Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • heeegany
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Van ami nem tetszik...a rugós alátét csak acélnál jó
    Én ezért teszek először egy sima alátétet aztán a rugósat. Így nem marja be az alut, de ott van.
    A hengerfejnél nem tudom hogy jó ötlet-e az önzáró anya, 150°C-nál már lehet olvadozna benne a gumigyűrű.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Köszi! Akkor a középsőt teszem a gépre tömítés nélkül. Majd jobban figyelek a motorhangra. Az sem ártana ha a meleg nyár előtt mehetnék vele. Első teleszkóp burkolatok, hátsó rugóstagok, üzemanyagtartály az első sárvédő és pár apróság nincs még színre fújva. A hosszú hétvége ígéretesnek tűnik egyenlőre.

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Van ami nem tetszik...
    Erre van egy tökéletes magyarázatom, nem én raktam össze, csak szétszereltem, aztán visszaraktam a hengerfej bordái közé az anyákkak együtt. De erre még nem is gondoltam, úgyhogy összeszereléskor figyelek majd rá hogy nehogy odakeveredjenek.
    A kupludfedél csavarjai alatt néhol még volt alu alátét, ezért vettem újakat. A blokkházban is azok vannak a csavarfejek alatt. A régi csavarok meg vannak tisztítva, reszelve ahol kellett, mennek majd a horganyozóhoz.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    A jobb szélső a 73-asról való, ez szerintem a gyári, a többi alkatrészblokkokról van. Gondolom a baloldalival van a legnagyobb sűrítés, vagy az alá mindenképpen kell tömítés?
    Kérdezném a hozzáértőktől, hogy a bal oldali kettő melyik évjáratokhoz való?
    A baloldali vagy javított,vagy tuning.Van ami nem tetszik...a rugós alátét csak acélnál jó,de a pannonia blokknál nem igazán kell,ha nem ragaszkodsz a gyárihoz használj imbuszt és önzáró anyákat sima alátétekkel,a rugós belevág az aluba semmiképp nem ajánlatos,a kuplungoldalra pedig vörösrézalátétet érdemes tenni,de mindentől többet ér az egészséges csavar és csavarfészek kombináció.
    Készíts mérőpoharas ellenőrzést és tedd fel a legöblösebbet tömítés nélkül,úgyis (lassan)kormolnod vagy (gyorsnál)ragadásnyomot kell igazítanod,egy kis járódás után akkor válltoztathatsz rajta,ha nem tetszik.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Haladok lassan a P10-zel. Teszek be képet a frissen lefestett hengerről. Vagyis hengerekről, egyúttal a 73-as hengerét is lefestettem, festék még maradt rá.
    Click image for larger version

Name:	DSCN0080.jpg
Views:	1
Size:	181.1 KB
ID:	148338 Ilyen volt a 73-aséClick image for larger version

Name:	DSCN0064.jpg
Views:	1
Size:	172.4 KB
ID:	148339 A másikhoz képest szép, néhol festéknyomokkal. Alapméretes, jó állapotú, nem kell fúrni. A másik hengernél a kipufogó csatornák között volt egy kis váll, ez sima. A baloldalin 1-es szám szerepel, a másikon(73) kettes. Úgy néztem, hogy csak a tetején, a tömítőfelületnél van eltérés, ezért megnézem a hengerfejeimet is.
    Click image for larger version

Name:	DSCN0078.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	148340Click image for larger version

Name:	DSCN0079.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	148341
    A jobb szélső a 73-asról való, ez szerintem a gyári, a többi alkatrészblokkokról van. Gondolom a baloldalival van a legnagyobb sűrítés, vagy az alá mindenképpen kell tömítés?
    Kérdezném a hozzáértőktől, hogy a bal oldali kettő melyik évjáratokhoz való?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2016 márc. 06, 23:05.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szívemből szóltál Józsi bátyám (már megint).
    Nem akartam itt leírni milyen hülyének néztem apámat mikor arra oktatott 18 évesen, hogy meglátom majd, amikor itt fáj ott fáj amott fáj, és most már itt fáj ott fáj amott fáj. És sajnos látom sorsom hogy az öreg a teljesen elkopott izületei miatt már nem is nagyon tud menni.
    Ennyit nem ér az hogy ide leírjam, hogy már megint motoroztam. Minek? Ha nincs más eszköz, mint annak idején, a közlekedésre, csak a motor megértem. de ilyen általában már nincs.




    Áldoztam motoros ruhára bőven, mondhatnám nem fáznék most sem.
    De a test leadott hője, ha meg van fogva, benn tartja a ruha, akkor a sisaknál jön elő, és gyakorlatilag kénytelen vagyok kinyitni a plexit hogy lássak mert az folyton bepárásodik.
    Az pedig pompás amikor csöpög a hajamról az izzadság, és lefagy az arcom.
    Létezik ugye a PIN-LOCK illetve a különféle párátlanító Spray-k, próbálva, semmit nem ér.

    Továbbá 7C° alatt téli gumit használunk. nekem motorra ilyen nincs. És a 7C° talajon mérendő.
    Szóval én egy kicsit sem irigylem azokat akik most gurulnak egyet, én majd csak áprilisban.
    Ha a számon fújom ki a levegőt akkor párásodik. Ha az orromon akkor nem. Pedig felső két szellőző zárva, az első van csak nyitva de ha nem állok meg akkor nem párásodik be a bukó.
    Alatta símaszk, sz védi az arcom a szellőzőn bejutó levegőtől.
    De ha nem megyek túl gyorsan akkor résnyire nyitom a plexit és akkor tuti nem párásodik. És ha előre nézek, no meg nem fúj oldalról a szél akkor még véd a plexi és a szemeim nem fújja ki a szél.

    Ízületi gyulladásom meg volt már, szóval nekem nem kell éveket várni arra hogy érezzem ha meghűltek az ízületeim, elég egyet aludni rá...

    - - - Updated - - -

    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szívemből szóltál Józsi bátyám (már megint).
    Nem akartam itt leírni milyen hülyének néztem apámat mikor arra oktatott 18 évesen, hogy meglátom majd, amikor itt fáj ott fáj amott fáj, és most már itt fáj ott fáj amott fáj. És sajnos látom sorsom hogy az öreg a teljesen elkopott izületei miatt már nem is nagyon tud menni.
    Ennyit nem ér az hogy ide leírjam, hogy már megint motoroztam. Minek? Ha nincs más eszköz, mint annak idején, a közlekedésre, csak a motor megértem. de ilyen általában már nincs.




    Áldoztam motoros ruhára bőven, mondhatnám nem fáznék most sem.
    De a test leadott hője, ha meg van fogva, benn tartja a ruha, akkor a sisaknál jön elő, és gyakorlatilag kénytelen vagyok kinyitni a plexit hogy lássak mert az folyton bepárásodik.
    Az pedig pompás amikor csöpög a hajamról az izzadság, és lefagy az arcom.
    Létezik ugye a PIN-LOCK illetve a különféle párátlanító Spray-k, próbálva, semmit nem ér.

    Továbbá 7C° alatt téli gumit használunk. nekem motorra ilyen nincs. És a 7C° talajon mérendő.
    Szóval én egy kicsit sem irigylem azokat akik most gurulnak egyet, én majd csak áprilisban.
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ettől ledobtam a láncot
    Akkor egy kis olvasnivaló:
    https://www.google.hu/?gfe_rd=cr&ei=...nyomtat%C3%A1s

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    de talán addigra mire a mai tökös csávóknak kell ---lehet ,hogy otthon nyomtat magának egy térdet , azt a körzeti meg beteszi ...
    Ettől ledobtam a láncot

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Mikor rájön az ember nem a gép hanem az izületei nyikorognak eszébe jut a Téli motorozás! Én is sok télen egy szál hullámpapíron feküdtem az autók alatt a műhelyben a betonon nem volt ott sem meleg csak mivel ez még CO nélküli világban volt a merülő harangos aparát idejében a hegesztő pisztoly melegített. 95 körül csináltam hidraulikusan billenthető javító asztalt ott már kisszéken ülve hegesztettem az alsó munkákon mert a só igazán az ajtók aljától lefele dolgozik évtizedek óta. A CO használataka 83 tól volt kb. Addig égett a cigi folyamatosan és arról gyújtottuk a pisztolyt.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én szinte az egész telet átmotoroztam. -20 foknál a kondenzvíz megfagyott a karbimban. Napi 40 kilométer oda vissza, mégis jobb volt mint a 8 óra a munkahelyemen.
    Ahogy mondod !

