En gyerekek eleg gyakran tolok motort motorral scooterrel (YAMAHA T-MAX) a cimboram muhelyeig. Gyakran megyunk ki a nem mukodo motorokert varoson belul .Labbal nekitamasztasz es gazt adsz ovatosan ,azert kell egy kis odofigyeles meg a rendort is figyelni ,a forgalmat ami az itt nalunk elegge kaotikus, fel kell venni a ritmust.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
De jót motoroztunk ma!
Collapse
X
-
A minap meg akartam kérdezni a Fórumon, hogy a ti Pannóniátok is erősen berezonál bizonyos fordulatokon (3-asban 50-60 körül, 4- esben 70-80 körül?
...Aztán észrevettem, hogy a kormányszorítóhoz csak egy gumi tárcsát tettem, hiába húztam meg a szorítót, ez veszettül képes zörögni, főleg, hogy a kormány végütköző tárcsán lévő ollószerű nyúlvány is lazán illeszkedett a vázon lévő csaphoz. Összébb kalapáltam egy kicsit.
...Megnéztem a blokk rögzítő csavarokat, és majd mindegyiken tudtam egy jó fél-egy fordulatot utána húzni.
...és bizony a láncom is laza volt.
Amikor ezek után kipróbáltam, mint ha más motorra ültem volna!!! Most is van rezonálós tartomány, de töredéke a zaj a korábbihoz képest!
Állítottam egy rovátkával lejjebb a redukciós tűn is, mert fekete volt a gyertya. Kicsit csiszoltam az első fékpofákon is, mert nem teljes felületen fekszenek fel még mindig. Először simán meghúztam a keréktengely anyáját, majd eszembe jutott, hogy ezt behúzott fékkarnál kell! ...Sokat javult a fékhatásom, lassan elérem azt a szintet, amivel már elégedett vagyok...
...és aztán csak mentem vele, tartósan 80-al is...kapaszkodnom kellett a menetszél miatt, bizony elszoktam tőle, pedig egykor ETZ 250-et hajtottam. Figyeltem a kipufogót, alig látszott a füstje (már írtam, szintetikus olajat használok még 1:20 arányban keverve).
Annyira jó volt vele menni, hogy csak sötétedés miatt mentem haza (sajnos a hátsó izzóm nem világított).
Tényleg egész jól motorozható gép a Pannónia, kényelmes testtartásban lehet vele menni, stabil a kanyarokban, többnyire a sebességeket is finoman vette, és a hangja...ez valami eszméletlen...nem is tudom, hogy van-e motor amié ehhez hasonlítható?!
- 8 likes
Komment
-
van-e motor amié ehhez hasonlítható?!
Énnekem 80 körül remegett,mindig elrepedt e tankom a kipufogó felettés persze kirázta a csavarokat.
Nem csináltam meg,motorozni akartam nem szerelni!És imádom az úttartását!!Szerintem a bölcsőváz adja a stabilitását a többi motor amin ültem,valamennyire bizonytalan (csavarodik a váz a futómű szerintem)
Kerüld a remegős tartományt vagy csináld meg!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 7 likes
Komment
-
mateapu
Elég nagy bajban van a géped egyensúlyozni kellene a dugót,vagy üt a lendkereked vagy a főtengely.
A főtengelyt egy elég jó nevű cégnél újították fel és centrírozták. A legmodernebb technikával dolgoznak...persze tudom, a technika csak egy dolog, kell mellé az ember is.
A dugó magyar utángyártott.
Megpróbálom másik lendkerékkel, hiszen az nem igényel nagyobb munkát!
A legjobb az volna, ha valahogy fel tudnám venni a hangját (mondjuk telefonnal), és ide feltéve, az alapján meg lehetne szakértani!!!
(Pillanatnyilag úgy esik, hogy vízibiciklivel sem mennék ki...)Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 máj. 25, 09:53.
- 1 like
Komment
-
Én megpróbáltam a rezonanciát csökkenteni azzal is hogy ahova lehet(hátsó sárvédő és a hátsó lámpa) a csavaroknál a két fém közé gumi alátétet tettem. Ha sokat nem is, de egy kis rezonanciát gondolom elnyel.
Bár nekem menet közbe annyira nem rezonál(80 fölött kezdi el főleg) de ha álló helyzetben odahúzom neki akkor bizony a középtámasszal túrja fel a betont...
- 1 like
Komment
-
Vagy alatta vagy az feletti fordulat tartományban kell motorozni azt mindenki maga döntse el. Érdemes figyelni a gépet erre mondják" együtt lélegzenek!" A rezonanciát bár hasznos a gumi alátét de igazából nem annak hiánya okozza. Egy rossz felni is okoz gondot de az másként jelentkezik.Ált. a forgó tömeg tud furcsa dolgokat produkálni. Egy példa Ladás időmben miután hozzám került a gép egyszer bizonyos sebesség tartományban úgy berezonált a kasztni, hogy azt hittem kiesik az összes üveg és nem láttam ki a szélvédőn.Irány a gumis és centírozás következett. Ezt a műveletet motornál nem sűrűn végezzük el pedig érdemes figyelni rá különösen az elején.Bizonyára láttatok már lenkeréken süllyesztékes furatokat ez is erről szól.
- 5 likes
Komment
-
Ezt a műveletet motornál nem sűrűn végezzük el pedig érdemes figyelni rá
Így az ember bízik abban, hogy a gyárilag kiszámított tartományban vagy határok közt benne lesz az alkatrészek tömege.
- 2 likes
Komment
-
Én pl. forrasztóónnal szoktam centírozni, de kaphatóak küllőre szerelhető súlyok is."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 7 likes
Komment
-
Mindegy, hogy küllős, vagy más kialakítású a kerék. Ki kell egyensúlyozni. Nagyon tudja rázni a motort. Pláne a fincsi mitas, és társai gumikkal. Volt, hogy 30-40 g súly is kellett rá. Ha esztétikusra akarod megcsinálni, akkor gumistól kérsz öntapadós súlyokat, és azt ragasztod a felnire. Ha más nem volt, én raktam már kötélbilincset is küllőre súlynak.
- 6 likes
Komment
-
Megpróbálom másik lendkerékkel,
Gondolom törölve van a főtengely-egyensulyozás téma is,sajnos azt minden fúrásnál dugattyúcserénél el kellene végezni,vagy az előző nem rezgő dugó súlyát kellene lemásolni,más az anyag sűrűség és a méret is:ezt lehetne néhány könnyítéssel ellensúlyozni.Pl:csapszegvastagság."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
Komment