Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Lemezjáték
    replied
    demeter
    Én már szedtem szét olyan blokkot, aminek a fogasív ütközőcsapján egy kis csapágy volt (illetve már csak a belső gyűrűje). Persze nem az az igénybevétel, de darabokban szedtem ki a blokkból. Kis csapágy, vékony csapágygyűrű, félnék hogy tényleg potyogna valami.
    Hát igen...Ha valami, akkor egy golyóscsapágy az, ami nem oda illik...Fém a fémen, erőset üt, és hamar kiszakad a csap a helyéről.
    Valami rugalmas anyag kell, ami tompítja a visszacsapódó fogasív a csapra mért ütését. Én egy megfelelő falvastagságú olajálló gumi tömlő darabkát tettem oda, és berúgás után nem hagyom hirtelen visszacsapódni a berúgókart...

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Én már szedtem szét olyan blokkot, aminek a fogasív ütközőcsapján egy kis csapágy volt (illetve már csak a belső gyűrűje). Persze nem az az igénybevétel, de darabokban szedtem ki a blokkból. Kis csapágy, vékony csapágygyűrű, félnék hogy tényleg potyogna valami.

    Leave a comment:


  • Kiss Ati
    replied
    Mi lenne ha a léptetővillák csapjait vékonyabbra cserélném és tennék rájuk 1-1 kis csapágyat.
    Szia!

    Az ötlet elég jónak tűnik, de bennem kérdésként az merült fel kapásból, hogy ha kisebbre veszed az átmérőt, akkor nem fog-e annyira elgyengülni ez a csap, hogy a váltások során megreped a töve vagy esetleg egyből el is törik?
    Ha meg valamelyik bepotyog, az fájni fog.

    Egy próbát viszont megérne, feltéve ha van ekkora csapágy.

    Ati

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Ha már váltó és kukactárcsa:
    Mi lenne ha a léptetővillák csapjait vékonyabbra cserélném és tennék rájuk 1-1 kis csapágyat. Esetleg a kukactárcsát is hozzáigazítani az esetlegesen nagyobb csapágy átmérőhöz.
    Vajon finomabb működésre lelehetne ezzel bírni a váltót?

    Leave a comment:


  • joshbono
    replied
    Köszönöm, akkor délután nekiesek

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Miért ne lehetne? Hegesztés előtt a derékszögbe pozícionálás az egyedüli kihívás. Sőt, akár új tengelyt esztergáltatatni se utolsó.
    Az onlinecsapagy.hu-n írd be a keresőbe, hogy HGY és válogathatsz az új hézagológyűrűkből. Feladják ajánlott levélben is postán 500 Ft körül, szerintem annyiért nem érdemes útnak indulni semmilyen boltba.

    Leave a comment:


  • joshbono
    replied
    Sziasztok!
    Ma széthúztam egy T5-ös blokkot ugyanis hézagolókra vadászok a T1-hez . Megdöbbenésemre sem a főtengelynél sem a váltónál nem volt egy darab sem. Nem tudom hogy ez mennyire normális. Illetve a kukactárcsa
    Click image for larger version

Name:	DSC_0662.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	148689Click image for larger version

Name:	DSC_0660.jpg
Views:	1
Size:	200.1 KB
ID:	148690
    Click image for larger version

Name:	DSC_0659.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	148691
    A bal oldali tárcsán olyan mintha be lenne maródva a léptetővilla megvezetésére szolgáló kivágás. Viszont a kis zégergyűrű vájata jobban el van kopva a másikon. Abban kérném a segítségeteket hogy lehet -e cserélni a kukactárcsa tengelyt, hogy a kettőből egyet összerakjak?

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Az acél lágyításánál nem hűtünk ezt sok esetben feszültség mentesítésre használják és a kemencével együtt hül ki lassan az anyag. A rezet / ált. vörös rézről beszélünk/ cseresznye pirosra hevítjük pl. gáztűzhelyen és utána gyors hűtés hideg vízben. Az eredmény tömítésre alkalmas alátét.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    ...ja , azér kezdem fordítva , ha elrontom kezdhetem előről

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Valami olyasmi rémlik nekem, hogy a réz pont fordítva viselkedik, mint az acél.
    Így van. Ezért fordítva kell csinálni.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    sepy
    A réz még keményebb mint az alu. én kiszoktam lágyítani használat előtt.
    Valami olyasmi rémlik nekem, hogy a réz pont fordítva viselkedik, mint az acél. Az acélnál az edzés, gyors hűtést igényel, és a lágyítás lassabbat. a réznél meg fordítva.

    Jól emlékszem?! Te hogyan csinálod?

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    ..mekkora ? ...
    Mihez?............

    Amihez nekem kell ahhoz jók a helyi anyagok.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ráadásul nem tudok alut venni
    .....mekkora ? ......

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Az önzáró nem autentikus! Én máshol is evvel a sorrenddel teszem az alátéteket. A blokk összerakáshoz pedig van alu. tömítő alátét a gyári csavar alá az nem virít mint a réz és tömít. Az esetleges olaj párát megfogja és a csavarok körül nem gyűlik az út pora. A réz még keményebb mint az alu. én kiszoktam lágyítani használat előtt. Vázba befogatásnál is praktikusabb és a festést védendően kell először a lapos alátét és úgy a rugós / de acél/ nem bili anyag, ennek lenne a feladata a biztosítás!. A hengerfejhez pedig érdemes 8.8 as anyát rakni.
    Igen ez a tapasztalat,teljesen igaz amiket írtál!

    A rézhez azért ragaszkodom mert lágyítható és újra-felhasználható,de rontja az összképet,ráadásul nem tudok alut venni.Ugyan-így vagyok a rugós alátéttel azért nem használom mert nem jó,amihez hozzájutok,inkább csak sima és kemény húzóerő!
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 márc. 08, 19:14.

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Az önzáró nem autentikus! Én máshol is evvel a sorrenddel teszem az alátéteket. A blokk összerakáshoz pedig van alu. tömítő alátét a gyári csavar alá az nem virít mint a réz és tömít. Az esetleges olaj párát megfogja és a csavarok körül nem gyűlik az út pora. A réz még keményebb mint az alu. én kiszoktam lágyítani használat előtt. Vázba befogatásnál is praktikusabb és a festést védendően kell először a lapos alátét és úgy a rugós / de acél/ nem bili anyag, ennek lenne a feladata a biztosítás!. A hengerfejhez pedig érdemes 8.8 as anyát rakni.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information