Közlemény

Collapse
No announcement yet.

3000 km sok(k)!?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nem esett szó róla: -karburátor talpát síkra munkálni- az a szigetelő lap lehet 3mm is én alá és fölé is tennék rajz lapból tömítést pasztával ,jó a szerelésnél használatos is. A talp felfogatásnál sokszor kihagyják trehányságból az alátétet pedig csavar kötés nélküle nem kötés!!
    pasetta, Titus és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Van a LOCTITE SI5910 paszta
      Van nekem is, a blokk tömítésénél ezzel kentem vékonyan a Temasil-t (ha jól emlékszem a nevére) és jó lett. Most is ezt használnám, de azért teszek papírt is.
      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      .Magyarul nem éri meg a fáradságot,viszont ha egy m/m-nyit lecsiszolsz viszanyersz egy kis helyet a légtoroknál és legalább tudod,hogy a deformáció is kijön síkra..
      Kösz! Ez lesz a megoldás. Éreztem, hogy rá kell kérdeznem mielőtt cselekszem. Nem tudom felfigyeltél-e rá, de ha bármikor olyant tanácsoltál, hogy valamit NE tegyek, én mindig hallgattam Rád!
      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nem esett szó róla: -karburátor talpát síkra munkálni- az a szigetelő lap lehet 3mm is én alá és fölé is tennék rajz lapból tömítést pasztával ,jó a szerelésnél használatos is. A talp felfogatásnál sokszor kihagyják trehányságból az alátétet pedig csavar kötés nélküle nem kötés!!
      Köszönöm, így teszek és igyekszem mindenre figyelni.
      mátéapu és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        hogy valamit NE tegyek, én mindig hallgattam Rád!

        Na akkor végem ! Nem szabad rám hallgatni,mert én leszek a hibás!!!

        Bár bánja fene,elbírom...
        sepy kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem szabad rám hallgatni,mert én leszek a hibás!!!
          Eddig még egyszer sem bántam meg!
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            A rossz akarók nem itt vannak!
            Jankó51 és emu kedvelte ezt.

            Komment


              Elkészült a bakelit hőszigetelő (ez még nem a hír!), kívül-belül papírtömítéssel és pasztával, ahogy javasoltátok.
              A minta természetesen a szívócsonk volt és kiválóan sikerült a másolás. Nehogy később érjen meglepetés, azért - szárazon - rápróbáltam a hengerre. A két tőcsavarra szépen rácsusszant, és már ott is volt a meglepi: a két lyuk (a hengeren és a bakeliten lévő) annyira nem fedte egymást, hogy a bakelité inkább 3, mint 2 mm-re balra vízszintesen el volt csúszva. A szívócsonkkal nyiklván ugyanez a helyzet. Történt annó Csepelen, hogy az egyik tőcsavart 2-3 mm-re közelebb fúrták a szívónyíláshoz, a másikat - ugyanennyivel - távolabb!
              Ha belegondolok, hogy annak idején mit össze precízkedtem, hogy a papírtömítés véletlenül bele ne lógjon a keresztmetszetbe, nemkívánatos torlódásokat okozva az áramló üzemanyagnak!
              A motor másnap műszakira ment, így össze kellett raknom. Annyit tettem, hogy a bakelit jobb oldalát - ami takarta a nyílást - lereszeltem ferdére. A csavarok furatait nem akartam oválisra reszelni, mert baloldalt nagyon kevés húsa maradt volna.
              Ideiglenes megoldásként, ha lesz kedvem (nem biztos, hogy lesz) tervezem, hogy egy új bakelitot nem merőlegesen fúrok ki, hanem ferdén, cca. 45 fokban, így a homloka a henger nyíláshoz passzol, a hátlapja pedig a szívócsonk talpához ...nagyjából. Így az áramló anyag nem rohan fejjel egy merőleges, kiálló falnak, hanem vesz egy elegáns S-kanyart és úgy be a hengerbe...
              Végső megoldásként - a télen - gondolom esztergáltatok egy szívócsonkot, nagy kerek talppal, amit majd én reszelgetek rombusz alakúra és fúrom bele a két tőcsavarnak a lyukat, ahova kell ...feltéve, hogy a tőcsavar anyáját majd így is rá tudom hajtani, mert nagyon közel lesz a csonkhoz.
              Mondhatjátok persze, hogy ezt már észrevehettem volna, amikor első ízben felraktam a szívócsonkot (valóban bőven szemmel látható, hogy a szívónyílás nem középen van a két csavar között), de inkább ne mondjátok, úgyis tudom!

              Komment


                Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                amit majd én reszelgetek rombusz alakúra és fúrom bele a két tőcsavarnak a lyukat, ahova kell ..
                Én pedig kihasználnám a lehetőséget és kicsiszolnám a torkot,hogy ne legyen ütközés ,ahhoz igazítva a tömítéseket és a csonkot.egy fúrótokmányba :M14-es menetet fúrtam felfogatásnak,elől nem elég erős a menet .de megteszi .Kis-flexre (N=11000-ford.....)tekerve egészen jól lehet vele csapos köszörűvel ,rotormaróval furatokat farigcsálni,ha van lehetőséged próbáld ki.
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 júl. 25, 06:24.
                Atti69 kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  .egy fúrótokmányba :M14-es menetet fúrtam felfogatásnak,
                  Azért ez nem semmi... Van mit tanulni tőled..

                  Komment


                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    .egy fúrótokmányba :M14-es menetet fúrtam felfogatásnak,



                    Azért ez nem semmi... Van mit tanulni tőled..
                    Már majdnem azt írtam, hogy: bárcsak én is érteném! De a 20. olvasat után már kapisgálom: ezek szerint a kisflexen 14-es menet van és a tokmányt - pl. drótkorong helyett - fel lehet rá csavarozni. A csapos köszörű - ugyancsak ezek szerint - meg az amit a fúrógépbe lehet fogatni és van belőle henger, kúp, vagy gömb alakú. De mert a fúrógép csak 3 ezret, a flex meg 11 ezret fordul, ezért ez hatékonyabb? Bizony már sokszor jó lett volna egy ilyen szerszám. Bocs a naivitásomért, de köszönő viszonyban sem vagyok a gépész és egyéb "vasas" szakmákkal. Tényleg egészen véletlenül van viszont M 14-es menetfúrom és metszőm is (1971-ben, Veszprémben, vettem szovjet harckocsizó katonáktól ...csak érdekességként írom le: az van ráírva, hogy : "made in USA.).
                    Az általad javasolt csak téli projekt lehet, még hezitálok. Az a gond, hogy így is, úgy is kell eltérő méretes csonkot esztergáltatni, az általad javasolt esetben meg még a hengert is le kell venni, ami - számomra - meglehetősen utálatos feladat. Az általad javasolt célszerszámmal viszont azt hiszem mindenképpen megpróbálkozom.
                    mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X