Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lehet, de a súberállítgatástól is reméltem vmi változást. Az előgyújtást is tologattam, de nem jött a kraft.

    Komment


      szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a súberállítgatástól is reméltem vmi változást
      Ja, én is aztán mégsem
      Ment mint a rakéta, de felső tartománmbyan nem forgott ki
      Hátranéztem és láttam hogy füstöl. Levettem a légszűrőt és OK volt minden
      A másik
      Akadt a motorod a felső tartománbyan
      Elmentem Jugóba meg vissza kinlódva. Itthon egy mester szétszedte és megállapitotta hogy a kuplunglánc nyúlt, a kuplung fogaskerék kopott
      A lánc nem tudott átugrani de feszitette a f.tengelyt és a kuplungtengelyt, illetve fékezte a motort

      Volt egy komálósom Gödön A Horexe alig ment 100-at akármit csináltam vele
      Kompresszó is ugyanaz volt mint a motoromban. Sose jöttünk rá mi a gond

      Mennyi a kompresszió a motorodban? Legalább 8kp/cm2? A gyári 6,5kp/cm2

      Komment


        7bár, üresben forog amúgy szépen.
        Az normális, hogy a tartályban egyre több az olaj?

        Komment


          Nem , nem normális ... ha túl sok az anyag, dadog darabosan megy és a hengerfalon megtapadt üza a gyűrűk mellett lekerül az olajba . Főleg sok hideg használattól , vagy rossz karbi beállítástól esetleg állandóan működő dúsítótól jelentkezik a hiba ....

          - túl sok az anyag : úszószint (tűszelep), főfúvóka , esetleg üresjárati ... vagy a levegő járat el van takarva a légszűrőnél (légszűrő nélkül próba) esetleg a tűs fúvóha lev része szutykos(teli gázon mit csinál , pörög rendesen ?)
          -dúsítót megnézni zár , és nyit -e rendesen a tolattyú ...

          Más hirtelen nem jut eszembe.
          szelkakas, Titus és Jankó51 kedvelte ezt.

          Komment


            Az normális, hogy a tartályban egyre több az olaj? Nagyonn nem.. de ez a jobbik eset. Ha bőven termeli,akkor le kell venni a fölösleget,összegyűjteni...majd eladni.
            movisz, Titus és zahi kedvelte ezt.

            Komment


              Urak! Szervusztok! Az olaj dinoszauruszokból (is) VAN! Nem osztódással szaporodik...( pedig jó lenne, mert nem kerülne olyan SOKBA) Ahol több olaj van, mint kéne, ott baj van... Felhígul valamitől, benzin, víz stb... lehet az ok.
              movisz, Titus és Jankó51 kedvelte ezt.

              Komment


                szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az normális, hogy a tartályban egyre több az olaj?
                A szivattyú több olajat sziv vissza mint amit benyom
                Normális ha túl sok olajat öntöttél a karterba/vezérműhöz, Egyszer annyit öntöttem hogy csak sokadik toláásra indult be, majd a haver lába tök olajos lett ahogy szágoldottunk egyet próbaképpen. Le kell engedni ha magas az olaj a tartályban
                movisz és Titus kedvelte ezt.

                Komment


                  Én is erre gondoltam, h sok ott az a 2dl, az jött vissza a tartályba. Benzin szaga nincs az olajnak, meg nem mentem vele csak 3km-t, ha az hìgìtgatná egy lassabb folyamat lenne. Viszont a kormos gyertya utalhat kopott gyűrűre, nameg a kipuff vége is olajfilmes.

