Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel motorblokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    D Csepel motorblokk felújítás

    Sziasztok,

    Egy Csepel motorblokk felújítását tervezem, jelenleg gyűjtöm az ötleteket, praktikákat.
    Eredetileg én a csapágyak és a szimeringek cseréjét terveztem. Ha szükséges hengerfúrás...

    Azonban egy cikkben találkoztam azzal, hogy egy rutinos veterános kicserélt 1-2 dolgot a blokkban, ezzel napi használatra alakítva a motort.
    Pl: tűgörgősre alakította a hajtókart, vmilyen Yamahából származóra cserélte az eredetit, a dugót is cserélte egy 125-ös MZ-ére (mert az állítólag jobb minőségű).

    Van esetleg valakinek bármilyen tapasztalata, hasznos ötlete... bármi amit érdemes cserélni, ami trükkös dolog, spéci fogás...

    Előre is köszönöm a segítséget!

    Birci

    #2
    Szia!
    Nekem volt egy napihasználatos Danúviám aminél elég sokat szívtam a gyári dugattyúval ezért a Terra kapálógép dugattyúját használtam aminek külső átmérője 56mm,ha kiszámolod így 133 köbcentire nő a hengerűrtartalom.
    Ez ad némi plussz erőt is.Annyi átalakításra van szükség hogy a henger talpból 2 milimétert el kell esztergálni
    mert így megmaradnak a gyári vezérlési szögek.Ez a dugattyú igen magas silicium tartalommal bír így minimális a hőtágulása,simán elbírta a 0,04 százados illesztési hézagot,és sosem ragadt,persze ennél is alap hogy tökéletesen
    ki legyen derékszögelve a hajtókar és rendben legyen a karburátor valamint a motorod tömítettsége!
    Ilyen dugatyút még lehet kapni eredetit Mz-t már nem biztos(és úgyemlékszem az is 56mm alpméretű??)
    Csapágyakat érdemes jóminőségűt venni,főtengelyhez én kizárólag C3 illesztésűt használok,valamint szimeringből
    is csak Viton anyagút !
    Remélem hasznodra lesznek ezek infók !
    Jó szerelést!
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia,

      Köszönöm az infókat!
      A hajtókar csapágyat esetleg cserélted? Vagy ott maradt a perselyes megoldás?
      A csapszeg átmérő megegyezik a Danuviáéval? Vagy kapott egy megfelelő méretű perselyt?

      Komment


        #4
        Igen,bocsánat ezt elfelejtettem hogy a dugattyú csap méret az 14mm és új felső perselyt igényel,azt hiszem ez a D-Csepelnél már kivitelezhető mert abba tudtommal már a nagyobb felső szemes hajtókar van.
        S ha már itt tatunk még annyit jegyeznék meg hogy ezt a megoldást csak a Csepel hengernél valamint Danúviánál csak olyan hengernél lehet alkalmazni aminek a szívónyílásába teljes átmenő gát van aminek egy kis "fütyi" lóg be s lefelé ennek
        az ellenkezője,ezek a hengerek kilyukadnak ha le van belőle esztergálva az a bizonyos 2mm !

        Komment


          #5
          Kuplunggal kapcsolatosan esetleg van valakinek tapasztalata az eredeti cseréjéről más, modernebb, már nem parafásra?

          Komment


            #6
            Birci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Kuplunggal kapcsolatosan esetleg van valakinek tapasztalata az eredeti cseréjéről más, modernebb, már nem parafásra?
            Két egyszerű apró beavatkozással szükségtelenné válik a gyári kuplung kicserélése :
            1 Használj motorolajat a váltóba(sokan a hajtómű olajra esküsznek,ennek hátrányait most nem részletezném)
            2 Építs a blokkon lévő kis kuplung karra egy visszahúzó rugót(a legtöbb Danúvia és Pannónia kuplung ennek a hiánya miatt megy tönkre...)
            Felesleges nagy pénzeket költeni spéci kuplungra hogyha az alapvető konstrukciós hibák megmaradnak !

