Bovden vásárlás előtt állok és kissé bizonytalan vagyok, hogy kitől érdemes ilyesmit venni. Tippeket ha adnátok megköszönném. Olvastam a bovdenjavítás házilag témát sajnálom, hogy nem jutott el a dolog (még?) a gyártásig.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Chemotox kocsmája
Collapse
X
-
Egyszer nekem valaki, aki valószínűleg ért is hozzá (nem úgy, mint énchemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehogy kitől érdemes ilyesmit venni.
), azt javasolta, hogy ne börzén vegyek, mert azok minőségileg nem a legjobbak, inkább keressek egy olyan szakit, aki ezzel foglalkozik, és én gyártassam le, mert úgy biztos nem lesz gond a minőséggel...
(persze épp előző nap vásároltam be SzSzM-on, úgyhogy az lesz felrakva, ha ebben az életben egyszer eljutok odáig...!
)
- 1 like
Komment
-
Ha van kitartásod megcsinálhatod akár magadnak is. A javítós topic tanácsait felhasználva, sodronyt és burkolatot is lehet kapni ha jól tudom, a tuskókat pedig leszedheted rossz bowdenekről akár.
Jogsi szerzős téma újra meg van a rutinom is még a forgalom van hátra amit 2 hét múlvára időzítettünk. Ha az is meg lesz akkor már jogsim lesz csak még kész motorom nem
- 2 likes
Komment
-
akkor húzzál bele, mert elmúlik a nyárOdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa az is meg lesz akkor már jogsim lesz csak még kész motorom nem
- 1 like
Komment
-
Üdv mindenkinek!
Jól lemaradtam, még nem volt időm végigolvasni mindent, csak az utolsó pár hozzászólást. Sajna/hál' Istennek szakmai gyakorlatom van 3 héten keresztül így sajna nem tudok a pancsival és a jogsival foglalkozni szinte egyáltalán, a héten még nem is láttam a motorom, de legalább vezetni voltam kétszer is, viszont hál' Istennek egész nap repülőket szerelhetek, javíthatok, mászkálhatok bennük, a tetejükön, a szárnyukon és mindenhol ahova egy hétköznapi ember nem jut be. Viszont attól félek, hogy nem lesz kész a motorom a tokaji találkozóig
Ha minden igaz én jövőhéten vagy én is két hét múlva vizsgázok forgalomból. Amúgy már teljesen profin vezetek, de minden alkalommal el akarok ütni 1 gyalogost és kifelejtek egy stoptáblát. A gyalogosokra és a stoptáblákra nagyon figyelj! Meg a biciklisekre is, mert tegnap az volt a problémám, hogy ki kellett fordulnom balra, egy 30-40 méteres útszakasz után viszont jobbra. Na ezen a 30-40 méteren tötymörgött egy 80 év körüli öregember biciklivel, én meg úgy gondoltam, hogy akkor lendületből megelőzöm, még van előtte 20 méter, ki tudok sorolni jobbra és kényelmesen befordulok. Na ezt meg is tettem miután az oktató ordibált, hogy "Mit csinálsz bazdmeg?! Megbuktál bazdmeg! Ilyet nem lehet bazdmeg! Mögé kell besorolni bazdmeg!" úgyhogy ezekre is figyeljOdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJogsi szerzős téma újra meg van a rutinom is még a forgalom van hátra amit 2 hét múlvára időzítettünk. Ha az is meg lesz akkor már jogsim lesz csak még kész motorom nem
- 3 likes
Komment
-
Egy témába vágó cikk a totalcar-on, nekem szerencsére egyik oktatómmal se volt semmilyen gondom (nem azt mondom, hogy másnak van)!Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése„Mit csinálsz bazdmeg?! Megbuktál bazdmeg! Ilyet nem lehet bazdmeg! Mögé kell besorolni bazdmeg!”
