Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Béla Rácz
    replied
    A súbertűn túlvagyok. Levettem a gumit és ujjal a tolattyút feszitettem. A csörgés akkor is megvolt járómotornál. Primerlánc új(ettől még lehet rossz). A fogazott kuplung tárcsa is új. Arra gondolsz a lánccal kapcsolatban ,hogy megnyúlt(380km-t mentem vele eddig)? De akkro csak egy bizonyos pontban kopogna?

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Nézd meg a karburátor síberét,nyúlj be a torkon és mikor csörög feszítsd meg,ha elhallgat az a baja.Belógó primerlánc is szivathat.

    Leave a comment:


  • Béla Rácz
    replied
    Sziasztok! Szerintetek mi kopog,csörög? Menetközben is hallani csörgést bizonyos sebességnél. A henger,dugattyú,dugattyúgyűrűk, főtengely és minden más új a blokkban. Derékszögelve lett a hajtókar. Bejáratós a blokk.80-ig húzogottam neki néha és nem is bírtam vele többet menni.Ez volt a vége. https://www.youtube.com/watch?v=vU2Wqppd3Wk&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=WGpG...ature=youtu.be
    Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2016 jún. 17, 21:07.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Mátéapu, engem az mindig érdekelt, de soha nem kaptam rá választ, hogy az a futófelület az alsó szemben milyen mélységig megfelelő keménységű?
    Erre nincs precíz válasz!
    Én nem csinálom,némi tapasztalat kell az elinduláshoz!Szerintem 0,2-0,3 belefér.utána nem marad plusz a kopásnak!
    Tudásom szerint a max,cementálás 1,00m/m-er ez régi gyártás szerint átlag 0,08-m/m-er átlagban és a maradék így számolható!

    Elnézést az átmérőben való méretezések:furák egyéb szakmáknál,ez alapból felez minden méretezést!
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 jún. 15, 22:08.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    A léptető villára csak egy ötlet: Hasonlóan megoldani de henger görgővel mint a Jawán van az automata kuplung kiemelőnél. Kérnék egy kis segítséget Wsieverstől egy képet róla?! Köszi.

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Noob, hétvégére előszedem, aztán írok PM-et.

    Mátéapu, engem az mindig érdekelt, de soha nem kaptam rá választ, hogy az a futófelület az alsó szemben milyen mélységig megfelelő keménységű? Meddig lehet bővíteni, hogy ne verődjön be egy-kettőre?

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Pannoniások!

    Ma volt nálunk a cégnél Béla bácsi(a helyi kétütemű guru)Rákérdeztem a főtengely felújításra.Elvileg gyári minőségben felköszörüli a hajtókart és vastagabb csappal új kosárral kicentírozza,ha nem jó a hajtókar egy darabig még van tartalék a készleten mondta mosolyogva!Ja és az esetleges csere is benne van a 10000ft árban!

    Leave a comment:


  • Noob
    replied
    demeter, köszönöm a felajánlást, olyanra lenne szükségem, ha megtalálod, s meg tudjuk boltolni, az hozzátenne a boldogságomhoz

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    A fals levegőt a levegő csavar nem befolyásolja. Ha betekered akkor természetes ha leáll a gép. Falsot máshonnan tud szívni pl. Hengertalp- karburátor talp/ ez a gyakoribb/. Tömítést pasztával rakd fel mely nem FBS!

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    15 éve rakosgatom egy 18 ezret futott T5 hengerfejét, még én szereltem le először kb. Igaz, most nem is tudom hirtelen, hogy hol van, de ha épp egy ilyenre van szükséged a boldogsághoz, akkor odaadom.

    Leave a comment:


  • Noob
    replied
    akkor próbálok szerezni hengerfejet, csak félek, abban is rossz a menet, emiatt is döntöttem a perselyezés mellett, egy dícsért esztergályosra bízva ezt, de lehet kidobott pénz volt

    próbálom valami kis multicsiszolóval eltüntetni a belógó felesleget a perselyből, hátha...

    a fals levegőt kizárhatom, ha a levegőcsavart betekerve, leállt a motor, ugye?
    ill a gyertyamenetnél kaphat falsot, de karbi, hengertalp, blokkfelek között bejutó levegőnél nem reagálna a levegőcsavarra, vagy?

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    s az alsó pereme kb 1mm-t belóg az égéstérbe is
    Valószínű ez okoz öngyulladást neked. Jó lenne eltávolítani a belógást minimum. Az, hogy a gyertya bentebb van még nem olyan nagy baj szerintem.
    Ha meg tudsz, cserélj hengerfejet tényleg.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 13, 20:55.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    sosem tudtam kormos gyertyaképet csinálni, pedig a 125ös fúvóka mellett felülről a 2. rovátkában is volt a súbertű, levegőcsavar 3/4 fordulatot vissza, de ekkor már II.ban is alig akart megindulni, viszont a gyertya marad barna
    Valószínű a fals levegő,ez lehet blokktömítés hengertalp,karburátortömítés,és simering!Ha agyonjavított a hengerfejed keress másikat(rengeteg van)

    Leave a comment:


  • Noob
    replied
    hello

    szeretnék segítséget kérni, az történt, megfáradt a gyertyamenet az előtte tökéletesen? működő, bejáratós motorban, s kapott egy bronzperselyt (sajnos a würth-ös javítópersely kiszakadt), ami nem túl szép, kb. 2mm-rel mélyebben van a gyertya benne mint a hengerfejben, persely nélkül, s az alsó pereme kb 1mm-t belóg az égéstérbe is

    összeraktam, s volt (maradt) a jó alapjárat, üresben jól vette a fordulatot, elindultam I., II., III. minden rendben, húzott mint előtte, de sajnos IV.ben ( s csak itt vettem észre) 70-80 között berángat, mintha kihagyna a gyújtás, torpan és csúnya fémes csattanásokat is hallat.
    Azt gondoltam, a perselyezés miatt, vettem egy hoszabb középelektródás és egy hoszabb menetű gyertyát is, de sajnos semmi nem változott.
    Ez valami véletlen, pl. eldugult a karbi, vagy elállítódott a gyújtás pont a hengerfej megbolygatásakor, vagy mi lehet a gond szerintetek?

    vagy már a korábbi menet mellett kifújt kicsit? (olajos volt picit) s ehhez állítottam a karbit, s most túl sokat kap? sosem tudtam kormos gyertyaképet csinálni, pedig a 125ös fúvóka mellett felülről a 2. rovátkában is volt a súbertű, levegőcsavar 3/4 fordulatot vissza, de ekkor már II.ban is alig akart megindulni, viszont a gyertya marad barna

    most a súbertűt visszatettem felülről a 3. rovátkába, egyebek maradtak, de a torpanás, csattogás is megmaradt

    köszi az ötleteket, én nemtudom merre induljak

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én már szedtem szét olyan blokkot, aminek a fogasív ütközőcsapján egy kis csapágy volt (illetve már csak a belső gyűrűje). Persze nem az az igénybevétel, de darabokban szedtem ki a blokkból. Kis csapágy, vékony csapágygyűrű, félnék hogy tényleg potyogna valami.
    Mondjuk ennek nem sok értelmét látom, esetleg akkor ha ugyan azzal a problémával küzdött a blokk tulajdonosa mint én, mégpedig azzal hogy alap esetben annyira visszaengedi a csap a fogasívet hogy kiakad. Vagy gyártási hiba vagy deformáció, azt nem tudom, de elég kellemetlen dolog.

    Én két réteg vastag, ragasztós zsugsorcsövet raktam rá. Aztán gondolkodtam hogy egy réteg kelletett volna. Alá pedig, arra a részre ahol a fogasív felütközik, egy lemez darabot hajtani. De a zsugorcső jól tart, nem verődött még ki.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information