtpontról lefele menet egyforma a hézag. Aztán átfordul az alsó holtponton és felfele menet már 0,1 tized eltérés van. Amennyit ezen javítok a hajlítással, ugyanannyit rontok a jó értékeken. Maradjon az arany középút, lefele kicsit rontok, felfele kicsit javítok?


        mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Maradjon az arany középút, lefele kicsit rontok, felfele kicsit javítok?
          Inkább először fordíts hengert.. (nekem ez eszembe se jutott) az a legolcsóbb és eredményt mutató megoldás. Tanulni majdnem olyan jó mint okosnak lenni.. Köszi Máté!
          pasetta, zahi és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Inkább először fordíts hengert.. (nekem ez eszembe se jutott) az a legolcsóbb és eredményt mutató megoldás. Tanulni majdnem olyan jó mint okosnak lenni.. Köszi Máté!
            Ezért (is) jó ezen a fórumon lenni!
            Neked is kösz Atti!
            sepy, zahi és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ha az eredmény megegyező,akkor derékszög a henger.
              Mivel az idén nem megyek locsolni (na jó tavaly sem voltam) megfordítottam a hengert. Jelentem az eredmény azonos, a hengerfurat derékszögben, nincs félrefúrva. Azt hiszem marad a kompromisszum, mert pont amire elkészülnék jön vissza a rossz idő! (meg ne adja Isten... az öregebbek számára a teljes kijárási tilalom)
              pasetta, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                Végre, csak összeállt a gép ...és meg is jött a rossz idő!
                Öntöttem bele 10 liter 15-ös keveréket, tettem bele 125-ös fúvókát, a tűt középállásba tettem, és mentem 20 km-t. Lehet, hogy túlzásba vittem az óvatoskodást, dehát valami ilyesmit ír a piros könyv is. A gyertya rendesen fürdik az olajban, a kipufogó füstöl, a motor - amig gyorsul - szépen megy, aztán ha beáll - mondjuk 50-re - megszűnik a sima hang, azt hiszem ez a "négyütemezés". Ha tovább húzom szépen gyorsul és szép a hangja is. Aztán, ha 60-on tartom, újra kezdi a négyütemüt (már ha ez tényleg az). Azt hiszem ilyenkor kap sokat, úgyhogy szépen kezdem leengedni a tűt, talán segít. Ja és ha elzárom a csapot, felpörög mielőtt leáll, olvastam valahol, hogy ez is azt jelenti, hogy sokall.
                Mindenesetre a motor menni fog reményeim szerint szépen.
                Köszönöm a segítséget Mátéapunak, hogy a kezdetektől folyamatosan volt türelme hozzám, Zahi tanárúrnak a szakmai felzárkóztatási programért és mindenki másnak, aki időt szentelt rám.
                Akkor hát jöjjön a jó idő, irány a horizont!
                Bocs most nem búcsúzkodni akartam ám csakhát új fejezet kezdődik!
                sepy, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Öntöttem bele 10 liter 15-ös keveréket, tettem bele 125-ös fúvókát, a tűt középállásba tettem, és mentem 20 km-t.
                  Én 33-körüli keverékkel járatom125/2-beszúrással, STHIL-olajjal ...nem nagyon füstöl.A 25 ös keverék is túlzott egy kissé,szerintem akármilyen hétköznapi olajjal is,hígits rá mert azért is túl melegszik....
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #84
                    Az a tizenötös már már majd tiszta olaj... de ha így is megy.. akkor nagy baja nem lehet. Kis finomítás után sok örömködés lesz..

                    Komment


                      #85
                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én 33-körüli keverékkel járatom125/2-beszúrással, STHIL-olajjal ...nem nagyon füstöl.A 25 ös keverék is túlzott egy kissé,szerintem akármilyen hétköznapi olajjal is,hígits rá mert azért is túl melegszik....
                      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az a tizenötös már már majd tiszta olaj... de ha így is megy.. akkor nagy baja nem lehet. Kis finomítás után sok örömködés lesz..
                      Köszönöm, így teszek!

                      Komment


                        #86
                        Köszöntök mindenkit!
                        Végre, végre találtam valakit, aki rendbe tette a gépem (mármint a számítógépem) és végre tudok írni. Olvasni eddig is tudtam és olvastam is. Motorozgatok, de nem az igazi. Néhány kilométer után megjelenik a benzincsőben egy borsónyi buborék, aztán csak hízik és hízik. 20 km után már 6-8 cm-es légzsák. Érzem (vagy beképzelem) hogy a motor szegényebb keverékkel megy és ezt a gyertyakép is alátámasztja.
                        Amit eddig tettem: tank tiszta, tanksapkát kitisztítottam, aztán zsebre tettem, úgy mentem egy kört, buborék maradt. Karburátort, benzincsapot kipucoltam, buborék maradt. Aztán - ahogy Mátéapú javasolta valakinek - kipucoltam még egyszer (egy nap benzinben, fél nap nitróban ázott előtte, majd kompresszor), buborék maradt. Szűrőt tankból, ülepítőből kidobtam, semmi. KOmplett benzincsap csere MZ csapra: semmi. Vissza a régi csap, gumik tömítések cserélve, a tankba lógó cső ferdére vágva: semmi. Benzincső felhúzás előtt csonkra tömítőpaszta kenve: semmi.
                        125-ös fuvóka helyett betettem egy 105-öst, óvatos kör, buborék maradt. Dúsító rendben. A buborékok utánpótlása - úgy tűnik - a benzincsap felől jön. Az úszóház menet közben kellemesen hűvös.
                        A napokban olvastam valahol, (nem Pannóniáról volt szó) hogy a gyár nem véletlenül szereli a lehető legrövidebb benzincsővel, mert a hosszú csőben melegszik a benzin és képződhet buborék.
                        Ezt még kipróbálom, elfordítom a csapot és beteszek egy nagyon rövid csövet. Ötcentis csőben nem lesz 8 centis légzsák az biztos. Aztán még egy ultrahangos karbitisztítás esetleg, bár minden luk átjárható, átlátható nekem úgy tűnik.
                        Még egy adalék, a motor a pótlevegő csavarra nagyon visszafogottan reagál. Falslevegőt körbenéztem nincs. Alapjárat tökéletes.
                        Hm mit tehetnék még?

                        Komment


                          #87
                          Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hm mit tehetnék még?
                          Hurok van a benzincsövön,ezt úgy értem körülmegy a súber.házon és úgy van bekötve:ez a normális,lehet benne buborék kit érdekel? A beállítások ettől függetlenek,az a lényeg legyen folyamatos benzinutánpótlás.Attól van a benzincsőben buborék,hogy felkanyarodik a cső és nem tud a levegőzsák távozni,ha a cső lejtése folyamatos akkor távozik a bubi,de minek????

                          Az enyém közelit az 500-km-hez simul,egy teljes átmosás...tank,csap,karbi..kis lerakódás és vízgyönyök..ezután lejjebb kellett venni az alapjáratot ennyi,had járódjon(van mikor leáll)szerintem kár tekergetni had kopjon..
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #88
                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            kár tekergetni had kopjon..
                            Hát igen, megoszlanak a vélemények.
                            Több helyen olvastam, hogy márpedig a csőben buborék nem lehet. Autószerelő szaki mondta: a légzsák alatt teljes keresztmetszetben benzin van, tehát kap amennyi kell neki. (meg azt is mondta: túlzottak az elvárásaim a típussal szemben). Én mondjuk el tudom képzelni, hogy a légzsák leszűkíti a keresztmetszetet, aztán meg rugalmas is, így ha húzom neki, a buborék nyúlik és nem engedi úgy a benzint, mint ahogy kellene. Ez persze csak a laikus okoskodása. De azért az izgat, hogy honnét a francból kerül oda annyi levegő.
                            Mindegy még az ultrahangos tisztítást talán kipróbálom, aztán én is aszondom: nem tekergetem, had kopjon. Jó volt a régi (eredeti) benzincső, jó kemény volt és nem látszott át (a régiek tudtak valamit...!)

                            Komment


                              #89
                              Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              a légzsák alatt teljes keresztmetszetben benzin van, tehát kap amennyi kell neki.
                              Ha zavar : rövidítsd meg közel függőlegesig a csövet akkor felmegy a "tankba"a bubi
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #90
                                Szervusztok!
                                Mitől lehet buborék a csőben? Mondjam a tutit?
                                Hanyatt vágjátok magatokat! Szóval az a teóriám, hogy az üzemanyag tank nem tud rezgés mentes lenni. Na ez hogy?!
                                Hát kérem nem véletlen, hogy a tankokat gumi rezgés csillapító csavarbakokkal szerelik fel. Legalább is a Riga 16-osom így volt szerelve. Amikor az túl erősen lett meghúzva, akkor nekem is jöttek a bubik. Az meg inkább hab, mint üzemanyag. Ergo levegősebb a nafta és szegény a levegő- üzemanyag keverék. Tehát véleményem szerint a megoldás, hogy rezgés mentesítsük az üzemanyag-rendszert. Ne hagyjuk a rezgéseket buborékot csinálni!
                                Ha tévedek ( lehetséges ), akkor csak a tank szerkezetét mentjük meg a rázkódás okozta anyagfáradásos töréstől.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X