Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • heeegany
    replied
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    az nem érdekel mit csináltál --csak az hogy hogyan fogtad meg
    Nem értem hogy ezzel mi a bajod. Persze a jó megoldás az amit wsievers írt. De ennél a dugattyúnál azt már cseszhetem, mivel a szoknya fele hiányzik...

    Leave a comment:


  • mir-mur
    replied
    ...miért az EAN 340 -esem is kevevesebbet fogyaszt mint az asszony hajszárítója
    Akkor csak én vagyok ilyen nagyfogyasztó ? 5 kw. eszterga 7,5 kw kompresszor stb.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?
    ...miért az EAN 340 -esem is kevevesebbet fogyaszt mint az asszony hajszárítója -- meg is kapta már párszor

    - - - Updated - - -

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szépnek nem szép, de legalább csúnya

    az nem érdekel mit csináltál --csak az hogy hogyan fogtad meg

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ..............ez itt mi ?
    Szépnek nem szép, de legalább csúnya

    Majd még gyakorlom kicsit. Bár szerintem a legfőbb probléma hogy nem középen van.
    Dremellel én vastag anyagot nem nagyon merek átvágni. Tízből kilencszer széttörik a kis vágókorong...

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?
    1930-as években gyártotta a falu kovácsa... Apám megvette tőle a 70-es években..én pedig megörököltem. A villanymotor leégett (1930-tiszta réz gömb forma volt) a laposszíj hajtást átalakítottam stb... Nekem 400 fordulat elég,nem terhelem (ez van..ezzel bírkózom).

    Leave a comment:


  • mir-mur
    replied
    Talpas egyszerűbb. 1.5-2 kw
    Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    joker
    Ezt a felhasítás dolgot nem dimenzionáljátok kicsit túl ? Ha mindenképp ez látszik sokak számára megoldásnak , akkor is elég lenne végig „rágni” egy vonalat , lombfűrész , tűreszelő , vasfűrészlap , kis fúró , bicska , kisbalta élének a vége , vagy akármi ami van a ház körül , alkalmazásával . Vagy akár mindet egyszerre . Csak úgy , hogy nem befogva satuba , tokmányba , vagy akárhova -hanem kézben fogva !
    Azért szerintem is a megoldás a jó minőség és a jó geometriára megmunkált dugó . A többi megoldás pedig csak arra szolgál , hogy működjön ...
    Ez jó!!!...Egyébként pont azon gondolkoztam én is, hogy simán Drémellel fel lehet hasítani...a hasítás végén lévő furatot, meg sima oszlopos fúrógéppel.

    ...Én a kuplung kosár felhullámosodott részeit is sima lapos reszelővel dolgoztam el (köszöni, jól elvan), mivel nincsen sem osztófejem, sem pedig marógépem hozzá...csak egy satum van, meg a két kezem, meg a szemem...)

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    ...talpas , peremes , mekkora ?
    Talpas egyszerűbb. 1.5-2 kw Most hoztak egy 380-220-ast. Majd teszek képet,talán tud valaki segíteni a bekötésben.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    vastagabb szivaccsal csináltassam-e meg.
    A kései ülést tartom a legjobbnak,Talán a 12-nél volt általános,nem a vastagság hanem a keménység,tömörség a lényeg,az MZ-puha hamar elfárasztja az embert,Click image for larger version

Name:	unnamed.jpg...jpg
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	147848nézz meg több motort és meglátod a külömbséget.A szivacsot sarokcsiszolóval lepke-korongal szépen lehet formálni.Az én 10-em így volt átépítve,nagyon kényelmes volt.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    is olyan egyszerű dolog ez. Egy kicsit jobban megnyomtam vésés közben és végig is repedt a szoknya.
    Bár lehet hogy ennek már a dugó előéletéhez is van köze. Elég meggyötört már, de próbadarabnak tökéletes
    Kövtkező lépés hogy tesztelem rajta az eloxálást. Aztán ha az is beválik akkor jöhet élesben is.

    ..............ez itt mi ? ha jössz , legközelebb majd megmutatom -mivel -hogyan . Ha ezt meglátta volna a műhelytanárom , olyant ba....tt volna a hátadra egy danamit ruddal amivel mutogatni szokott , hogy egy óráig nem kapnál levegőt .
    Ezt a felhasítás dolgot nem dimenzionáljátok kicsit túl ? Ha mindenképp ez látszik sokak számára megoldásnak , akkor is elég lenne végig "rágni " egy vonalat , lombfűrész , tűreszelő , vasfűrészlap , kis fúró , bicska , kisbalta élének a vége , vagy akármi ami van a ház körül , alkalmazásával . Vagy akkár mindet egyszerre . Csak úgy , hogy nem befogva satuba , tokmányba , vagy akárhova -hanem kézben fogva !
    Azért szerintem is a megoldás a jó minőség és a jó geometriára megmunkált dugó . A többi megoldás pedig csak arra szolgál , hogy működjön ...

