Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lehet vele vésni, marni,
    És miért nem marsz?
    Ha biztonságos befogást akarsz,ne légy lusta egy un.futert készíteni ami a szoknyába illik,ezután támaszd meg egy csővel ha elég a hely,elég a szegnyereghüvely:nem forog el és nem tud mozdulni.
    A kést kenni kell alunál. :üregelő spray, wd-40, hűtővíz,és amit az isiben tanultam petróleum.Lényeg,a forgács ragadását teljesen meg kell szüntetni!
    sepy, Fergusson és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Inkább életlen volt a beszúrókésed.
      Az a beszúrókés nem életlen, hanem törött
      Az elején nem is köszörültem meg rendesen, aztán amikor rájöttem hogy ez nagyon szar akkor kicsit még húztam rajta és jobban alá is köszörültem. Így már elég jó lett.

      bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Eloxálást hány% kénsavval csinálod?
      Elég a 37% akkusav?

      Egyébként mivel csináltad ezt a vésést?
      Azt látom, hogy eszterga forgófejébe van befogva a dugó, de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.
      Sima háztartási boltban kapható akkusav. Mindenféle hígítás nélkül. (próbáltam hígítva is, de úgy nem lett jó)

      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Jah, esztergáljunk belőle le ott, ahol megszorult már valamikor.


      Az mi a fene lenne? o.O
      Van ennek rendes neve is, tokmánynak hívják. 3 pofás tokmánynak. Vagy amerikánerként is hallottam már öregebbektől.


      Lehet vele vésni, marni, amit csak akarsz. Csak nem kell leragadni ott, hogy a tokmány mindig forog. Ha rögzítve van a tokmány akkor a hossz szánon gépi előtolással, a keresztszánon pedig a fogást adva szépen lehet vésni egy oldalra fektetett beszúrókéssel. Így csináljuk a reteszhornyot is. Saját esztergán azért ez nem túlságosan javasolt, mivelhogy szélesebb horonyhoz már igencsak masszív gép kell.
      Jó lesz az 4 pofás tokmánynak is

      EAN1000-esen meg csak akkor van előtolás ha a főorsó is forog. Az előtolás a főorsón keresztül kapja a hajtást. Szóval kézzel kell tekerni a hossz vagy kereszt szánon. Attól függően hogy merre akarunk vésni.
      Bár én alunál keményebb anyagot még nem véstem vele és nem is szeretnék.
      Az alut meg a műanyagot meg bírnia kéne.
      bokor28 kedvelte ezt.

      Komment


        Jó lesz az 4 pofás tokmánynak is
        Jó számolni nem tudok, de a forgófej egy kicsit erős volt.
        Én TOS esztergán vésegettem reteszhornyot. A legkeményebb a gyorsacél kés megköszörülése volt. Első alkalommal kissé nehéz volt úgy, hogy csak a tankönyv ábráját láttam azelőtt, a szerszámról és a műveletről is.
        Később már magamnak is így csináltam, ha kellett. Ha tudsz szerezni lapkás beszúró/leszúró kést, az tökéletes a keskenyebb hornyoknak.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 20:58.
        heeegany kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Jó számolni nem tudok, de a forgófej egy kicsit erős volt.
          De a lényeg hogy megértettük, a szó amit bokor28 keres az a tokmány
          bokor28 kedvelte ezt.

          Komment


            Jah azt elfelejtettem írni, hogy nekem furatba kellett vésnem 10mm széles hornyot, 80mm hosszon. Na amíg a 40 es gyorsacélt elköszörültem 10mm szélesre, 100mm hosszon, 4 óra el is ment a műszakból
            A dugattyú megfogásához:
            A szoknya belselyén az alsó részen az esztergált felület azért van, mert oda egy tüske csatlakozik, aminek annyi az átmérője, mint az esztergált átmérő. A dugattyú tetején pedig azért van a furat, mert ott volt megtámasztva a csúccsal.
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 21:08.
            heeegany kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              Sajn itt nem tudom használni a padom..nincs 380.. Elég sűrűn szükség lenne rá..perselyeket gyártani,a kerékagyakat is ezen csiszoltam,a marásokat is ezen oldottam meg. Most 220-as motorra gyűjtök..
              heeegany és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                T5 P10 Dugattyú! (gyári)

                Mint az a mellékelt ábrán is látszik a Pannónia egyhengeresek dugattyúja 5 század (0.05mm) mm-re volt gyárilag illesztve a hengerhez ("D6" érték). Ez teljesen normálisnak mondható (20% SI).

