Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia motorblokk

    Sziasztok!
    Biztos nem én vagyok az egyedüli, aki így járt. A berúgószerkezet félholdját támasztó stift kitört a blokkból. Szeretném az eredeti blokkot visszatenni a motorba a motorszám miatt.
    Ötletem van, hogy lehetne javítani, de hátha van erre valami bevett módszer, amivel egyszerű(bben)en lehet orvosolni a problémát.

    Click image for larger version

Name:	P1020259.jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	153398 Click image for larger version

Name:	P1020260.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	153399 Click image for larger version

Name:	P1020261.jpg
Views:	1
Size:	197.9 KB
ID:	153400

    Ádám

    #2
    Még egy kételyem lenne a blokkházzal kapcsolatban.
    A bal oldali blokkfél főtengelycsapágyházán körbe mintha, apró repedések lennének. Véleményem szerint ezek csak öntési hibák, de hátha nem így van. Már több régi autónál/motornál láttam ilyet.
    Click image for larger version

Name:	P1020265.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	128993 Click image for larger version

Name:	P1020266.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	128994

    Komment


      #3
      Üdv!
      A kitörést természetesen be kell hegeszteni, majd a megfelelő méretre és geometriára kialakítani. A stift helyett egy másikat kell készíteni, és behelyezés után óvatossan egy célszerszámmal elzömíteni. Mivel ez egy mechanikailag igénybe vett hely vigyázz, ne csapódjon vissza a berugóív, ugyanis megint kitörhet.

      A csapágyháznál a képek felbontása miatt nem lehet megállapítani, hogy repedés-e, de itt a Pannóniánál nem jellemző ez a típusú hiba. Ha mégis van repedés, általában szintén mechanikai behatásbtól származik és nem öntési hibából!

      Üdv!
      ici169 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm a választ!
        Hasonlóan gondoltam én is, csak egy alumíniumhenger lesz behegesztve, nem közvetlenül blokkfél. Majd hasonlóan lesz kialakítva a stift, mint a gyári megoldás.

        Kérdésem lenne még.
        Az 1969-es Pannonia T5-H motorblokkja milyen színű pontosan? (törtfehér, szürke?)
        Nem tudtam eddig még pontosan beazonosítani. Esetleg azt is megírhatná valaki, hogy milyen típusú festékkel érdemes lefényezni a blokkházat.

        Komment


          #5
          ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Még egy kételyem lenne a blokkházzal kapcsolatban.
          A bal oldali blokkfél főtengelycsapágyházán körbe mintha, apró repedések lennének. Véleményem szerint ezek csak öntési hibák, de hátha nem így van. Már több régi autónál/motornál láttam ilyet.
          [ATTACH=CONFIG]1614[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1615[/ATTACH]
          Nyugodj meg ennek nincsen semmi baja, egyszerűen ilyen

          --- Ez még eszembe jutott: ---

          ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sziasztok!
          Biztos nem én vagyok az egyedüli, aki így járt. A berúgószerkezet félholdját támasztó stift kitört a blokkból. Szeretném az eredeti blokkot visszatenni a motorba a motorszám miatt.
          Ötletem van, hogy lehetne javítani, de hátha van erre valami bevett módszer, amivel egyszerű(bben)en lehet orvosolni a problémát.

          [ATTACH]1611[/ATTACH] [ATTACH]1612[/ATTACH] [ATTACH]1613[/ATTACH]



          Ádám
          Esztergáltass bele csapot, amit majd körbehegesztetsz, és elzömíted a végét.
          Arra ügyelj, hogy merőlegesen álljon.
          ici169 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Mutatom eddig hol tartok vele.
            Click image for larger version

Name:	P1020288.jpg
Views:	1
Size:	184.2 KB
ID:	129024Persze itt csak belepróbáltam, hogy mégis, hogy fog kinézni.

            Click image for larger version

Name:	P1020285.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	129025Így néz ki hátulról.

            Click image for larger version

Name:	P1020282.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	129026

            Click image for larger version

Name:	P1020287.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	129027Ez itt a stift alsó fele. Ahol érintkezik majd a berúgófélholddal, oda még egy kis gumit teszek csillapításképpen.
            Jövő héten hegesztik meg alut, majd utána lesz festve a blokk. Képeket teszek majd, hátha tudok segíteni valakinek ezzel is.
            sricsi70 és kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Az lenne a kérdésem, hogy a Pannonia hengerét fényes, vagy matt feketére fessem majd le?

              Még valami, gyári csavarokat kukázzak börzén, vagy van lehetőség újakat venni?

              Komment


                #8
                Attól függ, mi a fontosabb. Ha eredetit akarsz, akkor kukázzál. Ha motorozni, akkor vegyél újakat.

                Komment


                  #9
                  Hali!