Komment
-
Ma meg volt nekem is az első izzasztó forgalmam, mire végeztem még a t*kömről is csorgott a víz úgy néztem ki mint akit leöntöttek. Hát mit mondjak a Stop táblák azok nagy ellenségeim voltak egész addig míg párosban nyomultunk, nem nagyon akaródzott megállni, de szólóban már javult a helyzet. Gyalogosokat elütni éppen én nem akartam egyet sem, de nem mindig engedtem át őket, jó ez is mondjuk egyszeri alkalomra korlátozódott a többieket mindenkit szépen átengedtem az úton. Egy 80 körüli bácsikát úgy kellet hogy meggyőzzünk ketten hogy nyugodtan menjen át, ott álltunk a zebra előtt majd 2 percig mire sikerült rábeszélni
Ami viszont határozottan jól esett hogy a többi mindenféle motoros kolléga akik szembe jöttek, kevés kivétellel mind intett köszönt!
Az volt még a hibám hogy az egyik íves fordulásnál szépen körbe "rollereztem" a motorral olyan 10-20Km órás sebességgel. Szólt is rögtön az oktatóm hogy ezt talán nem kellene, mert lehet vizsgán szólni fognak érte. Mindezeket leszámítva élveztem a mai menetet főleg mikor lakott kívül kavirnyásztunk mert ott legalább a menetszél hűtött valamennyit rajtam és a motoron is. Mindkettőnknek nagy nagy szüksége volt rá.
- 1 like
Komment
-
pedig ez nem olyan bonyolult, ha van vonal, akkor a vonalnál kell megállni, ha nincs, akkor meg a tábla vonalában!OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát mit mondjak a Stop táblák azok nagy ellenségeim voltak
vizsgán (meg az oktatás alatt) biztos nagyon harapnak rá, de sokszor nehéz megítélni, hogy most aki ott álldogál az út mellett, az át is akar menni, vagy csak bámészkodik az út szélén?! ami biztos, hogy ha lelépett a zebrára, akkor már illik megállni, és akkor is, ha csak közeledik a zebrához, persze nem "vészfékezéssel" hogy a mögötted jövő szépen áttoljon Téged a gyalogos nyakán...OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede nem mindig engedtem át őket
Komment
-
arra nem gondoltatok, hogy nem is akarna átmenni?DOdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy 80 körüli bácsikát úgy kellet hogy meggyőzzünk ketten hogy nyugodtan menjen át, ott álltunk a zebra előtt majd 2 percig mire sikerült rábeszélni
- 8 likes
Komment
-
Nem amúgy nem kell izgulni, nem bunkó az oktatóm meg nagyon jó el lehet vele hülyülni, csak kicsit indulatos és szeret ciframagyarul beszélniIntrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy témába vágó cikk a totalcar-on, nekem szerencsére egyik oktatómmal se volt semmilyen gondom (nem azt mondom, hogy másnak van)!
Amúgy nincs vele semmi bajom, csak néha kicsit szétszórt. Múltkor is felhívott délután 5:10kor, hogy hol a francba vagyok, ott vár a garázs előtt, én meg csak néztem, hogy engem minek mikor meg se beszéltük. Aztán kiderült, hogy úgy volt ennek az előzménye, hogy kedden felhívott, hogy tudok-e 5re menni, én meg mondtam, hogy "ma nem érek rá, de holnap igen" ő meg mondta, hogy akkor majd megbeszéljük még. De ez a beszélgetés úgy maradt meg benne, hogy akkor lebeszéltük, hogy szerdán 5re én megyek, csak nekem elfelejtett róla szólni 
Jó hát én se keresztülmenni akarok rajtuk, csak van mikor élvezem a motorozást és nem veszem észre, hogy a gyalogos fejében megfordult a zebrán való átkelés mozzanata. Tegnap hajnalban vezettem, akkor viszont még egy kicsit kómás voltam úgyhogy inkább minden embernek megálltam aki csak rápillantott már a távolból a zebrára, az oktató mondta is hogy nem kell minden hülyének megállni aki még a világ végén se jár, elég csak annak aki a zebra mellett áll.OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGyalogosokat elütni éppen én nem akartam egyet sem, de nem mindig engedtem át őket
Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIdézet OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Hát mit mondjak a Stop táblák azok nagy ellenségeim voltak
pedig ez nem olyan bonyolult, ha van vonal, akkor a vonalnál kell megállni, ha nincs, akkor meg a tábla vonalában!
