Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azért irigykedve nézem azokat kik értenek az elektronikához . Én a szakácskönyvön egyszerűbben eligazodok pedig csendben jegyzem megés nem dicsekszem de főzni sem tudok igaz próbálkozom!
    De sütni igen, az meg majdnem ugyan az
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      Szervusztok!

      Sütni és főzni mindenki tud,-legfeljebb nem sikerül jóra és akkor csak egyszer szednek belőle az asztalt körül ülők,vagy étkezés után sok marad a tányéron.

      Az elektronika engem is lenyűgöz és tisztelem a hozzáértőket,de még a kísérletezőket is.Mindig szerettem volna foglalkozni vele és még napjainkban is érdekel,de valahogy félek hozzáfogni.Nem az olyan dolgokra értem,mint bekötni,egy autó vonóhorog dugalját,vagy bevezetékelni egy egyszerűbb járművet kapcsolási rajz után,-ezek a dolgok mennek,de ezek a félvezetős dolgok,-hát idegen világ számomra.Annyira azért jutottam,hogy az ellenállásokat,kondenzátorokat,diódákat,meg tudom különböztetni egymástól,sőt az ic-t sem venném be orvosság helyett,de ezzel nagyjából vége is a tudományomnak.

      Üdvözlettel:Che
      sepy, heeegany és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        Ez pont olyan lett volna, ha nem ver át a hülye gyerek és egy leégett gyújtást ad el cdi nélkül. Csak össze kell dugni.
        Sajnos a többi a kármentés. Kevés olyan lehetőség van, amikor kipróbálhatod a gyújtást bontás előtt. Maximum törött motornál van jó esélyed. Még egyszer kihangsúlyozom, ha tényleg 60 ezerért kapsz vape gyújtást, mint ahogy a másik fórumon büszkélkednek vele, egy percet se gondolkozz. Maximum ha ki tudod próbálni az alkatrészt előtte és ingyen van a gépmunka. Akkor is rengeteg a szopás vele.

        - - - Updated - - -

        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Mindig szerettem volna foglalkozni vele és még napjainkban is érdekel,de valahogy félek hozzáfogni.
        Engem gyerekkorom óta érdekel a dolog, de nem jutottam sose előre. Aztán pár éve leültem és negyed évig napi rendszerességgel több órát forrasztgattam, fórumoztam, kapcsolgattam és lassan leesett, hogyan működnek az alapok. Sajnos ez nagyon alap elektró, egy komplexebb kapcsolást nem tudnék elemezni, mi miért van benne, hogyan működik. Régen ez könnyen ment, nekiálltak rádiót, hifit, erősítőt építeni, elemezték, fejlesztették, kitanulták.
        Ma erre már nincs igény, mindent készen kap. Aki meg elektrózni akar, rögtön programozható elektronikában gondolkozik, kihagyja az alapokat.
        Szóval rengeteg idő, olvasgatás, szatyornyi elégetett alkatrész és menni fog az elektró.
        OdinHEM, sepy és Che kedvelte ezt.

        Komment


          A fiam ez irányú önképzésének nyomai még emlékként a padláson több rekeszben tárolva örzöm! Kérdés , hogy miért?, hát szeretném megmutatni az unokámnak ki még meg sem született/ sajna/ bizonyságul az apja sem volt jobb!!. Mert az örök szülői dogma : én bizony nem csináltam ilyet, bezzeg a mi korunkban.. és hasonló szépítő sorok után. Én is kutya rossz gyerek voltam kaptam is érte de jól tette Apám, hisz ember lett belőlem. Legalább is én így érzem.Az elektronikában kevés dolog mozog engem pedig mindíg az érdekelt lehet ezért kanyarodtam a gépészet felé?.
          OdinHEM és Atti69 kedvelte ezt.

          Komment


            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az elektronikában kevés dolog mozog
            A végtelen számú elektron az semmi?
            OdinHEM és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              Kezdek irigykedni és büszke is egyben: Ismerek egy embert ki látja az elektronokat!!
              OdinHEM, Atti69 és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Kezdek irigykedni és büszke is egyben: Ismerek egy embert ki látja az elektronokat!!
                Jó neki. Én csak kitapogatni tudom őket

                Komment


                  bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Itt egy különbség. Nem vettem észre. A legtöbbnél, amit hallottam, testre kell húzni a leállításhoz ezt a pontot. Ez olcsó kínai robogók sablon cdi-je, mindegyik ugyanúgy működik, nem gondolkoznak, csak kicserélik.
                  Úgy tűnik, ez is próba alapján fog kiderülni. :-)
                  Idő hiányában annyit tudtam vele foglalkozni még csak hogy felraktam a rápróbálós blokkra és kitaláltam egy aléggé nagy mértékben állítható felfogatási módot a jeladóra. Kérdés viszont az lenne, hogy neked is előre kelletett tenni a jeladót, ugye?
                  Jog gyújtáshoz képest azért elég nagy. Itt nem lehet bárhova tenni a jeladót.


                  Másik fejlemény:
                  A ritka szar világítás egyik oka az volt, hogy az aksin lévő biztosíték túl kicsi volt. Nagyobbra cseréltem, így most érdekes módon jobb mint a másikkal volt(még az előtt is mielőtt kiégett volna). Városba problémás, de egyenlete, 70-80-as tempóval haladva baromi jó fénye van az 55/60W-os égőnek. Közben 11,4-11,6V közötti feszültséget tartja.

                  Nade a héten voltam a helyi autós boltban. Ahol nagy meglepetésemre tartanak motorkerékpár izzót(bezzeg Miskolcon sehol nem volt 55W-osnál kisebb égő). Szóval vettem bele 35/35W-osat. Próbálni még nem próbáltam ki, nem sok kedvem van ilyen hidegbe motorozni, na de majd valamikor sort kerítek arra is.

                  Komment


                    biztosíték túl kicsi volt.
                    Kis átmérőn kevés cucc megy át. Sokmindenre igaz.

                    Komment


                      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Kis átmérőn kevés cucc megy át. Sokmindenre igaz.
                      De ahhoz képest egész sokáig bírta

                      Komment


                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Jog gyújtáshoz képest azért elég nagy. Itt nem lehet bárhova tenni a jeladót.
                        Ez a fránya idő. Ebből kellene nekem még rengeteg. A jeladó két elálló lapátfüle miatt nem fér nagyon el.
                        Dkari egy rudat tett keresztbe és arra rakta ugyanoda 8 óra környékére.
                        Nekem arra futotta az ötletelésből, amit látsz. Nem nagyon akartam faragósra, mert egyrészt nincs aluhoz semmiféle megfelelő szerszámom, másrészt fáj a szívem ezeket faragni. Már nem gyártják.

                        Komment


                          bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ez a fránya idő. Ebből kellene nekem még rengeteg. A jeladó két elálló lapátfüle miatt nem fér nagyon el.
                          Dkari egy rudat tett keresztbe és arra rakta ugyanoda 8 óra környékére.
                          Nekem arra futotta az ötletelésből, amit látsz. Nem nagyon akartam faragósra, mert egyrészt nincs aluhoz semmiféle megfelelő szerszámom, másrészt fáj a szívem ezeket faragni. Már nem gyártják.
                          Én úgy gondoltam hogy saválló lemezből csinálok egy gyűrűt, körben, amit a 3 felfogató csavar tart. Ezeket fellazítva az egészet lehet körbe forgatni, valamint tetszőleges pozícióban feltenni.
                          Az már más kérdés hogy mi is lesz ebből.

                          Egyébként a lendkerékbe az agy hogy készült? A gyári lett kifúrva és egy Pannónia körbe esztergál agya beletéve?

                          Komment


                            Dkari egy rudat tett keresztbe és arra rakta ugyanoda 8 óra környékére.

                            Tulajdonkép semmi tudományos nem volt abban hogy hova került a jeladó. Sietős volt a dolgom és egy ilyen alu szelvényt találtam a sarokban. Gondoltam amíg nem lesz több időm egy esztétikusabb kivitelezésre jó lesz így.
                            Na ez azóta is így maradt....
                            De ha valami "ideiglenesen" elmarad....

                            Komment


                              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Tulajdonkép semmi tudományos nem volt abban hogy hova került a jeladó. Sietős volt a dolgom és egy ilyen alu szelvényt találtam a sarokban. Gondoltam amíg nem lesz több időm egy esztétikusabb kivitelezésre jó lesz így.
                              Na ez azóta is így maradt....
                              De ha valami "ideiglenesen" elmarad....
                              Egy lényeges dolog azért van, méghozzá az, hogy a kenderékhez képest hol van. A lendkerék meg ugye egy adott pozícióban van a rajta lévő reteszhorony miatt.
                              (mert próbálom úgy csinálni hogy az a tájolócsap be is töltse a funkcióját)

                              Komment


                                A tájolócsappal ne nagyon foglalkozz, mert szerintem véletlenszerűen van felrakva. Meg se néztem hova esik a fhp-hoz képest. Én inkább arra törekednék, hogy meglevő furatra essen, hogy ne kelljen nagyot faragni.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 okt. 08, 07:00.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X