                  Úgy látom szépen alakul a stift helyreállításod!
                  Mesteres megoldás, gratulálok!

                  Üdv Ricsi

                  Komment


                    #10
                    Nos nagyjából összeállt a blokk. Még egy két kisebb hiányosság van rajt, még lesz rajt egy másik váltófedél, mert ennek a számai eltűntek festés után (igazából már homokszórásnál).
                    Click image for larger version

Name:	P1020298.jpg
Views:	2
Size:	196.6 KB
ID:	129059Ilyen lett hegesztés után.
                    Click image for larger version

Name:	P1020305.jpg
Views:	2
Size:	198.5 KB
ID:	129060Homokszórt alkatrészek.
                    Click image for larger version

Name:	20110720990.jpg
Views:	2
Size:	192.7 KB
ID:	129061Összeszerelés
                    Click image for larger version

Name:	20110720994.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	129062Összeszerelés
                    Click image for larger version

Name:	20110720998.jpg
Views:	1
Size:	183.3 KB
ID:	129063És kb. a végleges kinézet.
                    Igrich, florcsi és 8 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Váltófedelet tudok neked adni gyári újat 2000 Ft-ért, igaz olajbeöntős változatot.

                      Komment


                        #12
                        Köszönöm, már szereztem tegnap. Amúgy olajbetöltős nekem is van itthon 2 darab biztos, de szerettem volna gyárit feltenni.

                        Komment


                          #13
                          Üdv Mindenkinek!
                          Érdeklődnék, hogy a Pannoniák hengerének az "esztétikai" felújítása hogyan zajlik? Úgy értem: ha van egy rozsdás hengerem, akkor azt homokszórással tisztítsam meg festés előtt? Ha igen akkor az nem sértheti meg a henger belsejét? Vagy mi a tecnikája? A hőálló fekete festék előtt kell valamivel még kezelni a hengert, vagy csak rámegyek közvetlenül a fémtiszta felületre?
                          A fehér blokkok festése hogyan zajlik? És milyen festéket kell használni? Ezek a blokkok kívül-belül festettek eredetileg, vagy csak a külsejük?

                          Komment


                            #14
                            Szia!
                            Ha a henger még nincs megfúrva, akkor nyugodtan lehet homokszóratni. Nekem fúrt hengerem volt, de ezt is leszórták. Két kilapított kipufogókönyök lett rárakva, a tetejére a hengerfejcsavarokat használva lett egy lemez rácsavarozva. Az alja is hasonló megoldással lett mególdva, csak ott a hengertalpcsavarok furataihoz lett csavarozva a lemez.

                            Én a hőálló festék előtt nem vittem fel más festéket, vagy alapozót. A fém tiszta felületet, ahol kellett még drótkoronggal megtisztítottam. Én ügyeltem, hogy a két kipufogó "csonk" rozsdamentes legyen, mert az előző festésnél csak ott dobta le a festéket. Majd letöröltem nitrós ronggyal az egész hengert és lefújtam spray-vel. A hengert egyszer a talpára állítottam úgy festettem, utána megfordítottam, hogy a lamellák közé is bejusson a festék.

                            A blokkot először kimostam tisztára, majd homokszórattam. Utána alapozva lett, majd kétkomponensű festékkel lett festve.
                            Eredetileg is csak kívül voltak festve. Festéskor érdemes jól kimaszkolni mindent és a csavarokat ideiglenesen becsavarni, így sok munkát tudsz megsporólni.

                            Komment


                              #15
                              Rendben, értem. Köszönöm a gyors és segítőkész választ. Gondolom ha hengerfejet gyöngyöztetek, vagy homokszóratok, akkor ott is kell védeni a gyertyamenetet? (Erre a célra volna egy Simsonhoz házilag készült holtpont-tuskó nevezetű szerkentyűm.)

                              A blokk kimaszkolása, majd festése elképzelésem szerint az alábbi stádiumban észszerű:
                              Click image for larger version

Name:	20110720990.jpg
Views:	2
Size:	192.7 KB
ID:	129066
                              És külön kell lefújni a dekniket? Gondolom ügyelve az illesztéseknél (ahova a tömítőpapír kerül), hogy ott se legyen festve. (Lenne itt egy nem egészen idevágó kérdésem: a blokkfelek illeszkedési pontját - gondolok itt pl a kuplungdeknire és a vele érintkező blokkfélre - szokták-e, vagy szükséges-e enyhén síkba reszelni? Ha mondjuk pontosabb illeszkedést szeretnék.)

                              A szétszedett és megtisztított blokkfelek homokszórásakor nem sérülnek meg a csapágyfészkek, vagy bármi más? Vagy a blokkfelek homokszórására van külön valami módszer?
                              És a blokkon lévő szám látszódni fog a festés után?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X