Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szia Beagle!

    Én már az "ilyen volt"-nál is csorgattam a nyálam, mert szépen rendben tartott gép volt ez már akkor is. De a sárga gép!? Hát az nagyon tetszik. Használd egészséggel és oda ne add senkinek. Apósom mondta mindig: motort, szerszámot, feleséget kölcsön ne adj! Balesetmentes közlekedést és széles utat kívánok.
    sepy és Blackmumus kedvelte ezt.

    Komment


      Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      van 1 horpadás, meg egyik sem túl egyenletesen egyenes így csak pár ponton illeszkedik. Az meg a kétoldalú ragasztónak is kevés
      Ez valóban így van! Én ilyen esetben kőrben szoktam kétoldali ragasztót tenni,a közepéte pedig FBS ragasztót nyomok. A kétoldali megfogja addíg,amíg az FBS megszárad,utána hibátlanul megmarad a felületen! Igaz,ezt nehezebb leszedni,de még mindig jobb,mint a műgyanta.




      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      „ilyen volt”-nál is csorgattam a nyálam, mert szépen rendben tartott gép volt
      A látszat sokszor csal! Igazából ez már egy "felújított" gép volt,de jobb lett volna,ha hozzá sem nyúl a "szaki". Mindenhol ráfényezve a rozsdára stb-stb. Ezért is döntöttem a felújítás mellet és miután szétszedtem a blokkot,már nyilvánvalóvá vált,hogy nem úszom meg a teljes felújítást.




      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Kedves Beagle! Gratulálok a gépedhez


      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Jól áll neki a sárga szín hiszen általában fekete a megszokott.
      Köszönöm a dícsérő szavakat neked is és a többieknek is! Igazából pont azért döntöttem a sárga szín mellet,mert "mindenkinek" fekete van,ráadásul létezett gyárilag is és még kevés is készült belőle!
      Figyeltétek a kézi csíkozást is? Nekem az tetszik a leginkább! A fényező kollégám ajánlgatta,hogy kiragasztja szépen,de én ragaszkodtam a kézi munkához,ráadásul ötezerért csinálta a mester!

      További képek is vannak az albumomban.
      CZsolti, sepy és demeter kedvelte ezt.

      Komment


        Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A kétoldali megfogja addíg,amíg az FBS megszárad,utána hibátlanul megmarad a felületen!
        Az FBS-t én is szeretem használni, pont ezért is, nagyon jól tapad tökéletesen tisztított felületre. Ha blokkhoz teszem (sokak szerint oda fos), akkor szétszedéskor a papír szakad kétfelé inkább. De a váznyaktáblát is azzal ragasztottam fel és a tankemblémát is azzal fogom.
        Beagle és kedvelte ezt.

        Komment


          Ha lehet én is elszeretném mondani tapasztalatomat. Az FBS-t én is nagyszerű" ragasztónak" tartom széles körben és nem rideg- merev kötést ad és nem teszi tönkre a felületeket. Tömítésre viszont nem alkalmas teljesen én a Zollex -nek a Gasket Maker feliratú fekete színű tömítő pasztáját részesítem előnybe mely olaj és benzin álló! A motorom blokkját sajnos előzőleg FBS- el rakták össze és nem tökéletes, most mivel csinálni kellett a kuplungot ezt használtam " vékonyan" és miután frissen letöröltem a felesleget nem látszik és tökéletes. Nagyon nem tetszik mikor a gép alatt olaj nyom van.

          Komment


            A mai napon a motorom jól teljesített, meglett a műszakija és az eredetvizsgán is túl vagyok. Holnap irány az okmányiroda.

            Azt meg tudja nekem valaki mondani, hogy a rendszámot és a műszaki lapot megkapom-e azonnal helyszínen, vagy várni kell rá heteket?

            Komment


              Azt nem tudom, de maga rendszámtábla biztos, hogy van polcon.

              Komment


                Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azt meg tudja nekem valaki mondani, hogy a rendszámot és a műszaki lapot megkapom-e azonnal helyszínen, vagy várni kell rá heteket?
                Attól függ mit értesz "műszaki lap" alatt - ugye van az un. műszaki adatlap, azt műszakin szokták kiadni.
                Rendszám van raktáron általában az okmányirodában (ha elég kedvesen kéred, akár még választhatsz is a készleten lévő számok közül - nagyon ritka eset hogy nincs egy darab sem), a forgalmi engedélyt is azonnal nyomtatják, bár érdemes kicsit várni mielőtt beleteszed a tokba.
                A törzskönyvre kell várni, ált. 2-3 hét, de az nem kell hogy nálad legyen amikor motorozol.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Attól függ mit értesz „műszaki lap” alatt - ugye van az un. műszaki adatlap, azt műszakin szokták kiadni.
                  Rendszám van raktáron általában az okmányirodában (ha elég kedvesen kéred, akár még választhatsz is a készleten lévő számok közül - nagyon ritka eset hogy nincs egy darab sem), a forgalmi engedélyt is azonnal nyomtatják, bár érdemes kicsit várni mielőtt beleteszed a tokba.
                  A törzskönyvre kell várni, ált. 2-3 hét, de az nem kell hogy nálad legyen amikor motorozol.
                  Köszönöm a részletes választ, tehát ha minden jól megy akkor holnap már jogszerűen használhatom a motoromat?

