Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó elektromosság veteránra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    van is benne a gyújtásról kép de sajnos annak ellenére hogy 2JA, a gyújtásnak semmi köze az enyémhez.
    Viszont a lökethosszot nemigen változtatták, ami neked azért lehet jó hír, mert akkor a gyújtásidőpont ugyanaz.
    gilersx kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #47
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Viszont a lökethosszot nemigen változtatták
      Igen, a blokk az valószínűleg nem nagyon változott, bár szerintem nem a löket a lényeg és nem a mm-ben megadott előgyújtás, hanem fokban, mert az függ a lökettől és a hajtókar hossztól is. Az Izsnél a 5-5.5 mm-es előgyújtás 175mm-es hajtókarral 25,24-26,51 foknak felel meg, Míg a Jog 39,2mm-es lökettel és kb 95mm-es hajtókarral (méhtelepen talált valamilyen 50-es robogó hajtókarát mértem le) az 5-5,5mm már 38,31-40,29 fokot jelentene.

      Azért jó hogy hogy az előgyújtás görbénél fokban adja meg nem mm-ben, így már egy ismeretlennel kevesebb van az egyenletben igaz ahogy számolom a 12-14 fok az 0,515-0,7mm-t jelent ami fura (bár a hajtókar hossz az bizonytalan) de legalább van már valami kiindulás. Előbb utóbb meglesz minden
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Üdv!
        Itt vannak a képek, amiket Joker küld! Nála csináltam tegnap este, mikor beinvitált az általa garázsnak és műhelynek nevezett meseországba
        Nagy élmény volt! Örülök, hogy láthattam!

        Click image for larger version

Name:	Fénykép1369.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	137664Click image for larger version

Name:	Fénykép1370.jpg
Views:	1
Size:	195.0 KB
ID:	137665Click image for larger version

Name:	Fénykép1371.jpg
Views:	1
Size:	191.1 KB
ID:	137666Click image for larger version

Name:	Fénykép1372.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	137667
        OdinHEM, Duke és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          fúrnak bele néhány kissebb -nagyobb lyukat .
          Ez így történik , semmiféle otthoni gányolással nem váltható ki
          Dinamikusan egyensúlyozták?

          Komment


            #50
            Persze , az jó ?-nem ? Igen ez egy babetta -ami az erőt adta 5 évig a CB 350 four ból csinált versenyzős motoromnak .
            0-11 000 fordulatig --tolásra indult .....és csak ment ,ment .

            viszont elöször én is csak úgy raktam fel, hogy megesztergáltam elöl -hátul , alul felül --majdigyfaszalesz .---azt hittem felrobban a motor , -azóta tudom .......
            OdinHEM, sepy és taluga kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Világos, a hosszú tengely miatt gondoltam hátha csak statikus. Nekem a babetta gyújtással nem volt szerencsém, véges volt a fordulata a cross CZ-én, lehet a konkrét darabbal volt gond. Aztán stihl, az sem az igazi. Riga-delta nem rossz, ha megráz beszarsz. Végül a belső forgórészes motoplat, mindent ver. Kétszer olyat ment a cz mint babettával, próbáld ki ha tudod.

              Komment


                #52
                ..hát ezért van centírozva , 4 db világító tekercs (kicsit áttekerve ) meg egy kis házi gyártásu fekete doboz --így etetett 2db dupla trafót , 10 500 ig 1mm szikrával .
                ptm004, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Újabb fejlemény! Egy robogós fórumon hasznos információkat kaptam.

                  Sziasztok.
                  Yamaha Jog 2JA gyújtással kapcsolatban lenne néhány kérdésem hozzátok.
                  Egy veterán korú szovjet motoron akarom vele kiváltani a 6V-os dinamót, és már csak pár infó választ el a sikertől.
                  1. a dugattyú felső holtpontjánál, a lendkerékmágnesen lévő jeladó bütyök forgásirány szerinti vége, hány fokra van a jeladó tekercs érzékelő pontjától?
                  2. Alapjáraton hány fokos előgyújtás van neki?

