joker eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Nem értem hogy ezzel mi a bajod. Persze a jó megoldás az amit wsievers írt. De ennél a dugattyúnál azt már cseszhetem, mivel a szoknya fele hiányzik...
-
Akkor csak én vagyok ilyen nagyfogyasztó ? 5 kw. eszterga 7,5 kw kompresszor stb....miért az EAN 340 -esem is kevevesebbet fogyaszt mint az asszony hajszárítója
- 1 like
Leave a comment:
-
...miért az EAN 340 -esem is kevevesebbet fogyaszt mint az asszony hajszárítója -- meg is kapta már párszormir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMilyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?
- - - Updated - - -
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzépnek nem szép, de legalább csúnya
az nem érdekel mit csináltál
--csak az hogy hogyan fogtad meg
- 1 like
Leave a comment:
-
Szépnek nem szép, de legalább csúnyajoker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése..............ez itt mi ?
Majd még gyakorlom kicsit. Bár szerintem a legfőbb probléma hogy nem középen van.
Dremellel én vastag anyagot nem nagyon merek átvágni. Tízből kilencszer széttörik a kis vágókorong...
Leave a comment:
-
1930-as években gyártotta a falu kovácsa... Apám megvette tőle a 70-es években..én pedig megörököltem. A villanymotor leégett (1930-tiszta réz gömb forma volt) a laposszíj hajtást átalakítottam stb... Nekem 400 fordulat elég,nem terhelem (ez van..ezzel bírkózom).Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?
- 6 likes
Leave a comment:
-
Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?Talpas egyszerűbb. 1.5-2 kw
Leave a comment:
-
joker
Ez jó!!!Ezt a felhasítás dolgot nem dimenzionáljátok kicsit túl ? Ha mindenképp ez látszik sokak számára megoldásnak , akkor is elég lenne végig „rágni” egy vonalat , lombfűrész , tűreszelő , vasfűrészlap , kis fúró , bicska , kisbalta élének a vége , vagy akármi ami van a ház körül , alkalmazásával . Vagy akár mindet egyszerre . Csak úgy , hogy nem befogva satuba , tokmányba , vagy akárhova -hanem kézben fogva !
Azért szerintem is a megoldás a jó minőség és a jó geometriára megmunkált dugó . A többi megoldás pedig csak arra szolgál , hogy működjön ...
...Egyébként pont azon gondolkoztam én is, hogy simán Drémellel fel lehet hasítani...a hasítás végén lévő furatot, meg sima oszlopos fúrógéppel.
...Én a kuplung kosár felhullámosodott részeit is sima lapos reszelővel dolgoztam el (köszöni, jól elvan), mivel nincsen sem osztófejem, sem pedig marógépem hozzá...csak egy satum van, meg a két kezem, meg a szemem...
)
- 4 likes
Leave a comment:
-
Talpas egyszerűbb. 1.5-2 kw Most hoztak egy 380-220-ast. Majd teszek képet,talán tud valaki segíteni a bekötésben....talpas , peremes , mekkora ?
- 1 like
Leave a comment:
-
A kései ülést tartom a legjobbnak,Talán a 12-nél volt általános,nem a vastagság hanem a keménység,tömörség a lényeg,az MZ-puha hamar elfárasztja az embert,vastagabb szivaccsal csináltassam-e meg.nézz meg több motort és meglátod a külömbséget.A szivacsot sarokcsiszolóval lepke-korongal szépen lehet formálni.Az én 10-em így volt átépítve,nagyon kényelmes volt.
- 3 likes
Leave a comment:
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseis olyan egyszerű dolog ez. Egy kicsit jobban megnyomtam vésés közben és végig is repedt a szoknya.
Bár lehet hogy ennek már a dugó előéletéhez is van köze. Elég meggyötört már, de próbadarabnak tökéletes
Kövtkező lépés hogy tesztelem rajta az eloxálást. Aztán ha az is beválik akkor jöhet élesben is.
..............ez itt mi ?
ha jössz , legközelebb majd megmutatom -mivel -hogyan . Ha ezt meglátta volna a műhelytanárom , olyant ba....tt volna a hátadra egy danamit ruddal amivel mutogatni szokott , hogy egy óráig nem kapnál levegőt .
Ezt a felhasítás dolgot nem dimenzionáljátok kicsit túl ? Ha mindenképp ez látszik sokak számára megoldásnak , akkor is elég lenne végig "rágni " egy vonalat , lombfűrész , tűreszelő , vasfűrészlap , kis fúró , bicska , kisbalta élének a vége , vagy akármi ami van a ház körül , alkalmazásával . Vagy akkár mindet egyszerre . Csak úgy , hogy nem befogva satuba , tokmányba , vagy akárhova -hanem kézben fogva !
Azért szerintem is a megoldás a jó minőség és a jó geometriára megmunkált dugó . A többi megoldás pedig csak arra szolgál , hogy működjön ...