                  A "műszaki lap" alatt a forgalmi engedélyt értettem, csak a mai nap elég zsúfolt volt és bonyodalmakkal teli így az agyam kicsit kihagy. Kezdődött ott a probléma, hogy kell egy tréler amin szállíthatom a motort, ezzel nem volt gond, a helyi veteránklubb vezetőjét ismerem, neki van egy és örömmel kölcsön is adta. Irány haza, motor fel, előtte felhavtam a kpm melletti suzuki kereskedést, hogy eredetvizsgát mennyiért, hogy és mikor, erre mondták, hogy ők már nem, de lejjebb van a Posta autó műszaki központ ahol eredetvizsgát is csinálnak. Felhívtam őket is, akik azt hazudták, hogy előbb kell eredetvizsga és csak aztán mehet műszakira. Ez volt 11kor és 12:45-re volt időpontom a KPM-nél, kérdeztem mennyi idő kb amíg megcsinálják, mondták, hogy 45 perctől1,5 óráig terjedő intervallumban meg tudják csinálni. Na akkor gyorsan motort fel a futóra, 11:30ra oda is értem a postaautóhoz eredetvizsgára ahol már vártak és minden ott dolgozó munkatárs megcsodálta a motort, de ugye ettől még eredetvizsgám nem lesz. Kevéssé szívbajos emberek, döglött teknősbékát éppen hogy meghaladó tempóval elkezdték vizsgálni a motort.

                  Itt adódott az a probléma, hogy a régi forgalmiban lévő rendszámot nem írhatja be mert ugye ki lett vonva a forgalomból, ezért nincs rendszámom és mivel nincs rendszámom ezért nincs mit beírni, de a gép meg kéri, de új rendszámom sincs amit be lehetne írni, viszont eredetvizsga nélkül nem adnak új rendszámot. Na mi tévők legyünk, hosszas tanakodás után úgy döntött a munkatárs, hogy üresen hagyja a rendszám mezőt. És lássatok csodát, nyomtatásban úgy szerepel, hogy "jelenleg rendszámmal nem rendelkezik" tehát minden probléma meg van oldva. Ezután kellett még 3 aláírás meg 15500HUF, de már 12:30 van, a számlát sokáig tart kiállítani, úgyhogy majd visszajövök, csókolom.

                  Ja azt kifelejtettem, hogy elárulták a helyszínen, hogy egyáltalán nincs szükség az eredetvizsgára a műszakin és nem is értik ki, hogy és miért mondhatott ilyet. A lényeg, hogy túl vagyok rajta.

                  (Egyébként végtelenül segítőkészek voltak és mindenki megcsodálta a motort, majd jöttek a sztorizgatások, csak hát így a munka is lassan halad.)

                  Következő állomás a KPM, kedden már nézegettem a kiírást, hogy az ablak mögött ülő nénike 12:00-tól 13:00-ig ebédszüneten van, 12:45kor nála kell jelentkezni vizsgára és leadni a papírokat. (Erre az anomáliára ha tud valaki megfejtést az ossza meg velem) Nem is csoda, hogy az ablak mögött 12:40kor nem találtunk senkit, de egy segítőkész vizsgáztató megmutatta, hogy honnan kell bejönni, és hogy ne izguljunk mindjárt jön a kolléganő. Motor futóról le, a biztonságos kötözés hatására az első teleszkóp megunta a benne lévő olajmennyiséget ami a tréler vályújában megállt, így az első kerék olajfürdőt vett (ami a fékpadon nem előnyös), gyorsan áttörölni és minden látható olajnyomot eltüntetni.

                  Futóról levéve, olaj eltüntetve, lehet betolni, előttem egy olaszból importált 1400es yamaha aszfaltszaggató jött a rendszámért. Körbefényképezték, ha már megérkeztem, akkor már az én vasamat is körbefényképezik. A yamaha tulajdonosa meglátta, hogy milyen érték van a háta mögött és egyből odajött ismerkedni. Látszott rajta, hogy többre tartja magát bárkinél, de ezt a gépet érdemes megcsodálni. Ő is rendszám nélkül van, de ő bátor és lábon hozta a gépet. Édesapja is ott volt (megvan honnan örökölte az arcméret) ő is visszaemlékezett azokra az időkre, amikor még T5-tel P20-szal meg Simsonnal rohangált. Közben a fiának nem volt prizmája így a beszélgetés véget ért, de rájöttek, hogy a csomagtartó dobozon van prizma így azzal együtt műszakiztatják. Ekkor a kedves apuka odaszaladt hozzám, hogy de az enyémen sincs prizma (tipikus tereljük másra a gyanút hanghordozással és tekintettel), de nekem volt, csak ő ezt nem vette észre. Na, mikor megvolt az öröm, hogy mégiscsak le lehet mászakiztatni a motort akkor előjött a következő hiba. Az első fék féklámpakapcsolója nem működik. Megcsinálták a fékpadi mérést meg az összes többit amíg kitalálják, hogy mit kezdenek a kapcsolóval. Szétszedték, takarítgatták, összerakták, szétszedték”¦

