Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dnepr 650. .... csináld magad. De hogy?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A kis lyukon lefolyik.... De ha ott marad...s jó a szimering,akkor a szelepszár szárazon dolgozik.

    - - - Updated - - -

    Dnepr 650..hogy témánál maradjunk..a hengerfejbe csak annyi olaj érkezik amennyi ami épp kell(nagyon halványan) én jó illesztéssel szerelném szimmering nélkül..

    - - - Updated - - -

    Click image for larger version

Name:	nsu ural 003.jpg
Views:	1
Size:	196.7 KB
ID:	147269 A gyertya fölött..s attól jobbra látszik a két csövecske szabályozható tűszeleppel,amik a szelepszárakat kenik.
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      Kedves Igor és Mások ! A szeleptányér az égéstérben van a szelepszáron a szimering lehúzza az olajat és tömít. A hengerfej tetején a vezérmű és a szelepszár mely olajkenést kap, pl. Lada motorja. Még a neves Göttze szimering sem volt olyan jó mint az Orosz!.Természetesen a szelep vezetőnek nagy szerepe van hiszen ha ki van kopva hiába a legjobb szimering, nem tud tömíteni.
      Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2015 okt. 04, 15:43. Oka: érthetőség
      mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        Jo estet Urak.

        Megkerdeztem a cégnél az oreg mérnök bacsit, merthat ugye a bogar es a Porsche is boxer. Ott meg volt oldva a szelepszár kenése. Annyit megjegyzett, hogy nem kell szimering mert a szelep valoban beszorulhat. Jol kell illeszteni. Azt mondta meg hogy mivel ezekre a motorokra nem vonatkozik a kipufogogaz vizsgalat, ezért egy nagyon gyenge 2T keverekkel kell hajtani a motort, ami potolja a bogarnal is jol bevalt olmozott benzint.

        Lenne egy kerdesem. Mindenhol utana neztem de nem talaltam, kellene nekem egy kapcsolasi rajz 12v os rendszerhez regi gyujtaskapcsoloval (k750). Csak a toltes es olajnyomas visszajelzot akarom hasznalni, meg a reflektort. Iranyjelzovel nem csufitom el a motort, az urest meg meg lehet talalni. El kell mondjam amikor a masodik motoromat megvettem (az első egy Verhovina volt..Soha nem felejtem el a szlogent..."árokparton akar hálni? Verhovinával kell járni") , az egy jawa mustang volt. Lehettem tán 12 éves, emlékszem 800ft ot fizettem erte a Dezső Bacsinak, na ott voltak gondok a berugassal es a sebességekkel. Azt hittem gyenge a motor, mert "letettem " egyesbe, es nem indult, mindig lefulladt.....ma mar tudom miert....

        - - - Updated - - -

        Elfelejtettem. ..Megkerdeztem azt is, hogy a mai olommentes benzinnel hogyan van ez a szelepfészek szelepvezető dolog. Azt mondta hogy szelepvezetőnek vagy azt a sargarezet (CuZn37Mn3Al2PbSi), vagy nagyobb óntartalmu bronzot ajanl, szelepfészeknek szintén, mert itt a szurkeöntvény fészek már nem elegendő.

        Vegszo a majd 90 eves mérnök bácsitol ( mesélte hogy még emlekszik Ferdinand Porschera, anno együtt kávéztak), szelepszimering nelkül, gyenge keverékkel! A vas vizhűtéses hengerfej fele akkorát sem 'szorit' mint az alu hűtés nélkül!

        Jó ejszakat az Uraknak.
        Atti69, zahi és Che kedvelte ezt.

        Komment


          Minden tiszteletem az öregé , de fészeknek inkább "acél " a vezetőnek pedig a bronz -- szimering meg nem kell .
          Ez az én rövid véleményem a fent tárgyalt dolgokról .

