Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gyerünk veteránnal motorozni! De miben?
Collapse
X
-
Teljesen és tökéletesen igazatok van!Biztonság!Biztonság!Biztonság!Mindenek fölött!!!!!!................csak engedjétek meg nekem hogy meg legyen az a véleményem hogy a biztonság első sorban a fejben kell hogy eldőljön!Ne dumáljon olyan a biztonságról aki még a kanyar vagy a kereszteződés előtt pár méterre is a gázt húzza!minden eggyes közlekedőt potenciális veszélyforrásnak kell tekinteni és úgy közlekedni!Aki nem tudná 44 éve (16 éves koromtól!)Motorozok és krosszoztam is sokáig az MHSZ -nél!72-óta vezetek gépkocsikat(ebbe minden kategória benne van!)De a kedvencem 76-óta a busz!!!!!Bkv-12-évig!.................ezek után ,mint mázlista írom hogy soha nem baleseteztem!!!!Motorral sokat bukta terepezés közben!Soha semmiféle védő ruhám nem volt és nem is lesz!(Persze nektek azért legyen,mert minden marha a saját bőrét viszi a vásárra!!!).....DE ÉN ÍGY SZERETEM!!!!!!Szabadon és fiatalon!............csendesen és álmomban szeretnék meghalni mint az apám!Nem sikítozva ordítva mint az utasai a buszon!!!!!EZ EGY VICC!!!!!
- 9 likes
-
Pedig milyen jó volt a barna orkán kabát mikor bele kapott a szél!
- 2 likes
Leave a comment:
-
Szervusz Bazsimoci!
Jól néztek ki,mind a ketten.
Üdvözlettel:Che
- 2 likes
Leave a comment:
-
Én pl. így öltözöm:
https://lh5.googleusercontent.com/-r...5A9vtelen2.JPG
Ehhez:
https://lh3.googleusercontent.com/-a...o/PB170003.JPGUtoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2013 nov. 17, 17:25.
- 7 likes
Leave a comment:
-
Szerintem nektek a legjobb megoldás(már persze annak aki korhűen és biztonságosan akar öltözködni) protektoring, meg lábra is valami védőfelszerelés, legalább térdvédő aztán ezekre mehet a korhű ruházat Motoros oktatáson már kötelező a gerinc, váll, könyök és térdvédő(a megfelelő bukó, amin van plexi vagy van hozzá szemüveg, a magas szárú zárt cipő és a protektoros kesztyű mellett), ezekből ruházat alá/fölé felvehetőt adnak annak akinek nincs.
Bár én azon a véleményen vagyok (lehet azért mert még 22 se vagyok, de már volt részem ízületi gyulladásban meg nem egy sérülésben, és a legkisebb huzattól is sajog mindenem már most...) hogy a megfelelő védelem fontosabb mint a kinézet. Estem olyat bicajjal is hogy még az alu fékkarból is lekopott 2-3mm, hát még belőlem rövidnadrágba meg pólóba. Mi maradt volna belőlem ha egy 100+kg-os gép is nyom az aszfalthoz, meg gyorsabban is megyek? Sok bőröm nem maradt volna. Na meg amilyen szerencsétlen vagyok alap helyzetben is mindig sikerül hozzányomni a lában a könyökhöz, azon meg elég randán néz ki a rákozmált bőr Szóval én még akkor is beöltözök ha nyáron 30°C-ba megyek a boltba. Biztos ami biztos. (főleg minél jobb az idő annál több a közveszélyes ember az utakon...)
- 7 likes
Leave a comment:
-
Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEsős időben azt használták, de nemcsak a motorosok, hanem minden úton levő férfi ember -a nők nem vezettek semmilyen járművet akikor, nem volt szokás - akár biciklivel volt, akár fogattal. Na ez bírta lét, ami felülről jött, cserébe volt vagy 10 kiló.
- 5 likes
Leave a comment:
-
Teljesen igazad van. nagyon oda kell a arra figyelni, hogy mit veszünk fel egy veteránhoz. Igaz nehéz beszerezni, de szerintem előbb-utóbb az egyedi gyártók, de a nagy gyártók is észbe kapnak, s biztos vagyok benne hogy megjelennek majd ruházatok, kiegészítők is. Addig marad a padlás, az itt-ott elfekvő és megmaradt darabok.
