Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Annyit leszűrtem belőle, hogy az én 3VP gyújtásom a 2.verzió a kettő közül. Másik dolog amit még kilogikáztam: semmi köze a forgásirány változásnak az előgyújtás szabályozáshoz. Ha mégis rosszul gondolom, akkor majd kijavítasz.
Én is úgy vettem le belőle hogy a forgásirány nem számít, ráadásul az első fajta elve működő gyújtás ami jobbra forog, már lett felrakva Pannóniára ami meg balra forog.
Én is köszönöm gilersx, látókör-szélesítésre kiváló két lehetséges megoldás. Viszont ez az írás nem jelenti azt, hogy mindegyik CDI-hez tartozik előgyújtás-szabályzás (vezérlés) - egy ilyen "kölcsönvett" rendszer beépítésénél az a kérdés igazából, hogy a gyári gyújtáselektronika mit tartalmaz. Ez pedig valószínűleg típusfüggő, bár ahogy írtam legjobb tudásom szerint a sima Jog-on nincs, mondjuk ez nem zárja ki, hogy magasabb teljesítményű ötveneseken ne lenne.
Illetve kimaradt a legpontosabb megoldás ha már az előgyújtásnál tartunk: a jellegmezős késleltetéses megoldás. Nekem ez a legszimpatikusabb, a korábban említett magyar IGC is ezt használja valószínűleg. A lényege egy kis fekete doboz (ugyan mi más?) és a maximális előgyújtás értékénél előbbre helyezett jeladó. Az elektronika megkapja a jeladó jelét, ebből egyszer egy fordulatszám-értéket állít elő, majd a jeladó jelét és a pillanatnyi fordulatszámot összevetve késlelteti a gyújtás időpontját a jeladóhoz képest. Tehát ha mi pl. 0-28 fok tartományban akarunk vezérelni, akkor a jeladót tegyük fel 60 fokkal előbbre helyezzük a felső holpontnál, aztán minél nagyobb a fordulatszám, annál kevesebb késleltetést alkalmazunk - magyarul alapjárat környékén sokat (hogy kisebb eséllyel törje el a lábunkat berúgáskor), aztán ahogy nő a fordulatszám egyre kevesebbet (hogy a hengerben a maximális nyomásérték megfelelő időpontban épüljön fel).
Egy stroboszkóplámpa kell és minden kiderül. De szerintem a robogók javában van szabályozás, mivel könnyen olcsón egy gyufásdoboznyi elektronikával viszonylag nagy teljesítmény növekedést, fogyasztás csökkenést lehet elérni, a technológia pedig már régóta rendelkezésre áll hozzá, pláne a japánoknak. Gondoljunk csak arra hogy már évtizedekkel ezelőtt induktív jeladót használtak. Hülyék lennének nem belerakni a szabályozást.
No kérem, végre elkészült a lendkerék agya, Kész a belső kúp és az ékpálya is. Csak egy kérdésem lenne. A 2JA gyújtásnál felső holtponton a jeladó bütyök forgás irány szerinti hátsó vége, és a jeladó tekercs hány fokos szöget zár be egymással, és ez alapjáraton hány fokos előgyújtási értéket ad? Azért kéne ezt tudnom, hogy tudjam nagyjából milyen állásba szegecseljem össze a lendkereket az aggyal, a finombeállítás pedig majd az alaplap forgatásával lesz megoldva.
Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2013 jún. 13, 21:06.
Ez segít valamit?
14 fokot írnak 5000-es fordulatnál.
A diagram szerint nem sokat változik ez...én úgy látom, hogy az induláskor kisebb az előgyújtás mértéke, majd ugyanezzel a módszerrel van szabályozva a maximum fordulatszám is.
Itt azért nem úgy megy, hogy "apucipénzén megveszem a tuningszettet szerelőbelarakja és én leszek a király" XD
Egyre jobban tetszik nekem is ez a megoldás...
Ebből szedtem amúgy: http://veteran.forum.hu/letoltesek/egyeb-28/jamaha-jog-2ja-szervizkonyv-678/
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jún. 13, 22:17.
Köszi szépen. Igen itt azért másképp megy mint azon a másik fórumon. Végiglapoztam a szervizkönyvet, van is benne a gyújtásról kép de sajnos annak ellenére hogy 2JA, a gyújtásnak semmi köze az enyémhez. Ez még valami régebbi fajta belső jeladós
De van egy jó oldala is. Ennek a réginek is van szabályozása, tehát az újabbnak is van minimum ilyen szintű de már gyanítom még jobb.
Nagyon szép munka ,csak két tanácsom lenne . Az egyik lehet hogy nem is érvényes ,mert úgy van ,csak nem látom a képen . Szóval a jeladónak csinálj egy lehetőség szerinti legnagyobb állítási lehetőséget .
A másik ha kész a lendkerék -csinálj hozzá egy mester tengelyt ,amin ki lehet centírozni .Ez nagyon fontos !
A gyujtást pedig szerintem tökéletesen be lehet lőni ezen a próba blokkon . Két szegecs(egész pici ,nem a végleges méret ) -dugó gyürü nélkül -villanymotor a tuloldalra - gyújtás összeköt -forgat -stroboszkóp .
a jeladónak csinálj egy lehetőség szerinti legnagyobb állítási lehetőséget
Az alaplap forgatásával annyit enged állítani amennyi a képen látszik, nem sok de másképp nem fér el, az egyik deklicsavar helyét is le kellett marni miatta. A jeladó sarkaiból majd még le akarok reszelni egy kicsit az is ad neki még pár fok játékot. Azért fontos nagyon pontosan összeszegecselni, hogy az a kis lehetőség elég legyen a finomhangoláshoz.
Nem csinálok, mert az itthon nekem macerás, de ki lesz centírozva mindenképp, arra én is gondoltam.
Azt hittem te csináltad az agyat ,azért gondoltam ,hogy nem gond . A centír hogyan fog történni? (bocs csak segíteni szeretnék ,azért kérdem . Én tudom hogyan kell ) ---viszont ez ne csak egy gondolat maradjon ,mert aztán nagyon fogod ÉLVEZNI a motorozást
Én csak megterveztem, vettem egy darab vasat, és a rajzzal együtt odaadtam egy barátomnak, aki a suliban bent le maszekolta amennyit tudott, a finom megmunkálást, a kúpot és az ékpályát pedig Kecskeméten a fősuli műhelyében Pistabácsi csinálta meg.
A centírozást úgy gondoltam, kerlesk itt Miskolc környékén valami gépműhelyt ahol tudnak ilyet csinálni, de ha elárulod hogy kell az megköszönöm.
Nem egy nagy dolog . Annyi az egész ,hogy kell készíteni egy kb 200 mm hosszú kis tengelyt aminek a közepén van egy a főtengelyen lévő kúpal azonos kúp és egy menet . A többi gondolom világos - feltesszük a lendkereket ,anyával rögzítjük , majd autóba-vagy motorra ülünk és elvisszük oda ahol fúrnak bele néhány kissebb -nagyobb lyukat .
Ez így történik , semmiféle otthoni gányolással nem váltható ki .
Tegnap volt nálam taluga kolléga -készített néhány képet -megkértem tegy fel ide , akkor rögtön látható a dolog egyszerüsége .
Komment