          ( csak röviden mert 4-re jönnek a szírek - indulunk Mannheimbe -- nem akarom a börze bizonytalan kimenetelére bízni a haszonképződést )

          Komment


            de fészeknek inkább „acél”
            Ezt én is így tudom. Nekem is acélra cserélték a szelepfészket az Uralban, és azóta eszembe se jutott ólompótló adalékot használni. 2T keveréket meg pláne nem, nem azért vettem négyüteműt.

            Azért egy ilyen szovjet motor messze nem olyan érzékeny a tüzelőanyag összetételére (minőségére), mint egy modern kortársa.

            Egyébként klassz dolog egy öreg mérnök a cégnél. Sok érdekeset tudnak mesélni.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              2T keveréket meg pláne nem, nem azért vettem négyüteműt.
              1:100 hoz nem árt keverni.

              - - - Updated - - -

              Lenne egy kerdesem. Mindenhol utana neztem de nem talaltam, kellene nekem egy kapcsolasi rajz 12v os rendszerhez regi gyujtaskapcsoloval (k750). Csak a toltes es olajnyomas visszajelzot akarom hasznalni, meg a reflektort.
              Ez az MT 12 kapcsolási rajza:
              Click image for larger version

Name:	dniepr12min.jpg
Views:	1
Size:	112.0 KB
ID:	147289
              Vagy kimazsolázod az MT 10 es bekötéséből. Annyira nem különbözik a két gyujtáskapcsoló elvben.
              Click image for larger version

Name:	Custom_MT10-36.jpg
Views:	1
Size:	51.3 KB
ID:	147290
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 08, 17:32.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                1:100 hoz nem árt keverni.
                De miért? Hogy elégjen az olaj is a benzinnel? Füstöljön egy kicsit? Én ezt tényleg nem értem. A benzinbe kevert olaj mit ken egy négyütemű motoron, amit a gyári olajzás nem tud? Help! Tanulni akarok.
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  Sepy: amit leírtál az eddig is egyértelmű volt, sőt a google-ban pont egy lada motornak a metszetét nézegettem, de közben Nemes Pista csak leírta, hogy vízhűtésesnél nem kell kenés a szelepszárnak, az nem melegszik fel annyira. Mostmár rendben van!

                  Kis 2T olajat én is fogok hozzáönteni, bár én nem a szelepek miatt (másoktól is hallottam, hogy öreg járműbe a szelep miatt öntenek egy kis 2t olajat a benzinhez.), hanem a gyatra kenés miatt fogok egy keveset. A k750-nek szerintem elég siralmas ez az olajzási módja. A balos hengerbe tulajdonképpen ömlik az olaj, a jobbos meg amit kap... Az mindig jobban melegszik, és nem gondolnám, hogy az a megoldás, hogy akkor a jobbos karbira ráállítok, hogy kapjon többet, mert az olajnak kéne kennie. Ezért fogok egy nagyon híg keveréket kipróbálni, már amennyi még nem megy a balos henger rovására.

                  Amugy ólomadalékot és mindkét féle fimolt is használok! Szerintem ezek többet használnak mint ártanak.

                  Komment


                    Amugy ólomadalékot és mindkét féle fimolt is használok! Szerintem ezek többet használnak mint ártanak.
                    Én is szoktam, a 4T piroskupakos fimolt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      Köszönöm szépen a kapcsolasi rajzokat. Van valakinek valami elfogadhato megoldasa a hátsó telo festesbarat osszeszerelesere? Uj rugoim vannak es brutalisan erosek. Kellene egy celszerszamot csinalni, de ha van valakinek valami egyeb hasznalhato otlete az szivesen olvasnam. Festhetem ujra az egyik telot. Elore is köszönöm!

