Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz márkatárs kereső

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kedves Márkatársak!Mi a véleményetek róla és szeretnék egy simmeringet tenni a Cz tengelykapcsoló rudazatára mely az automatához vezet / átmérő 16/ 5 mm/ , gyárilag ugye van benne egy műa. tárcsa melyben egy o gyűrűvan beépítve és vele szemben van egy ekkora átmérőjű Textil bakelit nyomó tárcsa. Ennek a feladata a nyomórúd menesztése. Mivel befele van hely én most 2 db "O" gyűrűs tárcsát tettem és úgy a Text. tárcsát. A végleges megoldásra rendeltem 2 db. simmeringet / D=16, d= 5mm és s= 5mm/. Ezt szeretném belülre tenni és utána az "O" gyűrűt a Text. bak. tárcsát. Csinált már valaki hasonló és később bevált átalakítást? Ti miképpen szüntettétek meg az olajszivárgást mert ez egy népbetegség a Jawa és a Cz esetén is??. Köszönöm az ötleteket, üdv. Sepy.
    CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      Szia sepy!
      Én nem vettem észre a sajátomon, hogy nagyon olajos lett volna.
      Ha Neked engedi a gyári tömítés ellenére, így már biztosan tartani fogja. De igazából nemártana ám a láncnak egy kis olajzás. Csak azt kéne megoldani, hogy pont rá csöppenjen.

      Komment


        Helló Titus! A Jawa és Cz gyár ügyesen megoldotta az utólagos lánc kenést mert a karburátor túlfolyása esetén/ hosszasan nyomod az úszót és ekkor jön a nemindulok!/ pont a láncra folyik a + üzemanyag.A kislánckerék csőtengelyéből ha folyik nem egészséges mert a váltóból fogy.Nekem most a kb. 130km ren2,5 dl. folyt így el még a kereket is megkente. A láncot srayvel kentem és felrakás előtt grafitos faggyúba áztattam én már ilyen vaskalapos vagyok!

        Komment


          Szia Sepy!

          Örülök, hogy felvetetted ezt a témát. A probléma nálam is aktuális, és szerintem komplexebb jelenségről van szó. Szerintem a bordástengelynél is folyik el olaj, mert a lánckerék és csapágy közti távtartógyűrű csak lazán megy fel a helyére, ezért alatta elfolyhat az olaj a csapágyból. Én ennek a tövére is fogok tenni egy vékony (max. 1-es gumiból való) O-gyűrűt. Érdemes lenne kiórázni azt is, hogy ez a távtartó mennyit üt, ugyanis a szimmering alatt forogva ez is válthat ki szivattyúzó hatást az excentricitás miatt. A nyomótüskére (illetve a bodástengely furatába) én is az általad mondott méretű O-gyűrűt gondoltam betenni. Azonban ennek nem ártana valami előfeszítést adni, mert az a bakelit dugót igazából semmi sem tartja szorosan a helyén. Bár lehet, hogy a kuplungoló-egység pontos hézgolásával ez is megoldható.

          A téma már nálam is aktuális, csak találnék végre annyi szabadidőt, hogy komolyabban foglalkozzak vele.
          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A Jawa és Cz gyár ügyesen megoldotta az utólagos lánc kenést mert a karburátor túlfolyása esetén/ hosszasan nyomod az úszót és ekkor jön a nemindulok!/ pont a láncra folyik a + üzemanyag.
          Ebben csak az az idegesítő, hogy a feleseleg a blokk aljánál távozik és ujjnyi vastag olajsár lesz a végeredmény a blokk alján.
          Click image for larger version

Name:	IM0024533.jpg
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	140144
          sepy és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            Hát töröm a fejem és bosszankodom.Ma kínomban kicseréltem a felújításkor 1800 km cserélt lánckerék simmeringet a helyzet változatlan és aggasztó mert épp úgy csöpög az olaj.Még pénteken ha készen lesz a simmering neki durálom magam addig hátha elmúlik a bosszúságom. Tavaly is volt hasonló gondom akkor simmering és " O " gyűrű csere után beállt a rend..
            CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              Ha zárt gumis csapágyat teszel be,aminek a belső oldalát kipattintod,akkor nincs miről beszélni.Nekem 25.000 után is porszáraz maradt,így legalább hallottam a csikorgást,amikor leesett a lánckerék anya.
              CZsolti, wsievers és sepy kedvelte ezt.

              Komment


                Sziasztok!
                Meg tudná valaki mondani, hogy a 350-esbe való Cseh főtengelyt miről lehet egyértelműen megismerni?
                Ill. milyen a Taiwani?
                A 634-es Jawa és 472-es CZ-nek egyezik az első teleszkópja.
                Arra emlékszem, hogy a CZ-n fém cső volt a porvédő, a Jawán pedig gumi harmonika, de a telók is különböztek?

