Stabilabb jelen esetben a kézi állítás,kiküszöbölhető vele a rugóerő nem megfelelő mértéke.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.
Collapse
X
-
Akkor a gyújtási időpont hibát ki tudod szűrni, megtalálod a legjobb gyújtási időt a fordulatokhoz Ez már fél sikerszelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNincs röpsúlyom
Komment
-
Mi ez a lengyel/?/ szöveg?szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseYouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Komment
-
Család kizsigerel?szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVan pancsikarbi, azt fogom rátenni ha ad a család fél napot
Mik a hírek Horex ügyben?
Komment
-
Horex 350-es szobában tartott, frissen összerakva, fényezve elcserélhetó kismotorra, Riga, Berva, Panni előnyben. A motor nem indul szikra benzin van. Ha kell ráfizetek
Azért ideteszek pár rajzot a Norris 6V töltésszabályzóról az utókor számára. A képek a Z szabályzóról szól, merthogy van F szabályzó megoldása is
Az alanti képen a motor áll, gyújtás rátéve, töltésjelző égő világít, mert az akksi + égő másik vége a dinamó tekercsein keresztül testet kap
A Df kapocstol a vezeték a töltéskapcsolón keresztül testre megy, ezzel mintegy átköti a szabályzó tekercset, teljes gerjesztésre kész a dinamó
A D+ és a 61-töl megy a szabályzó tekercsén át a testre és a visszáram kapcsoló jelenleg nyitott mozgó érintkezőjére
Következő képen a motor jár,
A Df kapocsrol a szabályzó zárt érintkezőjén át testre kerül a gerjesztőtekercs, teljes gerjesztés van, ha minden jó a dinamó feszültsége eléri a 7-7,2V-ot
A D+ a szabályzó feszültség tekercsén testre kerül, szabályzó behúz és zárja a visszáram kapcsoló érintkezőit. Ennek az álló érintkezőjén és a szabályzó áramtekercsén keresztül az akkumulátort a dinamó tölti. Az 51 és 61 kapcsok között közel azonos feszültség van, töltésjelző nem világit
Következő állás amikor a feszültség túllépi a korábban említett 7-7.2V-ot, a szabályzó tekercse nagyobb mágneses teret gerjeszt és a töltés érintkezőt /kékkel szinezve/ nyugalmi helyzetböl meghúzza
Ezzel az állórész fő gerjesztő tekercs lekapcsolódik a közvetlen teströl és a szabályzó tekercs is belép a gerjesztő áramkörbe, a gerjesztett mágneses mező gyengébb lesz, a feszültség lecsökken. Ha a motor fordulatszáma csökken, csökken a dinamó feszültség, az érintkező visszazár teljes gerjesztésre. És ez így meg amig megy
Ha a motort leállitjuk a túláramrelé elenged a rugófeszités miatt. Ha valami maradék mágnesesség maradt volna a vasmagban, az áramtekercsen ellenkező irányba meginduló áram ezt a mágnesességet megszüntetve, a szabályzó elengedi a visszáram kapcsoló érintkezőjét
Ugyanez történik ha túl nagy terhelést kapna a dinamó
A töltőfeszültséget az érintkező rugótámasz, minimális, görbitésével lehet beállitani.
A rajzokat különböző Horex fórumokról és szakemberektöl szedtem össze, nem saját rajzok
Hanetán bárki kiegészitené, javítaná, szivesen veszem
- 3 likes
Komment
-
Hosszas nyűglődés után visszakerült a dinamó állórésze, ahol a fesz.szabályzó és a gyújtás/megszakitó is van
Indult, úgy ahogy, de hamar leszabályzott a fesz.szabályzó, szoval be kellett volna állitani
Majd holnap hozom a sufnibol a keskeny laposfogót hogy azzal görbitsem a rugófeszitőket kívánság szerint
A "holnaphoz képest" jópár nap eltelt tegnap kicsit maceráltam volna, de nem indult, bármit állitottam rajta, sőt pofátlanul visszarugott
Fáj a bokám erősen
Nanehogymár!
Pannónia porlasztó. Nagyon benzines volt a porlasztó torka, nyilván nem zár az úszó, az alapjárati csavarnál is jött kis benzin ha kitekertem
Ma/most kicseréltem az úszót a ház/fedéllel együtt
Szivatóval, szivató nélkül, kis gáz nagy gáz, meg se nyekken a motor. Ha hozzá sem érek a gázhoz, néha elindul, forog párat és leáll
Ilyenkor kapkodtam a gázhoz, nem pörgött fel, befogtam a porlasztót akkor sem
Rátolós a porlasztó, tehát ha az úszóház felé döntöm szegényedik, ellenkezőleg dúsul a keverék
Kis gyertyahézag, nagy hézag. szép nagy szikra van, gyújtás a helyén, bár most eltoltam utógyújtás irányba kissé
Annyit rugdostam hogy szivileg kikészültem rendesen és a motor nem indul
Tudom, távgyógyitás nincs , de
álló helyzetében mi a franc változhatott meg, illetve merre lenne a logikus hibát keresni?
Komment
-
Ezek szerint üzemanyag a baj.Kísérletezéshez benzincserét ajánlok,frisset és jó minőségűt,sajnos tényleg megromlik.több hónap állás után üledékes és egyre büdösebb...ez van!horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseszikra van, gyújtás a helyén,
Indításnál használhatnál indító-sprayt is míg el nem kapja a motor a tempót.
Ismét megemlítem az indító görgőspadot,nagyon sok veteránt azzal indítanak,míg be nem melegszik..."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Köszi!mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésebenzincserét ajánlok,frisset
A héten vettem frissen 5L-t
Kínomban kicseréltem a gyertyát a Simson gyertyájára. Azonnal indult, aztán ugyanaz, mint fent
Nem mondom hogy a "régi" gyertya nem volt benzines, de nem csoda ha csak rugdosom és nem indul. Gyertya vissza a Simsonba, az indúlt, tehát gyertya hiba kizárva
Majdnem fél évszázada mentünk a Balatonra. Akkor még állt Osztapenkó szobra és volt egy Áfor kút az M7 kezdetén
Tankoltam és nemsokára hasonlóan viselkedett a motor, indult de nem vette a gázt
Porlasztó szét össze, eredmény nélkül
Volt a kút mögött egy autószerviz, odáig visszatoltam a felmálházott motort
Kicserélték a gyertyát és a motor tökéletes lett. Na, ez jutott eszembe és ezért cseréltem gyertyát most, sajnos eredmény nélkül
Egy darabig feladtam
Komment
-
Tudod a varázsszót,"aludjunk rá egyet"új reggel új gondolatok!horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy darabig feladtam"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Szervusztok!
Esetleg korrodált gyertyapipa-érintkezők? Gyertyakábel repedt volna el? -- Sötét helyen ( Alkonyatkor) próbálnám az indítást. Ha rossz a szigetelés, akkor látszódnia kell a fényviszonyok miatt. Ott áthúz a szikra. Emiatt lehet el erőtlenedik a gyertyára jutó magas fesz. Persze Én csak megint okoskodom!horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede közben jár az agyam
Jankó51 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Tavaly vettem a pipával együtt és talán 20cm hosszú lehet szabadon "tekereg, trafó az Simson. Redőnyök leengedve a szobában és látnám ha valami szikra gond lenne. Ha értelmét látnám, beköthetném az eredeti trafóját ispasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGyertyakábel repedt volna el?
Telefonáltam komálósomnak, jönne át kicsit rugdosódni. Ma nem ér rá, majd valamelyik nap
Gondoltam azért ránézek a motorra.
Újabb gyújtás ellenőrzés, óriási szikra a lekisebb f.tengely mozdulatra is. Benzin a tölcsérbe. rárugtam viccböl gáz nélkül és pöfögött jópárat
Aztán nagyobb gázzal és felpörgött!
Elkezdtem játszani menet közben is a porlasztó dőntésével jobbra balra és az alapjárati levegőcsavarral
Ha ezt kissé kitekerem azonnal lassul. Mit jelent ez?
Megvan a pannonia porlasztó beállitása de már a szememnek sem hiszek
Nekem azt mondja sok a benzin. Úszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
És bizonytalan mindenféle beállitásnál az alapjárat. Volt hogy annyira felpörgött mintha a gázt húznám, vagy a benzin fogyna ki/egyik sem/, volt hogy újabb sok sok rúgásra sem indúlt
Én valahogy a porlasztóra gyanakszom. De mifranc "vátozhat" egyik pillanatrol a másikra indítás tekintetében?
Az más kérdés ha menetteljesitményröl lenne szó. Én csak az udvaron szeretnék pár kört menni , már ha a lábam bírja
Annyira fel tud idegelni az ilyen hogy....
pasetta kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Lehet kifogy mikor indítod nekem a pannónián,középen van az úszótű,a gáz-síbertű felülről a másodikban, a levegőcsavar egy és a kettő közé van tekerve.Ha igy nem megy a motor nem szoktam eltekergetni,más baja van.....ha beindul és üzemmeleg akkor állítok alapjáratot és levegőcsavart befelé amennyire engedi akkor indul a legjobban,horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÚszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
ha hidegen elállítom utána nem indul be ez sem.
Jankó51 kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Laikusként csak félve szólok, de ebben a kilátástalan helyzetben már szabad mindenre gondolni - és a nagy gondolkodókat (ez nem én vagyok) az egyszerű feladatok hozzák zavarbahorex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÚszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
. Szóval én életemben csak 2 db úszótűt láttam, de mindkettőn csak 3 rovátka van. Ez nem lehet a baj forrása?
Komment
Komment