    ..csak most így túl az 55 ön , nekem is sokszor eszembe jutnak azok az utak mikor pestről jártam anyámhoz zalába , aztán a takony kétoldalt , két szép csíkban ráfagyott a fejemre , egész a fülemig , meg hogy két óra alatt jött vissza a testhőmérséklet a lábaimba, térdembe . Én se hittem senkinek --nehogymáááááá....

    Most néha a szaráshoz is jól jönne egy kicsit jobban mozgó térd , kézfej ...stb . De a világ nem változik , csak megy , körbe -körbe . Nektek se legyen jobb --de talán addigra mire a mai tökös csávóknak kell ---lehet ,hogy otthon nyomtat magának egy térdet , azt a körzeti meg beteszi ...

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    joker
    Azért benézek annak az iparosnak aki reszelővel megigazítja a kuplungkosarat és a fémlamellákat ----------úgy hogy munka közben egyszerre fogjanak .
    Nyilván poénnak szántam a tűreszelős dolgot, de a kuplungkosarat ha egy iparos nem is, de egy veterános meg tudja csinálni. Ahogy megcsinálták eleink is, többnyire otthon és nem gépen.

    Kell hozzá egy satu, egy lapos reszelő, biztos kéz, némi gyakorlat, és nem akkora ördöngösség. Kézzel is tudsz illesztetni egy-két tizeden belül, legfeljebb az először érintkező köröm ennyire beverődik, és utána már együtt dolgoznak. Persze biztos nem lesz annyira pontos, mint ha marógéppel csinálod osztófejen, de ha azon csinálod előbb-utóbb az is kiverődik, hullámosodik a kosár és csorbul a lamella, hiszen nem edzett anyagból van, és minden kuplungolásnál nekiütődik a lamella a kosárnak.

    Ha van otthon marógéped, vagy olcsón dolgoznak neked, persze csináld azon, de én ezt biztos nem vinném el gépi forgácsolóhoz.

    Az én kuplungomat is kellett igazítani, amikor felújítottam a blokkot, kb. ezer km-t mentem azóta vele, a kuplungom vaj puha, igaz, a bovdent a kipufogó könyökön kívül vezettem el, mivel, ha belül vittem, akkor nehezebb volt behúzni a kart.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 febr. 29, 15:16.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Szóval én egy kicsit sem irigylem azokat akik most gurulnak egyet, én majd csak áprilisban.
    Én szinte az egész telet átmotoroztam. -20 foknál a kondenzvíz megfagyott a karbimban. Napi 40 kilométer oda vissza, mégis jobb volt mint a 8 óra a munkahelyemen.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Kedves Emu! Örülök neki, hogy megemlítetted a sorból hiányzó Gumi témát. Ez is akkora gond számunkra mint az öltözék. Hiába veszünk fel csoda dolgokat nekünk sem használ / érzem én is / a motor sem alkalmazkodik a hideghez! Ezekkel az átlagosan használt gumikkal / cipőkkel/ fázik a lába a gépnek. Csúszni fog mert nem tapad. Mostanában néztem túrázásról szóló filmeket pl. Alaszkában címmel. Még nézni is furcsa volt a mi megszokott világunkból- tükör jégen , hóbordán húzták neki. Gondolom nem egyszerű cipőkkel és biztosan nem nagy futás teljesítménnyel és nem a megszokott futóművel!! Az pedig , hogy régen nem volt téli gumi gond?, talán magyarázat lehet rá a mai körülményekhez képest kis forgalom és lassabb tempó. Nem ugyanaz a mai forgalomban vezetni mint 40- 50 évvel ezelőtt. Akkor milyen csoda volt ha valaki kitolt egy új motort a helyi Vasboltból! Most meg milyen mennyiségű jármű van a legkisebb településen is.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    Téli gumi kérdése érdekes. Nem emlékszem rá, hogy annak idején lett volna ilyen és foglalkoztak volna vele.
    Most meg 5 fok levegő alatt megcsúszik az autó nyári gumi. A téli megcsúszik 15 fok felett.
    A motorgumi gyanús, hogy engedékenyebb, mert betapadt hidegben is.

