Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyúk, hengerek, lóerők

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nekem egy szűk tartomány van, ahol érezhetően nő a rezonancia, ez az elején 4.-ben óra szerint 80-nál, ahogy telnek a km-ek pedig egyre feljebb, jelenleg 95-nél jelentkezik. Ezt a változást nem tudom magyarázni...

    Komment


      ...na tessék akkor ezt mondani , pontos diagnózist adni . Csak abból lehet levonni esetleg valami használható következtetést
      El is mondtam, hiszen leírtam pár hsz-szel feljebb.

      Komment


        Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Az általánosan elfogadott érték az a 45 és 50% között van.
        Miért van az hogy itt 45-50% közé irjátok az elfogadott értéket a más fórumokon akár németen is(Mz) 50 és 75% közé teszik?

        Komment


          Nekem egy szűk tartomány van, ahol érezhetően nő a rezonancia, ez az elején 4.-ben óra szerint 80-nál, ahogy telnek a km-ek pedig egyre feljebb, jelenleg 95-nél jelentkezik. Ezt a változást nem tudom magyarázni...
          a vibráció fordulat, vagy sebesség függő?
          A vibrációról:

          A napokban alakítom át a gyújtást, ehhez elővettem egy "donor" széria TLT blokkot.
          Jó állapotú, semmi lógás, szépen forog a főtengely.

          Kicsit átalakítottam, hogy ezen tudjam a későbbiekben tesztelni az elektronikát.
          Levettem a hengerfejet, a dugattyú gyűrűket, és kissé megemeltem a henger talpat is (hogy ne legyen elősűrítés sem).
          Így viszonylag könnyű forgatni, akár egy fordulatszám szabályzós kézi fúrógéppel.

          Először - hogy tudjak a későbbiekben mihez viszonyítani - gyári lendkerék-alaplap párossal, főtengellyel, 69-es dugattyúval, eredeti hajtókarral teszteltem.
          Beolajozva mindent, forgásra kényszerítettem a fúrógéppel.

          Az egészben az az érdekes, hogy egy bizonyos fordulat fölé nem tudtam pörgetni a satupadra letett blokkot, mert egyszerűen le akart mászni, olyan nagy lett azon a fordulaton a vibráció, remegés, rázás...nevezzük ahogy akarjuk.

          A fordulatszám mérő híján nem tudnék (jelenleg) pontos értéket mondani, de ha abból indulok ki,hogy a fúrógép max. fordulata 2800 rpm, akkor olyan 2000 rpm körül lehetett, ahol már nem lehetett lefogni sem a blokkot, úgy ugrált.
          A remegés közeli állapotban a világítás tekercsek által szolgáltatott feszültség 12V/5W "szofita izzóval terhelve, AC 3.6V értéket kaptam DVM-el (jobb lett volna analóg műszerrel mérni), nem lehetett túl nagy a fordulat. Kipróbáltam egy eredeti Hella lendkerékkel is, a feszültség tized voltra egyezett.

          Lehet, ha átléptem volna a kritikus fordulatszámot kisimult volna a rezonancia, de amíg nincs lerögzítve a blokk, addig nem tudom kipróbálni.

          Ez egy gyári rendszer. Ezt a vibrációt egyértelműen a forgattyús mechanizmus okozza.
          Az, hogy a "pancsi" főtengelye le van "csapva" a hajtókarnál, több mint vicc. Egyetlen utólagos kiegyensúlyozásra utaló furatot nem látni. Tehát a gyárban nem foglalkoztak a főtengelyek utólagos kiegyensúlyozásáról (a lendkeréknél látni).


          Miért van az hogy itt 45-50% közé irjátok az elfogadott értéket a más fórumokon akár németen is (Mz) 50 és 75% közé teszik?
          Azért, mert Juhász János, és Hamar Zsigmond bácsi azt írta 47% . Fogadjuk el az Ő véleményüket/tapasztalatukat.

          Komment


            Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A napokban alakítom át a gyújtást, ehhez elővettem egy "donor" széria TLT blokkot.
            Jó állapotú, semmi lógás, szépen forog a főtengely.
            hmm. Hasonló készülődik itt is gyújtás tesztelésre. Bár én még csak előszedtem hozzá két, másra már alkalmatlan blokkfelet és gondolkodtam rajta hogy a sok-sok kibontott csapágyat hova a fenébe tettem. Itt máskorra halasztottam az építést
            Bár én a meghajtását egy kis három fázisú motorral és frekiváltóval terveztem.(Amíg nincs beépítve abba amibe szánva van legalább ne csak a port fogja)
            Bár én a henger megemelésére nem gondoltam. Csapágyaknál nem szellőzik eléggé? (mert persze szimeringek nem kerülnének bele)

            És ami még felmerült bennem:
            Ha egy alapméretes dugattyút rakok egy, már fúrt hengerbe az az ugye nem szorulhat meg? (természetese gyűrűk nélkül raknám össze.)
            A főtengelyre és a hajtókarra vigyázni kéne. TL-be való, még nem csapott tetejű sonkás főtengely lenne a tesztalany.

            Fordulatszámmérésre pedig én ezt használom:
            Click image for larger version

Name:	IMG_20141111_214522.jpg
Views:	1
Size:	185.4 KB
ID:	143020Click image for larger version

Name:	IMG_20141111_214618.jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	143021
            Bár referencia híján nem tudom mennyire pontos. De az eddigi méricskélések alapján elég pontosnak tűnik
            Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 nov. 11, 21:53.