- - - Updated - - -
....talpas , peremes , mekkora ?Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSajn itt nem tudom használni a padom..nincs 380.. Elég sűrűn szükség lenne rá..perselyeket gyártani,a kerékagyakat is ezen csiszoltam,a marásokat is ezen oldottam meg. Most 220-as motorra gyűjtök..
Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 dec. 24, 07:14.
- 3 likes
Leave a comment:
-
Nem négy literes fogyasztás alá tervezek menni, hanem üzembiztosságra. Hogy egy balatoni út sima ügy legyen. A gyújtás majd kialakul. Elsőre marad a gyári, a meglévő gyújtások közül válogatva a legjobb alkatrészeket. Az ülés még akármi lehet. Az üléslemez homokszórva, festve van. Meggondolom, hogy vastagabb szivaccsal csináltassam-e meg. A kényelem tényleg nem mindegy.
Köszi az instrukciókat!
Leave a comment:
-
T5 P10 Dugattyú! (gyári)
Mint az a mellékelt ábrán is látszik a Pannónia egyhengeresek dugattyúja 5 század (0.05mm) mm-re volt gyárilag illesztve a hengerhez ("D6" érték). Ez teljesen normálisnak mondható (20% SI).
Az érdekes inkább az ovalitás. Kicsivel több mint egy tized (0.11mm). A hasonló korabeli, évjáratú, gyártású közel azonos méretű dugattyúknál (Trabant, MZ, Wartburg...stb.) 6-8 század.
Ebből - nekem az következik, (a próbapadi megszorulások...) hogy a dugattyú a csapszeg irányban terjeszkedik a legjobban, nem pedig a kipufogó oldalon. Ezen próbáltak meg a gyár mérnökei ilyen méretekkel rendelkező dugattyút készíteni.
Higgyünk nekik. Nagyon sok munkát fektettek a megszorulások ellen.
Ebből viszont megint az következik, hogy ha egy jó minőségű, méretpontos, azonos SI tartalommal rendelkező dugattyút használunk, ami század pontosan azonos a gyári értékekkel (súly is..), akkor nagy valószínűséggel nem nyúlunk nagyon mellé (Belkord dugattyú?...valakinek...esetleg?...van a motorjában?...vélemény?)
Ha mindenképp szeretnénk csökkenteni a megszorulás esélyét, akkor a következőket tehetjük:
- csak és kizárólag század mm pontos dugattyút használunk a gyári értékhez képest (kivéve extrém esetben...pl. race)
- 3 gyűrű használata (sajnos egyedi gyártást igényel, de mint az korábban olvashattátok - már aki - a hengerben keletkező hő akár 80°%-át a gyűrűk adják át a hengerfalnak)
- megfelelő szilicium tartalommal (SI) rendelkező dugattyút használunk (a gyári dugattyúban a szoknyán belül látható is a "...SI20...")
- nem használunk (...na jó...használunk...de akkor is...) tűgörgős csapszeges főtengelyt (mint azt olvashattátok a hőelvezetésben szerepet játszik a csapszeg is, mely átadja a hőt a hajtókarnak)
- pontos előgyújtás (a túl nagy értéktől megszorulhat)
- jó állapotú porlasztó megfelelő fúvókákkal
- korommentes, tiszta, jó állapotú, nem horpadt kipufogórendszer
- gyári vezérlésű, nyílás keresztmetszetű henger
- hengerfej / dugattyútető korom lerakódástól mentes legyen (különben fölizzhat, és öngyulladás jön létre, persze nem akkor amikor kellene - ergo - szorulás jöhet létre)
- kompresszió viszony alacsony értéken tartása (max. 8.5)
...ésatöbbi...ésatöbbi...
- 6 likes
Leave a comment:
-
Sajn itt nem tudom használni a padom..nincs 380..
Elég sűrűn szükség lenne rá..perselyeket gyártani,a kerékagyakat is ezen csiszoltam,a marásokat is ezen oldottam meg. Most 220-as motorra gyűjtök..
- 2 likes
Leave a comment:
-
Jah azt elfelejtettem írni, hogy nekem furatba kellett vésnem 10mm széles hornyot, 80mm hosszon. Na amíg a 40 es gyorsacélt elköszörültem 10mm szélesre, 100mm hosszon, 4 óra el is ment a műszakból
A dugattyú megfogásához:
A szoknya belselyén az alsó részen az esztergált felület azért van, mert oda egy tüske csatlakozik, aminek annyi az átmérője, mint az esztergált átmérő. A dugattyú tetején pedig azért van a furat, mert ott volt megtámasztva a csúccsal.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 22:08.
- 1 like
Leave a comment:
-
De a lényeg hogy megértettük, a szó amit bokor28 keres az a tokmánywsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJó számolni nem tudok, de a forgófej egy kicsit erős volt.
- 1 like
Leave a comment:
Leave a comment: