Sziasztok!
Szeretnék feldobni egy kérdést, amire régóta nem találok egyértelmű magyarázatot.
Mégpedig a közlekedési morállal kapcsolatban. Gondoltam, nyitok külön témát, mert nem találtam neki egyéb helyet. Hátha a mérgelődés helyett a segítségetekkel megtudom a magyarázatot, és megpróbálom megérteni a közlekedés egyes résztvevőinek magatartását.
Az én problémám az egyes autósok kismotorosokkal szembeni viselkedése.
(Természetesen a témát jó lenne mindenféle egyéb, idevágó felvetésekkel és okfejtésekkel feltölteni)
Azt már szinte megszoktam, hogy -amikor a dongóval közlekedek- az autósok rendre sávon belül előznek meg, még a legszűkebb sávokban is. Némelyik egyszerűen a kormányt sem mozdítja meg. Kísérleteztem azzal, hogy lassabban megyek, hiszen hátulról kerékpárosnak nézek ki, a kutya nem látja, hogy ez valójában egy smkp, és tempósabban halad, mint egy bringás. Esetleg előzésnél ez meglepetést okoz nekik, és azért húzzák rám a kormányt, mert mire megelőznének, már jön szembe valaki, és nincs más megoldás. Tehát próbáltam a bringások tempóját felvenni (kb.20as tempó), de a helyzet csak rosszabb lett. Aztán próbálkoztam nagyobb (40-45ös) tempóval, de ez egyrészt a motoromnak sem tett jót (hamar belepusztulna szegény), másrészt ugyanúgy a közlekedés egyik legyőzendő szereplőjét látták bennem egyes autósok.
A másik, ami sokkal jobban bosszant az az a jelenség, hogy pl. közeledek piros lámpa felé, előttem az álló kocsisor. Már én is fékezek, hiszen 5-8 méterre ott van az utolsó autó. És mit ad Isten, a mögöttem jövő autós még nyom egy kövér gázt, mert engem még le kell győznie. Kielőz, de már ott a kocsisor vége, ezért rásatuzik, és rám rántja a kormányt!!! Aztán persze ő van a legjobban felháborodva, amikor bekopogok az ablakán értetlenül, kérdőn nézve...
Ennek a jelenségnek rengeteg változata van. Ott van a jobbra bekanyarodni szándékozó autós, aki még a kereszteződés előtt 8 méterrel úgy gondolja, legyőzi a kismotorost. Persze az előzést nem tudja befejezni, na de le is van szarva, ő akkor is bekanyarodik jobbra!!! Na, olyankor kell igazán észen lenni, kézzel-lábbal fékezni, árokpart, útpadka, miegymás!
Régen, amikor még Rometeztem, nem volt ennyire ÉLETVESZÉLYES dolog kismotorozni. Ugyanakkor nem kívánok általánosítani, de az említett dolgokat 80%-ban szép új, és annál inkább hatalmas országúti úthengerek tulajdonosai gyakorolják.
A mérgelődés mellett próbálnám megérteni is őket. Az ilyen autókból nem látni lefelé? Vagy olyan magasan ülnek (minden értelemben), hogy nem is látják a kistermetű dolgokat?
Más kismotoros is küzd ezen jelenségekkel, vagy ez csak az én viszonylag ritka jelenségnek számító gépemnek köszönhető (biciklinek kinéző, de annál gyorsabb berregő izé)? Vagy tehetek valamit? Miként viselkedjek, hogy ne legyek életveszélyben?
Nagymotoros életben is vannak ilyen jelenségek (én jövőre cseppenek vissza abba, remélem!)? Ha van kedvetek, osszuk meg, agyaljunk, ha Ti is látjátok értelmét. Hátha találunk, kapunk magyarázatokat egymástól...
Szeretnék feldobni egy kérdést, amire régóta nem találok egyértelmű magyarázatot.
Mégpedig a közlekedési morállal kapcsolatban. Gondoltam, nyitok külön témát, mert nem találtam neki egyéb helyet. Hátha a mérgelődés helyett a segítségetekkel megtudom a magyarázatot, és megpróbálom megérteni a közlekedés egyes résztvevőinek magatartását.
Az én problémám az egyes autósok kismotorosokkal szembeni viselkedése.
(Természetesen a témát jó lenne mindenféle egyéb, idevágó felvetésekkel és okfejtésekkel feltölteni)
Azt már szinte megszoktam, hogy -amikor a dongóval közlekedek- az autósok rendre sávon belül előznek meg, még a legszűkebb sávokban is. Némelyik egyszerűen a kormányt sem mozdítja meg. Kísérleteztem azzal, hogy lassabban megyek, hiszen hátulról kerékpárosnak nézek ki, a kutya nem látja, hogy ez valójában egy smkp, és tempósabban halad, mint egy bringás. Esetleg előzésnél ez meglepetést okoz nekik, és azért húzzák rám a kormányt, mert mire megelőznének, már jön szembe valaki, és nincs más megoldás. Tehát próbáltam a bringások tempóját felvenni (kb.20as tempó), de a helyzet csak rosszabb lett. Aztán próbálkoztam nagyobb (40-45ös) tempóval, de ez egyrészt a motoromnak sem tett jót (hamar belepusztulna szegény), másrészt ugyanúgy a közlekedés egyik legyőzendő szereplőjét látták bennem egyes autósok.
A másik, ami sokkal jobban bosszant az az a jelenség, hogy pl. közeledek piros lámpa felé, előttem az álló kocsisor. Már én is fékezek, hiszen 5-8 méterre ott van az utolsó autó. És mit ad Isten, a mögöttem jövő autós még nyom egy kövér gázt, mert engem még le kell győznie. Kielőz, de már ott a kocsisor vége, ezért rásatuzik, és rám rántja a kormányt!!! Aztán persze ő van a legjobban felháborodva, amikor bekopogok az ablakán értetlenül, kérdőn nézve...
Ennek a jelenségnek rengeteg változata van. Ott van a jobbra bekanyarodni szándékozó autós, aki még a kereszteződés előtt 8 méterrel úgy gondolja, legyőzi a kismotorost. Persze az előzést nem tudja befejezni, na de le is van szarva, ő akkor is bekanyarodik jobbra!!! Na, olyankor kell igazán észen lenni, kézzel-lábbal fékezni, árokpart, útpadka, miegymás!
Régen, amikor még Rometeztem, nem volt ennyire ÉLETVESZÉLYES dolog kismotorozni. Ugyanakkor nem kívánok általánosítani, de az említett dolgokat 80%-ban szép új, és annál inkább hatalmas országúti úthengerek tulajdonosai gyakorolják.
A mérgelődés mellett próbálnám megérteni is őket. Az ilyen autókból nem látni lefelé? Vagy olyan magasan ülnek (minden értelemben), hogy nem is látják a kistermetű dolgokat?
Más kismotoros is küzd ezen jelenségekkel, vagy ez csak az én viszonylag ritka jelenségnek számító gépemnek köszönhető (biciklinek kinéző, de annál gyorsabb berregő izé)? Vagy tehetek valamit? Miként viselkedjek, hogy ne legyek életveszélyben?
Nagymotoros életben is vannak ilyen jelenségek (én jövőre cseppenek vissza abba, remélem!)? Ha van kedvetek, osszuk meg, agyaljunk, ha Ti is látjátok értelmét. Hátha találunk, kapunk magyarázatokat egymástól...
Komment