Lehet, de a súberállítgatástól is reméltem vmi változást. Az előgyújtást is tologattam, de nem jött a kraft.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.
Collapse
X
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea súberállítgatástól is reméltem vmi változást
Ment mint a rakéta, de felső tartománmbyan nem forgott ki
Hátranéztem és láttam hogy füstöl. Levettem a légszűrőt és OK volt minden
A másik
Akadt a motorod a felső tartománbyan
Elmentem Jugóba meg vissza kinlódva. Itthon egy mester szétszedte és megállapitotta hogy a kuplunglánc nyúlt, a kuplung fogaskerék kopott
A lánc nem tudott átugrani de feszitette a f.tengelyt és a kuplungtengelyt, illetve fékezte a motort
Volt egy komálósom Gödön A Horexe alig ment 100-at akármit csináltam vele
Kompresszó is ugyanaz volt mint a motoromban. Sose jöttünk rá mi a gond
Mennyi a kompresszió a motorodban? Legalább 8kp/cm2? A gyári 6,5kp/cm2
Komment
-
Nem , nem normális ... ha túl sok az anyag, dadog darabosan megy és a hengerfalon megtapadt üza a gyűrűk mellett lekerül az olajba . Főleg sok hideg használattól , vagy rossz karbi beállítástól esetleg állandóan működő dúsítótól jelentkezik a hiba ....
- túl sok az anyag : úszószint (tűszelep), főfúvóka , esetleg üresjárati ... vagy a levegő járat el van takarva a légszűrőnél (légszűrő nélkül próba) esetleg a tűs fúvóha lev része szutykos(teli gázon mit csinál , pörög rendesen ?)
-dúsítót megnézni zár , és nyit -e rendesen a tolattyú ...
Más hirtelen nem jut eszembe.
- 3 likes
Komment
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz normális, hogy a tartályban egyre több az olaj?
Normális ha túl sok olajat öntöttél a karterba/vezérműhöz, Egyszer annyit öntöttem hogy csak sokadik toláásra indult be, majd a haver lába tök olajos lett ahogy szágoldottunk egyet próbaképpen. Le kell engedni ha magas az olaj a tartályban
- 2 likes
Komment
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekormos gyertya utalhat kopott gyűrűre
Ha domború a dugó, kérdés mennire, akkor kevésbé jó
A gyűrüket te látted összerakáskor. Furattól függő hogy kapsz-e kész gyúrüt vagy csináltatni kell. Új dugó, új gyűrükhöz alap hogy a henger ne legyen kopott vagy hordóalakú. Sok sok évvel ezelött vettem a Vaterán semmi pénzért egy Horex márkájú furatmérőt. Most jó hasznát vettem, teljesen hengeres a hengerem és találtam gyűrüket amit be kellett reszelni.
Ugyanakkor
összerakás után nehezen indult, be kellett fogni a porlasztót kézzel
Kitünt hogy a 8 bar kompresszió ellenére a vadi új hengerfejtömités eresztett
Szoval semmi nem biztos hogy mi a hibás ha nem úgy működik ahogy kellene
- 4 likes
Komment
-
Búék Veteránosok! Tavasszal vinném vizsgázni a vasat, aztan befognám kis túrakra, de van ami nem hagy nyugodni. Van az a kis gumitömítés, ami ott súrlódik a főtengely vége és a dekli közt. Ha ez megadja magát (meg szokta?) Akkor mellé megy az olaj, at a kartelba, onnan a tartalyba, ha eléri a visszatérő furatot. Nem látni a hibát, mert ugyanúgy megy az olajkör, viszont csak szóróolajat fog kapni az alsó hajtókarcsapágy. Mit szóltok hozzá jogos-e a félelmem?
Komment
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBúék
Én már nem emlékszem olyan régen szedtem elöször szét a blokkot és nem rémlik hogy ott gumi lett volna. Aztán vettem egy másik Horex blokkot, abban meg volt. Akkor gondolkodtam el én is hogy "jó az oda" De mondom, sokáig motoroztam gumi nélkül. Akkormég sem irodalom, sem internet nem volt.
Valahol német oldalon volt róla szó, hogy az olaj megy be a féltengelybe , az a furat ami a féltengely olaját összeköti a hajtókar csapággyal, az forog. Centrifugális erő kényszeriti az olajat a hajtókarhoz, illetve "vákumot" képez a féltengely furatában. Ilyen gondolatmenettel lesz olajzás akkor is ha nincs ott a gumi
Az a tuti ha ott van. Elméletileg 2.5mm vastag/Shore 13 keménység /, ez aránylag puha gumi. A vastagság függ a főtengely hézagolásátol, vezérműdekli tömités vastagságátol
Ezeket le kell méricskélni Ha vastagabb gumid van, leköszörűlni, ha vékonyabb akkor hézagolót tenni mögé. El van ott az a gumi, csak olajálló legyen
Érdekes próbálkozás lenne az o.szivattyú rövid csövecskéjét megtoldani/cserélni hosszabbra amennyire lehet
Komment
-
Egy deklibe csináltam hosszú és passzos bronzcsövet, de aztán nem azt tettem fel, mert rájöttem, h van "kispúpú" és "nagypúpú" dekli és bizony az '51esre a kispúpú kell, abból meg nem jött ki a régi cső
Jó ez amit írtál a centrifugális olajvákuumról! Megnyugtató Két hétre be kell most zárnom a bazárt, uh fogok tesztelgetni, h miért nem forog jobban menet közben.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Teszteltem. Csináltam egy szabvány (mz, pancsi, stb) fúvókás csavart a karbihoz, így ki tudtam próbálni mindenféle mérettel, az összes tűállásban, és még mindíg nem megy úgy ahogy kéne. Középtartománytól elgyengül, már lementem 95ös főfúvókáig, még ezzel ment viszonylag a legjobban (elérte a 60-at 4-ben) viszont így még üzemmelegen is kevesel alapjáraton, visszatüsszög. Az előgyuszit holtponttól 5mm-ig tudom állítani, az sem segít rajta. Úgyhogy majd ki szeretném próbálni más karbikkal is, mert szerintem a 70 éves bing lesz a ludas.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése70 éves bing lesz a ludas
Milyen 5mm előgyújtás?. Előgyújtás max 0,05mm, a többit a röpsúly adja a ford.szám függvényében. Hogy mennyi a röpsúly teljes nyitása, nem keresem ki most
Komment
-
Van pancsikarbi, azt fogom rátenni ha ad a család fél napot. A dugattyún mérve mondom én felső holtpont előtt 5mm a szélsőérték, amit tudok neki állítani, de kb 3-3,5 lenne az üzemi. Nincs röpsúlyom, izs dinamóm van kézzel állítom a kormányról, mint a trapézvillas Horexeken (véletlenül került hozzám ilyen alaplap, de úgy tudom reginan már nem volt ilyen)
Komment
Komment