            Komment


              Azért az elgondolkoztató, hogy ezek a blokkok miért nincsenek rugalmasa a vázba rögzítve. Szilentblokkot pl. nyugodtan használhatnának. Tapasztalat szerint ez is sokat segít(ene) a vibráción.
              Az egészben az az érdekes, hogy egy bizonyos fordulat fölé nem tudtam pörgetni a satupadra letett blokkot, mert egyszerűen le akart mászni, olyan nagy lett azon a fordulaton a vibráció, remegés, rázás...nevezzük ahogy akarjuk.
              Ez azért durva. És az ok is nyilvánvaló.

              Fordulatszámmérésre pedig én ezt használom:
              Ettől azért komolyabb szerkezetek is vannak. Ennek a szlipje kb. 5-25% menesztővégtől függően.
              Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 nov. 12, 09:11.

              Komment


                ezek a blokkok miért nincsenek rugalmasa a vázba rögzítve.
                Az ETZ az elrettentő példa itt. Ott aztán lóg mindenfele a blokk.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  Tonybacsi
                  Így viszonylag könnyű forgatni, akár egy fordulatszám szabályzós kézi fúrógéppel.
                  Ez egy rendkívül érdekes kísérlet volt a fúrógépes meghajtással. Nekem mondjuk eszembe sem jutott volna... Érdeklődve olvasom!

                  - - - Updated - - -

                  heeegany
                  Ha egy alapméretes dugattyút rakok egy, már fúrt hengerbe az az ugye nem szorulhat meg? (természetese gyűrűk nélkül raknám össze.)
                  Azon gondolkozom, ha a berendezésed tényleg csak az elektronikus rendszer teszteléséről szól, akkor nem volna egyszerűbb egy 25 mm-es a főtengely csapágyakba illeszkedő tengely végére kúpot (esetleg menetet is) esztergálva, erre tenni az elektromos rendszert. ?!

                  Ekkor a blokkfelek a tengely csapágyazására szolgálnának csak, ill. az állórész felfogatására és hengerre, hajtókarra, dugóra nem is volna szükség.

                  A tengely menesztésére szolgáló végre meg tehetnél ékszíjtárcsát, vagy bármit, ami alkalmas a villanymotorról történő hajtásra...

                  Komment


                    Az ETZ az elrettentő példa itt. Ott aztán lóg mindenfele a blokk.
                    Heee!!!Mivan?Mivan?Mi a baj az ETZ-vel?Heee????!Kicsit sz@rok de jók!!!!(mer most ez van!)

                    Komment


                      Én kb 100 000km-t ETZ-tem Meg voltam elégedve.. Csak egyszer hagyott úton,mikor a tartályszellőző elcugult. Az jó játék volt és tanulságos lecke. Enyhe tuninggal 3.ban 135-km/h volt a vége óra szerint saccolva 13000 fordulaton. A főtengelycsapágyak MGM normál illesztésűek voltak(jobban bírták mint a gyári) (elrettentésül írtam,de igaz) Össze is vagyok hegesztve, csavarozva, szegelve miatta. Meg magam miatt is. Olyannal gyorsan menni nem kunszt amivel lehet,én mindig azzal akartam gyors lenni amivel szinte lehetetlen...

                      Komment


                        apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mivan?Mivan?Mi a baj az ETZ-vel?Heee
                        Lemoderáljuk a moderátort?
                        Egyébként én is szerettem az ETZ-mben hogy nem rezonál, a blokk bólogatott kedvére, de oldalirányban soha

                        - - - Updated - - -

                        apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Kicsit sz@rok de jók!!!
                        ...meg csúnyák, de azért szépek

                        Komment


                          Mi a baj az ETZ-vel?Heee???!
                          Az hogy gázadáskor jobbról akar előzni a blokk, egyéb semmi. Kicsit kell csak menni egy ETZ után, és látható lesz...
                          Persze a fórumtagok gépei mindíg kivételek.
                          "Often I must speak other than I think. That is called diplomacy."
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 12, 13:04.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            A szilentek állapotára illik figyelni. D ha kicsit lógnak is,nem rázzák a vázat.

                            Komment


                              „Often I must speak other than I think. That is called diplomacy.”
                              "Gyakran mást kell mondanom mint amit gondolok. Ezt hívják diplomáciának"

                              Komment


                                Gyakran mást kell mondanom mint amit gondolok. Ezt hívják diplomáciának”
                                Köszi haver!!!Nem tudok külföldiül és már tisztára levert a víz hogy mit írhatott ez a JÓ ember!De most már fel száradtam,ki száradtam és meg is!Amikor vettem ezt a mocit én is azt hittem hogy jó!....de nem!Vannak vele gondok!De azért el kavirnyászok vele ide-oda!Nem szeretem mert lassú ahhoz meg hogy lassan menjek gyors!Egyszer ott is maradtam vele Alsónémediben(már nem vagyok ott!)Az a Q-a elektronikus gyújtás!!!!!!!!!!!!!(De már vissza raktam az eredeti megszakítóst!Meg az alsó tűgörgők haltak meg!(de épp mire haza értem!Szóval az ETZ-mel megtanulok hiba elhárítani!De hogy nem rezonál az tuti!(Különben is csak azok sírnak a rezonancia miatt akik még nem IZS-eztek egy nap 400km-t!Na az rezonál!)Ne féljetek a reszketéstől!Ellen kell rezegni és OK!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X