Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr 650. .... csináld magad. De hogy?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hat nem ok nelkul szamolnak be csodalatos dolgokrol. Ez volt az első és utolso felulszelepelt ukrán motorom. A k750 egy jobb konstrukcio. Az mt szeriaval meg akarta mutatni a szocializmus hogy tud olyat gyartani mint a nyugat. Nem sikerüt. Ezelott 5 évvel felujitottam az R65 öt. Egy álom volt. Megvettem az első javitomeretes dugattyu szettet, a szervizben felfurattam a hengereket. A hengerfejeket csak el kellett mosni, szelepek szelepülékek rendben voltak. Egyedül a szelepvezetőt cseréltem. A főtengely rendben volt. Az alapméretes csapágy keszletet vettem meg hozzá. Az osszes tomitest kicsreltem. Szimeringből a gyári alapjáraton Viton. Összeszerelés után azonnal indult. Semmi tortura. A hengerek amugy rendben voltak, kevesebb mint 30 ezer kmt futott a motor. De jobbnak lattam rendbe tenni mindent. A dneprnél egyszeruen MINDIG MINDENT faragni kell. Mindig! Most varok az alkatreszekre es utana mondom hogy is all a dolog.

    Komment


      No Uraim

      Beallitottam a karbikat. Az uszohaz tuszelepe hiaba uj, nem zar jol, de ez is amolyan orosz népi kulonlegesség. Benzinszint rendben. Megjon az uj gyertya, ngk b6hs, 22 mikrofarados uj kondi. A gyujtasnak mukodnie kell rendesen. Levettem ma a gyujtast. A megszakito rendben, viszont a kondi agyon van horpadva. A gyujtotekercs biztos ok, mert jaro motorbol vettem ki, de van 3, abbol az egyik uj. Majd meglatjuk mi lesz.

      Komment


        Az uszohaz tuszelepe hiaba uj, nem zar jol,
        Ha olyan mint a k63-é, az öngyujtók töltőszelepének a gumija jó rá. Nekem az van benne, a gyári nem bírta a benzint.
        Ha találsz olyat, ami átlátszó, nem fekete, az még jobb.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jan. 11, 17:35.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          Istenem. Motorrol beszelunk es ongyujtot kell venbem hogy zarjon a karbi. Ez csodalatos. ...

          Komment


            Üdv Urak

            Ma megjott a kondenzator. Egyszeru simson kondi, a kivezetesnel M4 es menettel. A gyári kondi rovidebb mint ez, ezert nem fér el a megszakitó házban ahol a gyári van. Csinaltam neki egy kis bilincset, amivel a menetirany szeinti bal oldalon az alsó megszakitóház csavarjahoz rögzítettem. A bilincset a lehető legkisebbre kell szabni, külömben a beszerelt kondi miatt nem megy fel a gyujtásfedél( nem a kicsi ami a megszakitóházat zarja, hanem a nagy alu zárófedel. Ahogy oroszosan hivjak a blokk orra). A megszakotohazat korábban osszejeloltem a blokkal( a gyári jeleket el kell felejteni, nekem a vezermű fogaskerék jel nem volt jo, de a lendkereken az elogyujtÍ¢s jel sem. En 3,6mm re állítottam az előgyujtast, ami egy az egyben a fiat 500 erteke). Mivel csak szerelni kellett mindent össze, az gyorsan megvolt. Megrugtam, hallottam ahogy pattogott a szikra. A kondi volt a baj..

            Komment


              Sok lesz az a gyujtásnak. FHP-ra(vagy 1 mm rel elé) kellene állítani, a többit a röpsúly intézi. A 3,6 mm-rel olyat fog rúgni, mint a muraközi ló.

              a lendkereken az elogyújtÍ¢s jel sem.
              Örülj neki, hogy van jeled, amúgy FHP és gyujtásjel is van. A gyújtásjelhez állítás nem szokott jó lenni amúgy sem, túl sok neki.
              Megszakítóhézag 4 tized, vagy a fölött.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jan. 12, 22:17.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                Örülj neki, hogy van jeled, amúgy FHP és gyujtásjel is van. A gyujtásjelhez állítás nem szokott jó lenni amúgy sem, túl sok neki.
                Megszakítóhézag 4 tized, vagy a fölött.
                A boxernél nem buli az elektronikus gyújtás?Miért megszakítóztok?
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  Itt is van egy pár beállítási mód:
                  http://www.goodkarmaproductions.com/...ing_Timing.pdf
                  De nekem még eddig az jött be, amit először leírtam.