                      Komment


                        de ha van valakinek valami egyeb hasznalhato otlete
                        egy nagyon-nagyon "maszek" megoldás:
                        Index F

                        Komment


                          Van valakinek valami elfogadhato megoldasa a hátsó telo festesbarat osszeszerelesere?
                          Igen. Nekem már célkészülék is van.
                          Click image for larger version

Name:	prisposoblenie-dlya-razborki-amortizatora-zadnej-podveski-motocikla-dnepr.gif
Views:	1
Size:	12.5 KB
ID:	147329
                          A felső szilentet kell kivenni csak hozzá. Nagyon jó cucc, és nem az a nagy, ormótlan menetes szemét összehúzó, elfér a szerszámosban is.
                          (ennyit a következő blogtémámról...tudtam, hogy sokáig várok vele, és okafogyott lessz )

                          Az mindig jobban melegszik, és nem gondolnám, hogy az a megoldás, hogy akkor a jobbos karbira ráállítok
                          Nekem a K63-mal teljesen más lett a motor, végre nem akar megfőni a saját levében, beállítható, és megjött az ereje is. A gyári K-302 nem igazán felhasználóbarát.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 17, 00:47.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            Koszonom szepen. De ez nekem nem jo mert a felso teloszem be van gombfejezve. Majd kitalalok valamit. Nekem egy par felujitott K65 van. Meg van Dellorto is, de azt a K650 re tartogatom.

                            - - - Updated - - -

                            A heten szetszedtem a valtomat. Valami elmeroggyant felhegesztette a kapcsolopedalt a tengelyre, nem fogok ujat venni, lekoszorulom azt a csimbokot amit odacsinalt az a joember, majd szepen visszahegesztem. A kihajtas tengelyem a valtoban kuka, beszorult a csapagy es kiette a tengelyt. Vettem ujat, persze hogy nem passzol a hossza, hetfon a cegnel kijavitom es akkor mar csak ossze kell rakni. Szepen le horganyoztattam minden alkatrészt ami latszik. A következő hetvegen ossze is rakom. Ezzel mar ott fogok tartani, hogy a motor- váltó egyseg mehet be a vazba. Vettem uj kupkerek- tanyerkerek parost, nemet gyartmany, valamint uj agyat is amire a tanyerkerek felmegy. A kis kupkerek uj tugorgos csapagyat kapott, a tanyerkerek uj huvelyt es uj gorgoket. Minden csapágy cserelve, olajnak otthon vasarolt hycomolt fog kapni, a válto pedig botondot. A hengerfejekrol levagtam a kipufogó csonkot es kimartam a csatornákat 37mm re, amint delutanos leszek legyartom hozzá az acel huvelyeket az m48×2 es menettel. Kepeket lassan teszek majd fel.

                            Komment


                              Akkor itt egy másik megoldás(igaz, ez Cz, de neked is megfelel):Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1445112131398.jpg
Views:	1
Size:	59.2 KB
ID:	147331
                              B verzió:
                              Az előzőre alulra hegesztessz 2 fület, ami közrefogja a felső szemet. Így csak hosszabb csavarok kellenek.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 18, 00:16.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                Vettem ujat, persze hogy nem passzol a hossza
                                Ugyanígy jártam a rükis váltómmal. 2 mm volt a különbség a 2 tengely között. Végülis egy eleve szar kapcsológyűrűvel(amelynek a beszúrása 1,5mm rel volt odébb, mint kellene, meg lett oldva a hézagolás. Plusz perselyeztem a programtárcsa tengelyét, mert annyira lógott, hogy összeakadt a váltóm. Egy baja van az új tengelynek: Nem tudom miből van, de 100 km utám megeszi a kihajtásszimeringet.(ezért is van most normál váltóm, ami meg kidobálja a 2 fokozatot, ha finoman váltok...rugdosni kell mint a bolondgombát)
                                Jah nekem a váltóban Hykomol 80W90 van(az maradt meg benne) Bár így is maga alá inkontinenciál melegen.

                                a tanyerkerek uj huvelyt es uj gorgoket.
                                Én hüvelyt csináltam, de bronzpersellyel a tűgörgők helyett, meglepően jó lett.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 18, 00:12.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X