Nem bonyolult a stoptábla, én is inkább egyirányú utcákba szoktam eltéveszteni mikor balra kell fordulni, akkor ugye balra kell sorolni a tábla meg jobbra van. Tegnap pl olyat néztem el, hogy balra kellett fordulni egyirányúból, az utca végén fekvőrendőr, a stoptábla előtt burjánzó dzsungel, vonal nincs felfestve, sarkon szintén bozótos, tehát jól ki kell jönni, hogy lásson is az ember valamit és amúgy is idegesítő volt mert nem szeretem azt a sarkot kocsival, de még biciklivel sem mert beláthatatlan, meg fekvőrendőrön se mentem még át motorral, és már dugtam az elejét, már pont meghúztam a gázt, hogy akkor indulok, mikor hirtelen a fülembeordított az oktató, hogy "BAZDMEG Feri mit csinálsz?!?!?! Hát itt volt 1 kibaszott stoptábla, mi a f.szt kell ilyenkor csinálni?!?!?! Mé'nem álltál meg?!?!?!" hát ettől hirtelen úgy megijedtem félkómásan a legutálatosabb sarkon, hogy satuféket nyomtam, húztam, kézzel lábbal, és még majdnem fel is borultam
Még szerencse, hogy ez reggel 6kor történt és nem volt nagy forgalom. Mondjuk amúgy sincs ott olyan nagy forgalom, de ha jönnek akkor idióta bmwsek meg mercisek jönnek 80nnal merthogy egyirányú az is aztán lehet csapatni. Csak azt szokták elnézni, hogy az egyik kereszteződésben (a 8ból) nem nekik van elsőbbségük hanem a keresztbejövőnek és akkor lehet szép csattanásokat látni
- 1 like
Komment
-
Akkor viszont nagyon rossz helyet választott a bámészkodásranorinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésearra nem gondoltatok, hogy nem is akarna átmenni?D
Mi meg ki voltunk hegyezve az udvariasságra
- 1 like
Komment
-
El is felejtettem mondani! Tegnap kicsit rendet raktunk a reptéren mert 4hét múlva kezdődik a műrepülő világbajnokság és mozgathatóvá tettünk néhány, a rendszerváltás óta rohadó járművet, hogy később kicsit arrébb tehessük őket és további rohadásra ítéljük őket. Kezdtük 3 db Antonov An-2esselez az egyik, aztán folytattuk két tömlőkocsival, 2 pótkocsival, egy 70es 80as évek környékén gyártott generátorkocsit, és legvégül egy ilyen Zsuk tűzoltókocsin
(nem ezen, de ugyanilyen) cseréltünk kereket, meg szedtük le a fékdobot, mert hozzávaló felnit nem találtunk, aminek meg jó volt az osztása, ahhoz rövidek voltak a csavarok így le kellett vennünk a fékdobokat, hogy ráférjen a felni. Úgyhogy a tegnapi napomat igazi veteránok között töltöttem.
Ja az An-2essenek is kellett kereket cserélni, mert 25 év alatt teljesen elsüllyedtek a földben és 9ből 2 gumiabroncs teljesen tönkrement, viszont a többit még így 25 év után is minden gond nélkül fel lehetett fújtatni. Na jó, volt 2 amiben szeleptűt kellett cserélni, de azon kívül semmi bajuk nem volt. Ja és a poén az egészben, hogy a 3 An-2essel (9 kerék kiásása, 2 kerékcsere, 2 szeleptűcsere, pumpálás és mind3 gép kirángatása a gödörből) kb fél óra alatt végeztünk, míg a Zuk 2 kerekének a cseréje (felnikereséssel, és szereléssel együtt) majdnem 3 óra volt
- 6 likes
Komment
Komment