Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha ezt a gépet láttad egy bitang nagy emberrel feketében, hátizsákkal akkor engem láttál.
    Legközelebb integess nagyon, kiabálj, vagy villogj le, szívesen találkozok emberekkel.
    A kabát jó téli, a nadrág mint kiderült, szélálló, de vékony.
    Kell pár jó ruhát szereznem.

    Click image for larger version

Name:	P1210261.jpg
Views:	1
Size:	204.4 KB
ID:	147303
    Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      Az már biztos, hogy nem Téged láttalak. Az a jó ember egy egyébként csilli-villi Pannóniával hasított, de egy világosdrapp kordnadrágban. Azért is emlékszem rá, mert az első gondolatom az volt, ha nem az utca végére megy, a kedves felesége rojtosra fogja pofozni miután kivakargatja a bogarakat a nadrágjából.
      Egyébként szoktam én az úton közlekedő veteránososknak nyomni egy like-ot a fénykürttel, de aazt vettem észre hogy ezt ők általában nem értik.
      Atti69, Fergusson és bokor28 kedvelte ezt.

      Komment


        Lehet, én se érteném a dolgot. Maximum ha egy másik veterános villantana. Nekem ez a veszély/hiba jele. Én integetek, vagy hüvelykujj fel jelet szoktam adni. Nekem is rengetegen intenek, mutogatnak, lassítanak mellettem, beállnak mellém pirosnál és néznek, kérdeznek. Ha parkolok, azonnal tudok beszélgetni valakivel.
        Pedig azon kívül, hogy egyedi, nem épp egy szép példány.
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          Sziasztok!

          Pannónia motorblokk:

          Mint az ismeretes, az egyhengeres Pannóniák egyik gyerekbetegsége a II. fokozatba való kapcsoláskor hallható reccsenés. Ez ellen úgy tudunk (tudnánk) védekezni, hogy az első fokozat után megvárjuk míg a két fogaskerék közti fordulatszám különbség kiegyenlítődik. Ezt elő lehet segíteni - már akinek ez a megoldás szimpatikus - az alapjárat lecsökkentésével, esetleg megszüntetésével. Emelkedőn való gyorsításnál sajnos ez a megoldás nem elég korrekt (főleg oldalkocsis fogat esetén).
          Csökkenthető még a jelenség, egy jó állapotú, lézer-vágott (tehát tökéletesen sík) lamella szettel rendelkező kuplunggal, mely maximálisan ki is emel.
          Ha ezek nincsenek meg, és durván bánunk a váltókarral, és beerőltetjük a sebességi fokozatba, akkor - elég gyakran - előfordul a kapcsolóvilla elgörbülése, aminek az eredménye a "...dobálja a fokozatokat...".

          A fő probléma abból áll, hogy nincs elég nagy "ablak" a kettes fokozatnál a fogaskeréken, lévén nincs is ablak, mert egy bordás hüvelyre kell (ene) kapcsolódnia mely csak kis tűrést enged. Ezért reccsen. Ez gyári konstrukciós hiba.

          Meg kellene hát növelni azt az úgynevezett "ablakot". Azért a probléma nem ilyen egyszerű, mert a fogaskerék tengely melyre kapcsolódik, bordás tengely. Még ha lenne is olyan célgép ami az edzett fogaskerék belsejéből le tudna szedni néhány mm-t, akkor se jutnánk messzire. Kicsi maradna a hézag.

          Kicsit még ugyan saját magam előtt járok, de a módosítás már elkészült. A "puding próbája az evés". Ha elkészül a blokk teljesen, ki is tudom majd próbálni valós körülmények között is, nem csak "előszerelve". Az "álló tesztek" minden esetre
          biztatóak. A kettes nem fog reccsenni többet...az biztos.

          A megoldás:
          Nemes egyszerűséggel le, és kiköszörültem a bordát, és a fogaskerék belső bordáiból 3-3-at. Így lett egy három (valós) ablakos kapcsolókörmös kapcsolat.

          A képeken látszik a lényeg.
          Click image for larger version

Name:	IMG_20151112_173129.jpg
Views:	1
Size:	157.5 KB
ID:	147594Click image for larger version

Name:	IMG_20151112_173240.jpg
Views:	1
Size:	104.0 KB
ID:	147595Click image for larger version

Name:	IMG_20151112_173724.jpg
Views:	1
Size:	108.4 KB
ID:	147596Click image for larger version

Name:	IMG_20151112_175107.jpg
Views:	1
Size:	166.6 KB
ID:	147597Click image for larger version

Name:	IMG_20151112_175122.jpg
Views:	1
Size:	148.0 KB
ID:	147598
          zahi, Lemezjáték és 5 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Az átépítéshez gratulálok. Várom a hosszú távú tesztek eredményét.
            Elméleti kérdésem következik: Nem lett volna megoldás a bordáknak csak egy részét elköszörülni? Akkor nagyobb ablakon tudna az első sor borda kapcsolódni, majd megvezetné a következő sort.
            Második ötletem: Az eredeti fogaskerékre egy gyűrűt illeszteni, mely épp hogy nagyobb, mint a bordázott rúd bordás részének az átmérője. Ahogy közelít a kettő egymáshoz, az olaj odaszorul és nyírják a kerekek. Ezáltal csökken a kettő sebességkülönbsége.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              Ez a bordaköszörülés egy jó megoldás ( legalább is gondolom ) mert én már láttam ilyent , egy régi szaki mutatta , aki ugyan erre a megoldára jutott . Aztán hogy mi lett belőle nem tudom , mert én csak kézbe foga láttam , a lelkes fejlesztő reménykedő szavai közepette .
              bokor28, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                Tonybacsi
                A kettes nem fog reccsenni többet...az biztos.
                Ezzel sikerült elég nagy ablakot nyitni, nagyon jó az ötlet!!!

