Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    de elhozható árban volt?
    5000 :-( és koránt sem biztos, hogy jó-e. Ja, de 22-én lesz Kállóban, kivihetlek. A srácnál már régen ott van ez az óra, illetve órák.

    Komment


      chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      5000 :-(és koránt sem biztos, hogy jó-e. Ja, de 22-én lesz Kállóban, kivihetlek. A srácnál már régen ott van ez az óra, illetve órák.
      Hát igen, az elég sok úgy, hogy nem biztos, hogy jó. Kálóba megyek veled, akkor már rá fogok érni. Úgy néztem, hogy jövőhéten meg lesz Bodrogkeresztúron, csak sajnos akkor meg nem leszek itthon, így megint nem tudok menni. Amúgy a mai nyírtétiről nem is tudtam, nincs beírva a börzenaptárba.
      Na nembaj, megyek szerelgetni. Köszönöm, hogy gondoltál rám és hogy körülnéztél nekem is!

      Komment


        Szervusztok!

        Az utóbbi két hetem,elég megpróbálós volt,veteránozás helyett,veterán bakfisokkal,kukorica címerezésen vettem részt,mely ebben a rekkenő hőségben,inkább túlélő túrára hajazott,mint becsületes pénzkereseti lehetőségre.Szóval tenger helyett,a tengeriben úszkáltam,-igaz nem a vízben,hanem a verítékben,de azért elég romantikusra sikerült,mert esetenként,a hölgyek sátorban én pedig a csillagos ég alatt aludtam,már amennyit ilyen hőségben egyáltalán aludni lehetséges,főleg úgy ha az ember meg se tud normálisan tisztálkodni.A munka Orosházától 38km.-re volt és ezért úgy gondoltuk,hogy az igen értékes hajnali órákat ne utazással töltsük el,ezért afféle vadkempinget csináltunk,de normális táborhelyet sem sikerült keresni,mert késő estig nyomtuk,a félhomályban,meg már kedve sem volt igazán az embernek helyet keresgélni.


        Arra nagyon jó volt ez a dolog,hogy a női nemre még nagyobb tisztelettel tekintsek,mert úgy mentek,mint egy bulldog.

        Ennyi történt velem az elmúlt,másfél hétben,igen keveset voltam gépnél,de most már remélem nyugisabb idők jönnek.



        Üdvözlettel:Che

        Komment


          Ma voltam forgalomból vizsgázni motorral. Ha holnap meglesz az igazolásom amit a közlekedésis kollégák adnak ki akkor papírügyileg már nincs akadálya hogy motorozzak. "Csak" össze kell raknom egyet a szépségeimböl és már repeszthetek is.

          Komment


            OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ma voltam forgalomból vizsgázni motorral. Ha holnap meglesz az igazolásom amit a közlekedésis kollégák adnak ki akkor papírügyileg már nincs akadálya hogy motorozzak. „Csak” össze kell raknom egyet a szépségeimböl és már repeszthetek is.
            Te aztán gyorsan haladsz! Gratulálok hozzá Amúgy úgy tudom (nem tudom, hogy jól tudom-e) akkor elvileg sikeres KRESZ vizsga után, igazolással lehet már motorozni. Nem tudom, hogy ez mennyire igaz, de ha igaz akkor biztos van valami időbeli korlátozás, vagy akármi.