                  Szia! 14 fok az alapelőgyújtás a 2JA alaplapon, ha az eredeti blokk furatokhoz rögzíted az alaplapot, nem pedig egy más blokkéhoz. Az első kérdésedet nem teljesen értem, de a jeladóbütyök a teljes hosszának kb a felénél adja a "jelet", de ezt kimérheted szakadásvizsgálóval. Ahol leesik az ellenállása, ott adja a szikrát!
                  soveny, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    Akkor jól mondtam a 14 fokot De legalább így ha már 2 helyről is ugyanaz az információ, akkor biztos lehetsz benne.
                    OdinHEM kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #55
                      Igen a 14 fok az jó, de most felmerült egy ilyen gondolat arról hogy miért változik az előgyújtása:

                      Igazából ez nem nagy elektronikai belenyúlás inkább a mágnesesség miatt ilyen. Alacsony fordulaton kis feszültséget indukál. Utána viszonylag állandó a jel, majd egy bizonyos fordulat felett már hogy nagyobbat nem tud, hanem csökken a jel nagysága. Ez a tekercs vasmagjának anyagától és kialakításától függ. Olyan gyors ott már a változás, hogy nem tud rendesen lemágneseződni a vasmag, mivel nincs rá ideje. És emiatt az impulzus nagysága csökken. Tehát ez szimplán fizika, nem pedig elektronikai dolog. Van persze olyan gyújtás is, amiben mikrovezérlő a fordulatszám függvényében változtatja az előgyújtás értékét. Pl ebben már kontroller változtatja az előgyújtást. http://www.motelek.net/andere/cdi/facind_125_rot.png
                      wsievers kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        Ma szereztem egy Aprilia ( Yamaha ) rendszert kicsi pénzért, de még nem tudom hogy melyikre tudom ráeszkábálni. Még az jutott eszembe, hogy szabad e ezeket az elektromos alkatrészeket össze-vissza hányva egy dobozban tárolni. Pl: Az állandó mágnes,nem teszi e tönkre a trafót, vagy az elektronikus dobozt ?
                        Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2013 nov. 21, 21:51.

                        Komment


                          #57
                          gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Igen a 14 fok az jó, de most felmerült egy ilyen gondolat arról hogy miért változik az előgyújtása:
                          Én már csak egyet nem értek. Itt alapjárati fordulatra adják meg a 14 fokot. Egy korábbi hsz.-ben viszont 5000-es fordulaton. Akkor még mindíg nyitott a kérdés nem? Én is ott tartok hogy a gyújtást kéne pozicionálnom. Ugye ha lenne jel a lendkeréken, pofon egyszerű lenne a dolgunk.
                          De most akkor alapjárathoz vagy 5000-es fordulathoz állítsa az ember a gyújtást.
                          Ha 5000-nél adja a 14 fokot az hány fokot jelent alapjárati fordulaton?
                          Azt az egyenleget nem tudnád véletlen leírni ahol a fokot mm-be lehet átváltani?

                          Komment


                            #58
                            A 14° szerintem 5000 fordulatra lenne megfelelő, mert általánosságban egy kétütemű motornak 20° az előgyújtása (vagy több).
                            Amit a fordulat növekedésekor csökkenteni kell.
                            Íme a TZR250 a gyári és a tuningolt előgyújtása (azért nem összekeverni ETZ250-sel).
                            http://4.bp.blogspot.com/_K5H5ZY-5C0...e+Ignition.JPG
                            A link a fok-löket átszámításához:http://www.dansmc.com/mc_software2.htm (lökethossz-hajtórúdhossz-fok felbontás(jav.1°)

                            És egy videó a végére:
                            Attached Files
                            Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2014 jan. 06, 18:18.

                            Komment


                              #59
                              nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A 14° szerintem 5000 fordulatra lenne megfelelő, mert általánosságban egy kétütemű motornak 20° az előgyújtása (vagy több).
                              Amit a fordulat növekedésekor csökkenteni kell.
                              Íme a TZR250 a gyári és a tuningolt előgyújtása (azért nem összekeverni ETZ250-sel).
                              http://4.bp.blogspot.com/_K5H5ZY-5C0...e+Ignition.JPG
                              A link a fok-löket átszámításához:http://www.dansmc.com/mc_software2.htm (lökethossz-hajtórúdhossz-fok felbontás(jav.1°)

                              És egy videó a végére:
                              Köszi Nyemi! Nagyon hasznos információ! Egy kérdésem lenne még. Melyik motor gyári előgyújtás értékét kellene figyelembe venni ilyen esetben? A blokkét ami ugye Mz vagy a gyújtásét ami Yamaha jog?

                              Komment


                                #60
                                Természetesen azt a motorét amire felszereljük. Igen de, a mostani benzinekhez a régi ólom tetraetilel emelt oktánszámú üzemanyaghoz beállított előgyújtás nem jó (a gépkönyvi adat). Ezért az előbb belinkelt videón is láthatjuk kísérletezni kell. Az előbb javasolt 20° kiindulási alapnak tökéletes , persze most fix előgyújtásról beszélünk (az a kis állítás amit a elektronika meg produkál "elhanyagolható").
                                Ja még annyit, hogy egy váltóval szerelt motornál a előgyújtás különbségek sokkal jobban ki fognak jönni mint ami a videón látható.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2014 jan. 12, 18:24.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X