Kedves Márkatársak!Mi a véleményetek róla és szeretnék egy simmeringet tenni a Cz tengelykapcsoló rudazatára mely az automatához vezet / átmérő 16/ 5 mm/ , gyárilag ugye van benne egy műa. tárcsa melyben egy o gyűrűvan beépítve és vele szemben van egy ekkora átmérőjű Textil bakelit nyomó tárcsa. Ennek a feladata a nyomórúd menesztése. Mivel befele van hely én most 2 db "O" gyűrűs tárcsát tettem és úgy a Text. tárcsát. A végleges megoldásra rendeltem 2 db. simmeringet / D=16, d= 5mm és s= 5mm/. Ezt szeretném belülre tenni és utána az "O" gyűrűt a Text. bak. tárcsát. Csinált már valaki hasonló és később bevált átalakítást? Ti miképpen szüntettétek meg az olajszivárgást mert ez egy népbetegség a Jawa és a Cz esetén is??. Köszönöm az ötleteket, üdv. Sepy.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Cz márkatárs kereső
Collapse
X
-
Helló Titus! A Jawa és Cz gyár ügyesen megoldotta az utólagos lánc kenést mert a karburátor túlfolyása esetén/ hosszasan nyomod az úszót és ekkor jön a nemindulok!/ pont a láncra folyik a + üzemanyag.A kislánckerék csőtengelyéből ha folyik nem egészséges mert a váltóból fogy.Nekem most a kb. 130km ren2,5 dl. folyt így el még a kereket is megkente. A láncot srayvel kentem és felrakás előtt grafitos faggyúba áztattam én már ilyen vaskalapos vagyok!
Komment
-
Szia Sepy!
Örülök, hogy felvetetted ezt a témát. A probléma nálam is aktuális, és szerintem komplexebb jelenségről van szó. Szerintem a bordástengelynél is folyik el olaj, mert a lánckerék és csapágy közti távtartógyűrű csak lazán megy fel a helyére, ezért alatta elfolyhat az olaj a csapágyból. Én ennek a tövére is fogok tenni egy vékony (max. 1-es gumiból való) O-gyűrűt. Érdemes lenne kiórázni azt is, hogy ez a távtartó mennyit üt, ugyanis a szimmering alatt forogva ez is válthat ki szivattyúzó hatást az excentricitás miatt. A nyomótüskére (illetve a bodástengely furatába) én is az általad mondott méretű O-gyűrűt gondoltam betenni. Azonban ennek nem ártana valami előfeszítést adni, mert az a bakelit dugót igazából semmi sem tartja szorosan a helyén. Bár lehet, hogy a kuplungoló-egység pontos hézgolásával ez is megoldható.
A téma már nálam is aktuális, csak találnék végre annyi szabadidőt, hogy komolyabban foglalkozzak vele.
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA Jawa és Cz gyár ügyesen megoldotta az utólagos lánc kenést mert a karburátor túlfolyása esetén/ hosszasan nyomod az úszót és ekkor jön a nemindulok!/ pont a láncra folyik a + üzemanyag.
- 2 likes
Komment
-
Hát töröm a fejem és bosszankodom.Ma kínomban kicseréltem a felújításkor 1800 km cserélt lánckerék simmeringet a helyzet változatlan és aggasztó mert épp úgy csöpög az olaj.Még pénteken ha készen lesz a simmering neki durálom magam addig hátha elmúlik a bosszúságom. Tavaly is volt hasonló gondom akkor simmering és " O " gyűrű csere után beállt a rend..CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy a 350-esbe való Cseh főtengelyt miről lehet egyértelműen megismerni?
Ill. milyen a Taiwani?
A 634-es Jawa és 472-es CZ-nek egyezik az első teleszkópja.
Arra emlékszem, hogy a CZ-n fém cső volt a porvédő, a Jawán pedig gumi harmonika, de a telók is különböztek?
Komment
-
Ill. milyen a Taiwani?sepy kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
A 634-es Jawa és 472-es CZ-nek egyezik az első teleszkópja.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 máj. 30, 01:04."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
fulton eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa zárt gumis csapágyat teszel be,aminek a belső oldalát kipattintod,akkor nincs miről beszélni.Nekem 25.000 után is porszáraz maradt,így legalább hallottam a csikorgást,amikor leesett a lánckerék anya.
Én ezt a tapasztalatot egy csigahajtóműnél szereztem. Beraktam a porvédős csapágyat, elindítottam a rotát és mentem vissza a boltba szimmeringért.
Amint mondtam, szerintem a bordák mellett folyik el az olaj. A csapágy belső gyűrűje elé kell tenni egy vékony O-gyűrűt első körben.
- 2 likes
Komment
-
Uraim! Mindegyikőnket felül ír a gyakorlat. Még a meglévő és sokszor kevésnek tűnő tapasztalatunkat is.Nem a meghagyott porvédő segít ez biztos hanem a gyári megoldás csak ne legyen kopott. Gyárilag a külső gyűrű az automatánál mely nyomja az "O" gyűrűt Textil bakelit manapság meg csak ha nehezen is kapsz újat már egy rideg és törékeny műanyag, mely nagyon kopik is.Mivel mostanság ez bosszantott és szét szedtem egy párszor és újnak nevezett de valószínűleg Chinai remekmű semmire sem való. A régibe szereztem új "O" gyűrűket/ A többesszám a tartalék/ mert a javítónak még az sem volt méretileg oda való9x5 mm es a jó méret. És most esik az a bizonyos szőrős a vízbe! nem ez okozta az olaj folyást és csak a legutolsó szétszedésnél vetten észre,hogy a váltó tengely végén lévő kúpos csapról cseppen!Ide egy Fíber tömítés lett téve mely tönkre ment és a tengely és a Bz.persély között a melegben folyik az olaj. Ide tettem másik tömítést és egyenlőre!!beállt a rend.
- 2 likes
Komment
-
Kedves Mindenki!
Örömmel írom, hogy végre elkészült az esztergályos a Czetkám főtengelyével. Igen frankó lett. A hajtókar alsó szemébe olyan görgős kosár került ami akár az olaj nélküli üzemet is bírja rövid ideig. Ha jól emlékszem valami ezüst van a dolog mögött, sajnos pontosabban nem tudom leírni, mert nem vagyok otthon a témában. Felül bronzperselyes lett mint előtte, de ebben is történt egy kis minőségjavulás. Igazi 50-es évekből visszamaradt bronzból készült a persely, és olajozóhornyot is kapott. Ez korábban nem volt benne. Az elkopott csúszógyűrűk is eltűntek.
Pár kép a felújított főtengelyről:
Ha sikerül a beletörött csavart kivarázsolni a blokkból akár össze is rakhatom végre.
- 4 likes
Komment
Komment