Stabilabb jelen esetben a kézi állítás,kiküszöbölhető vele a rugóerő nem megfelelő mértéke.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.
Collapse
X
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNincs röpsúlyom
Komment
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseYouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Komment
-
szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVan pancsikarbi, azt fogom rátenni ha ad a család fél napot
Komment
-
Horex 350-es szobában tartott, frissen összerakva, fényezve elcserélhetó kismotorra, Riga, Berva, Panni előnyben. A motor nem indul szikra benzin van. Ha kell ráfizetek
Azért ideteszek pár rajzot a Norris 6V töltésszabályzóról az utókor számára. A képek a Z szabályzóról szól, merthogy van F szabályzó megoldása is
Az alanti képen a motor áll, gyújtás rátéve, töltésjelző égő világít, mert az akksi + égő másik vége a dinamó tekercsein keresztül testet kap
A Df kapocstol a vezeték a töltéskapcsolón keresztül testre megy, ezzel mintegy átköti a szabályzó tekercset, teljes gerjesztésre kész a dinamó
A D+ és a 61-töl megy a szabályzó tekercsén át a testre és a visszáram kapcsoló jelenleg nyitott mozgó érintkezőjére
Következő képen a motor jár,
A Df kapocsrol a szabályzó zárt érintkezőjén át testre kerül a gerjesztőtekercs, teljes gerjesztés van, ha minden jó a dinamó feszültsége eléri a 7-7,2V-ot
A D+ a szabályzó feszültség tekercsén testre kerül, szabályzó behúz és zárja a visszáram kapcsoló érintkezőit. Ennek az álló érintkezőjén és a szabályzó áramtekercsén keresztül az akkumulátort a dinamó tölti. Az 51 és 61 kapcsok között közel azonos feszültség van, töltésjelző nem világit
Következő állás amikor a feszültség túllépi a korábban említett 7-7.2V-ot, a szabályzó tekercse nagyobb mágneses teret gerjeszt és a töltés érintkezőt /kékkel szinezve/ nyugalmi helyzetböl meghúzza
Ezzel az állórész fő gerjesztő tekercs lekapcsolódik a közvetlen teströl és a szabályzó tekercs is belép a gerjesztő áramkörbe, a gerjesztett mágneses mező gyengébb lesz, a feszültség lecsökken. Ha a motor fordulatszáma csökken, csökken a dinamó feszültség, az érintkező visszazár teljes gerjesztésre. És ez így meg amig megy
Ha a motort leállitjuk a túláramrelé elenged a rugófeszités miatt. Ha valami maradék mágnesesség maradt volna a vasmagban, az áramtekercsen ellenkező irányba meginduló áram ezt a mágnesességet megszüntetve, a szabályzó elengedi a visszáram kapcsoló érintkezőjét
Ugyanez történik ha túl nagy terhelést kapna a dinamó
A töltőfeszültséget az érintkező rugótámasz, minimális, görbitésével lehet beállitani.
A rajzokat különböző Horex fórumokról és szakemberektöl szedtem össze, nem saját rajzok
Hanetán bárki kiegészitené, javítaná, szivesen veszem
- 3 likes
Komment
-
Hosszas nyűglődés után visszakerült a dinamó állórésze, ahol a fesz.szabályzó és a gyújtás/megszakitó is van
Indult, úgy ahogy, de hamar leszabályzott a fesz.szabályzó, szoval be kellett volna állitani
Majd holnap hozom a sufnibol a keskeny laposfogót hogy azzal görbitsem a rugófeszitőket kívánság szerint
A "holnaphoz képest" jópár nap eltelt tegnap kicsit maceráltam volna, de nem indult, bármit állitottam rajta, sőt pofátlanul visszarugott
Fáj a bokám erősen
Nanehogymár!
Pannónia porlasztó. Nagyon benzines volt a porlasztó torka, nyilván nem zár az úszó, az alapjárati csavarnál is jött kis benzin ha kitekertem
Ma/most kicseréltem az úszót a ház/fedéllel együtt
Szivatóval, szivató nélkül, kis gáz nagy gáz, meg se nyekken a motor. Ha hozzá sem érek a gázhoz, néha elindul, forog párat és leáll
Ilyenkor kapkodtam a gázhoz, nem pörgött fel, befogtam a porlasztót akkor sem
Rátolós a porlasztó, tehát ha az úszóház felé döntöm szegényedik, ellenkezőleg dúsul a keverék
Kis gyertyahézag, nagy hézag. szép nagy szikra van, gyújtás a helyén, bár most eltoltam utógyújtás irányba kissé
Annyit rugdostam hogy szivileg kikészültem rendesen és a motor nem indul
Tudom, távgyógyitás nincs , de
álló helyzetében mi a franc változhatott meg, illetve merre lenne a logikus hibát keresni?
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseszikra van, gyújtás a helyén,
Indításnál használhatnál indító-sprayt is míg el nem kapja a motor a tempót.
Ismét megemlítem az indító görgőspadot,nagyon sok veteránt azzal indítanak,míg be nem melegszik..."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésebenzincserét ajánlok,frisset
A héten vettem frissen 5L-t
Kínomban kicseréltem a gyertyát a Simson gyertyájára. Azonnal indult, aztán ugyanaz, mint fent
Nem mondom hogy a "régi" gyertya nem volt benzines, de nem csoda ha csak rugdosom és nem indul. Gyertya vissza a Simsonba, az indúlt, tehát gyertya hiba kizárva
Majdnem fél évszázada mentünk a Balatonra. Akkor még állt Osztapenkó szobra és volt egy Áfor kút az M7 kezdetén
Tankoltam és nemsokára hasonlóan viselkedett a motor, indult de nem vette a gázt
Porlasztó szét össze, eredmény nélkül
Volt a kút mögött egy autószerviz, odáig visszatoltam a felmálházott motort
Kicserélték a gyertyát és a motor tökéletes lett. Na, ez jutott eszembe és ezért cseréltem gyertyát most, sajnos eredmény nélkül
Egy darabig feladtam
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgy darabig feladtam"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Szervusztok!
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede közben jár az agyam
Jankó51 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGyertyakábel repedt volna el?
Telefonáltam komálósomnak, jönne át kicsit rugdosódni. Ma nem ér rá, majd valamelyik nap
Gondoltam azért ránézek a motorra.
Újabb gyújtás ellenőrzés, óriási szikra a lekisebb f.tengely mozdulatra is. Benzin a tölcsérbe. rárugtam viccböl gáz nélkül és pöfögött jópárat
Aztán nagyobb gázzal és felpörgött!
Elkezdtem játszani menet közben is a porlasztó dőntésével jobbra balra és az alapjárati levegőcsavarral
Ha ezt kissé kitekerem azonnal lassul. Mit jelent ez?
Megvan a pannonia porlasztó beállitása de már a szememnek sem hiszek
Nekem azt mondja sok a benzin. Úszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
És bizonytalan mindenféle beállitásnál az alapjárat. Volt hogy annyira felpörgött mintha a gázt húznám, vagy a benzin fogyna ki/egyik sem/, volt hogy újabb sok sok rúgásra sem indúlt
Én valahogy a porlasztóra gyanakszom. De mifranc "vátozhat" egyik pillanatrol a másikra indítás tekintetében?
Az más kérdés ha menetteljesitményröl lenne szó. Én csak az udvaron szeretnék pár kört menni , már ha a lábam bírja
Annyira fel tud idegelni az ilyen hogy....
pasetta kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÚszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszintJankó51 kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÚszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
Komment
Komment