Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó elektromosság veteránra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tessék, itt vannak az ígért oldalak.
    Annyit leszűrtem belőle, hogy az én 3VP gyújtásom a 2.verzió a kettő közül. Másik dolog amit még kilogikáztam: semmi köze a forgásirány változásnak az előgyújtás szabályozáshoz. Ha mégis rosszul gondolom, akkor majd kijavítasz.

    Komment


      #32
      Én is úgy vettem le belőle hogy a forgásirány nem számít, ráadásul az első fajta elve működő gyújtás ami jobbra forog, már lett felrakva Pannóniára ami meg balra forog.
      OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Én is köszönöm gilersx, látókör-szélesítésre kiváló két lehetséges megoldás. Viszont ez az írás nem jelenti azt, hogy mindegyik CDI-hez tartozik előgyújtás-szabályzás (vezérlés) - egy ilyen "kölcsönvett" rendszer beépítésénél az a kérdés igazából, hogy a gyári gyújtáselektronika mit tartalmaz. Ez pedig valószínűleg típusfüggő, bár ahogy írtam legjobb tudásom szerint a sima Jog-on nincs, mondjuk ez nem zárja ki, hogy magasabb teljesítményű ötveneseken ne lenne.

        Illetve kimaradt a legpontosabb megoldás ha már az előgyújtásnál tartunk: a jellegmezős késleltetéses megoldás. Nekem ez a legszimpatikusabb, a korábban említett magyar IGC is ezt használja valószínűleg. A lényege egy kis fekete doboz (ugyan mi más?) és a maximális előgyújtás értékénél előbbre helyezett jeladó. Az elektronika megkapja a jeladó jelét, ebből egyszer egy fordulatszám-értéket állít elő, majd a jeladó jelét és a pillanatnyi fordulatszámot összevetve késlelteti a gyújtás időpontját a jeladóhoz képest. Tehát ha mi pl. 0-28 fok tartományban akarunk vezérelni, akkor a jeladót tegyük fel 60 fokkal előbbre helyezzük a felső holpontnál, aztán minél nagyobb a fordulatszám, annál kevesebb késleltetést alkalmazunk - magyarul alapjárat környékén sokat (hogy kisebb eséllyel törje el a lábunkat berúgáskor), aztán ahogy nő a fordulatszám egyre kevesebbet (hogy a hengerben a maximális nyomásérték megfelelő időpontban épüljön fel).
        OdinHEM kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #34
          gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Tessék, itt vannak az ígért oldalak.
          Köszönöm, érdekes ismertető, most már tisztább a kép e témában is.

          Komment


            #35
            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            ez nem zárja ki, hogy magasabb teljesítményű ötveneseken ne lenne.
            Pont ezért is magasabb a teljesítménye.

            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            tudásom szerint a sima Jog-on nincs
            Egy stroboszkóplámpa kell és minden kiderül. De szerintem a robogók javában van szabályozás, mivel könnyen olcsón egy gyufásdoboznyi elektronikával viszonylag nagy teljesítmény növekedést, fogyasztás csökkenést lehet elérni, a technológia pedig már régóta rendelkezésre áll hozzá, pláne a japánoknak. Gondoljunk csak arra hogy már évtizedekkel ezelőtt induktív jeladót használtak. Hülyék lennének nem belerakni a szabályozást.
            Che, OdinHEM és joker kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              No kérem, végre elkészült a lendkerék agya, Kész a belső kúp és az ékpálya is. Csak egy kérdésem lenne. A 2JA gyújtásnál felső holtponton a jeladó bütyök forgás irány szerinti hátsó vége, és a jeladó tekercs hány fokos szöget zár be egymással, és ez alapjáraton hány fokos előgyújtási értéket ad? Azért kéne ezt tudnom, hogy tudjam nagyjából milyen állásba szegecseljem össze a lendkereket az aggyal, a finombeállítás pedig majd az alaplap forgatásával lesz megoldva.

              Click image for larger version

Name:	2013-06-13-927.jpg
Views:	1
Size:	205.1 KB
ID:	137655Click image for larger version

Name:	2013-06-13-928.jpg
Views:	1
Size:	197.3 KB
ID:	137656Click image for larger version

Name:	2013-06-13-929.jpg
Views:	1
Size:	194.4 KB
ID:	137657
              Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2013 jún. 13, 21:06.
              Che, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Ez segít valamit?
                Click image for larger version