                Ami esetleg gondot okozhat, hogy ha csökken a teherviselő felölet (6 borda-horony kapcsolatról 3-ra), akkor óhatatlanul megnő azok igénybevétele, és intenzívebb lehet a borda, ill horony sarkok kopása, tehát hamarabb abba az állapotba kerülhet a váltó, hogy kidobja a 2-est?!

                Nem tudom, hogy így van-e, de ha így is van, akkor is eleve jobbnak kell lennie a szerkezetnek...
                mátéapu, bokor28 és zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  Ami esetleg gondot okozhat, hogy ha csökken a teherviselő felölet (6 borda-horony kapcsolatról 3-ra), akkor óhatatlanul megnő azok igénybevétele, és intenzívebb lehet a borda, ill horony sarkok kopása, tehát hamarabb abba az állapotba kerülhet a váltó, hogy kidobja a 2-est?!
                  Igen. Ezt a tényt elkönyveltem magamnak én is mielőtt nekiláttam a munkának. Bevállalom .

                  Viszont elősegítette a megvalósítást az a tény, mely "...az isteni gondviselésnek köszönhetően..." a kezembe juttatott egy olyan blokkot donornak, amilyent még én sem láttam/mértem. Ez a blokk vagy 20 éve lapul a műhelyemben, eddig rá se néztem, de olyan jó állapotban volt - főleg a váltó része - hogy magam is meglepődtem. Szinte "0"-ás illesztés mindenhol, sehol egy kottyanás, a fogaskerekek a tengelyen nem lötyögnek, pl. az egyes fokozat nagy átmérőjű fogaskereke - mely bronzperselyen fut - kb. olyan, mint egy jó főtengely hajtókar csap illesztése (!).
                  A kapcsoló villákon nem volt mérhető a fogaskerékbe nyúló rész kopása, ezenkívül a tengelyen is hibátlan.
                  A mai blokkokban pl. a kettes fogaskerék is "szeret" lötyögni a tengelyen.

                  Na ezek után álltam a munkálatoknak. Egy jóval kopottabb váltóval is ki kellene a későbbiekben próbálni, tesztelni.

                  Azt azért hozzátenném, hogy a precíz összeszerelés - hézagolás - váltó beállítás - hibás részek javítása - fogaskerekek/bordák kapcsoló körmeinek/bordáinak 0.5-1°-os "aláköszörülése elengedhetetlen a pontos, jó működéshez.

                  Jut is eszembe (eme blokk láttán) a váltó vezérlő tárcsában - számomra - elég nagy illesztési hézaggal fut a kapcsoló villa csapja. Mérni (még) nem mértem de simán enged a fogaskeréken vagy 1mm (összesen), ami szerintem kicsit sok. Lehet a gyárban ezt így méretezték/gyártották a tűrések miatt?
                  Gondoltam ide egy kiméretű mérethelyes görgős/forgó csapot kellene építeni amivel egyszerre lehetne két legyet ütni. Könnyebb - simább kapcsolás, és kisebb hézag, ergo kisebb az esély hogy kidobja bármelyik fokozatból. No de , ne szaladjunk ennyire előre...azt kicsit később...sőt majd utólag.
                  sepy, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Ha valakit érdekel Fóti Gyula árul tűgörgős Pannónia főtengelyt:

                    Pannonia főtengely - Fót, Pest
                    Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      dkari
                      Ha valakit érdekel Fóti Gyula árul tűgörgős Pannónia főtengelyt:
                      Ezek nagyon jó árak.

                      Az enyémet 25 ezerért újították fel (amiről akkor is tudtam, hogy nem olcsó), és hagyományos kivitelű. Ha most kellene csinálni, vennék egy tűgörgőst a Gyulától...
                      dkari és Atti69 kedvelte ezt.

                      Komment


                        ...és ha már fölül is tűgörgős a főtengely: mehet is az üzemanyagtankba a 40-es...50-es keverék...ugye?

                        Kíváncsi lennék több fórumtárs véleményére - pro/kontra - a fölül is tűgörgős egyhengeres Pannónia főtengelyekről (előny aki már használ ilyent).
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          40-es...50-es keverék...ugye?
                          Igen ólmozott benzinnel!!!!!
                          sepy és joker kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            ...lehet kapni 100 ast , ólmost a reptéren ..
                            Noob kedvelte ezt.

                            Komment


                              .lehet kapni 100 ast , ólmost a reptéren ..
                              Én egy éve nem láttam,még repülőt sem!
                              Fergusson kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én egy éve nem láttam,még repülőt sem!
                                Látod, van, aki még azt is látott és egyéb tudásra is szert tett....( pedig egy országban élünk... )
                                mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X