            Én hétfőn vizsgázok forgalomból fél8kor. Azért csúsztam el vele ennyire mert közbe szakmai gyakorlaton vagyok a reptéren és mikor ráérnék vezetni akkor nagyon zsúfolt az időszak, mert mindenki akkor érne rá. Viszont most jön (23-án) a műrepülő világbajnokság és lassacskán csordogálnak a versenyzők, meg a gépek, 2 napja érkezett meg az amerikai csapat konténere 2 géppel, az egyik sikeresen megsérült a 3 hónapos utazás közben. Semmi lényeges csak a légcsavar, tehát lényegébe repülésképtelenné vállt Mivel a légcsavar fából van és az egész reptéren csak én értek a fa szerkezetekhez ezért én kaptam a megtiszteltetést, hogy megjavítsam. Hivatalosan hozzá sem nyúlhatnék, sőt, hivatalosan csak a saját szerelőjük nyúlhatna hozzá, még a saját pilótáik sem javíthatnak semmi ilyen lényeges alkatrészt, de megkaptam a felhatalmazást, úgyhogy innentől kezdve életek múlnak rajtam.. Ugye egy motor kerekénél is fontos a kiegyensúlyozás, egy repülő légcsavarjánál viszont egy csepp festék is sokat tud számítani, ráadásul eszközünk sincs, hogy kimérjük. Viszont mondták, hogy maximálisan megbíznak bennem mert én repülőipari eljárást javasoltam, minősített repipari ragasztóval, míg ők csak rá akartak nyomni egy kis 4perc alatt száradó 2komponensű ragacsot, meg 1-2 csipesszel összefogni. Még nem tudom, hogy jól jártam-e azzal, hogy beleszóltam, de az ő módszerükkel biztosan nem tudnának elindulni a versenyen, de ha mégis akkor valami a levegőben történne. Így, hogy én csinálom meg van az esélye, hogy működni fog és kisebb az esély a balesetre, de ez majd holnap kiderül.

            Komment


              @OdinHEM

              Gratula .

              @Blackmumus
              Hát sok sikert a vizsgához is meg a munkához is.

              (Megmondom őszintén én nem vállaltam volna el, elmondtam volna a saját véleményemet de nem többet. Ilyenekkel sajnos csúnyán megégetheti magát az ember...).
              Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 júl. 12, 23:36.

              Komment


                jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ilyenekkel csúnyán megégetheti magát az ember...
                Ez igaz, viszont a felelősség nem egészen az én vállamon van, hanem a tanáromén, aki a reptéren főmérnök és aki kijelölt engem a feladatra illetve elvállalta a nevemben is a munkát, illetve a jenki szerelőén aki megengedte, hogy hozzányúljunk. Triplán le leszek ellenőrizve (tanár, jenki szerelő, jenki pilóta) és persze még ott van a saját önértékelésem és tűréshatárom. Természetesen így is engem fog baszogatni mindenki ha elbaszom, viszont ha jól csinálom akkor az amerikaiak is emlékezni fognak rám, illetve valószínűleg juttatásban is részesülök és a főiskolai eredményeimre is kihatással lehet. Ráadásul ez egy olyan munka amit akár az önéletrajzomba is beírhatok. Meg van egy szerelési naplóm amibe be kell írni minden olyan dolgot amit javítottam, szereltem, vagy részt vettem a szerelésnél, amivel később munkahelyi jelentkezésnél igazolhatom a szaktudásom.

                Tehát elég kétélű a dolog és ha nyerek akkor nagyot nyerek, ha bukok akkor nagyot bukok, de ha a tanárom megbízott bennem ennyire (javítottam az ő teljes repülőgépét, mivel fa szerkezetű és ő nem ért a fa szerkezetekhez) és engem bízott meg és nem a többi diákot, vagy a nagyobb tudású szerelőket, akkor valamilyen szinten bizonyítja, hogy én sem vagyok hülye és, hogy nagy valószínűséggel meg tudom csinálni.

                Komment


                  Komment


                    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ha nyerek akkor nagyot nyerek
                    Lehet, hogy leszerződtetnek szerelőnek, kivisznek amerikába, és ott fogod felkutatni a White Pannóniákat!

                    Komment


                      Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      míg ők csak rá akartak nyomni egy kis 4perc alatt száradó 2komponensű ragacsot, meg 1-2 csipesszel összefogni
                      Szia Blackmumus! Szintén repülős?