                  Amíg a kapcsolóval játszottak sorra kerültem én is. Fékpadon a hideg fékek gyengén fogtak, de egy kis járatás után tökéletesek voltak. Helyzetjelző jó, féklámpa jó, tompított és távolsági kicsit gyengus, a kürtöt pedig elnyomta a motorzaj, ami már annyira nem jó. Helyszínen elkezdtem szerelgetni, az állítócsavar tekergetésével egyre jobb lett, majd hirtelen rossz (nem szól), visszább tekerve még mindig rossz, sokkal visszább tekerve már rossz, aztán majdnem jó, recseg, hörög, de csak halkan, kicsivel tovább tekerve megint rossz. Mondták, hogy ezt kihagyhatjuk a szórásból, emiatt meghalni nem fogok, viszont a kormány lekonyult, a rögzítőbetét nem elég strapabíró. Erre azt mondták, hogy így nem mehet át, de mivel a főnök nagy pannóniás megkérdezik, hogy hirtelenjébe lehet-e valamit csinálni. Természetesen lehet hisz egy pannóniát át kell engedni. Szerezzünk egy gumilapkát amit a kormányrögzítéshez befogatunk, hisz eredetileg is gumi volt ott. Apám majdnem elindult felkeresni az összes gumis boltot, hogy honnan lehetne olyan gumidarabot szerezni ami oda jó, de mondtam, hogy a csomagtartóból a táskámat kiveszem és mit találtam a csomagtartóba? Két gumiszőnyeget, ami csak azért van ott, hogy ha olyan dolog kerül a csomagtartóba ami mocskol az ne mocskolódjon össze. Na erről levágtam egy 20 centis csíkot, leszereltem a kormányt, méretre szabtam a lábtörlőt, feltekertem, visszatettem a kormányt és tökéletes.


                  Eközben a mellettem a féklámpa kapcsolót szerelgető yamahás felpattant a motorra és elment kontaktspréért, majd visszajött és átengedték a motorját a vizsgán. Ezután engem is átengedtek és boldogan vártam egy fél órát arra, hogy aláírhassam a papírt, majd visszakötöztem a motort a futóra. Még gyorsan visszaszaladtunk aláírni az eredetvizsga számláját, majd hazahoztam a motort és amíg apám visszavitte a futót én tökéletesítettem a kormányrögzítést, most pedig jöhet a jól megérdemelt pihenés.

                  Tehát összességében sikeres napot zárhatok magam mögött és kellemesen csalódtam az eddig gonosznak vélt szakemberekben, ráadásul az egyértelműen önmagát felsőbbrendűnek képzelő yamahás is odajött hozzám elköszönni (az apja nem). Így mondhatom, hogy jó napom volt, de elég fárasztó.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2013 ápr. 25, 20:23.

                  Komment


                    Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ha kell privátban küldd el a címed és postázok neked
                    Megérkezett, köszönöm!
                    Azért költségbe verni magad nem kellett volna... Ráért volna hétfőn is ha megjön, vagy kedden.

                    Komment


                      chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Megérkezett, köszönöm!
                      Azért költségbe verni magad nem kellett volna... Ráért volna hétfőn is ha megjön, vagy kedden.
                      Akkor jó,használd egészséggel! Nem volt nagy költség,ennyi még belefér!

                      Komment


                        Sziasztok!

                        Ma (életemben előszőr) elmentem a Pannonia MGTSZ "Ország közepe" túrájára!
                        Mondanom sem kell,hogy nagyon jól éreztem magam!
                        Íme néhány fotó:Click image for larger version

Name:	20130427171.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	137256Click image for larger version

Name:	20130427176.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	137257Click image for larger version

Name:	20130427179.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	137258

                        Természetesen mindegyik képen szerepel az én sárgaságom is. A mai túrával már 240 km van a felújított blokkban!

                        Komment


                          Szép estét mindenkinek .

                          Végre összeállt vas és megy rendesen, az az egy dolog lomboz csak le hogy a szíjam továbbra is vonyít ... Most már végképp nem tudom mit tegyek. Minden csapágy új, a nagybordás kerék is úgyhogy a szíj lesz a hunyó de nincs más ezen az egy fajtán kívül amennyire én tudom .
                          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2013 ápr. 29, 15:12.

                          Komment


                            Szombaton benne lenne valaki egy nyíregyházi fórumtalálkozóban?

                            Komment


                              Mi lessz Nyíregyházán o.O
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                Nem ismerem a tipust de nincs abban szíj feszítő? és annak a csapágya szól esetleg? Bocs ha hülyeséget írtam de nekem más ötletem nincs mert nem vagyok képbe a tipussal.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X