Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    a fúró ember nem húzta fel a talpát ???
    Sajnos, ritka hogy ezt alapvetően megtegyék! Pedig nem igaz, hogy a Pannónia hengertalp nem húzódik el. Párat feltettem egy blokkházra és mindnél van probléma. Volt amelyiknél oldalról átláttam alatta...




    Szóval, nálam a paszta már a kompromisszumos megoldások közé tartozik...
    Nálam meg alapvető megoldássá vált papírtömítés nélkül. Én úgy tekintem, mint egy korszerű módszer, amivel meg lehet küzdeni minden tömítéssel úgy, ahogy annak idején soha.
    Mikor megkérdezik, hogy tán minden motorozás után lemosom a blokkot? Mert régen orrán száján dőlt az olaj meg a benzin, az idősebbek ugyanis így emlékeznek a Pannóniára... Akkor azt mondom, hogy ma már az csak szándék kérdése, hogy ne így legyen.

    Az utóbbi időben két blokkot raktam össze Loctite 5920-szal papír nélkül, egy teszt Pannóniát, meg egy MZ-t és tökéletes a tömítettség. Most a frissen fúrt hengerem talpát bekentem vele, a szívócsatornák pereménél lehúztam és úgy ment rá, hibátlan lett. Kipufogó könyök és henger találkozásánál azbesztzsinór pasztába ágyazva, tuti.
    Ja, meg a második legjobb barátom a paszta mellett a féktisztító, mert a tisztítás még fontosabb, mint a kenés...
    OdinHEM, CZsolti és 6 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Bár igaz. Ellenőrizni nem árt. Nincs igazán képben,s Pannónia már rég járt nálam...a blokkfurat,s a henger "hüvelye" milyen szinten van illesztve? Talán jól? Vagy mindent illeszteni mindenhez?

      Komment


        -kútfúrásra

        Ez, nagyon jó....

        Komment


          Sziasztok.
          T1 egy adott fordulatnál rettenetesen ráz. Mintha centrifugán ülnék, berázza az egész motort. Adott fordulat alatt és fölött nem teszi. Gyújtásállításnál észrevettem, hogy (valószínűleg) a felső hajtókarcsapágy eléggé holtjátékos. Szét nem szedtem, de a gyújtómágnes ide-ode mozgatásával mm-nyi játékkal kocog a dugattyúnál. Más blokkokon ez jóval kisebb.
          Okozhatja ez a rázást?

          Komment


            Sok szpás után...Jawa 350-esek. Fúrás után,cseh hengertalptömítéssekkel-0,7- hengerfej nélkül lehúzva hidegjáratás,majd ellenőrzés. Láttam közben csodákat. Volt amelyik már akkor csörgött. (közben váltottam mestert)

            - - - Updated - - -

            mm-nyi játékkal kocog a dugattyúnál.
            Biztos? Abból a játékból bőven elég fél mm is. Ha ez így van jó lenne mihamarabb utánajárni...
            demeter és Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              heeegany, de neked van esztergád ! tessék használni ! mielött felteszed hengertalp lesímit és csak egy lehelet tömítés kell .

              azért kérdeztem az elöbb a kollégától -hogy most fúrták ? - met ha igen akkor a fúró ember nem húzta fel a talpát ???
              Majd egyszer
              Van esztergám, de ilyen pontosságot igénylő munkába inkább nem kezdenék bele mert lehet hogy csak rontanék rajta.
              A gép pontossága eléggé siralmas. Ennek oka a kopottság és az hogy anno leejtették targoncáról. Bár ha nem ejtik le akkor lehet nem kerül hozzánk ócskavas árban
              OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

              Komment


                Okozhatja ez a rázást?
                Nem. Nemrég volt szó róla, kerülni kell azt a fordulatszám tartományt.
                A rezgések ilyenkor felerősítik egymást, nem csak a motoré, hanem a vázé-futóműé-kerekeké együtt.
                OdinHEM és sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  Kedves Bokor 28! Milyen motor az melynek van felső hajtókar csapágya?.Ott egy csapszegnek kellene lenni a dugattyúban? és annak a perselye, tűgörgőlye!. Így látatlanból én a főtengelyre tippelek elsődlegesen az tud ekkora rezonanciát kelteni és természetesen fordulat függően! De ne felejts el az első kerékre ránézni menet közben mert egy " patka falás"csinál meglepetést.
                  demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A gép pontossága eléggé siralmas. Ennek oka a kopottság és az hogy anno leejtették targoncáról. Bár ha nem ejtik le akkor lehet nem kerül hozzánk ócskavas árban

                    ...azért nem lehet annyira ... ha 7 bekezdéses menetet gyártasz ...
                    heeegany kedvelte ezt.

                    Komment


                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ...azért nem lehet annyira ... ha 7 bekezdéses menetet gyártasz ...
                      Csak 6 bekezdéses
                      De sajnos nem valami pontosan illeszkednek ezek a menetek. Lámpához optikát állítani tökéletes(kicsi menetmélység de nagy emelkedés miatt), de bármi olyanhoz ahol nagyon pontosság kell nem csinálnék ilyet.

                      Komment


                        Aha..Old Sam. Már beugrott. Sokat nem vezet..

                        Komment


                          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Kedves Bokor 28! Milyen motor az melynek van felső hajtókar csapágya?. De ne felejts el az első kerékre ránézni menet közben mert egy " patka falás"csinál meglepetést.
                          Köszönöm. Nálam sincs különb módon. (Műszaki képzettség hiányában ha forog valami egy másik körül és nem esik le, az csapágy.) A kerék-egyéb rázásra rákeresek, erre nem gondoltam.
                          sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            Bocs én sem sértegetésnek szántam de mindezt pótolhatod .Lenin,hogy is mondta " Tanulni, tanulni tanulni".De ez a megbukott ideológia ezért ma már nem kell tanulni.

                            Komment


                              Műszaki képzettség hiányában ha forog valami egy másik körül és nem esik le, az csapágy
                              Műszaki képzettséggel is így van. Az mindegy, hogy golyó, görgő, olajfilm, vagy bükkfa* van benne, mind csapágynak hívják.

                              *Milyen fából is szokták csinálni a lovaskocsik kerekét?

                              - - - Updated - - -

                              Milyen motor az melynek van felső hajtókar csapágya
                              Milyen motor az, aminek nincs? (talán wankel...?)
                              Fergusson kedvelte ezt.

                              Komment


                                Gesszti! Annak nincs hajtókarja mivel ott nem kell egyenes vonalú mozgást forgó mozgássá alakítani és szinte ez a fő lényege. Bocsánat,hogy bele vúúúúzok.Azt nem tudom, hogy Bikkfa-e csak valami dereng , ott is valamely alkatrészt " puskának " neveznek. Bognárok helyre igazítását várom és kérem.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X