Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A kész tengely kerül kb annyiba tudtommal, mint a KX hajtókar

    A Wartburgba amúgy valóban 20-as csapszeg megy, de a Trabant dugattyújához ez pont stimmel, nekem is ilyen van, de még nem építettem be. A Trabi dugattyú alakra megegyezik a Pannóniáéval (tehát a vezérlésen elvileg nem változtat), viszont 72 mm az alapmérete, így kb. 275 köbcenti lesz a Pannónia lökettérfogata, azonos vezérléssel és a Pannóniáénál nagyságrendekkel jobb anyagú dugó megy bele. Ráadásul a Trabi dugattyúján a csapszegnél süllyesztés (,,lecsapás") van, így még kisebb az esélye a megszorulásnak.

    Persze van olyan főtengelye is, amin 18 mm a felső szem belső átmérője, így sima Pannónia dugattyúval is használható. Privátban küldök elérhetőséget, meg holnap megkérdezem, kirakhatom-e nyilvánosba, mert így a beleegyezése nélkül nem akarom kitenni.

    Komment


      Nekem már küldtél elérhetőséget, úgyhogy a legközelebbi börze előtt mindenképp fel is keresem :P
      Még úgyis csak hidegen csörög a jelenlegi hajtókar bronzperselye. Addig még ki kell bírnia.

      De akkor a trabi dugóhoz jó alaposan fel kell fúrni a hengert is ugye?

      Komment


        Persze, és jól meg kell gondolni, mert a Pannónia utolsó túlmérete 70 mm, a Trabi alapmérete meg 72, szóval ha egyszer felfúratod, abba többet Pannónia dugó nem megy

        Komment


          És a persely mennyit enged? Ahogy elnézem 74-es a legnagyobb gyűrű ami van hozzá(persze legkisebbel kezdeném) ennyit még enged a henger perselye?


          Nem tudjátok esetleg hogy a P10 henger és hengerfej mennyire használható T5-ön? Gondolom a gyertyához nem lehet hozzáférni amíg a tank rajta van, de elfér?

          Ha már úgyis fúrni kell(a mostani hengert nem bántom) akkor venni kell egy másik hengert, de akkor legyen már középgyertyás P10

          Komment


            Heegany, ha jol tudom akkor az 559-es Jawa hengerfej is elmegy a T5-ön és az középgyertyás, stilusban sem üt el annyira, mint a P10 hengerfej.

            Komment


              ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Heegany, ha jol tudom akkor az 559-es Jawa hengerfej is elmegy a T5-ön és az középgyertyás, stilusban sem üt el annyira, mint a P10 hengerfej.
              Ez átmérőre kb mekkora? Az égéstér méretéhez képes mintha nagyobb lenne mint a T5-ös hengerfej. De kb mennyivel?
              Közben látom hogy mégse nagyobb ez

              http://pcbonto.hu/portal/static/uplo...3079_orig1.jpg
              http://pcbonto.hu/portal/static/uplo...6865_orig1.jpg
              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 jún. 17, 13:54.

              Komment


                Gergő eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Persze, és jól meg kell gondolni, mert a Pannónia utolsó túlmérete 70 mm, a Trabi alapmérete meg 72, szóval ha egyszer felfúratod, abba többet Pannónia dugó nem megy
                Tényleg meg kell gondolni. Olyannyira, hogy inkább 20-as csapszegfurattal kéne Pannónia dugattyút gyártatni. Szerintem nekik oly mindegy milyenre készítik el azt a furatot.

                Komment


                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tényleg meg kell gondolni. Olyannyira, hogy inkább 20-as csapszegfurattal kéne Pannónia dugattyút gyártatni. Szerintem nekik oly mindegy milyenre készítik el azt a furatot.
                  Na de ez egy jó életcél az utolsó túlméretre fúrt Pannónia hengereknek
                  Titus, Gergő és Duke kedvelte ezt.

                  Komment


                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    És dugattyút milyet ajánlotok hozzá?
                    Igaz,még csak most tapasztalgatom,de én a szegedi Bertát ajánlom,mert nekem a "kezelőorvosom" ajánlotta és szerezte be!

                    Komment


                      Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Igaz,még csak most tapasztalgatom,de én a szegedi Bertát ajánlom,mert nekem a „kezelőorvosom” ajánlotta és szerezte be!
                      Na és egy ilyen dugó mennyibe fáj ?

                      Új trabi dugó 2800ft, valahonnan kerítek egy utolsó túlméretes hengert olcsón, felfúratom, meg persze valamilyen középgyertyás hengerfejet, kompresszióviszonyt felvinni 10:1-re aztán kezdődhet is a bejáratás (már megint )

                      Komment


                        Megmértem egy hengert, hogy mennyi a hengerpersely külső átmérője a talp alatti szoknyánál.
                        74,8 mm.
                        Ha megfúratjátok 72 mm-re (tegyük fel, hogy tökéletesen központos lesz a furat és a gyári öntés, megmunkálás is az), akkor marad 1,4 mm-nyi hengerfal alul.
                        Az elég vajon, hogy megvezesse alsó holtpont környékén a dugattyút és tolerálja a terhelésváltásokat?
                        Gyárilag ha jól tudom, volt két túlméret 69-ig. Ahhoz képest a 72 nekem brutálisan soknak tűnik.
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Megmértem egy hengert, hogy mennyi a hengerpersely külső átmérője a talp alatti szoknyánál.
                          74,8 mm.
                          Ha megfúratjátok 72 mm-re (tegyük fel, hogy tökéletesen központos lesz a furat és a gyári öntés, megmunkálás is az), akkor marad 1,4 mm-nyi hengerfal alul.
                          Az elég vajon, hogy megvezesse alsó holtpont környékén a dugattyút és tolerálja a terhelésváltásokat?
                          Gyárilag ha jól tudom, volt két túlméret 69-ig. Ahhoz képest a 72 nekem brutálisan soknak tűnik.
                          A fenébe hogy nem tervezték nagyobbra a perselyt
                          Na de ez így tényleg nem jó. Akkor marad a P9-es dugó 20-as csapszeggel. És marad 250ccm. (pedig azért az a +25ccm se lett volna rossz )

                          Komment


                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ahhoz képest a 72 nekem brutálisan soknak tűnik.
                            nekem kb. tiz évig szolgált trabant dugóval kistraktorban egy pannonia.
                            A szoknya tényleg vékony volt.arra emlékszem még,igen nagy fuvóka kellett az anyagellátásához,de jól dolgozott.
                            Lépcsős és a dugóban egyikoldalt perselyezett csapszeggel.
                            Beagle és OdinHEM kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Lépcsős és a dugóban egyikoldalt perselyezett csapszeggel.
                              18-as felső szemhez volt csinálva átalakító gyanánt a trabi dugóhoz?
                              OdinHEM kedvelte ezt.

                              Komment


                                igen...................
                                OdinHEM kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X