Name:	1.JPG
Views:	1
Size:	84.1 KB
ID:	137659
                14 fokot írnak 5000-es fordulatnál.
                A diagram szerint nem sokat változik ez...én úgy látom, hogy az induláskor kisebb az előgyújtás mértéke, majd ugyanezzel a módszerrel van szabályozva a maximum fordulatszám is.
                Itt azért nem úgy megy, hogy "apucipénzén megveszem a tuningszettet szerelőbelarakja és én leszek a király" XD
                Egyre jobban tetszik nekem is ez a megoldás...
                Ebből szedtem amúgy: http://veteran.forum.hu/letoltesek/egyeb-28/jamaha-jog-2ja-szervizkonyv-678/
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jún. 13, 22:17.
                Che, gilersx és OdinHEM kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #38
                  Köszi szépen. Igen itt azért másképp megy mint azon a másik fórumon. Végiglapoztam a szervizkönyvet, van is benne a gyújtásról kép de sajnos annak ellenére hogy 2JA, a gyújtásnak semmi köze az enyémhez. Ez még valami régebbi fajta belső jeladós

                  De van egy jó oldala is. Ennek a réginek is van szabályozása, tehát az újabbnak is van minimum ilyen szintű de már gyanítom még jobb.

                  Click image for larger version

Name:	Új bitkép.jpg
Views:	1
Size:	186.0 KB
ID:	137660
                  wsievers, OdinHEM és Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Nagyon szép munka ,csak két tanácsom lenne . Az egyik lehet hogy nem is érvényes ,mert úgy van ,csak nem látom a képen . Szóval a jeladónak csinálj egy lehetőség szerinti legnagyobb állítási lehetőséget .
                    A másik ha kész a lendkerék -csinálj hozzá egy mester tengelyt ,amin ki lehet centírozni .Ez nagyon fontos !

                    A gyujtást pedig szerintem tökéletesen be lehet lőni ezen a próba blokkon . Két szegecs(egész pici ,nem a végleges méret ) -dugó gyürü nélkül -villanymotor a tuloldalra - gyújtás összeköt -forgat -stroboszkóp .
                    OdinHEM és Che kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      a jeladónak csinálj egy lehetőség szerinti legnagyobb állítási lehetőséget
                      Az alaplap forgatásával annyit enged állítani amennyi a képen látszik, nem sok de másképp nem fér el, az egyik deklicsavar helyét is le kellett marni miatta. A jeladó sarkaiból majd még le akarok reszelni egy kicsit az is ad neki még pár fok játékot. Azért fontos nagyon pontosan összeszegecselni, hogy az a kis lehetőség elég legyen a finomhangoláshoz.

                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      csinálj hozzá egy mester tengelyt ,amin ki lehet centírozni
                      Nem csinálok, mert az itthon nekem macerás, de ki lesz centírozva mindenképp, arra én is gondoltam.

                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ezen a próba blokkon
                      Ez nem próba blokk, hanem a rendes, de most hogy mondod van annakvaló blokkom is amin ezt a villanymotoros történetet el lehet játszani.

                      Ez a motor van a képen csak nincs rajta most a futómű azért hasal.
                      Click image for larger version

Name:	2013-03-02-511.jpg
Views:	1
Size:	202.7 KB
ID:	137661
                      OdinHEM, wsievers és korompaiistvan kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        nem sok de másképp nem fér el,
                        Akkor pedig ezért célszerű a próba összerakás .
                        gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nem csinálok, mert az itthon nekem macerás, de ki lesz centírozva mindenképp, arra én is gondoltam.
                        Azt hittem te csináltad az agyat ,azért gondoltam ,hogy nem gond . A centír hogyan fog történni? (bocs csak segíteni szeretnék ,azért kérdem . Én tudom hogyan kell ) ---viszont ez ne csak egy gondolat maradjon ,mert aztán nagyon fogod ÉLVEZNI a motorozást
                        OdinHEM kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Azt hittem te csináltad az agyat
                          Én csak megterveztem, vettem egy darab vasat, és a rajzzal együtt odaadtam egy barátomnak, aki a suliban bent le maszekolta amennyit tudott, a finom megmunkálást, a kúpot és az ékpályát pedig Kecskeméten a fősuli műhelyében Pistabácsi csinálta meg.

                          A centírozást úgy gondoltam, kerlesk itt Miskolc környékén valami gépműhelyt ahol tudnak ilyet csinálni, de ha elárulod hogy kell az megköszönöm.
                          OdinHEM kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            Joker, a centirozás menetét én is szívesen olvasnám, mert a lendkerék agyam nekem se az eredeti! Köszönöm!
                            sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              jó -de csak este -mert megyek melózni
                              gilersx kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                Nem egy nagy dolog . Annyi az egész ,hogy kell készíteni egy kb 200 mm hosszú kis tengelyt aminek a közepén van egy a főtengelyen lévő kúpal azonos kúp és egy menet . A többi gondolom világos - feltesszük a lendkereket ,anyával rögzítjük , majd autóba-vagy motorra ülünk és elvisszük oda ahol fúrnak bele néhány kissebb -nagyobb lyukat .
                                Ez így történik , semmiféle otthoni gányolással nem váltható ki .
                                Tegnap volt nálam taluga kolléga -készített néhány képet -megkértem tegy fel ide , akkor rögtön látható a dolog egyszerüsége .
                                wsievers kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X