            Komment


              #7
              Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              1 Használj motorolajat a váltóba (sokan a hajtómű olajra esküsznek,ennek hátrányait most nem részletezném)
              Pedig részletezhetnéd, engem érdekel a téma! Sok régi motorhoz a kézikönyv hajtóműolajnak megfelelő viszkozitású olajat javasol.
              OdinHEM és joker kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Pedig részletezhetnéd, engem érdekel a téma! Sok régi motorhoz a kézikönyv hajtóműolajnak megfelelő viszkozitású olajat javasol.
                Egyszerű a dolog,a hajtóműolaj sűrűsége miatt kuplung kiemeléskor tapad ezáltal nem lesz 100%os a kuplung oldás,befogott kuplunggal "viszi" a motort,váltáskor meg reccsen a váltó(főleg az 1hengeres Pannóniánál jelentkezik ez)
                Ugyanakkor a kuplung kiengedésekor,viszont nem tudják időben a lamellák kiszorítani a tapadó felületek közül ezáltal,minden egyes kuplungoláskor egy picit megcsúszik a kuplung,ami a lamellák elégéséhez vezet elég rövid időn belül.
                Kíváncsi lennék melyik az a parafabetétes kuplungos motor amelyikhez a kézikönyve hajtómű olajat ajánl ! ??
                Hozzáteszem hogy a Danúviák és a kis Csepelek gyorsan kopó primer fogaskerekei szinte sírnak a hajtómű olajé,de a kuplung lamellák biztos nem örülnek neki ha ilyet töltenek a motorba...
                Én minden motorom váltójába az Agip sigma diesel egyfokozatú 50-es motorolajat használom télen nyáron és tökéletesen megfelel(számomra)
                Lemezjáték, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Hello!
                  Azzal kapcsolatban szeretnék ötletet kérni, hogy Ti mivel takarítanátok meg, szednétek ki a csapágyakat ebből a blokkból.
                  Fotóalbum: dott Albuma: Csepel
                  Eléggé viharvert, kb homokból kiásott, csak azért volna fontos mert a szám passzol a vázhoz. Így menteni kéne.
                  Gázolajban már ázott 2 hónapot.

                  Komment


                    #10
                    Nem kell sokat vacakolni a csapággyal, Elsősorban keresel/csináltatsz danamidból egy jó vastagfalú gyűrűt( a magassága a csapágyhossz legyen minimum), aminek a lyuka pedig 1-2 mm rel nagyobb a csapágynál. A legvastagabb menetes szárat megkeresed, Meg 2 nagy laposalátétet 2 anyával, Az egyik laposalátétet leszeded kisebb méretre mint a csapágy, a másiknak nagyobbnak kell lenni. Utána összerakod, és elkezded húzni az anyákat crovakulccsal...ki fog jönni.
                    A zsákfuratban lévő érdekesebb...kell hozzá egy akkora betontipli, ami épp belecsúszik. Esztergálsz/reszelsz rá egy vállat, beletolod a csapágy közepébe, beletekersz egy menetes szárat, utána a műanyagkarika+alátét és anya kombóval ugyanazt eljátszod, mint a főtengelycsapágynál...Ezzel eddig minden csapágyat kiszedtem. Jah és melegítsed rendesen, az sokat segít...Én pl egy villanyrezsóra szoktam felpakolni az ilyet...Igy béke van a konyhában a sütő körül.
                    Ha így nem volt érthető amit leírtam szólj, és rajzolok.
                    Titus, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Szerintem meg ne is kezdj neki , ahhoz hogy ezt majd jól összerakd , egy olyan helyen kell megműteni ahol van eszterga , marógép , láng heg. készülék és mühelyprés , menetjavító felszerelés .

                      Komment


                        #12
                        Csapágy kihúzó egy kis melegítéssel megspékelve, szerintem könnyen megoldja a dolgot.

                        Komment


                          #13
                          Köszi az ötleteket! Joker, természetesen a leírtakhoz hasonlító műhely sem áll rendelkezésre. De nem sürgős, majd megtalálom a módját.

                          Komment


                            #14
                            ....akkor hozod ?

                            de tényleg , azért az igaz amit mondok , hidd el . Nem tudom miért gondolja ,kedves marci , hogy egy csapágy kihuzás itt a munka ? Szerintem az csak a munka kezdete elötti játék .

                            Komment


                              #15
                              Még sor kerülhet rá hogy viszem. Az állapotát méregetve abszolút úgy látom én is, hogy ebbe életet lehelni nem lesz egyszerű, feltéve(!) ha a váznak sikerül a papírját elintézni, mert akkor még értelme is lenne a hozzá tartozó blokkal megcsinálni. Persze ettől még használni másik blokkal is lehetne, ennél százszor jobb állapotút lehet kapni jó áron, s van itthon is pluszba.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X