                      Amit esetleg tudnék ajánlani, ha véletlenül valamiben elbizonytalanodnál: van az FAA-nek egy AC 43-as számú "advisory circular"-ja, azaz "tanácsadó körlevele", aminek van talán több része is. Ha minden jól megy még az AC43.13-1B érvényes, amely "csak" 5 centi vastag kinyomtatva, DE a címe elmondja mi van benne: "Acceptable Methods, Techniques and Practices - Aircraft Inspection and Repair".

                      Szóval ha úgy alakul keresd meg az FAA honlapján, töltsd le (ingyen lehet) és olvass bele. Ami ott van, az - megfelelően kivitelezve - mind megfelel az amcsi légihatóság elvárásainak javítások tekintetében. Külön fejezet van pl. faszerkezetekhez, vásznazáshoz, műanyagokhoz, fémekhez, légcsavarokhoz stb.

                      Módosítás - itt egy link hozzá:

                      http://www.faa.gov/regulations_polic...cumentID/74417

                      Már 2B a számának a vége, 2008-ban frissítették.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 júl. 13, 09:43.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        Köszönöm a gratulációkat mindenkinek! Ma voltam az okmány irodában azt mondták 3-4 hét mire kész lesz a jogosítványom és addig ne nagyon motorozzak már mert hiába van meg az igazolás meg minden hogy sikeres vizsgáim vannak A kategóriához, még nem vezethetek amíg nincs jogosítvány a kezemben. A régivel csak B kategóriára és a T M K kategóriára vagyok felhatalmazva.

                        Mumus sok sikert kivánok neked a hétfői vizsgádhoz!

                        Remélem jól sikerül a javítás drukkolok itthonról hogy minden úgy menjen ahogyan kell. Nagyon szép szakmád van bár magától a repüléstől én személy szerint irtózom Azoknak az embereknek akik ezeket a gépsárkányokat javítják minden tiszteletem, mert a pilóta sosem hibás ha egy ilyen madár lecseppen, mindig a szerelőket veszik elő a fekete doboz (már amelyikben van persze) és a légi irányítás után.

                        Komment


                          kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Amit esetleg tudnék ajánlani, ha véletlenül valamiben elbizonytalanodnál: van az FAA-nek egy AC 43-as számú „advisory circular”-ja
                          Köszi, megvan nekem is, de megtaláltam a légcsavargyár honlapján a légcsavar javítási utasításokat. Azt írja, hogy ekkora sérülésnél újat kell rendelni, mert javítani és üzemeltetni veszélyes.

                          Mivel a német kirendeltség nem gyárt fa légcsavart, csak kompozitot és fémet ezért Californiából kéne rendelni, de az meg nem érne ide a bajnokságig. Ma viszont majdnem megvolt a próba, de megszorult a benzinszivattyú, úgyhogy nem sikerült beindítani. Szerencsére olyan szar helyen volt, hogy szét kellett szedni a fél gépet, hogy hozzáférjünk. Először azt hittük, hogy a szivattyú motorjával van a baj, de szerencsére nem, viszont maga a pumpa mégjobban el van dugva és mégnezhezebb volt kiszedni (jó egymás mellett vannak, de a pumpa jóval szűkebb helyen). Végül sikerült, csak egy kis WD40 kellett hozzá és működött is, röpke 45perc alatt vissza is szerelték. Este fél8kor (4 órás ingyentúlóra után) kitoltuk és beindítottuk! ...volna, de lemerült az aksi, úgyhogy úgy döntöttek, hogy majd holnap feltöltik és játszanak vele, holnap viszont én nem megyek már. Majd legközelebb csütörtökön. Amúgy a főmérnökük és a menedzserük (aki mellesleg épített egy S-300D típusú repülőgépet fából és szerintem már az első világháborúban is veterán pilóta volt ) nem győztek gratulálni nekem, hogy nagyon szép munka lett és, hogy nem hitték volna, hogy ilyen szépen meg lehet javítani egy légcsavart és ha le lenne festve nem is látszana, hogy javítva van. Én mondtam, hogy akkor leszek igazán boldog ha működni is fog


                          Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Lehet, hogy leszerződtetnek szerelőnek, kivisznek amerikába, és ott fogod felkutatni a White Pannóniákat!
                          Nem szívesen hagynám el az országot, de ha tényleg felajánlanák lehet szívesebben mennék, mint hogy itthon váltogassam 2-3havonta a munkahelyeket és szopassanak nyavalyás kezdőként. Mondjuk most nagyon rendes emberekkel dolgoztam (mármint a magyar reptéri szerelőgárda), de mégis érezhető volt az rajtuk, hogy ők 30-50 éve itt dolgoznak, én csak egy kis porbafingó főiskolás vagyok, ráadásul biztos többre is tartom magam mint ők mert én főiskolás vagyok ők meg mind szakmunkást végeztek. Ez amúgy egyáltalán nem így van, de néha úgy veszem észre, hogy ezt ők így látják és csavarozgatáson kívül nem is volt sok munkám, mert ami bonyolultabb volt azt majd ők megcsinálják (mert én úgyse értek hozzá). Ehhez képest mikor megjöttek az amerikaiak azok egyből sporttársként tekintettek rám, annak ellenére, hogy én "csak" szerelő vagyok ők meg világhírű pilóták. Várták, hogy mondjam, hogy mit csinálhatnak, mit hol csinálhatnak, hova pakolhatnak, meddig lehetnek, ha mi mozogtunk, gépeket pakoltunk egyből kérdezték, hogy nincsenek-e útban, pakoljanak-e arrébb. És mivel én beszéltem legjobban angolul a magyarok közt ezért mindig hozzám jöttek oda, hogy segítsek, ezen pedig a magyarok egy része megsértődött. Nem mondom, hogy bunkók a magyarak, mert segítettek sokat, elmagyaráztak sokmindent, sokat tanultam 3 hét alatt, de érezhető, hogy kívülállóként tekintenek rám. És amerikába sem vágyom, nem tudnám ott magam jól érezni, lehet, hogy a fizetésem jó lenne, de nem bírnám azt az életmódot. Az viszont tetszett, hogy egyből emberszámba vettek, míg a helyieknél rengeteget kellett pedálozni, hogy felfogják, hogy nem hülye vagyok, csak még keveset tudok, annak ellenére, hogy a társaság fele már ismert nagyjából, mert 5 évig repültem ott.

                          Komment


                            Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            múgy a főmérnökük és a menedzserük (aki mellesleg épített egy S-300D típusú repülőgépet fából és szerintem már az első világháborúban is veterán pilóta volt ) nem győztek gratulálni nekem, hogy nagyon szép munka lett és, hogy nem hitték volna, hogy ilyen szépen meg lehet javítani egy légcsavart és ha le lenne festve nem is látszana, hogy javítva van.
                            Szép teljesítmény, grat .

                            Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ehhez képest mikor megjöttek az amerikaiak azok egyből sporttársként tekintettek rám, annak ellenére, hogy én „csak” szerelő vagyok ők meg világhírű pilóták.
                            Én sajnos nem így jártam a német diákokkal :/ . Kint voltam 6 hétig de nem voltak túl beszédesek(legalábbis velünk nem, itt voltunk 3 hétig). Ezután átkerültünk egy másik épületbe ami már nem tanműhely volt. Na az itteni felnőttek viszont tök normálisak voltak .

                            Komment


                              OdimHEM!
                              Gratula a vizsgádhoz! Balesetmentes közlekedést!

                              Komment


                                jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én sajnos nem így jártam a német diákokkal :/ . Kint voltam 6 hétig de nem voltak túl beszédesek (legalábbis velünk nem, itt voltunk 3 hétig). Ezután átkerültünk egy másik épületbe ami már nem tanműhely volt. Na az itteni felnőttek viszont tök normálisak voltak .
                                Igen, azért a németek és az amerikaiak teljesen mások. A német csapattól én is tartok egy kicsit. Szerintem azt se fogják megengedni, hogy jelen legyünk bármiféle javításnál.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X