Most készülök Pannóniát venni. Már van három korabeli sisakom. Ócskásoknál szereztem be, pár száz forintért. Kel hozzá szemüveg is, mert ezeknek nincs plexi előlapja. Egyszerű munkavédelmi szemüveget vettem, ez teljesen olyan mint a néhai motoros szemüvegek. Amúgy édesapám is motorozott, kocsira nem telt, így az nem szórakozás volt, hanem közlekedési eszköz. Különleges ruhát nem vettek fel, hanem az akkor utcai viseletben motoroztak, erre sem húztak semmiféle védőruhát, hanem ahogy voltak. Mi is így utaztunk utasként. Arra nagyon emlékszem, hogy volt neki egy keki színű sátorvászonból készült eső kabátja, az jó hosszú volt. Esős időben azt használták, de nemcsak a motorosok, hanem minden úton levő férfi ember -a nők nem vezettek semmilyen járművet akikor, nem volt szokás - akár biciklivel volt, akár fogattal. Na ez bírta lét, ami felülről jött, cserébe volt vagy 10 kiló.
- 5 likes
Leave a comment:
-
Szervusztok!
Jaj de finom is volt az a ricinus olaj illat, jól be tudta gyógyítani a gyűrűket a horonyba,de azért azt az illatot semmiért nem adnám,-talán még mindig az orromban van,-pedig fújtam már azóta egy néhányszor.
Miben is motorozzunk,-a bukósisakos felül semmi lányokat nézve,mehetnénk,-akár"egyszál gumiban" is,de azért mindenki tegyen meg mindent a családjáért és ki-ki pénztárcája szerint,öltözzön motorra,mert az veszélyes üzem,-mint a "rúdtánc".
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Leave a comment:
-
A védőruháról: Suhanc koromban mikor /64/ motorom nemvolt és a ruszki bicajommal robogtam és egy alkalommal elcsúsztam egy nagy kulcs csomó volt a farmer zsebben az aszfalt rögtön megette a nadrág zsebét meg elfogyott a bőr az ujjaim külső részéről. Keserves tápászkodás után nyugtáztam a sebesség mámorának következményét! Vissza kanyarodva mikor még én is a világos szürke és világos kék szélű alu. sisakban / simlis volt a sisak nem én!/, barna műbőr /NDK-s/ dzsekiben és az elmaradhatatlan farmerban és bőr kesztyűben rótam az utat a haverokkal. Akkortájt minimum 50 km- volt egy hétvége de inkább lényegesen több, pedig akkor sem nagy vasaink voltak mert a költségvetés szűkös volt a családban. Danuvia- Simson Stár. Bocsánat de én jobban szerettem a Stárt még ha kisebb is volt.Nagyon sokat kergettem de mindíg haza vitt. Két személlyel nem szerettem de egy személlyel felvettem a harcot a nagyobbakkal főleg nyáron hosszú távon. Shell benzin, ricinus olaj a gyógyszertárból és a jellegzetes szag jellemezte a gépet. No ez már megint megemlékezés a régi időkről. Mivel én nem szeretem így nem régi idők focijáról szól - mindíg jobban érdekelt a technika.
- 6 likes
Leave a comment:
-
taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekörzeti orvosra, aki után az MZ-n (ha nem a Volgával ment) Lobogott a fehér köpeny
Még régebben hallottam egy orvostól, hogy anno volt MZ osztály (vagy a sebészetet hívták MZ osztálynak?), amikor bejöttek hozzánk ezek az akkor szokatlanul gyors és erős gépek, és sokan potyogtak lefelé a nyeregből...
- 3 likes
Leave a comment:
-
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak ez a ,,hülyézés „fáj egy kicsit!
... de egy 200 ló körüli sportgépre... pláne, ha mögötte ül a barátnője is ... topban, miniben, tűsarkúban. Azt hiszem erre a kategóriára a hülye szóval elég finom voltam
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMondom ezt egész nyugodtan Taluga nevében is.