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az emberi virtus és a konokság,csak egy kis tartományban erény,azon túl már marhaság.
    Szívemből szóltál Józsi bátyám (már megint).
    Nem akartam itt leírni milyen hülyének néztem apámat mikor arra oktatott 18 évesen, hogy meglátom majd, amikor itt fáj ott fáj amott fáj, és most már itt fáj ott fáj amott fáj. És sajnos látom sorsom hogy az öreg a teljesen elkopott izületei miatt már nem is nagyon tud menni.
    Ennyit nem ér az hogy ide leírjam, hogy már megint motoroztam. Minek? Ha nincs más eszköz, mint annak idején, a közlekedésre, csak a motor megértem. de ilyen általában már nincs.



    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    mert öltözhettek akármibe is,bármilyen szuper thermo csöves,réteges,sűrűn szövött anyagú ruhát is csak a beleöltözött ember testmelege tudja hőn tartani,az emberi test meg szerencsére nem egy atomreaktor,-hajlamos a kihűlésre,zord időjárási viszonyok között azt,csak késleltetni lehet.
    Áldoztam motoros ruhára bőven, mondhatnám nem fáznék most sem.
    De a test leadott hője, ha meg van fogva, benn tartja a ruha, akkor a sisaknál jön elő, és gyakorlatilag kénytelen vagyok kinyitni a plexit hogy lássak mert az folyton bepárásodik.
    Az pedig pompás amikor csöpög a hajamról az izzadság, és lefagy az arcom.
    Létezik ugye a PIN-LOCK illetve a különféle párátlanító Spray-k, próbálva, semmit nem ér.

    Továbbá 7C° alatt téli gumit használunk. nekem motorra ilyen nincs. És a 7C° talajon mérendő.
    Szóval én egy kicsit sem irigylem azokat akik most gurulnak egyet, én majd csak áprilisban.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezt mondtam én is a múltkor, hogy egy jó iparos tűreszelővel bármit meg tud csinálni, csak mi állandóan marógépben meg osztófejben gondolkozunk még egy sima kuplung tárcsánál is...
    Azért benézek annak az iparosnak aki reszelővel megigazítja a kuplungkosarat és a fémlamellákat ----------úgy hogy munka közben egyszerre fogjanak .

    Az --éppen működik --és a jó nem ugyan az .

    De az igaz szerintem is , hogy zsír , a tisztaság , sorja mentes és sima felület az iparos társa .

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Szervusztok Ifjú Titánok!

    Azt mondanám nektek,hogy +18 C. fok alatt ne üljetek motorra.Késő ősztől,késő tavaszig inkább ballagjatok le a pincébe és fejtsetek bort,vagy hosszan tartsátok karjaitok közt a szerelmeiteket!Virtusból természetesen meg lehet mutatni,hogy ki a hattökű gyerek,de az idő haladtával,ahogy korosodtok,majd megkapjátok a számlát mindenféle betegség formájában.

    Mindennek ideje van,a játéknak,a szerelemnek,a fészekrakásnak és természetesen a motorozásnak is,-ilyen fagyokkal terhes kora tavaszon,a motorozásnak még nem jött el az ideje,-mert öltözhettek akármibe is,bármilyen szuper thermo csöves,réteges,sűrűn szövött anyagú ruhát is csak a beleöltözött ember testmelege tudja hőn tartani,az emberi test meg szerencsére nem egy atomreaktor,-hajlamos a kihűlésre,zord időjárási viszonyok között azt,csak késleltetni lehet.

    Az emberi virtus és a konokság,csak egy kis tartományban erény,azon túl már marhaság.

    Üdvözlettel:Che

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information