Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    evvel a dugattyú és gyűrű anyagga
    ...bizony , ha jól megnézzük a nagyon jó képeket --támadt bennem néhány kérdés .Konkrétan az anyag minőséggel , de méginkább a " frissen fúrt henger dugóval " --ugyanis visszakerestem és éz ez volt a kezdet . Nem értem mi nem kerek - gyűrü , vagy a henger fúrás ? Ott látható az a sok kis koromcsík szépen körben , mutatva , a 100 szögletüséget.
    A hézag pedig ha nincs 0,2 mm akkor tényleg kicsi .
    ptm004 kedvelte ezt.

    Komment


      Zsolt, a 0,2mm minden esetben elég kell legyen, mint alapérték, ha 0,1mm alatt lenne a hézag, akkor kellene aggódni szorulásos hibára a gyűrűből adódóan. Gondolom a dugóban nem szorul a gyűrű. (ha jól emléxem akkor a normál Pannónia gyűrű 2,5mm széles és pl a Berta dugó 2,0mm széles hornyú, mert ETZ gyűrűvel is elmegy) Ekkora átfedéssel alap esetben nem szerelhető, gondolom nálad sem ez van.
      Gondolom mikor össze lett először rakva a motor, akkor a gyűrűhézag be lett állítva és nem csak találomra lett behányva a gyűrű, mert mondták, hogy ez az a méret.

      Komment


        Szia,
        Sajnos teljes mértékben hibás vagyok a dologban mert a gyűrű hézagot az első összerakáskor nem ellenőriztem. A dugattyút Apae egyik korábban itt olvasott instrukciója alapján olajjal felkenve a hengerbe helyeztem és az szépen végig is csúszott. A henger egy nyíregyházi gépműhely fúrta, ők adták a dugót a csapszeget és a gyűrűt is. Feltételeztem, hogy jól megcsinálták. De a 650.-kmben járva a motor szépen megy 60-al, de ha növelem a sebességet, vagy szembejön egy emelkedő akkor azonnal ragadni akar.
        Köszönöm a segítséged.

        A képek minőségért bocsánatot kérek, tegnap 1 percem volt rá, hogy telefonnal megcsináljam.




        A csíkok a hengerben szerintem annak tudható be, hogy kb 5-6 alkalommal akart megragadni, amikor minden esetben a kerék blokkolása előtt sikerül bekuplungolni és a szivatót ráhúzni, de a motor minden esetben leállt. Így gondolom, hogy a karcokat a hengerfalban ez készíthette. A gyűrűkön nem látok olyan rendelenességet, sorját vagy bármit ami erre utalna.
        ptm004 kedvelte ezt.

        Komment


          ez téma volt az index forumon is, talán ott kérdezted, de első nekifutásra a dugó illesztését kellene lemérni. 0,05 vagy ahogy a többiek kérték legyen legalább 0,07mm hézag.
          Legyen a tűvel eldúsitva a keverék és 1:20.
          Nekem a Jawa-m 0,05mm-re lett illesztve Berta dugóval és nem ragad. Kb én is ott járok km-ben mint te és vasárnap mentem vele 80km/h-t is gond nélkül, pedig rosszabb a hűtése a burkolatok miatt mint egy alap motornak.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A képek minőségért bocsánatot kérek, tegnap 1 percem volt rá, hogy telefonnal megcsináljam.

            félre érted -tényleg jók a képek -azért is mondtam amit mondtam .


            Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A csíkok a hengerben szerintem annak tudható be, hogy
            azok a csíkok nem felületi sérülések , hanem a rosszul illeszkedés miatt ott maradt korom csíkok

            Komment


              Domi, melyik gépműhely csinálta?

              Komment


                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                félre érted -tényleg jók a képek -azért is mondtam amit mondtam .
                Jah, azt hittem irónia Szemrevételezni fogom ilyen szempontok alapján is a dugót meg a gyűrűt.

                Sajna pontosan nem tudom melyik műhely csinálta, mert egy tokaji autósbolton keresztül történt. De ugyan ez a műhely már 5 simsont rengeteg rotációs kapát, egy apriliát is hibátlanul készített el nekem. EZért is bíztam meg bennük.

                Komment


                  Nem szeretnék okostojás lenni vagy annak látszani de amiről nem tettetek említést a jó minőségű olajjal készült keverék és amire utaltatok kissé beljebb csavarni a levegő csavart, hogy a dúsabb keverék segítsen a hűtésben. Persze a dugó anyagminősége az lutri, hiába volt jó a fúrás méret minősége ha a dugó anyagának hőtágulása nem jó az adott helyre. De ha visszatekintesz a dugattyú kialakításra a csapszegnél? az lehet segíteni tud.
                  Beagle és ptm004 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Sepynek igaza van, a jó olaj sem utolsó szempont. Ezen nem érdemes spórolni, de gondolom Zsolt nem fűnyíró olajat használ.

                    Komment


                      Arany dobozos castrolt használok, 1:18 be keverve. Látszat alapján tökéletesen elég, nem hagy hátra kormot. Én sem akarok az olajon spórolni pláne, hogy hobby gép lesz nem minden nap használom.(Sajnos)

                      Egy biztos, holnapra hézagmérő, finomreszelő beszerezve, első körben mérek egy gyűrűhézagot. Ha minden igaz akkor egy henger átmérőt is. Bár ahogy már próbáltam a dugattyú olajfilmen simán végigcsúszik a hengeren, de megpróbálom megmérni. Ha minden megfelelő, akkor pedig megy össze és hátha ragadásmentes lesz egyszer.
                      ptm004 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Domi:Miskolci vagy,és egy tokaji autósbolton keresztül csinálták Nyíregyházán?Az nem semmi.Nem akarok vészmadárkodni,de a Castrol olajakat kutasok szerint is kerülni kell,mert drága magyar vállalkozó testvéreink hamisítgatják.Egyébként,ha bejáratás akkor fimol.

                        Komment


                          Szóval Miskolcon élek és dolgzok. De eredetileg tokaji vagyok ls a motor is a családi háznál van. A castrol olajat autósboltból veszem, elvileg mindig le volt zárva a kupak. De lehet akkor következő alkalommal repsolt veszek.

                          Komment


                            Jó a castrol en is azt használom.
                            Fulton, a motor olaj es a 2t olaj nem ugyanaz. Utóbbit nem hamisítják, mert nagy mennyiség abból nem fogy.

                            Komment


                              Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              1:18 be keverve
                              ...nagyon precíz . A képeken elég fekete a kipufogó nyílás , azért az tulzás :
                              Domi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              tökéletesen elég, nem hagy hátra kormot
                              ptm004 kedvelte ezt.

                              Komment


                                Igen, a stillhez viszonyítva
                                ptm004 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X