                Az érdekes inkább az ovalitás. Kicsivel több mint egy tized (0.11mm). A hasonló korabeli, évjáratú, gyártású közel azonos méretű dugattyúknál (Trabant, MZ, Wartburg...stb.) 6-8 század.
                Ebből - nekem az következik, (a próbapadi megszorulások...) hogy a dugattyú a csapszeg irányban terjeszkedik a legjobban, nem pedig a kipufogó oldalon. Ezen próbáltak meg a gyár mérnökei ilyen méretekkel rendelkező dugattyút készíteni.

                Higgyünk nekik. Nagyon sok munkát fektettek a megszorulások ellen.
                Ebből viszont megint az következik, hogy ha egy jó minőségű, méretpontos, azonos SI tartalommal rendelkező dugattyút használunk, ami század pontosan azonos a gyári értékekkel (súly is..), akkor nagy valószínűséggel nem nyúlunk nagyon mellé (Belkord dugattyú?...valakinek...esetleg?...van a motorjában?...vélemény?)

                Ha mindenképp szeretnénk csökkenteni a megszorulás esélyét, akkor a következőket tehetjük:

                - csak és kizárólag század mm pontos dugattyút használunk a gyári értékhez képest (kivéve extrém esetben...pl. race)
                - 3 gyűrű használata (sajnos egyedi gyártást igényel, de mint az korábban olvashattátok - már aki - a hengerben keletkező hő akár 80°%-át a gyűrűk adják át a hengerfalnak)
                - megfelelő szilicium tartalommal (SI) rendelkező dugattyút használunk (a gyári dugattyúban a szoknyán belül látható is a "...SI20...")
                - nem használunk (...na jó...használunk...de akkor is...) tűgörgős csapszeges főtengelyt (mint azt olvashattátok a hőelvezetésben szerepet játszik a csapszeg is, mely átadja a hőt a hajtókarnak)
                - pontos előgyújtás (a túl nagy értéktől megszorulhat)
                - jó állapotú porlasztó megfelelő fúvókákkal
                - korommentes, tiszta, jó állapotú, nem horpadt kipufogórendszer
                - gyári vezérlésű, nyílás keresztmetszetű henger
                - hengerfej / dugattyútető korom lerakódástól mentes legyen (különben fölizzhat, és öngyulladás jön létre, persze nem akkor amikor kellene - ergo - szorulás jöhet létre)
                - kompresszió viszony alacsony értéken tartása (max. 8.5)
                ...ésatöbbi...ésatöbbi...

                Click image for larger version

Name:	T5 P10 dugattyú méretek_net.jpg
Views:	1
Size:	174.1 KB
ID:	147847
                zahi, mir-mur és 4 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Nem négy literes fogyasztás alá tervezek menni, hanem üzembiztosságra. Hogy egy balatoni út sima ügy legyen. A gyújtás majd kialakul. Elsőre marad a gyári, a meglévő gyújtások közül válogatva a legjobb alkatrészeket. Az ülés még akármi lehet. Az üléslemez homokszórva, festve van. Meggondolom, hogy vastagabb szivaccsal csináltassam-e meg. A kényelem tényleg nem mindegy.
                  Köszi az instrukciókat!

                  Komment


                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    is olyan egyszerű dolog ez. Egy kicsit jobban megnyomtam vésés közben és végig is repedt a szoknya.
                    Bár lehet hogy ennek már a dugó előéletéhez is van köze. Elég meggyötört már, de próbadarabnak tökéletes
                    Kövtkező lépés hogy tesztelem rajta az eloxálást. Aztán ha az is beválik akkor jöhet élesben is.

