Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • bokor28
    replied
    Csak a szokásos. Gyerekkorom nyugtató emlékei. Hétvége? Tengerpart? Wellness? Áztatás az áporodott penészes pezsgőfürdőben? A fenét. Lada szelepszár szimmering csere, gyűrűzés, szelephézag állítás, kuplungcsere.
    Azért nem ártott, ha összeállt hétfőre, mert oktató autó volt.

    Most is látok ilyen vonulatot, csak más téren.
    A vásárban kaphatóak a névtelen "munkagépek", amihez rögtön ajánlják a komplett póthengert is, mert úgyis szükség lesz rá. Szétszedve láttam egy ilyen fűkaszát, a főtengely egyik fele csapágyban forgott, a másik fele a forgattyúsház fröccsöntött műanyag dugójában. Persely nélkül.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Péntek este szétkaptam egy kicsit a gépet, hát elég szarul nézett ki a dugó.
    https://youtu.be/wwO5HBKyliw
    A felső gyűrű teljesen betapadva a horonyban. Miközben próbáltam leszedni anyagfolytonossági hiány is fellépett rajta...
    Szóval szombat reggel irány Miskolc, vettem új gyűrűt, faragtam egy kicsit a dugón, eloxáltam aztán visszakerült a helyére.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_181325.jpg
Views:	1
Size:	191.8 KB
ID:	148314Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_181338.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	148315Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_191833.jpg
Views:	2
Size:	187.9 KB
ID:	148316Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_191837.jpg
Views:	2
Size:	189.1 KB
ID:	148317Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_194509.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	148318Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_194524.jpg
Views:	1
Size:	180.3 KB
ID:	148319Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_200520.jpg
Views:	2
Size:	178.8 KB
ID:	148320Click image for larger version

Name:	IMG_20160227_200529.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	148321
    Ha minden jól megy akkor délután próba. Aztán lesz ami lesz.

    Mielőtt raktam össze gondoltam bekenem a dugót 2T olajjal, hát az érdes(vagy inkább porózus) eloxált felület itta rendesen az olajat.
    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 febr. 28, 01:37.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Ma haladtam kicsit a P10 blokkjával.
    Főtengely és váltó a helyén:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20160126_153628.jpg
Views:	1
Size:	186.7 KB
ID:	148113
    Már minden simán forog. Próbaképpen tömítés nélkül összehúzattam már egyszer. A kuplung tengely volt szoros, de úgy gondoltam, hogy ha ugyanúgy rakom vissza a váltót ahogy benne volt nem lehet baj összeszerelésnél. Jobb oldalon voltak csak hézagológyűrűk, amiket ugyanúgy tettem vissza. De a tömítéssel sem változott a helyzet. Először megcseréltem a két úszóperselyt hátha, de akkor meg meg a lánckeréktengely szorult. Visszaraktam ahogy volt, majd addig reszeltem a perselyt amíg nem forgott lazán a tengely. 0,2 mm-t kellett lereszelni belőle. 14,9 mm alá reszeltem egy hangyányival. Most már finom a szerkezet.
    A főtengelynél egyik oldalra sem kellett hézagolni, a csapágyházak is jók. Ragasztani sem kellett sehol.
    Most jön a henger megtisztítása és egy kis gyűrű reszelés. Egyiken 0,15 mm-t mértem az igen kevés. A másik 0,4 mm. Valamelyik topicban már olvastam mekkora kell úgy emlékszem. Visszaolvasok, hátha találok még más infót is mellé.

    Na meg is van, 0,2 mm. Most azon töröm a fejem, hova kellene tenni a másikat. Alulra vagy felülre? Az utóbbit gondolom jobbnak.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2016 jan. 26, 22:48. Oka: megvan a hézag méret

    Leave a comment:


  • mir-mur
    replied
    Ez igazán szép kerítés Mir-mur!
    Köszönöm !...............

    Leave a comment:


  • dott
    replied
    Ez igazán szép kerítés Mir-mur!

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Szorgos munkával kialakulna... meg persze kellene rá ékszíjtárcsa is... Igaz hogy nem lett belőle eszterga...de szép munka.így is.