    - - - Updated - - -

    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sajn itt nem tudom használni a padom..nincs 380.. Elég sűrűn szükség lenne rá..perselyeket gyártani,a kerékagyakat is ezen csiszoltam,a marásokat is ezen oldottam meg. Most 220-as motorra gyűjtök..
    ....talpas , peremes , mekkora ?
    Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 dec. 24, 07:14.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Nem négy literes fogyasztás alá tervezek menni, hanem üzembiztosságra. Hogy egy balatoni út sima ügy legyen. A gyújtás majd kialakul. Elsőre marad a gyári, a meglévő gyújtások közül válogatva a legjobb alkatrészeket. Az ülés még akármi lehet. Az üléslemez homokszórva, festve van. Meggondolom, hogy vastagabb szivaccsal csináltassam-e meg. A kényelem tényleg nem mindegy.
    Köszi az instrukciókat!

    Leave a comment:


  • Tonybacsi
    replied
    T5 P10 Dugattyú! (gyári)

    Mint az a mellékelt ábrán is látszik a Pannónia egyhengeresek dugattyúja 5 század (0.05mm) mm-re volt gyárilag illesztve a hengerhez ("D6" érték). Ez teljesen normálisnak mondható (20% SI).

    Az érdekes inkább az ovalitás. Kicsivel több mint egy tized (0.11mm). A hasonló korabeli, évjáratú, gyártású közel azonos méretű dugattyúknál (Trabant, MZ, Wartburg...stb.) 6-8 század.
    Ebből - nekem az következik, (a próbapadi megszorulások...) hogy a dugattyú a csapszeg irányban terjeszkedik a legjobban, nem pedig a kipufogó oldalon. Ezen próbáltak meg a gyár mérnökei ilyen méretekkel rendelkező dugattyút készíteni.

    Higgyünk nekik. Nagyon sok munkát fektettek a megszorulások ellen.
    Ebből viszont megint az következik, hogy ha egy jó minőségű, méretpontos, azonos SI tartalommal rendelkező dugattyút használunk, ami század pontosan azonos a gyári értékekkel (súly is..), akkor nagy valószínűséggel nem nyúlunk nagyon mellé (Belkord dugattyú?...valakinek...esetleg?...van a motorjában?...vélemény?)

    Ha mindenképp szeretnénk csökkenteni a megszorulás esélyét, akkor a következőket tehetjük:

    - csak és kizárólag század mm pontos dugattyút használunk a gyári értékhez képest (kivéve extrém esetben...pl. race)
    - 3 gyűrű használata (sajnos egyedi gyártást igényel, de mint az korábban olvashattátok - már aki - a hengerben keletkező hő akár 80°%-át a gyűrűk adják át a hengerfalnak)
    - megfelelő szilicium tartalommal (SI) rendelkező dugattyút használunk (a gyári dugattyúban a szoknyán belül látható is a "...SI20...")
    - nem használunk (...na jó...használunk...de akkor is...) tűgörgős csapszeges főtengelyt (mint azt olvashattátok a hőelvezetésben szerepet játszik a csapszeg is, mely átadja a hőt a hajtókarnak)
    - pontos előgyújtás (a túl nagy értéktől megszorulhat)
    - jó állapotú porlasztó megfelelő fúvókákkal
    - korommentes, tiszta, jó állapotú, nem horpadt kipufogórendszer
    - gyári vezérlésű, nyílás keresztmetszetű henger
    - hengerfej / dugattyútető korom lerakódástól mentes legyen (különben fölizzhat, és öngyulladás jön létre, persze nem akkor amikor kellene - ergo - szorulás jöhet létre)
    - kompresszió viszony alacsony értéken tartása (max. 8.5)
    ...ésatöbbi...ésatöbbi...

    Click image for larger version

Name:	T5 P10 dugattyú méretek_net.jpg
Views:	1
Size:	174.1 KB
ID:	147847

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Sajn itt nem tudom használni a padom..nincs 380.. Elég sűrűn szükség lenne rá..perselyeket gyártani,a kerékagyakat is ezen csiszoltam,a marásokat is ezen oldottam meg. Most 220-as motorra gyűjtök..

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Jah azt elfelejtettem írni, hogy nekem furatba kellett vésnem 10mm széles hornyot, 80mm hosszon. Na amíg a 40 es gyorsacélt elköszörültem 10mm szélesre, 100mm hosszon, 4 óra el is ment a műszakból
    A dugattyú megfogásához:
    A szoknya belselyén az alsó részen az esztergált felület azért van, mert oda egy tüske csatlakozik, aminek annyi az átmérője, mint az esztergált átmérő. A dugattyú tetején pedig azért van a furat, mert ott volt megtámasztva a csúccsal.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 22:08.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jó számolni nem tudok, de a forgófej egy kicsit erős volt.
    De a lényeg hogy megértettük, a szó amit bokor28 keres az a tokmány

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information