                    ..............ez itt mi ? ha jössz , legközelebb majd megmutatom -mivel -hogyan . Ha ezt meglátta volna a műhelytanárom , olyant ba....tt volna a hátadra egy danamit ruddal amivel mutogatni szokott , hogy egy óráig nem kapnál levegőt .
                    Ezt a felhasítás dolgot nem dimenzionáljátok kicsit túl ? Ha mindenképp ez látszik sokak számára megoldásnak , akkor is elég lenne végig "rágni " egy vonalat , lombfűrész , tűreszelő , vasfűrészlap , kis fúró , bicska , kisbalta élének a vége , vagy akármi ami van a ház körül , alkalmazásával . Vagy akkár mindet egyszerre . Csak úgy , hogy nem befogva satuba , tokmányba , vagy akárhova -hanem kézben fogva !
                    Azért szerintem is a megoldás a jó minőség és a jó geometriára megmunkált dugó . A többi megoldás pedig csak arra szolgál , hogy működjön ...

                    - - - Updated - - -

                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sajn itt nem tudom használni a padom..nincs 380.. Elég sűrűn szükség lenne rá..perselyeket gyártani,a kerékagyakat is ezen csiszoltam,a marásokat is ezen oldottam meg. Most 220-as motorra gyűjtök..
                    ....talpas , peremes , mekkora ?
                    Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 dec. 24, 06:14.
                    bokor28, heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      vastagabb szivaccsal csináltassam-e meg.
                      A kései ülést tartom a legjobbnak,Talán a 12-nél volt általános,nem a vastagság hanem a keménység,tömörség a lényeg,az MZ-puha hamar elfárasztja az embert,Click image for larger version

Name:	unnamed.jpg...jpg
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	147848nézz meg több motort és meglátod a külömbséget.A szivacsot sarokcsiszolóval lepke-korongal szépen lehet formálni.Az én 10-em így volt átépítve,nagyon kényelmes volt.
                      sepy, Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        ...talpas , peremes , mekkora ?
                        Talpas egyszerűbb. 1.5-2 kw Most hoztak egy 380-220-ast. Majd teszek képet,talán tud valaki segíteni a bekötésben.
                        mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          joker
                          Ezt a felhasítás dolgot nem dimenzionáljátok kicsit túl ? Ha mindenképp ez látszik sokak számára megoldásnak , akkor is elég lenne végig „rágni” egy vonalat , lombfűrész , tűreszelő , vasfűrészlap , kis fúró , bicska , kisbalta élének a vége , vagy akármi ami van a ház körül , alkalmazásával . Vagy akár mindet egyszerre . Csak úgy , hogy nem befogva satuba , tokmányba , vagy akárhova -hanem kézben fogva !
                          Azért szerintem is a megoldás a jó minőség és a jó geometriára megmunkált dugó . A többi megoldás pedig csak arra szolgál , hogy működjön ...
                          Ez jó!!!...Egyébként pont azon gondolkoztam én is, hogy simán Drémellel fel lehet hasítani...a hasítás végén lévő furatot, meg sima oszlopos fúrógéppel.

                          ...Én a kuplung kosár felhullámosodott részeit is sima lapos reszelővel dolgoztam el (köszöni, jól elvan), mivel nincsen sem osztófejem, sem pedig marógépem hozzá...csak egy satum van, meg a két kezem, meg a szemem...)
                          sepy, dkari és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Talpas egyszerűbb. 1.5-2 kw
                            Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?

                            Komment


                              Milyen gép ez, hogy 1,5 KW -val elmegy ?
                              1930-as években gyártotta a falu kovácsa... Apám megvette tőle a 70-es években..én pedig megörököltem. A villanymotor leégett (1930-tiszta réz gömb forma volt) a laposszíj hajtást átalakítottam stb... Nekem 400 fordulat elég,nem terhelem (ez van..ezzel bírkózom).
                              sepy, Lemezjáték és 4 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ..............ez itt mi ?
                                Szépnek nem szép, de legalább csúnya

                                Majd még gyakorlom kicsit. Bár szerintem a legfőbb probléma hogy nem középen van.
                                Dremellel én vastag anyagot nem nagyon merek átvágni. Tízből kilencszer széttörik a kis vágókorong...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X