Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Stabilabb jelen esetben a kézi állítás,kiküszöbölhető vele a rugóerő nem megfelelő mértéke.

    Komment


      szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nincs röpsúlyom
      Akkor a gyújtási időpont hibát ki tudod szűrni, megtalálod a legjobb gyújtási időt a fordulatokhoz Ez már fél siker

      Komment


        szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
        Mi ez a lengyel/?/ szöveg?

        Komment


          szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Van pancsikarbi, azt fogom rátenni ha ad a család fél napot
          Család kizsigerel? Mik a hírek Horex ügyben?

          Komment


            Horex 350-es szobában tartott, frissen összerakva, fényezve elcserélhetó kismotorra, Riga, Berva, Panni előnyben. A motor nem indul szikra benzin van. Ha kell ráfizetek

            Azért ideteszek pár rajzot a Norris 6V töltésszabályzóról az utókor számára. A képek a Z szabályzóról szól, merthogy van F szabályzó megoldása is
            Az alanti képen a motor áll, gyújtás rátéve, töltésjelző égő világít, mert az akksi + égő másik vége a dinamó tekercsein keresztül testet kap
            A Df kapocstol a vezeték a töltéskapcsolón keresztül testre megy, ezzel mintegy átköti a szabályzó tekercset, teljes gerjesztésre kész a dinamó
            A D+ és a 61-töl megy a szabályzó tekercsén át a testre és a visszáram kapcsoló jelenleg nyitott mozgó érintkezőjére
            Click image for larger version

Name:	z_bekapcs.jpg
Views:	198
Size:	45.3 KB
ID:	227595

            Következő képen a motor jár,
            A Df kapocsrol a szabályzó zárt érintkezőjén át testre kerül a gerjesztőtekercs, teljes gerjesztés van, ha minden jó a dinamó feszültsége eléri a 7-7,2V-ot
            A D+ a szabályzó feszültség tekercsén testre kerül, szabályzó behúz és zárja a visszáram kapcsoló érintkezőit. Ennek az álló érintkezőjén és a szabályzó áramtekercsén keresztül az akkumulátort a dinamó tölti. Az 51 és 61 kapcsok között közel azonos feszültség van, töltésjelző nem világit

            Click image for larger version

Name:	z_toltes.JPG
Views:	158
Size:	23.0 KB
ID:	227596

            Következő állás amikor a feszültség túllépi a korábban említett 7-7.2V-ot, a szabályzó tekercse nagyobb mágneses teret gerjeszt és a töltés érintkezőt /kékkel szinezve/ nyugalmi helyzetböl meghúzza
            Ezzel az állórész fő gerjesztő tekercs lekapcsolódik a közvetlen teströl és a szabályzó tekercs is belép a gerjesztő áramkörbe, a gerjesztett mágneses mező gyengébb lesz, a feszültség lecsökken. Ha a motor fordulatszáma csökken, csökken a dinamó feszültség, az érintkező visszazár teljes gerjesztésre. És ez így meg amig megy
            Click image for larger version

Name:	z_szabalyzas.JPG
Views:	145
Size:	22.6 KB
ID:	227597

            Ha a motort leállitjuk a túláramrelé elenged a rugófeszités miatt. Ha valami maradék mágnesesség maradt volna a vasmagban, az áramtekercsen ellenkező irányba meginduló áram ezt a mágnesességet megszüntetve, a szabályzó elengedi a visszáram kapcsoló érintkezőjét
            Ugyanez történik ha túl nagy terhelést kapna a dinamó
            A töltőfeszültséget az érintkező rugótámasz, minimális, görbitésével lehet beállitani.

            A rajzokat különböző Horex fórumokról és szakemberektöl szedtem össze, nem saját rajzok
            Hanetán bárki kiegészitené, javítaná, szivesen veszem


            Atti69, Jankó51 és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              Hosszas nyűglődés után visszakerült a dinamó állórésze, ahol a fesz.szabályzó és a gyújtás/megszakitó is van
              Indult, úgy ahogy, de hamar leszabályzott a fesz.szabályzó, szoval be kellett volna állitani
              Majd holnap hozom a sufnibol a keskeny laposfogót hogy azzal görbitsem a rugófeszitőket kívánság szerint

              A "holnaphoz képest" jópár nap eltelt tegnap kicsit maceráltam volna, de nem indult, bármit állitottam rajta, sőt pofátlanul visszarugott
              Fáj a bokám erősen

              Nanehogymár!
              Pannónia porlasztó. Nagyon benzines volt a porlasztó torka, nyilván nem zár az úszó, az alapjárati csavarnál is jött kis benzin ha kitekertem
              Ma/most kicseréltem az úszót a ház/fedéllel együtt
              Szivatóval, szivató nélkül, kis gáz nagy gáz, meg se nyekken a motor. Ha hozzá sem érek a gázhoz, néha elindul, forog párat és leáll
              Ilyenkor kapkodtam a gázhoz, nem pörgött fel, befogtam a porlasztót akkor sem
              Rátolós a porlasztó, tehát ha az úszóház felé döntöm szegényedik, ellenkezőleg dúsul a keverék
              Kis gyertyahézag, nagy hézag. szép nagy szikra van, gyújtás a helyén, bár most eltoltam utógyújtás irányba kissé

              Annyit rugdostam hogy szivileg kikészültem rendesen és a motor nem indul
              Tudom, távgyógyitás nincs , de
              álló helyzetében mi a franc változhatott meg, illetve merre lenne a logikus hibát keresni?