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMásrészt a motorod sem egy többszáz kilós, mégtöbb lóerős szörnyeteg.
A megjegyzést azokra tettük, akik bitang erős, iszonyat gyors, nehéz, ennél fogva sokkal balesetveszélyesebb gépszörnyek hátán ülnek, indokolatlanul alulöltözve, akik sok esetben még csak bilit sem tesznek a fejükre. Csak félrefordított arccal, menetszéltől csorgó könnyekkel mennek 3 számjegyű tempóval, a lábukon pedig egy vacak papucs, rövidnadrág...
apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem tartanak (unk!) a nyájjal
A szabadságot, pedig NAGYONNAGYON SOKÁIG akarom még élvezni és ezért védem magam! Mert sajna nem csak az én motoros tudásomon múlik, hogy a gumi marad az aszfalton, vagy a fém (és a bőröm) sikít rajta...
De ez az én véleményem, és Apacsávót követve: nem baj, ha másnak más.
Tényleg jó beszélgetés kerekedett ebből!
Turbozombi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzért is nehéz kérdés eldönteni eleve azt, nálunk mi lenne a „hozzáillő” viselet.
Emlékszem a körzeti orvosra, aki után az MZ-n (ha nem a Volgával ment) Lobogott a fehér köpeny, orvosi táska meg a kormányra akasztva!
- 3 likes
Leave a comment:
-
Turbozombi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa kérhetem, segítsetek virtuálisan összeállítani egy korabeli motoros öltözékét, utána jöhet a biztonság!
és a lényeg 125.ös Danuvia-Csepellel-járt.
- 6 likes
Leave a comment:
-
Turbozombi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem érdekelte, hogy 40 év múlva tudja-e a kezét lábát mozgatni?
- 9 likes
Leave a comment:
-
Szia Apacsávó!
Nem gondolom, hogy bárki rád értette volna személyesen a negatív jelzőt és biztos vagyok benne, a többieket sem ez motiválta. Bár hadd jegyezzem meg és értelmezzem korábbi hozzászólásod:
"Saját ruhánkban gyakoroltunk,versenyre pedig még nem is engedtek 18 alatt!Estünk-keltünk!!!...de ami nem nyír ki az keményebbé tesz!!!A síránkozással meg tele a padlás!!!" - én olvasatomban: Minek siránkoztok itt régen semmit sem vettünk fel ami a biztonságunkat elősegítette volna és még mindíg itt vagyok!
"Mert régen ahogy már említettem (de látható a régi filmeken is ahol néhány szalma bála a pálya védelem!) a ,,hőskorban” általában FÉRFIAK szórakozása és sportja volt és nem úri kis asszonyoké!!!" - első olvasatomban: Aki beöltözik az úri kisasszony? vagy: Azért volt férfias mert nem érdekelte, hogy 40 év múlva tudja-e a kezét lábát mozgatni?
Összefoglalva, én egy kicsit konfrontatívabbnak éreztem a Te általad leírtakat.
Persze megértem és elfogadom hogy Te úgy látod, korábban sem kellett "komoly" védőruha, minek változtassál ezen. Evvel számomra semmi gond nincs, hiszen nem fogom emiatt megváltoztatni a motorozási szokásaimat.
De hogy igazat is adjak, valóban nagyon nehéz - ha nem lehetetlen - a korhűséget a biztonsággal összehozni.
üdv, Zombi
Sziasztok!
Hogy tovább gondoljam a korabeli Magyarországi valamint Európa, gyarmatokkal rendelkező nemzeteinek viseletét (50-es, 60-as évek), nálunk inkább a szükség hozta az öltözéket, mintsem a praktikusság.
Ezért is nehéz kérdés eldönteni eleve azt, nálunk mi lenne a "hozzáillő" viselet.
Ha kérhetem, segítsetek virtuálisan összeállítani egy korabeli motoros öltözékét, utána jöhet a biztonság!
Üdv, Zombi
- 5 likes
Leave a comment:
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseApacsávó, ezt egyáltalán nem Neked szántuk!Attached Files
- 4 likes
Leave a comment:
Leave a comment: