Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Az eredeti után gyártották.
    Persze úgy ránézésre. Pedig olyan jó lenne, ha lenne sok mindenből új, az eredeti minőségben. Bár máskor meg sokszor kritizáljuk a gyári minőséget, az is igaz. De ez...
    Úgy látszik, a sikeres üzlet titka, hogy mindenki szart áruljon. Így nincs választás és mindenki szart tud csak venni. Ma már mintha minden (korrekt, elérhető árú) terméknél így lenne...
    Lemezjáték és OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      Hát én fogtam egy 0,8-as acéllemezt, fúrtam bele egy lyukat, lemezollóval nagyjából körbevágtam és azokat használom amióta először összeraktam a blokkot
      Igaz elég ronda, egy szép íves rész nincs rajta. De a célnak tökéletesen megfelel. Hulladék anyagból, pár perc alatt legyártva.
      CZsolti, demeter és Titus kedvelte ezt.

      Komment


        Mai nap mentem egy kört, itthon a garázsba beállásnál feltűnt hogy ha tolom akkor ilyen gumis nyikorgó hangja van(kislánckerék környékéről jön). Ezt szerintetek mi okozhatja?

        Ma nem mentem vele sokat, tegnap előtt viszont kicsit meghajtottam. (város felett láttam egy duplafedeles madárkát és utána eredtem )Úgyis tesztelni kelletett a hőmérőt. Motorhő 98 és 108°C között volt többnyire. Akkor nem tűnt fel a hang. De a blokk eléggé átforrósodott (még a gyújtás dekni vége is volt legalább 40°C-os)

        Okozhatja esetleg az hogy a kilométeróra kihajtás szimeringje szárazon fut? (hall jeladó van a gyári házban, szóval nem kell kenés)

        Komment


          Régen, mikor még úgy hittem szárazon kell szerelni a szimeringbe a tengelyeket...összeraktam egy blokkot zöld huberrel.
          Az nyekergett a főtengely alatt a gyújtás oldalon leállításkor.
          De a blokkot eladtam és sokáig jól működött ettől függetlenül.

          Komment


            Hát remélem hogy csak az a szimering nyekereg. De azt hiszem valamikor megbontom az a részt és megnézem a kihajtás nélkül is. Ha úgy sincs csendben akkor ott már valami nincs rendben.

            Komment


              Az eszem megáll !!! Kb márciusban sikerült beszereznem a Pannóniámhoz egy pár első teleszkóp porvédő gumi harmónikát , és mivel a rendbetételének a végén még korántsem járok, különösen "nagy örömmel" kellett konstatálnom hogy az új utángyártott gumi harmónika rosszabbul néz ki mint a gyári, amit 40 év után lecseréltem mert több helyen "anyagfolytonossági hiányt" tapasztaltam rajta!!!! Ez az új , amit nevezhetünk utángyártottnak , vagy akár "maszekgyártmánynak" , esetleg kisipari minőségnek is ( én leginkább FOS-nak nevezném) "0" -Km után karikákra szakadva fityeg a helyén , még rajta a "gyári hintőpor" még berúgózott állapotban sem volt, talán vagy kétszer! Most szedhetem szét újra , de normálisat vajon kapok -é hozzá!
              wsievers és movisz kedvelte ezt.

              Komment


                Kemény.................................................!

                Komment


                  zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az eszem megáll !!! Kb márciusban sikerült beszereznem a Pannóniámhoz egy pár első teleszkóp porvédő gumi harmónikát , és mivel a rendbetételének a végén még korántsem járok, különösen "nagy örömmel" kellett konstatálnom hogy az új utángyártott gumi harmónika rosszabbul néz ki mint a gyári, amit 40 év után lecseréltem mert több helyen "anyagfolytonossági hiányt" tapasztaltam rajta!!!! Ez az új , amit nevezhetünk utángyártottnak , vagy akár "maszekgyártmánynak" , esetleg kisipari minőségnek is ( én leginkább FOS-nak nevezném) "0" -Km után karikákra szakadva fityeg a helyén , még rajta a "gyári hintőpor" még berúgózott állapotban sem volt, talán vagy kétszer! Most szedhetem szét újra , de normálisat vajon kapok -é hozzá!
                  Kéne nyitni egy témát Pannónia utángyártott hulladékok néven, aztán oda összeszedni mindent ami nem használható. Mert van bőven...