                  A boxernél nem buli az elektronikus gyújtás?Miért megszakítóztok?
                  Én a 750-nél az előgyújtásszabályzó kar miatt. Az elektronikus gyújtásnál ez nem használható. Jah és nekem gyujtáselosztófedelem is van.
                  Van hozzá ukrán űrtechnikás gyújtás, de én nem kérek belőle(bár ismerek olyat, aki használja, és olyat is, akinek átváltott sokkoló üzemmódra-folyamatosan szikrázott-igy inkább visszaszerelte a jó öreg megszakítót):
                  Click image for larger version

Name:	soviet3.jpg
Views:	2
Size:	38.4 KB
ID:	148014


                  Egyszer már írtam itt a Fórumon, hogy mi hogy szoktuk a 650-eseket beállítani:
                  Röpsúlyos előgyujtásnál elsőként a megszakító hézagot belőni 0,4 mm-re ,mindkét helyen,mert általában nem szokott egyforma lenni a röpsúly egység és ezért többnyire különböző a két bütyök-körhagyó emelése!Emiatt mindig a kisebbhez kell állítani!
                  Ezután jön az előgyújtás állítás: a lendkeréken kettő,a motorházon egy jelölés látható(ha el nem felejtette Iván beütni).
                  A lendkeréken az első a gyári gyújtásérték jel,a második pedig az FHP jelzés.
                  A gyári gyújtásjelre állítás nem szokott működni, a tapasztalatok szerint túl nagy-rendesen visszarúg a gép..
                  Az FHP jellel jól szokott működni ,mert indulás után nagyobb fordulaton ráad előgyújtást a röpsúly, de ennek előfeltétele ennek feltétele a nem szoruló, és megfelelő erejű rugókkal ellátott röpsúly!
                  A röpsúly teljes kitérésekor a gyújtás valahol 6,3 és 8 mm közt van.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jan. 12, 22:28.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    750-nél találkoztam én is egyik hengernél 0 előgyujtás,másik hengernél 8 mm. Érdekes bütyök volt. Tégy jelet,hogy később könnyebb dolgod legyen.

                    Komment


                      Koszonom szepen a segitseget, a gyujtast beallitottam. Viszont a gyertyak szarazak. Amikor a dugattyú a szivasi utem vegen az also holtpontrol elindul a felso holtpont felé, a kkor a meg nyitva lévő szivoszelep miatt az osszes benzint visszakopi a legszürőcsovekbe. A dontott karbik miatt nem igazan tudom megusztatni az uszokat mert a ház tulfojojan folyik ki a benzin.

                      Komment


                        Biztos, hogy a vezérlés a helyén van?
                        Az a jelenség, hogy nem marad keverék az égéstérben még a sokkal sportosabb vezérléssel rendelkező motorra sem jellemző. Hátmég egy kb 65 lóerős literteljesiményű gépnél.

                        Komment


                          Ez az űrteknika 32 loeros. Lehet hogy be sem szivja, csak a karbibol kopi ki. Sot biztos. Az lenne a kerdesem a K 65 felhasznaloktol hogy alapjarati allasban kinek hany mm re van nyitva a siktulattyu a legszűrő feloli oldalon?

                          Komment


                            dugattyú a szivasi utem vegen az also holtpontrol elindul a felso holtpont felé, a kkor a meg nyitva lévő szivoszelep
                            A szívószelep az alsó hp után 15-50 fokkal zár. Az teljesen rendben van.

                            - - - Updated - - -

                            Lefoggott légtorokkal próbáltad az indítást?

                            Komment


                              Igen probaltam. Viszont szaraz a gyertya... atnezem megegyszer a karbikat.

                              Komment


                                Várj csak...volt most fúratva a henger?
                                A Dnepr képes visszafújni az anyagot, ha túlnyomás van a karterban, és a hengerfal még nyers, és nem tömít rendesen.
                                Kompressziót mértél?
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jan. 14, 17:29.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X