Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Külföldi veterán forgalomba helyezése

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Külföldi veterán forgalomba helyezése

    Hali!
    Keresgéltem a neten, de sehol nem találtam pontos választ.
    Van köztetek valaki. aki mostanában veteránoztatott külföldi veteránt és megosztaná a forgalomba helyezés pontos menetét?
    Én már 7 éve csináltam utoljára és azóta tuti minden megváltozott...

  • #2
    Szervusz . Adás-vételi , forgalmiról hiteles fordítás , OT minősítés , NAV igazolás a regisztrációs adó mentességéről ( ezt kérdezd meg tőlük , hogy kell - e ebben az esetben / ha régi az adásvételi dátuma ,természetesen előző nap hoztad / ) , műszaki vizsga, biztosítás, okmányiroda. Üdvözlettel.
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Annyit tennék hozzá dafko54 hsz-éhez, hogy:
      ha kétnyelvű adásvételit csinálsz megspórolod a nem olcsó hiteles fordítást (engem a okmányiroda úgy tájékoztatott hogy csak az OFFI fordítását fogadják el) , NAV igazolás nekem nem kellett mivel az OT minősítés miatt ezt nem is kérte az okmányiroda. Műszakiztatni csak az NKH-nál lehet (egyedi műszaki ha jól emlékszem kb 25000 ft volt , viszont 5 évre kapod). Okmányirodai intézés meg csak a központiban (XIII ker) lehet

      Komment


      • #4
        Köszi a válaszokat, akkor nem is változott túl sokat... Rutinosan egyből magyar nyelvű adásvételit csináltunk, és a felesleges kérdéseket elkerülendő "nálam" lett véve... Mondjuk nekem anno kellett származás ellenőrzést is csináltatni...
        Ha még érvényes a külföldi műszaki, azt nem veszik figyelembe...?

        Komment


        • #5
          Szervusz. Én idáig mindig számlával hoztam a megvásárolt gépjárműveket - erről soha nem kértek fordítást, német nyelven voltak - a forgalmiról viszont mindig kértek, amit azért nem értettem, mert az adatok egyértelműek voltak ..... Az okmányirodák kifürkészhetetlenek - az egyik helyen ez kell , a másikon meg az is .... Ennyit az egységes ügyintézésről. Üdvözlettel.

          Komment


          • #6
            bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ha még érvényes a külföldi műszaki, azt nem veszik figyelembe...?
            Ez akkor lenne figyelembe vehető,ha odakint vásárolnád és a te nevedre szólna a forgalmi,így lehetne honosítani,és nem kellene az egyedi forgalomba helyezés.Amennyire én tudom.

            Komment


            • #7
              Hali! Akkor pontosítok a témában. Az első lépést, a veteránvizsgát sikerrel vettem Kaposváron. A 4.sz melléklet 60 napig érvényes, ez alatt az idő alatt kell mindent elintézni. A műszaki az NKH-nál ma lett meg, csekély 3,5 óra alatt...
              A jó hír, hogy mivel a bejegyzett tulajtól vásároltam és 2014 augusztusig érvényes a kinti TŰV, ezért 8000Ft-ért lehet honosítást kérni, majd egy egyszerű műszaki vizsga keretében kapunk 5 évre érvényes műszakit. Cuzammen 12360Ft-ért megvolt a műszaki. A vámosoknál ért a jó hír, hogy mivel egy törvény hatályáról nem lehet igazolást kérni, ezért a regadó mentességi igazolást is el lehet felejteni...
              Most már csak biztosítást kell intézni ami a legjobb esetben 800Ft egy évre (500ccm, 20KW), viszont veteránklub tagnak kell lenni-ahol is tagdíj van-ezért kb ugyanannyira jön ki a végén a díj, mint egy normál biztosítás esetén. Mivel én Szekszárd mellett lakom, tőlem minden klub messze van-ezért nekem macerásabb a biztosítás intézése... Azért még futok majd egy kört az ügyben...
              Egyelőre ennyi, a későbbiekben még beszámolok a fejleményekről...
              OdinHEM, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mivel én Szekszárd mellett lakom, tőlem minden klub messze van-ezért nekem macerásabb a biztosítás intézése... Azért még futok majd egy kört az ügyben...
                miért nem vagy még nálunk ?? 4000 ezer egy évre -a biztosítás meg intéződik .
                OdinHEM, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Szerintem egy 20kW-os motor (OT vagy nem OT, ez mindegy, mióta kW alapon megy a díjszabás) éves biztosítása nincs 4000. Oké, biztos több mint a 800, de ha ennyire nincs pénz a kasszában, akkor kenyeret kell venni, nem motort.
                  ptm004 kedvelte ezt.
                  Everything is better when you decide you don't care.

                  Komment


                  • #10
                    Szerintem egy 20kW-os motor (OT vagy nem OT, ez mindegy, mióta kW alapon megy a díjszabás) éves biztosítása nincs 4000. Oké, biztos több mint a 800, de ha ennyire nincs pénz a kasszában, akkor kenyeret kell venni, nem motort.
                    Nem értem a gunyoros hozzászólásod, nekem igenis számít, hogy mennyit fizetek ugyanazért a szolgáltatásért...

                    Valamiért most nem megy a képfeltöltés, de a legolcsóbb ajánlat az esetemben 8752 ft...
                    Attached Files
                    Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2013 okt. 23, 17:25.

                    Komment


                    • #11
                      UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szerintem egy 20kW-os motor (OT vagy nem OT, ez mindegy, mióta kW alapon megy a díjszabás
                      Na- gyújtok egy kis fényt a fejedben .

                      Mondom annak a fényében , hogy már mint leírtam : nagyon negatív a váleményem az egész OT rendszerről ,a korrupció és a sok pénz beszedés célu köcsög szabályról ami körbeveszi .

                      Szóval jelen időben ha valaki nem OT -z le egy hobbi motort amivel------ közlekedni szeretne----- , ha csak évente egyszer is, az 125-1000 ccm , és 1900-vagy az aktuális utolsó évből való akkor annak csúszik a kuplungja.

                      Egyszer azért mert sok külön rendszám , a két évenkénti vizsga , -közben egy métert se mentem éppen ...
                      Másodszor ez is csak egy üzleti kiskapu amit ki kell használni ,mert...
                      Harmadszor -ami a lényeg -ha a három évig vagyonért +munkáért rendbehozott vackoddal kimész verőfényes vasárnap fagyizni ,aztán vétlen balesetben letörik a tükröd meg a lábtartód ----------és síró szájjal szaladgász össze-vissza amikor 20 000 ft gazdasági totállal kivonják , vagy ha szarrá törik és mégis szerencséd van kapsz 30 000 ft .

                      Aztán van még egy olyan nézőpontja is a dolognak hogy : lehet ezt a rendszert szeretni , nem szeretni , azért mégis egy értékmérő egy országban , a megkülönböztető jelzéssel ellátott veterán járművek száma .

                      Komment


                      • #12
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Na- gyújtok egy kis fényt a fejedben .
                        Én örömmel veszem, ha lámpást gyújtasz kobakomban, de még nem sikerült. Nos a kérdésem valójában az, hogy ha van egy OT-s motorom, akkor kötelező-e veterán klubon keresztüli OT-s kötelező biztosítást kötnöm rá, vagy jó-e a sima mezei is? Tulajdonképpen mi rendelkezik erről?

                        Amit írsz azzal meg egyetértek, mert én is úgy gondolom, hogy ez a két előnye van az OT-nak. Az öt évenkénti vizsga, meg a normális kártérítés baleset esetén. Ja, meg az adómentesség, vagy az már nincs?

                        Én mégsem kértem OT rendszámot annak idején, mikor a minősítést csináltam, és így nem kellett megint rendes rendszámot kérnem mikor lejárt. Valójában nagyon nem hiányzik az, hogy minden piszokra megjegyzést tegyenek. Ez általában a nyugdíjas Autóklubos dolga, úgy tapasztaltam. Ha úgy nézzük csúszik a kuplungom, de ha jól emlékszem a tiéd is, már ami a 850 scoupét illeti. Persze nekem is fontosabb az OT-s értékmérőnél az, hogy olyan legyen a járművem amilyennek én szeretném. De ezt már túl is ragoztam. Viszont az OT és a felelősségbiztosítás kapcsolata tényleg érdekelne.




                        bazsimoci, én ezt komolyan gondolom. 21kW után B1-ben fizetek 5794 Ft-ot egy évre. Amikor veterán biztosításom volt öt éven át, akkor is kb ennyi volt, csak nem számítottak bónuszt. Egyébként már B6-ban lennék és kb. 4300 lenne az éves díj. Ha valami idegesít akkor az az átírási illeték meg az értelmetlen eredetiség vizsga díj, nem ez.

                        Egy éven át km korlátozás nélkül átvállalja valaki az ember hibáinak anyagi következményeit kevesebbért mint egy hétvégi bevásárlás az ABC-ben. Kevesebb mint egy tank benzin. 30 Euro. Így is lehet nézni.

                        Mindegy, nem akarok meggyőzni senkit semmiről.




                        bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A jó hír, hogy mivel a bejegyzett tulajtól vásároltam és 2014 augusztusig érvényes a kinti TŰV, ezért 8000Ft-ért lehet honosítást kérni, majd egy egyszerű műszaki vizsga keretében kapunk 5 évre érvényes műszakit.
                        Ezt nem teljesen értem. Érvényes a kinti műszaki, de azért fizetni kell 8000 Ft-ot valamire és még le is kell műszakiztatni? Akkor minek honosítanak? Vagy tényleg ennyire nem illik a gondolkodásmódom a világ e furcsa kis szegletébe?
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                        • #13
                          UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          úgy nézzük csúszik a kuplungom, de ha jól emlékszem a tiéd is, már ami a 850 scoupét illeti.

                          A coupe nem kapna OT -t a matricák , kerekek , gyujtás, kipufogó, meg még néhány apróság miatt !--itt , mérlegeltem és így döntöttem . A tetszés index is azt mutatja hogy jól .

                          Komment


                          • #14
                            Ezt nem teljesen értem. Érvényes a kinti műszaki, de azért fizetni kell 8000 Ft-ot valamire és még le is kell műszakiztatni? Akkor minek honosítanak? Vagy tényleg ennyire nem illik a gondolkodásmódom a világ e furcsa kis szegletébe?
                            Lehet, hogy nem voltam eléggé világos...Ha nem teljesülnek a feltételek,akkor egyedi forgalomba helyezési díjat kell fizetni, ami most 22800 Ft. A honosítással ezt tudod csökkenteni. A motorom német műszakija 2014 augusztusig él, a veteránvizsga utáni műszaki pedig öt évig. Tehát kellett egy sima műszaki vizsga a köztes időre.

                            Komment


                            • #15
                              bazsimoci, Még jó hogy nincs felesleges bürokrácia.

                              Úgy érzem ezek a fájó pontok. A veterán műszaki vizsga is pont olyan mint a rendes. Nem azért öt év az érvényessége, mert röntgennel is megvizsgálják, hanem mert veteránként biztos nincs agyon hajtva.

                              De az még most sem világos, hogy mi a köztes idő, és a honosítás után miért kell kifizetni még egy vizsga díjat. Nem bíznak a német vizsgaállomásban? Szerintem az lenne a normális, ha van kinti műszakija, akkor honosítás valamennyi forint és a 2014-es dátummal ragasztanak egy matricát.

                              Ha meg veteránoztatja az ember, akkor meg a minősítés miatt úgyis csinálnak műszakit és akkor meg 2018-as dátummal ragasztanak egy matricát, de akkor meg ne honosítsanak semmit.

                              És akkor még azt is be akarták vezetni, hogy minden átíráskor műszakit kelljen csinálni.
                              Everything is better when you decide you don't care.

                              Komment

                              Working...
                              X