              Komment


                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                szikra van, gyújtás a helyén,
                Ezek szerint üzemanyag a baj.Kísérletezéshez benzincserét ajánlok,frisset és jó minőségűt,sajnos tényleg megromlik.több hónap állás után üledékes és egyre büdösebb...ez van!
                Indításnál használhatnál indító-sprayt is míg el nem kapja a motor a tempót.
                Ismét megemlítem az indító görgőspadot,nagyon sok veteránt azzal indítanak,míg be nem melegszik...
                pasetta és Jankó51 kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  benzincserét ajánlok,frisset
                  Köszi!
                  A héten vettem frissen 5L-t
                  Kínomban kicseréltem a gyertyát a Simson gyertyájára. Azonnal indult, aztán ugyanaz, mint fent
                  Nem mondom hogy a "régi" gyertya nem volt benzines, de nem csoda ha csak rugdosom és nem indul. Gyertya vissza a Simsonba, az indúlt, tehát gyertya hiba kizárva

                  Majdnem fél évszázada mentünk a Balatonra. Akkor még állt Osztapenkó szobra és volt egy Áfor kút az M7 kezdetén
                  Tankoltam és nemsokára hasonlóan viselkedett a motor, indult de nem vette a gázt
                  Porlasztó szét össze, eredmény nélkül
                  Volt a kút mögött egy autószerviz, odáig visszatoltam a felmálházott motort
                  Kicserélték a gyertyát és a motor tökéletes lett. Na, ez jutott eszembe és ezért cseréltem gyertyát most, sajnos eredmény nélkül

                  Egy darabig feladtam

                  Komment


                    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egy darabig feladtam
                    Tudod a varázsszót,"aludjunk rá egyet"új reggel új gondolatok!
                    pasetta, Jankó51 és Titus kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      aludjunk rá egyet"
                      Ahogy mondod!. Kajálok és nyitottam pár sört, de közben jár az agyam
                      pasetta, Jankó51 és mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        Szervusztok!
                        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        de közben jár az agyam
                        Esetleg korrodált gyertyapipa-érintkezők? Gyertyakábel repedt volna el? -- Sötét helyen ( Alkonyatkor) próbálnám az indítást. Ha rossz a szigetelés, akkor látszódnia kell a fényviszonyok miatt. Ott áthúz a szikra. Emiatt lehet el erőtlenedik a gyertyára jutó magas fesz. Persze Én csak megint okoskodom!
                        Jankó51 kedvelte ezt.

                        Komment


                          pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Gyertyakábel repedt volna el?
                          Tavaly vettem a pipával együtt és talán 20cm hosszú lehet szabadon "tekereg, trafó az Simson. Redőnyök leengedve a szobában és látnám ha valami szikra gond lenne. Ha értelmét látnám, beköthetném az eredeti trafóját is

                          Telefonáltam komálósomnak, jönne át kicsit rugdosódni. Ma nem ér rá, majd valamelyik nap
                          Gondoltam azért ránézek a motorra.
                          Újabb gyújtás ellenőrzés, óriási szikra a lekisebb f.tengely mozdulatra is. Benzin a tölcsérbe. rárugtam viccböl gáz nélkül és pöfögött jópárat
                          Aztán nagyobb gázzal és felpörgött!
                          Elkezdtem játszani menet közben is a porlasztó dőntésével jobbra balra és az alapjárati levegőcsavarral
                          Ha ezt kissé kitekerem azonnal lassul. Mit jelent ez?
                          Megvan a pannonia porlasztó beállitása de már a szememnek sem hiszek
                          Nekem azt mondja sok a benzin. Úszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
                          És bizonytalan mindenféle beállitásnál az alapjárat. Volt hogy annyira felpörgött mintha a gázt húznám, vagy a benzin fogyna ki/egyik sem/, volt hogy újabb sok sok rúgásra sem indúlt
                          Én valahogy a porlasztóra gyanakszom. De mifranc "vátozhat" egyik pillanatrol a másikra indítás tekintetében?
                          Az más kérdés ha menetteljesitményröl lenne szó. Én csak az udvaron szeretnék pár kört menni , már ha a lábam bírja
                          Annyira fel tud idegelni az ilyen hogy....
                          pasetta kedvelte ezt.

                          Komment


                            "Mondják" hogy mit szarozol vele, indul ahogy indul, össze van rakva, fel van újitva, rakd a sarokba
                            Nem értik mit jelent nekem ez a motor. 1953-as gyártmány, 1970-ben kaptam és háromnegyed életet átmotoroztam vele
                            Lehet hogy öregkori nosztalgia?
                            Jankó51, pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Úszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
                              Lehet kifogy mikor indítod nekem a pannónián,középen van az úszótű,a gáz-síbertű felülről a másodikban, a levegőcsavar egy és a kettő közé van tekerve.Ha igy nem megy a motor nem szoktam eltekergetni,más baja van.....ha beindul és üzemmeleg akkor állítok alapjáratot és levegőcsavart befelé amennyire engedi akkor indul a legjobban,ha hidegen elállítom utána nem indul be ez sem.
                              Jankó51 kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Úszó tű a 4-5-ik rovátkában, tehát hamar zár, nem lehet olyan magas benzinszint
                                Laikusként csak félve szólok, de ebben a kilátástalan helyzetben már szabad mindenre gondolni - és a nagy gondolkodókat (ez nem én vagyok) az egyszerű feladatok hozzák zavarba. Szóval én életemben csak 2 db úszótűt láttam, de mindkettőn csak 3 rovátka van. Ez nem lehet a baj forrása?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X