gilersx eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Robogó elektromosság veteránra
Collapse
X
-
Én is úgy vettem le belőle hogy a forgásirány nem számít, ráadásul az első fajta elve működő gyújtás ami jobbra forog, már lett felrakva Pannóniára ami meg balra forog.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Én is köszönöm gilersx, látókör-szélesítésre kiváló két lehetséges megoldás. Viszont ez az írás nem jelenti azt, hogy mindegyik CDI-hez tartozik előgyújtás-szabályzás (vezérlés) - egy ilyen "kölcsönvett" rendszer beépítésénél az a kérdés igazából, hogy a gyári gyújtáselektronika mit tartalmaz. Ez pedig valószínűleg típusfüggő, bár ahogy írtam legjobb tudásom szerint a sima Jog-on nincs, mondjuk ez nem zárja ki, hogy magasabb teljesítményű ötveneseken ne lenne.
Illetve kimaradt a legpontosabb megoldás ha már az előgyújtásnál tartunk: a jellegmezős késleltetéses megoldás. Nekem ez a legszimpatikusabb, a korábban említett magyar IGC is ezt használja valószínűleg. A lényege egy kis fekete doboz (ugyan mi más?) és a maximális előgyújtás értékénél előbbre helyezett jeladó. Az elektronika megkapja a jeladó jelét, ebből egyszer egy fordulatszám-értéket állít elő, majd a jeladó jelét és a pillanatnyi fordulatszámot összevetve késlelteti a gyújtás időpontját a jeladóhoz képest. Tehát ha mi pl. 0-28 fok tartományban akarunk vezérelni, akkor a jeladót tegyük fel 60 fokkal előbbre helyezzük a felső holpontnál, aztán minél nagyobb a fordulatszám, annál kevesebb késleltetést alkalmazunk - magyarul alapjárat környékén sokat (hogy kisebb eséllyel törje el a lábunkat berúgáskor), aztán ahogy nő a fordulatszám egyre kevesebbet (hogy a hengerben a maximális nyomásérték megfelelő időpontban épüljön fel).OdinHEM kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTessék, itt vannak az ígért oldalak.
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez nem zárja ki, hogy magasabb teljesítményű ötveneseken ne lenne.
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésetudásom szerint a sima Jog-on nincs
- 3 likes
Komment
-
No kérem, végre elkészült a lendkerék agya, Kész a belső kúp és az ékpálya is. Csak egy kérdésem lenne. A 2JA gyújtásnál felső holtponton a jeladó bütyök forgás irány szerinti hátsó vége, és a jeladó tekercs hány fokos szöget zár be egymással, és ez alapjáraton hány fokos előgyújtási értéket ad? Azért kéne ezt tudnom, hogy tudjam nagyjából milyen állásba szegecseljem össze a lendkereket az aggyal, a finombeállítás pedig majd az alaplap forgatásával lesz megoldva.
Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2013 jún. 13, 21:06.
- 4 likes
Komment
-
Ez segít valamit?
14 fokot írnak 5000-es fordulatnál.
A diagram szerint nem sokat változik ez...én úgy látom, hogy az induláskor kisebb az előgyújtás mértéke, majd ugyanezzel a módszerrel van szabályozva a maximum fordulatszám is.
Itt azért nem úgy megy, hogy "apucipénzén megveszem a tuningszettet szerelőbelarakja és én leszek a király" XD
Egyre jobban tetszik nekem is ez a megoldás...
Ebből szedtem amúgy: http://veteran.forum.hu/letoltesek/egyeb-28/jamaha-jog-2ja-szervizkonyv-678/
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jún. 13, 22:17."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 3 likes
Komment
-
Köszi szépen. Igen itt azért másképp megy mint azon a másik fórumon. Végiglapoztam a szervizkönyvet, van is benne a gyújtásról kép de sajnos annak ellenére hogy 2JA, a gyújtásnak semmi köze az enyémhez. Ez még valami régebbi fajta belső jeladós
De van egy jó oldala is. Ennek a réginek is van szabályozása, tehát az újabbnak is van minimum ilyen szintű de már gyanítom még jobb.
- 3 likes
Komment
-
Nagyon szép munka ,csak két tanácsom lenne . Az egyik lehet hogy nem is érvényes ,mert úgy van ,csak nem látom a képen . Szóval a jeladónak csinálj egy lehetőség szerinti legnagyobb állítási lehetőséget .
A másik ha kész a lendkerék -csinálj hozzá egy mester tengelyt ,amin ki lehet centírozni .Ez nagyon fontos !
A gyujtást pedig szerintem tökéletesen be lehet lőni ezen a próba blokkon . Két szegecs(egész pici ,nem a végleges méret ) -dugó gyürü nélkül -villanymotor a tuloldalra - gyújtás összeköt -forgat -stroboszkóp .
- 2 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea jeladónak csinálj egy lehetőség szerinti legnagyobb állítási lehetőséget
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésecsinálj hozzá egy mester tengelyt ,amin ki lehet centírozni
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseezen a próba blokkon
Ez a motor van a képen csak nincs rajta most a futómű azért hasal.
- 3 likes
Komment
-
gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem sok de másképp nem fér el,
gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem csinálok, mert az itthon nekem macerás, de ki lesz centírozva mindenképp, arra én is gondoltam.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzt hittem te csináltad az agyat
A centírozást úgy gondoltam, kerlesk itt Miskolc környékén valami gépműhelyt ahol tudnak ilyet csinálni, de ha elárulod hogy kell az megköszönöm.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nem egy nagy dolog . Annyi az egész ,hogy kell készíteni egy kb 200 mm hosszú kis tengelyt aminek a közepén van egy a főtengelyen lévő kúpal azonos kúp és egy menet . A többi gondolom világos - feltesszük a lendkereket ,anyával rögzítjük , majd autóba-vagy motorra ülünk és elvisszük oda ahol fúrnak bele néhány kissebb -nagyobb lyukat .
Ez így történik , semmiféle otthoni gányolással nem váltható ki .
Tegnap volt nálam taluga kolléga -készített néhány képet -megkértem tegy fel ide , akkor rögtön látható a dolog egyszerüsége .wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment