Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannonia megszorulás

    Sziasztok!

    Szakavatott fórumtársak segítségét kérném! Vásároltam egy '71-es T5h-t,amit mostanában kezdtem el használni. A tapasztalat a következő:amikor huzamosabban 80-90km/h-val megyek,akkor minden esetben megszorul(na),ha hagynám,keményen becsörög (ilyenkor kupplung be,gázfröccs) és ha nem lassítok 60-70km/h-ra akkor megszorulna.Igazából az első ilyen alkalommal meg is szorult,de többször nem engedtem odáig fajulni.Ha 60-70km/h-val megyek,akkor semmi gond nincs vele. A kérdésem az lenne,hogy mivel (illetve minek) a cseréjével orvosolhatnám a dolgot? Más problémám nincs a motorral,váltó,kupplung hibátlan,csak ez a megszorulás. A válaszokat előre is köszönöm; Zsolt

  • #2
    Kevés az üzemanyag, esetleg kisipari kilincsből öntött vagy Mz dugó van benne( Ezt szokták beletenni, ha utolsó túlméret főlé fúrják a hengert, és a hőtágulás miatt nem szokott jó lenni ez a párosítás)
    Amikor először megszorult, lehúztad a hengert? A szorulásnyomokat, ha nem nagy felületen látható, le szoktuk csiszolni, mert a felkeményedett réteg erősen koptatja a hengert.(ez is okozhat későbbi megszorulásokat).

    Elsősorban én megpróbálnék neki több üzemanyagot adni.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 szept. 15, 22:22.
    Hajtókar, és 4 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


    • #3
      Köszönöm a gyors választ.A hengert még nem húztam le,de a kevés üzemanyagra én is gondoltam.A porlasztót már szétkaptam,igaz nem módosítottam semmin.Főfúvóka 120/ alapjárati 40/ részterheléstű,felülről a harmadik rovátkában.Holnap feljebb veszem a tűt,kipróbálom úgy is. Ja és ezek szerint a henger lehúzást sem úszom meg...

      Komment


      • #4
        Szervusz Beagle!

        Sajnos nem tudni,hogy milyen dugattyú van a motorodban,-fúrták e már,vagy sem?Az ilyen rendellenes megszorulásoknak,sok esetben,a túl nagy hőtágulású dugattyúk is lehetnek az okozói,természetesen,ha a kenés megfelelő.

        Üdvözlettel:Che
        sricsi70 kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          sok esetben,a túl nagy hőtágulású dugattyúk is lehetnek az okozói
          Szőrös barátom is ebben a cípőben jár, sűrűn megszorul neki. A gyertyakép alapján kap elég üzemanyagot. A rossz minőségű dugattyún kívül olyan esetleg nem lehet, hogy túl szorosra fúrták a hengert?

          Komment


          • #6
            Helló Beagle!

            Öntöttvas hengereknél úgy emlékszem 0.07 az illesztés a nagyobb hőtágulás miatt, de valóban nagyon számít a dugattyú anyagminősége. Jó lenne tudni hány km-van a motorodban? Mert ha kevés, ill ha a járatás alatt sosem mentek vele annyival mint te, akkor még 5000-km-nél is fog szorulni!! Jártam így én is! Azt javaslom tedd egy beszúrással feljebb a tűt a fúvókát pedig próbálgatással állapítsd meg, én addig szoktam növelni, ill csökkenteni amig sík úton 4. sebességben 40 km es sebességnél hirtelen odahúzva a gázt nem kezd fulladni hanem gyorsul. Ha túl nagy a fúvóka a sok benzin miatt befullad kis fordulaton nagy gáznál, ha túl kicsi, kis fordulaton megindul, de hamar elfogy az erő. És a sebességet fokozatosan növeld, mindig hosszabb ideig tartva. Utazás közben pedig az időnkénti gázelvétel, majd ismételt ráadás nagyon fontos még bejáratás után is, a jobb kenés miatt!
            Beagle kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Egy felső kategóriás dugattyú+hajtókar ára hol kezdődik illetve milyen gyártók jöhetnek szóba, honnan lehet ezeket beszerezni?
              You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

              Komment


              • #8
                Ebay-ről 100 dollár körül lehet Hot Rods vagy Vesrah hajtókarszettet venni, ami a Kawasaki KX500-höz való. Ezt használják az egyhengereshez. Dugattyút 19-es csapszeggel kell gyárttatni, de felső kategóriást én nem ismerek.

                Komment


                • #9
                  Egyszer olvastam hogy Svájci, Német stb. gyártók csinálnak pannoniához dugattyút. 30 ezer környéke az ár de nem tudom a menetét a rendelésnek. Van a yamahának 68x68 as dugója de annak az alja nem stimmel. Szóval van, csak nem tudom honnan meg hogyan

                  Találtam képeket is meg gyártókat is időközben: Wiesco, Wössner.
                  Click image for larger version

Name:	dugó2.JPG
Views:	1
Size:	62.2 KB
ID:	132695
                  Click image for larger version

Name:	dugó.JPG
Views:	1
Size:	56.8 KB
ID:	132696Click image for larger version

Name:	dugó1.JPG
Views:	1
Size:	52.3 KB
ID:	132697 <--Itt látszik a különbség a kisipari és a minőségi dugattyú között, a kawa hajótkarra passzol a cucc
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Aries88; 2012 szept. 16, 11:37.
                  Hajtókar és movisz kedvelte ezt.
                  You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                  Komment


                  • #10
                    Van különbség, az biztos! Milyen céllal lehet a Wössner dugattyú csapszegfurata felett az a bemélyített kis ablak?

                    Komment


                    • #11
                      Az könnyítés lesz, még ezt is figyelembe vették szerintem.
                      You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                      Komment


                      • #12
                        Tisztelt Aries88!
                        Hányas keverékkel járatod a motort?

                        Üdv.: Majdánka.

                        Komment


                        • #13
                          majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hányas keverékkel járatod a motort?
                          Sajnos ebben még nem tudok nyilatkozni, mert még ezután fogom beszerezi ezeket a dolgokat, a hajtókar sima ügy lesz mert több száz dolgot vettem már ebay-en USA, Anglia, Németo. stb - ból.
                          Úgy tudom a bronz persely miatt kell a kövérebb keverék, ez a hajtókar viszont nem olyan. Amint kitapasztalom megírom hogy mi a jó neki.
                          Click image for larger version

Name:	hotrodsconnectingrod.jpg
Views:	1
Size:	23.4 KB
ID:	132698 ilyen a hajtókar, bár ez illusztráció azt írják de az elemei jól látszanak. 8620 AiSI anyagból van. Az ára kb 100USD szállítással.

                          Úgy vagyok vele hogy rászánom a több pénzt a modern cuccokra de szigorúan csak a blokkon belül, a megbízhatóság nekem fontos, meg az is hogy kívülről viszont csak a gyári állapot legyen látható. Ez szerintem elfogadható kompromisszum.

                          Az se baj ha emiatt pl nem májusban hanem csak szeptemberben tudok menni először a géppel.

                          8620 AISI:
                          Kategória Acél
                          Osztály Ötvözött acélból
                          Type Szabvány
                          Gyakori nevek Nikkel-króm-molibdén-acél
                          Megnevezések Franciaország : AFNOR 20 NCD 2, AFNOR 22 NCD 2
                          Németország : DIN 1,6523
                          Olaszország : UNI 20 NiCrMo 2
                          Japan : JIS SNCM 21, JIS SNCM 21 H
                          United Kingdom : BS 805 H 20, BS 805 M 20
                          United States : AMS 6274, AMS 6274G, AMS 6276, AMS 6276C, AMS 6277, AMS 6277A, ASTM A322, ASTM A331, ASTM A505, ASTM A513, MIL SPEC MIL-S-16974, SAE J404, SAE J770, UNS G86200
                          Összetétel:
                          Elem Tömeg%
                          C 0,18-0,23
                          Mn 0,70-0,90
                          P 0,035 (max)
                          S 0,04 (max)
                          Si 0,15-0,30
                          Cr 0,40-0,60
                          Ni 0,40-0,70
                          Mo 0,15-0,25
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Aries88; 2012 szept. 16, 13:32.
                          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                          Komment


                          • #14
                            Nincs abban semmi rossz, ha fejlesztesz rajta, megbízhatóbbá teszed. Kívülről meg úgy szép ahogy van...Valahol olvastam, hogy ehhez a hajtókarszetthez új alsó csapot is kell csináltatni. Én is tervezem, hogy ilyen "nyalánkságokkal" építem össze az új szerzeményű Pannóniám

                            Komment


                            • #15
                              Aries88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Találtam képeket is meg gyártókat is időközben: Wiesco, Wössner.
                              Hmm, ez a 100 ezres dugattyúszett?

                              Komment

                              Working...
                              X