gilersx eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Robogó elektromosság veteránra
Collapse
X
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseViszont a lökethosszot nemigen változtatták
Azért jó hogy hogy az előgyújtás görbénél fokban adja meg nem mm-ben, így már egy ismeretlennel kevesebb van az egyenletben igaz ahogy számolom a 12-14 fok az 0,515-0,7mm-t jelent ami fura (bár a hajtókar hossz az bizonytalan) de legalább van már valami kiindulás. Előbb utóbb meglesz mindenChe kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésefúrnak bele néhány kissebb -nagyobb lyukat .
Ez így történik , semmiféle otthoni gányolással nem váltható ki
Komment
-
Persze , az jó ?-nem ? Igen ez egy babetta -ami az erőt adta 5 évig a CB 350 four ból csinált versenyzős motoromnak .
0-11 000 fordulatig --tolásra indult .....és csak ment ,ment .
viszont elöször én is csak úgy raktam fel, hogy megesztergáltam elöl -hátul , alul felül --majdigyfaszalesz .---azt hittem felrobban a motor , -azóta tudom .......
- 3 likes
Komment
-
Világos, a hosszú tengely miatt gondoltam hátha csak statikus. Nekem a babetta gyújtással nem volt szerencsém, véges volt a fordulata a cross CZ-én, lehet a konkrét darabbal volt gond. Aztán stihl, az sem az igazi. Riga-delta nem rossz, ha megráz beszarsz. Végül a belső forgórészes motoplat, mindent ver. Kétszer olyat ment a cz mint babettával, próbáld ki ha tudod.
Komment
-
Újabb fejlemény! Egy robogós fórumon hasznos információkat kaptam.
Sziasztok.Szia! 14 fok az alapelőgyújtás a 2JA alaplapon, ha az eredeti blokk furatokhoz rögzíted az alaplapot, nem pedig egy más blokkéhoz. Az első kérdésedet nem teljesen értem, de a jeladóbütyök a teljes hosszának kb a felénél adja a "jelet", de ezt kimérheted szakadásvizsgálóval. Ahol leesik az ellenállása, ott adja a szikrát!
Yamaha Jog 2JA gyújtással kapcsolatban lenne néhány kérdésem hozzátok.
Egy veterán korú szovjet motoron akarom vele kiváltani a 6V-os dinamót, és már csak pár infó választ el a sikertől.
1. a dugattyú felső holtpontjánál, a lendkerékmágnesen lévő jeladó bütyök forgásirány szerinti vége, hány fokra van a jeladó tekercs érzékelő pontjától?
2. Alapjáraton hány fokos előgyújtás van neki?
- 4 likes
Komment
-
Igen a 14 fok az jó, de most felmerült egy ilyen gondolat arról hogy miért változik az előgyújtása:
Igazából ez nem nagy elektronikai belenyúlás inkább a mágnesesség miatt ilyen. Alacsony fordulaton kis feszültséget indukál. Utána viszonylag állandó a jel, majd egy bizonyos fordulat felett már hogy nagyobbat nem tud, hanem csökken a jel nagysága. Ez a tekercs vasmagjának anyagától és kialakításától függ. Olyan gyors ott már a változás, hogy nem tud rendesen lemágneseződni a vasmag, mivel nincs rá ideje. És emiatt az impulzus nagysága csökken. Tehát ez szimplán fizika, nem pedig elektronikai dolog. Van persze olyan gyújtás is, amiben mikrovezérlő a fordulatszám függvényében változtatja az előgyújtás értékét. Pl ebben már kontroller változtatja az előgyújtást. http://www.motelek.net/andere/cdi/facind_125_rot.pngwsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ma szereztem egy Aprilia ( Yamaha ) rendszert kicsi pénzért, de még nem tudom hogy melyikre tudom ráeszkábálni. Még az jutott eszembe, hogy szabad e ezeket az elektromos alkatrészeket össze-vissza hányva egy dobozban tárolni. Pl: Az állandó mágnes,nem teszi e tönkre a trafót, vagy az elektronikus dobozt ?Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2013 nov. 21, 21:51.
Komment
-
gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen a 14 fok az jó, de most felmerült egy ilyen gondolat arról hogy miért változik az előgyújtása:
De most akkor alapjárathoz vagy 5000-es fordulathoz állítsa az ember a gyújtást.
Ha 5000-nél adja a 14 fokot az hány fokot jelent alapjárati fordulaton?
Azt az egyenleget nem tudnád véletlen leírni ahol a fokot mm-be lehet átváltani?
Komment
-
A 14° szerintem 5000 fordulatra lenne megfelelő, mert általánosságban egy kétütemű motornak 20° az előgyújtása (vagy több).
Amit a fordulat növekedésekor csökkenteni kell.
Íme a TZR250 a gyári és a tuningolt előgyújtása (azért nem összekeverni ETZ250-sel).
http://4.bp.blogspot.com/_K5H5ZY-5C0...e+Ignition.JPG
A link a fok-löket átszámításához:http://www.dansmc.com/mc_software2.htm (lökethossz-hajtórúdhossz-fok felbontás(jav.1°)
És egy videó a végére:
Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2014 jan. 06, 18:18.
Komment
-
nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA 14° szerintem 5000 fordulatra lenne megfelelő, mert általánosságban egy kétütemű motornak 20° az előgyújtása (vagy több).
Amit a fordulat növekedésekor csökkenteni kell.
Íme a TZR250 a gyári és a tuningolt előgyújtása (azért nem összekeverni ETZ250-sel).
http://4.bp.blogspot.com/_K5H5ZY-5C0...e+Ignition.JPG
A link a fok-löket átszámításához:http://www.dansmc.com/mc_software2.htm (lökethossz-hajtórúdhossz-fok felbontás(jav.1°)
És egy videó a végére:
Komment
-
Természetesen azt a motorét amire felszereljük. Igen de, a mostani benzinekhez a régi ólom tetraetilel emelt oktánszámú üzemanyaghoz beállított előgyújtás nem jó (a gépkönyvi adat). Ezért az előbb belinkelt videón is láthatjuk kísérletezni kell. Az előbb javasolt 20° kiindulási alapnak tökéletes , persze most fix előgyújtásról beszélünk (az a kis állítás amit a elektronika meg produkál "elhanyagolható").
Ja még annyit, hogy egy váltóval szerelt motornál a előgyújtás különbségek sokkal jobban ki fognak jönni mint ami a videón látható.Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2014 jan. 12, 18:24.
Komment
Komment