                Komment


                  Ill. milyen a Taiwani?
                  JW 350 az egyik fajtán a felirat. Nem tűnt bizalomgerjesztőnek, én inkább vettem kevesebből egy használt, de jó főtengelyt.
                  sepy kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    A 634-es Jawa és 472-es CZ-nek egyezik az első teleszkópja.
                    Nem. A lemezbukolatú első villáknál teljesen különbözik, szerkezetileg és illesztésében is( a Cz felül egy külön felhegesztett, csökkentett átmérőjű fejjel csatlakozik a felső villahídba, a Jawaé a teleszkóppal egyező átmérőről szűkülő kúppal). A 472.6 gumiharmónikás első villája egyezik, de csak a 638-assal.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 máj. 30, 01:04.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      fulton eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha zárt gumis csapágyat teszel be,aminek a belső oldalát kipattintod,akkor nincs miről beszélni.Nekem 25.000 után is porszáraz maradt,így legalább hallottam a csikorgást,amikor leesett a lánckerék anya.
                      Ezzel nem értek egyet. Gyakorlatból tudom, hogy a porvédő gumi tényleg csak a por ellen véd, forgás közben az olajat átereszti. A szimmeringben a rugó az, ami rászorítja a gyűrűperemet az EDZETT KÖSZÖRÜLT!!! felületre. Azért a kiemelés, mert sokak szerint elég azt polírpapírral megcsiszolni. Nem elég.

                      Én ezt a tapasztalatot egy csigahajtóműnél szereztem. Beraktam a porvédős csapágyat, elindítottam a rotát és mentem vissza a boltba szimmeringért.

                      Amint mondtam, szerintem a bordák mellett folyik el az olaj. A csapágy belső gyűrűje elé kell tenni egy vékony O-gyűrűt első körben.
                      sepy és joker kedvelte ezt.

                      Komment


                        Beraktam a porvédős csapágyat,
                        Nem egyedül csak a porvédőnek kell megfogni az olajat, hanem van ott még egy szimmering is. Amúgy tényleg a bordáknál folyik.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Akkor valami baj van a cz-mel,mert az nem folyik.
                          wsievers kedvelte ezt.

                          Komment


                            Uraim! Mindegyikőnket felül ír a gyakorlat. Még a meglévő és sokszor kevésnek tűnő tapasztalatunkat is.Nem a meghagyott porvédő segít ez biztos hanem a gyári megoldás csak ne legyen kopott. Gyárilag a külső gyűrű az automatánál mely nyomja az "O" gyűrűt Textil bakelit manapság meg csak ha nehezen is kapsz újat már egy rideg és törékeny műanyag, mely nagyon kopik is.Mivel mostanság ez bosszantott és szét szedtem egy párszor és újnak nevezett de valószínűleg Chinai remekmű semmire sem való. A régibe szereztem új "O" gyűrűket/ A többesszám a tartalék/ mert a javítónak még az sem volt méretileg oda való9x5 mm es a jó méret. És most esik az a bizonyos szőrős a vízbe! nem ez okozta az olaj folyást és csak a legutolsó szétszedésnél vetten észre,hogy a váltó tengely végén lévő kúpos csapról cseppen!Ide egy Fíber tömítés lett téve mely tönkre ment és a tengely és a Bz.persély között a melegben folyik az olaj. Ide tettem másik tömítést és egyenlőre!!beállt a rend.
                            wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

                            Komment


                              Kedves Mindenki!
                              Örömmel írom, hogy végre elkészült az esztergályos a Czetkám főtengelyével. Igen frankó lett. A hajtókar alsó szemébe olyan görgős kosár került ami akár az olaj nélküli üzemet is bírja rövid ideig. Ha jól emlékszem valami ezüst van a dolog mögött, sajnos pontosabban nem tudom leírni, mert nem vagyok otthon a témában. Felül bronzperselyes lett mint előtte, de ebben is történt egy kis minőségjavulás. Igazi 50-es évekből visszamaradt bronzból készült a persely, és olajozóhornyot is kapott. Ez korábban nem volt benne. Az elkopott csúszógyűrűk is eltűntek.
                              Pár kép a felújított főtengelyről:
                              Click image for larger version

Name:	20140612723.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	140215Click image for larger version

Name:	20140612724.jpg
Views:	1
Size:	187.5 KB
ID:	140216

                              Ha sikerül a beletörött csavart kivarázsolni a blokkból akár össze is rakhatom végre.
                              Süpi, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Kijött a blokkcsavar?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X