    Leave a comment:


  • mir-mur
    replied
    Hát ez ilyen.
    Én is szoktam kovácsolni, de abból sose lesz eszterga !Click image for larger version

Name:	SAM_1100.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	147878Click image for larger version

Name:	20120831624.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	147879Click image for larger version

Name:	201303141098.jpg
Views:	1
Size:	197.9 KB
ID:	147880Click image for larger version

Name:	201303141099.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	147881

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Hát ez ilyen...Click image for larger version

Name:	motorépítés 039.jpg
Views:	1
Size:	189.8 KB
ID:	147877 A fizikumom miatt kénytelen voltam megbontani a költözés miatt..

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    heeegany,

    ...neked ,vagy másnak is aki dugó buzereláson töri a fejét . Rövid szárral használva , be lehet fogni a vasat a satuba is , kézi macerához . Click image for larger version

Name:	dugattyufelfogó 004.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	147873Click image for larger version

Name:	dugattyufelfogó 003.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	147874Click image for larger version

Name:	dugattyufelfogó 002.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	147875Click image for larger version

Name:	dugattyufelfogó 001.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	147876

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Kedves Mir-mur!

    Amennyiben jól emlékszem,neked az E 400-as valamely fejlesztett változata van.Tudom,hogy valahol raktál fel képet is róla,de most nem szeretném végigkeresni,de ha jól emlékszem EU 400,vagy EE400 lesz az.Az egy nagyon jó gép,elképzelhető,sőt biztos,hogy gyárilag tettek rá vagy 5KW-os motort,de szerintem az a leg szélsőségesebb teljesítményszükségletre volt kiszámítva.Jól ismerem az E 400-as esztergákat és ezért bátran javasolom neked,hogy cseréld le a motort maximum 3 KW.-ra,de megkockáztatom,hogy a 2.5 KW.-is elegendő.

    A kompresszoroddal kapcsolatosan nincsenek ismereteim,ahhoz érdemben nem tudok hozzászólni.

    Az MWE esztergák,gépkönyv szerint kijöttek 13 KW-os és 7.5 KW.-os motorral is,de én láttam,működni 3.5 KW.-al is,-az igaz,hogy nagy átmérőjű munkadarabok esztergálásakor,már füllel is hallható volt a villanymotor túlterhelése.


    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    heeegany


    Én már mindent ezzel csinálok. Pont ma fejeztem be egy kis rugós játék ágyú zárszerkezetét vele. Ha nem feszíted oldalra, és finoman nyomod, akkor nem annyira törik.
    Én ehhez kétbalkezes vagyok

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    heeegany
    Dremellel én vastag anyagot nem nagyon merek átvágni. Tízből kilencszer széttörik a kis vágókorong...
    Én már mindent ezzel csinálok. Pont ma fejeztem be egy kis rugós játék ágyú zárszerkezetét vele. Ha nem feszíted oldalra, és finoman nyomod, akkor nem annyira törik.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?
    Nekem egy:Vulkán Budapest feliratú kecskelábú eszterga 0,75Kw-os szénkefés motorral valamikor lapos szíjas volt az is,megy a mai napig: igaz eladtam,mert munka semmi. A srácnak önindító-javításhoz kellett,ahhoz elég erős.

    Egy gép is sok,így maradt a házi gyártmányú igaz azon 1.1Kw-os motor faragja a vasat kb 4mm-es fogásokkalHozzáteszem a melóhelyen szükség esetén megcsinálom ami itthon nem megy,viszont azt mellőzöm.

    - - - Updated - - -


    ha szerzek jó szivacsot
    Borzén lehet olcsón jawa-ét venni alig kell alakítani és az tuti a bútorszivacsok között nem láttam elég tömöret!
    remélem jó helyre került.
    Második motornak kellett,egy bandit mellé..........

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    A T1 ülése vagy nem eredeti Pancsi, vagy csak más huzatot tettek rá (aki felismeri, szóljon).
    Egy helyen kiszakadt és látom, hogy vatelinnel van kitömve.
    Nagyon kényelmes, elég merev és a nagy fenekem alatt se veszítette el eddig a formáját.

    Click image for larger version

Name:	2015-12-12 12.11.28.jpg
Views:	2
Size:	193.2 KB
ID:	147871

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    A szivacsot sarokcsiszolóval lepke-korongal szépen lehet formálni.
    Láttam huzatot webáruházakban hozzá, ha szerzek jó szivacsot magam is felújíthatom. Nemrégiben vettem Simson Starhoz szivacsot, az például eléggé kemény.

    Az én 10-em így volt átépítve,nagyon kényelmes volt.
    Szép motor, remélem jó helyre került.(láttam árultad egy időben)

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information