                  Jawa gumiharmonika hasonlít a gyárira és passzol is rá. És az használható minőségű, na meg persze sokkal olcsóbb.
                  wsievers, Lemezjáték és demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    Találós kérdés.

                    Bal oldali sonka:
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20140814_153150.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	140841

                    Jobb oldali sonka:
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20140814_153225.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	140842

                    Bal oldalon a fenti darab oldalcsapja, jobb oldalon egy gyári:
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20140814_153644.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	140843
                    Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2014 aug. 14, 16:20.
                    wsievers kedvelte ezt.

                    Komment


                      Meghökkentő dolgok következnek...
                      Az történ(hetet)t, hogy valaki a jobb oldali tengelyvéget addig kalapálta, míg a besajtolt csap a sonkában elmozdult kb. 2 mm-t. Ezek után el lehet képzelni egyrészt a tengelycsapok futását, másrészt a menetes vég fizikai állapotát.
                      De semmi baj, levágjuk a szétkalapált részt, visszahegesztünk egy épet, kicsit megesztergáljuk és mehet vissza...elképzelem, a hajtókarnak mennyire tetszett az útban lévő tengelyvég. Meg úgy egyáltalán, milyen szépen járhatott az a blokk, amiben ez a főtengely muzsikált.
                      heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        OdinHEM, wsievers és 7 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Sziasztok!

                          Sikerült szert tennem egy Berta márkájú, 19-es csapszegű dugattyúra. Minden tökéletes volna, ha a dugattyú geometriája a gyárival egyező lenne. Vagyis a gyár által kiadott prospektusban szereplő méretektől jelentősen eltér az én dugattyúm mérete.
                          A kérdésem az volna, hogy mivel lehetne a kívánt méretre munkálni a dugattyú átmérőjét? Én esztergára gondoltam, csak kérdés, hogy hogyan lehetne befogni a dugattyút.
                          Nekieshetnék csiszolóvászonnal is, de akkor meg a finom kis recézés tűnne el róla, ráadásul nem is biztos, hogy a kívánt méretet megkapnám.

                          Segítsetek kérlek, hátha járt már más is ilyen cipőben. Sajnos visszaküldeni a dugattyút már nem tudom, több mint 1 hónapja érkezett, még csak most értem rá foglalkozni vele.

                          Előre is köszönöm!

                          Komment


                            Ilyenkor szoktam arra gondolni, hogy inkább ne is nézegettem volna...
                            Azt hiszem, hogy nem csak a méretezés számít, illetve szoros összefüggésben van az alkalmazott anyagösszetétellel.
                            Most, jóhiszeműen feltételeznünk kell(ene), hogy a gyártó tudja mit csinál és nem véletlenül alakította ki azt a dugattyút úgy, ahogy.
                            Először jó volna tudni, hogy az adott anyaghoz egyáltalán megfelelő lenne-e az eredeti méretezés.
                            Ha a helyedben lennék, nem nagyon görcsölnék ezen, más lehetőség nem nagyon látszik, mint összeszerelni és kipróbálni. (Tudom, nagyon zokon esik még a gondolat is, hogy mi van ha nemsokára már szét is kell szedni. De ha így lesz, egy másik gyártó termékével még mindig lehet próbálkozni.)
                            TLF65, joker és kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ha a helyedben lennék, nem nagyon görcsölnék ezen, más lehetőség nem nagyon látszik, mint összeszerelni és kipróbálni. (Tudom, nagyon zokon esik még a gondolat is, hogy mi van ha nemsokára már szét is kell szedni. De ha így lesz, egy másik gyártó termékével még mindig lehet próbálkozni.)
                              Az a baj, hogy én így nem merem összerakni. Mivel túl szoros lenne, és nincs kedvem megragasztani. Szerintem anyagában hozza a "Berta" szintet, mondjuk nem 24 órásra van építve a motor. Csak hétvégi gurulásokhoz. Mindenképpen le akarom munkálni gyári méretre és így összerakni. A kérdés csak az, hogy milyen módon tudnám ezt megtenni?
                              Szívem szerint valamilyen úton módon esztergatokmányba fognám, és óvatosan jó sokszor mérve le-le munkálgatnék belőle. De lehet, hogy nem ez a legjobb ötlet, ez csak egy tipp.

                              Komment


                                Mintha lett volna szó arról itt régebben hogy jó esetben a dugattyú nem hengeres hanem ovális egy kicsit.
                                Olyanra megesztergálni meg nem egyszerű.
                                kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X