                  Komment


                    szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    kormos gyertya utalhat kopott gyűrűre
                    Ha 7at/bar a kompressziód és lapos a dugó teteje akkor az jó, a gyűrűk zárnak, esetleg sok a benzin
                    Ha domború a dugó, kérdés mennire, akkor kevésbé jó
                    A gyűrüket te látted összerakáskor. Furattól függő hogy kapsz-e kész gyúrüt vagy csináltatni kell. Új dugó, új gyűrükhöz alap hogy a henger ne legyen kopott vagy hordóalakú. Sok sok évvel ezelött vettem a Vaterán semmi pénzért egy Horex márkájú furatmérőt. Most jó hasznát vettem, teljesen hengeres a hengerem és találtam gyűrüket amit be kellett reszelni.
                    Ugyanakkor
                    összerakás után nehezen indult, be kellett fogni a porlasztót kézzel
                    Kitünt hogy a 8 bar kompresszió ellenére a vadi új hengerfejtömités eresztett
                    Szoval semmi nem biztos hogy mi a hibás ha nem úgy működik ahogy kellene
                    Atti69, movisz és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Búék Veteránosok! Tavasszal vinném vizsgázni a vasat, aztan befognám kis túrakra, de van ami nem hagy nyugodni. Van az a kis gumitömítés, ami ott súrlódik a főtengely vége és a dekli közt. Ha ez megadja magát (meg szokta?) Akkor mellé megy az olaj, at a kartelba, onnan a tartalyba, ha eléri a visszatérő furatot. Nem látni a hibát, mert ugyanúgy megy az olajkör, viszont csak szóróolajat fog kapni az alsó hajtókarcsapágy. Mit szóltok hozzá jogos-e a félelmem?

                      Komment


                        szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Búék
                        Neked is!
                        Én már nem emlékszem olyan régen szedtem elöször szét a blokkot és nem rémlik hogy ott gumi lett volna. Aztán vettem egy másik Horex blokkot, abban meg volt. Akkor gondolkodtam el én is hogy "jó az oda" De mondom, sokáig motoroztam gumi nélkül. Akkormég sem irodalom, sem internet nem volt.
                        Valahol német oldalon volt róla szó, hogy az olaj megy be a féltengelybe , az a furat ami a féltengely olaját összeköti a hajtókar csapággyal, az forog. Centrifugális erő kényszeriti az olajat a hajtókarhoz, illetve "vákumot" képez a féltengely furatában. Ilyen gondolatmenettel lesz olajzás akkor is ha nincs ott a gumi

                        Az a tuti ha ott van. Elméletileg 2.5mm vastag/Shore 13 keménység /, ez aránylag puha gumi. A vastagság függ a főtengely hézagolásátol, vezérműdekli tömités vastagságátol
                        Ezeket le kell méricskélni Ha vastagabb gumid van, leköszörűlni, ha vékonyabb akkor hézagolót tenni mögé. El van ott az a gumi, csak olajálló legyen

                        Érdekes próbálkozás lenne az o.szivattyú rövid csövecskéjét megtoldani/cserélni hosszabbra amennyire lehet

                        Komment


                          Egy deklibe csináltam hosszú és passzos bronzcsövet, de aztán nem azt tettem fel, mert rájöttem, h van "kispúpú" és "nagypúpú" dekli és bizony az '51esre a kispúpú kell, abból meg nem jött ki a régi cső
                          Jó ez amit írtál a centrifugális olajvákuumról! Megnyugtató Két hétre be kell most zárnom a bazárt, uh fogok tesztelgetni, h miért nem forog jobban menet közben.
                          mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            Teszteltem. Csináltam egy szabvány (mz, pancsi, stb) fúvókás csavart a karbihoz, így ki tudtam próbálni mindenféle mérettel, az összes tűállásban, és még mindíg nem megy úgy ahogy kéne. Középtartománytól elgyengül, már lementem 95ös főfúvókáig, még ezzel ment viszonylag a legjobban (elérte a 60-at 4-ben) viszont így még üzemmelegen is kevesel alapjáraton, visszatüsszög. Az előgyuszit holtponttól 5mm-ig tudom állítani, az sem segít rajta. Úgyhogy majd ki szeretném próbálni más karbikkal is, mert szerintem a 70 éves bing lesz a ludas.
                            mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              szelkakas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              70 éves bing lesz a ludas
                              Találj egy "kopatlan" P10 karburátort és meg leszel elégedve.
                              Milyen 5mm előgyújtás?. Előgyújtás max 0,05mm, a többit a röpsúly adja a ford.szám függvényében. Hogy mennyi a röpsúly teljes nyitása, nem keresem ki most

                              Komment


                                Van pancsikarbi, azt fogom rátenni ha ad a család fél napot. A dugattyún mérve mondom én felső holtpont előtt 5mm a szélsőérték, amit tudok neki állítani, de kb 3-3,5 lenne az üzemi. Nincs röpsúlyom, izs dinamóm van kézzel állítom a kormányról, mint a trapézvillas Horexeken (véletlenül került hozzám ilyen alaplap, de úgy tudom reginan már nem volt ilyen)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X