Nekem egy szűk tartomány van, ahol érezhetően nő a rezonancia, ez az elején 4.-ben óra szerint 80-nál, ahogy telnek a km-ek pedig egyre feljebb, jelenleg 95-nél jelentkezik. Ezt a változást nem tudom magyarázni...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Dugattyúk, hengerek, lóerők
Collapse
X
-
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz általánosan elfogadott érték az a 45 és 50% között van.
Komment
-
Nekem egy szűk tartomány van, ahol érezhetően nő a rezonancia, ez az elején 4.-ben óra szerint 80-nál, ahogy telnek a km-ek pedig egyre feljebb, jelenleg 95-nél jelentkezik. Ezt a változást nem tudom magyarázni...a vibráció fordulat, vagy sebesség függő?
A napokban alakítom át a gyújtást, ehhez elővettem egy "donor" széria TLT blokkot.
Jó állapotú, semmi lógás, szépen forog a főtengely.
Kicsit átalakítottam, hogy ezen tudjam a későbbiekben tesztelni az elektronikát.
Levettem a hengerfejet, a dugattyú gyűrűket, és kissé megemeltem a henger talpat is (hogy ne legyen elősűrítés sem).
Így viszonylag könnyű forgatni, akár egy fordulatszám szabályzós kézi fúrógéppel.
Először - hogy tudjak a későbbiekben mihez viszonyítani - gyári lendkerék-alaplap párossal, főtengellyel, 69-es dugattyúval, eredeti hajtókarral teszteltem.
Beolajozva mindent, forgásra kényszerítettem a fúrógéppel.
Az egészben az az érdekes, hogy egy bizonyos fordulat fölé nem tudtam pörgetni a satupadra letett blokkot, mert egyszerűen le akart mászni, olyan nagy lett azon a fordulaton a vibráció, remegés, rázás...nevezzük ahogy akarjuk.
A fordulatszám mérő híján nem tudnék (jelenleg) pontos értéket mondani, de ha abból indulok ki,hogy a fúrógép max. fordulata 2800 rpm, akkor olyan 2000 rpm körül lehetett, ahol már nem lehetett lefogni sem a blokkot, úgy ugrált.
A remegés közeli állapotban a világítás tekercsek által szolgáltatott feszültség 12V/5W "szofita izzóval terhelve, AC 3.6V értéket kaptam DVM-el (jobb lett volna analóg műszerrel mérni), nem lehetett túl nagy a fordulat. Kipróbáltam egy eredeti Hella lendkerékkel is, a feszültség tized voltra egyezett.
Lehet, ha átléptem volna a kritikus fordulatszámot kisimult volna a rezonancia, de amíg nincs lerögzítve a blokk, addig nem tudom kipróbálni.
Ez egy gyári rendszer. Ezt a vibrációt egyértelműen a forgattyús mechanizmus okozza.
Az, hogy a "pancsi" főtengelye le van "csapva" a hajtókarnál, több mint vicc. Egyetlen utólagos kiegyensúlyozásra utaló furatot nem látni. Tehát a gyárban nem foglalkoztak a főtengelyek utólagos kiegyensúlyozásáról (a lendkeréknél látni).
Miért van az hogy itt 45-50% közé irjátok az elfogadott értéket a más fórumokon akár németen is (Mz) 50 és 75% közé teszik?
Komment
-
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA napokban alakítom át a gyújtást, ehhez elővettem egy "donor" széria TLT blokkot.
Jó állapotú, semmi lógás, szépen forog a főtengely.
Bár én a meghajtását egy kis három fázisú motorral és frekiváltóval terveztem.(Amíg nincs beépítve abba amibe szánva van legalább ne csak a port fogja)
Bár én a henger megemelésére nem gondoltam. Csapágyaknál nem szellőzik eléggé? (mert persze szimeringek nem kerülnének bele)
És ami még felmerült bennem:
Ha egy alapméretes dugattyút rakok egy, már fúrt hengerbe az az ugye nem szorulhat meg? (természetese gyűrűk nélkül raknám össze.)
A főtengelyre és a hajtókarra vigyázni kéne. TL-be való, még nem csapott tetejű sonkás főtengely lenne a tesztalany.
Fordulatszámmérésre pedig én ezt használom:
Bár referencia híján nem tudom mennyire pontos. De az eddigi méricskélések alapján elég pontosnak tűnikUtoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 nov. 11, 21:53.
Komment
-
Azért az elgondolkoztató, hogy ezek a blokkok miért nincsenek rugalmasa a vázba rögzítve. Szilentblokkot pl. nyugodtan használhatnának. Tapasztalat szerint ez is sokat segít(ene) a vibráción.
Az egészben az az érdekes, hogy egy bizonyos fordulat fölé nem tudtam pörgetni a satupadra letett blokkot, mert egyszerűen le akart mászni, olyan nagy lett azon a fordulaton a vibráció, remegés, rázás...nevezzük ahogy akarjuk.
Fordulatszámmérésre pedig én ezt használom:Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 nov. 12, 09:11.
- 2 likes
Komment
-
Tonybacsi
Így viszonylag könnyű forgatni, akár egy fordulatszám szabályzós kézi fúrógéppel.
- - - Updated - - -
heeegany
Ha egy alapméretes dugattyút rakok egy, már fúrt hengerbe az az ugye nem szorulhat meg? (természetese gyűrűk nélkül raknám össze.)
Ekkor a blokkfelek a tengely csapágyazására szolgálnának csak, ill. az állórész felfogatására és hengerre, hajtókarra, dugóra nem is volna szükség.
A tengely menesztésére szolgáló végre meg tehetnél ékszíjtárcsát, vagy bármit, ami alkalmas a villanymotorról történő hajtásra...
Komment
-
Én kb 100 000km-t ETZ-tem Meg voltam elégedve.. Csak egyszer hagyott úton,mikor a tartályszellőző elcugult. Az jó játék volt és tanulságos lecke. Enyhe tuninggal 3.ban 135-km/h volt a vége óra szerint saccolva 13000 fordulaton. A főtengelycsapágyak MGM normál illesztésűek voltak(jobban bírták mint a gyári) (elrettentésül írtam,de igaz) Össze is vagyok hegesztve, csavarozva, szegelve miatta. Meg magam miatt is. Olyannal gyorsan menni nem kunszt amivel lehet,én mindig azzal akartam gyors lenni amivel szinte lehetetlen...
- 5 likes
Komment
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMivan?Mivan?Mi a baj az ETZ-vel?Heee
Egyébként én is szerettem az ETZ-mben hogy nem rezonál, a blokk bólogatott kedvére, de oldalirányban soha
- - - Updated - - -
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKicsit sz@rok de jók!!!
- 1 like
Komment
-
Mi a baj az ETZ-vel?Heee???!
Persze a fórumtagok gépei mindíg kivételek.
"Often I must speak other than I think. That is called diplomacy."Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 nov. 12, 13:04."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 5 likes
Komment
-
Gyakran mást kell mondanom mint amit gondolok. Ezt hívják diplomáciának”
- 6 likes
Komment
Komment